Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,479,551 views

domi

Posts: 7,069

#10761 • • domi Työn sankari.

MiMoSa, 28.12.2007 18:25:
Ai se menee sillain. Mä kyl otin tollasen jonkun suojaamattoman kun luulin, et noita suojattuja ei ees pysty muut käyttämään...*blush* Eli kannattaako ennemmin ottaa tollanen suojaamaton sit? Onneks ei oo kun pari päivää tällasta keplottelua ja alkaa se oma taas toimimaan!


Suojaamatonta vain, niihin pääsee kiinni ilman salasanoja. Suojattuihin sä et pääse kiinni ilman salasanoja.
Avatar
#10762 • • Muussika Guest

ezzy, 27.12.2007 23:16:

No tuli ainakin selväks et vampyrellan postiluukusta se kannattaa. *pepsodent*



:D

Päivän pelastus. *nauru*

(Ja ihan hyvä tietää sekin, että sentään joku tahtois nakkiinsa timantteja... :D)
Miinapiina

Posts: 3,494

#10763 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä
mitä ihmettä tarkoittaa kun mun telkussa lukee
"ei audiota ei videota!"
ruutu siis aivan pimeenä, ja ohjelmat tulee boxin kautta... *ding* *ding*

muoks: katoin siis sharkia aikasiirrolla ja sit lopetin sen ja sieltä tuli ihan normisti kympin uutiset, hävisin olkkarista hetkeks ja sillä aikaa oli pimennyt...
ja joo oon koittanut sammuttaa mut ei auta *ding*

--
pinkki on pop!!!

FS

Posts: 414

#10764 • • FS

Snaggo, 27.12.2007 12:31:
Pääseekö alle 21-vuotiaat mitenkään sumplimalla risteilemään silja linella iman huoltajia?


Tee näin: (niin ainakin mä nyt tein)
Hanki jostain bonus risteilu, johon sisältyy hytti neljälle hengelle. -check
Kirjaa 20 vuotias naamas sinne sekä seuralainen a la 20v. -check
Muista myös kirjata kolmanneks matkustajaks 21v täyttäny. -check

Sano tälle, että haetaan liput yhdessä, jotta pystään todistamaan, "lastenvahti". -check
Eu on kiva asia, ei passitarkastusta/nopea face check.
Ja lipuissa, risteilyissä ei lue nimiä, et hohhooijjaa mä taidan lähteä uudeksi vuodeksi. -check
Jos kysytään missä on "lastenvahti" - hän on jo laivassa. -check

Muista jättää lastenvahti sitten kotiin - double check

..... Tervetuloa ....

--
Neuropunk - never heard of it?!
- go to Russia

coolcat82

Posts: 771

#10765 • • coolcat82 You only live once, so do it well!
Miksi ihmeessä joillakin esineillä/huonekaluilla/elintarvikkeilla on "nais"- tai "miesmäiset" nimet? *ding* Esim. onko makkaransyönti niin perimiehinen laji, että elintarvikkeen nimi on Ukko-Pekka? Tai viinapullo on ristitty Pohjanpojaksi tai Tapioksi? Olen myös törmännyt huonekaluliikkeen mainoksissa Lauri-sohvaan tai Janne-divaaniin, mutta verhot ovat jotain Lilja tai Annikki -luokkaa. Tiskikaapin alaritilääni on ripustettu roikkumaan Jonna ja siivouskaapista löytyy Sini *lmao* Minkä mukaan nämä em. esineet ovat juuri nämän nimisiä??? *ding*

--
*sydän* Diamonds *sydän*

Mark

Posts: 7,311

#10766 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

coolcat82, 29.12.2007 15:47:
Miksi ihmeessä joillakin esineillä/huonekaluilla/elintarvikkeilla on "nais"- tai "miesmäiset" nimet? *ding* Esim. onko makkaransyönti niin perimiehinen laji, että elintarvikkeen nimi on Ukko-Pekka? Tai viinapullo on ristitty Pohjanpojaksi tai Tapioksi? Olen myös törmännyt huonekaluliikkeen mainoksissa Lauri-sohvaan tai Janne-divaaniin, mutta verhot ovat jotain Lilja tai Annikki -luokkaa. Tiskikaapin alaritilääni on ripustettu roikkumaan Jonna ja siivouskaapista löytyy Sini *lmao* Minkä mukaan nämä em. esineet ovat juuri nämän nimisiä??? *ding*



No mut toihan on pientä, espanjankielisille ihmisille jokainen esine edustaa joko maskuliinia tai feminiiniä *hih*

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Lyylikki

Posts: 2,975

#10767 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

coolcat82, 29.12.2007 15:47:
Miksi ihmeessä joillakin esineillä/huonekaluilla/elintarvikkeilla on "nais"- tai "miesmäiset" nimet? *ding* Esim. onko makkaransyönti niin perimiehinen laji, että elintarvikkeen nimi on Ukko-Pekka? Tai viinapullo on ristitty Pohjanpojaksi tai Tapioksi? Olen myös törmännyt huonekaluliikkeen mainoksissa Lauri-sohvaan tai Janne-divaaniin, mutta verhot ovat jotain Lilja tai Annikki -luokkaa. Tiskikaapin alaritilääni on ripustettu roikkumaan Jonna ja siivouskaapista löytyy Sini *lmao* Minkä mukaan nämä em. esineet ovat juuri nämän nimisiä??? *ding*



Yksi syy siihen, että tavaroille annetaan ihmisten nimiä on varmaankin se, että koska ovat jo mahdollisille ostajille tuttuja, niin jäävät helpommin mieleen. Esimerkiksi Sini-siivousvälineet on helpompi muistaa, kuin Simua-siivousvälineet. Toisaalta niitä ei tarvitse alusta alkaen keksiä, vaan ne ovat jo olemassa. (Joskin Sini-siivousvälineet ovat tainneet saada nimensä sinisen värityksen mukaan)

Nimet myös henkivät tiettyjä asioita. Tapio on vanha suomalainen etunimi. Tapio on myös muinainen metsän haltija/jumala, joka antaa nimelle oman leimansa. Ehkä tätä imagoa on haluttu hyödyntää ja siksi otettu nimi käyttöön.

Nuo Suomisoffan Janne-divaanit yms. ovat taas saaneet nimen joltakin urheilijalta, jota käytetään markkinoinnissa hyödyksi (Janne-divaani=Janne Ahonen, O-P King=Olli-Pekka Karjalainen). Sitä kuka tämän idean on keksinyt en todellakaan tiedä, enkä tiedä, että onko tuo nyt kovin hyvää markkinointia, mutta ehkä se toimii.

Toisten ihmisnimisten tavaroitten taustalla voi olla myös esimerkiksi jotkut ihmiset, joilta tavara nimensä saa. Esimerkiksi Pekka, joka keksii jonkun hilavitkuttimen, haluaa mainetta ja kunniaa ja nimeää keksimänsä jutun Pekaksi. Kaikki Viking Linen laivat on nimetty niin, että niissä on sana Ella, koska varustamon johtajan vaimon nimi on/oli Ella.

Näin mä tätä juttua järkeilisin.
epicuros

Posts: 7,734

#10768 • • epicuros
Kumpi voitti - Silva vai Liddell?

--
Valid criticism does you a favor.

Avatar
#10769 • • Annakins Guest

FS, 28.12.2007 23:16:
---
Snaggo, 27.12.2007 12:31:
Pääseekö alle 21-vuotiaat mitenkään sumplimalla risteilemään silja linella iman huoltajia?

---

Tee näin: (niin ainakin mä nyt tein)
Hanki jostain bonus risteilu, johon sisältyy hytti neljälle hengelle. -check
Kirjaa 20 vuotias naamas sinne sekä seuralainen a la 20v. -check
Muista myös kirjata kolmanneks matkustajaks 21v täyttäny. -check



Mä oon luullu, että jos on alle 20 niin valvojan pitää olla vähintään 30? Eiks se ookaan sillee?
Freja

Posts: 8,775

#10770 • • Edited Freja Sihteeri

Annakins, 30.12.2007 11:39:
---
FS, 28.12.2007 23:16:
---
Snaggo, 27.12.2007 12:31:
Pääseekö alle 21-vuotiaat mitenkään sumplimalla risteilemään silja linella iman huoltajia?

---

Tee näin: (niin ainakin mä nyt tein)
Hanki jostain bonus risteilu, johon sisältyy hytti neljälle hengelle. -check
Kirjaa 20 vuotias naamas sinne sekä seuralainen a la 20v. -check
Muista myös kirjata kolmanneks matkustajaks 21v täyttäny. -check


---


Mä oon luullu, että jos on alle 20 niin valvojan pitää olla vähintään 30? Eiks se ookaan sillee?



Mäkin muistelisin et siljalle pääsee 23-vuotiaat ilman huoltajaa vkonloppuisin, si oliks se ny si 20 viikolla, ja huoltajan pitää olla 30. Kai ne ajat on si muuttunu?

Editti; löyty infot http://www.tallinksilja.com/fi/mainMenu/usefulInformation/ageregulations.htm

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Timce

Posts: 5,381

#10772 • • Timce
Onko stadissa mitään karvakäsi/pizza-mestoja auki, joilla olis myös kotiinkuljetus? Vastaajalle palkkioksi rekallinen rahaa.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Zapa

Posts: 1,393

#10773 • • Zapa Mr Wrangler

Timce, 1.1.2008 14:09:
Onko stadissa mitään karvakäsi/pizza-mestoja auki, joilla olis myös kotiinkuljetus? Vastaajalle palkkioksi rekallinen rahaa.



Ota jalopeno, sama maku.

ps. privassa mun tilinumero jonne voit laittaa rahaa.
Freja

Posts: 8,775

#10774 • • Freja Sihteeri
Mitä jätettä paristojen laturi on?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

%

Posts: 568

#10775 • • %
no eiköhän se elektroniikkajätettä ole niin kuin muutkin laitteet. Mihin noi muuten voi nykyään viedä, citymarkettiin?

--
Elä niin kuin haluat, äläkä niin kuin yhteiskunta haluaa sinun elävän.

MiMoSa

Posts: 1,664

#10776 • • MiMoSa
Tänään Soneran miehet kävi asentaa mulle netin mut ei se toimi vieläkään ja joudun edelleen turvautumaan naapurin apuun. Pitäiskö mun muka tehdä jotain juttuja nyt kun vaihdoin operaattoria, kun ei se suoraan alkanut toimimaan? Modeemi näyttää et kaikki olis ok mut ei vaan toimi.*grr*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

CM

Posts: 1,507

#10777 • • CM

MiMoSa, 2.1.2008 16:04:
Tänään Soneran miehet kävi asentaa mulle netin mut ei se toimi vieläkään ja joudun edelleen turvautumaan naapurin apuun. Pitäiskö mun muka tehdä jotain juttuja nyt kun vaihdoin operaattoria, kun ei se suoraan alkanut toimimaan? Modeemi näyttää et kaikki olis ok mut ei vaan toimi.*grr*



ADSL oletan? Voiskohan modeemin VPI- ja VCI-arvot olla väärät? Soneralla ne on VPI=0 ja VCI=33. Ne säädetään modeemin käyttöliittymästä.
Avatar
#10778 • • Annakins Guest

%, 2.1.2008 03:48:
no eiköhän se elektroniikkajätettä ole niin kuin muutkin laitteet. Mihin noi muuten voi nykyään viedä, citymarkettiin?



YTV varmaan osaa myös neuvoa. Mun entisen asuinpaikan lähellä oli esim. yhdellä parkkiksella kierrätyspiste, josta löytyi niin pahvi-, UFF-, lasi- ja myös pattereiden / pienen elektroniikkajätteen kierrätys.
MiMoSa

Posts: 1,664

#10779 • • MiMoSa

CM, 2.1.2008 16:07:
ADSL oletan? Voiskohan modeemin VPI- ja VCI-arvot olla väärät? Soneralla ne on VPI=0 ja VCI=33. Ne säädetään modeemin käyttöliittymästä.


Juu, ADSL. Mut siis mistä ihmeestä mä noita arvoja oikein säädän?*ding*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

hemuz

Posts: 2,178

#10780 • • hemuz kätevä emäntä

MiMoSa, 2.1.2008 16:04:
Tänään Soneran miehet kävi asentaa mulle netin mut ei se toimi vieläkään ja joudun edelleen turvautumaan naapurin apuun. Pitäiskö mun muka tehdä jotain juttuja nyt kun vaihdoin operaattoria, kun ei se suoraan alkanut toimimaan? Modeemi näyttää et kaikki olis ok mut ei vaan toimi.*grr*



Sonera sukkaa. Meil meni lähes 3kk saada toimimaan *piis*