Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,481,213 views

akir0

Posts: 2,554

#10121 • • akir0 idleRPG champion 2009

zaler, 14.9.2007 15:54:
miks chartsien top-10 biiseissä näkyy kuuntelukerrat mut miksauksissa ei?



Kuuntelukertojahan tuolta ei näe, mutta latausmääriä ei miksausten osalta varmaan oo jaossa tekijänoikeussyistä.
MiMoSa

Posts: 1,664

#10122 • • MiMoSa
Mun keittiöön on parin viime viikon aikan ilmestyny tosi paljon banaanikärpäsiä (tai en mä tiiä onko ne just banaanikärpäsiä mut jotain ötököitä kuitenkin) ja haluun päästä niistä eroon. Mitenkäs se onnistuis parhaiten vai onnistuuko ees? Koskaan aiemmin ei oo ollu tollasta ongelmaa, enkä tiiä miks ne just nyt on leiriytyny meille.*senkin*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

daffy

Posts: 737

#10123 • • daffy duck and cover

MiMoSa, 17.9.2007 13:11:
Mun keittiöön on parin viime viikon aikan ilmestyny tosi paljon banaanikärpäsiä (tai en mä tiiä onko ne just banaanikärpäsiä mut jotain ötököitä kuitenkin) ja haluun päästä niistä eroon. Mitenkäs se onnistuis parhaiten vai onnistuuko ees? Koskaan aiemmin ei oo ollu tollasta ongelmaa, enkä tiiä miks ne just nyt on leiriytyny meille.*senkin*


Mulla oli aiemmin sama ongelma, ratkaisin niin että siivosin ensin kunnolla (biojätteet ulos jne.) ja sen jälkeen laitoin netistä löytyneen ohjeen mukaan juomalasin pohjalle pari tippaa astianpesuainetta ja päälle desin verran omenaviinietikkaa. Banaanikärpäset laskeutuu imaileen sitä etikkaa josta astianpesuaine on ottanut pintajännityksen pois -> uppoavat pohjalle ja hukkuvat. HÄHÄHÄ

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

MiMoSa

Posts: 1,664

#10124 • • MiMoSa

daffy, 17.9.2007 13:15:
Mulla oli aiemmin sama ongelma, ratkaisin niin että siivosin ensin kunnolla (biojätteet ulos jne.) ja sen jälkeen laitoin netistä löytyneen ohjeen mukaan juomalasin pohjalle pari tippaa astianpesuainetta ja päälle desin verran omenaviinietikkaa. Banaanikärpäset laskeutuu imaileen sitä etikkaa josta astianpesuaine on ottanut pintajännityksen pois -> uppoavat pohjalle ja hukkuvat. HÄHÄHÄ


Pitääpä testata ja hukuttaa ne pirulaiset!*pahis*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Anselmi

Posts: 2,578

#10125 • • Anselmi And sell me
Mistä saan postimerkin kokoiselle taideteokselle hienot kehykset?

--
sen pituinen se

Foxmagon

Posts: 1,329

#10126 • • Foxmagon Iso Paha Ad..

Anselmi, 17.9.2007 13:25:
Mistä saan postimerkin kokoiselle taideteokselle hienot kehykset?



Tiimarista

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

MiMoSa

Posts: 1,664

#10127 • • MiMoSa
Millon verenpaine on liian alhainen ja pitäis alkaa huolestua? Meillä on töissä mittari ja ollaan työkaverin kanssa käyty mittailee joka viikko verenpaineet (vaikka ei kyl tarveta ihan joka viikko olis mittailla näillä paineilla*tirsk*).

Mulla on aina ollu tosi matala, vähän alle 100 (yläpaine siis). Äidillä on myös matala verenpaine, et varmaan siltä oon tän periny. Mitään haittaa tosta ei oo ikinä ollu, ei oo esim. huimannu koskaan ylös noustessa tai mitään muutakaan. Eli sinänsä ei oo mitään huolestumisen aihetta ollu mut nyt parina viime kertana kun ollaan mittailtu niin mulla on ollu tosi matalalla verenpaineet, alle 90 yläpaine.*whaat* Kait tuo voi olla ihan normaalia et välillä tolleen heittelee mut tulikin tässä sit vaan mieleen, et kuinka alas ton pitäs laskea, et pitäs alkaa huolestumaan?

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Crazybattery

Posts: 782

#10128 • • Crazybattery Fruor ergo sum
mistä voin tehä hakemus asukaspysäköintiluvan?*ding*siis tarvin puhelinnumero,nettiosoite yms.etukäteen kiitos*hymy*
Mao & Taikahattu

Posts: 1,092

#10129 • • Mao & Taikahattu UG-///

Crazybattery, 19.9.2007 11:43:
mistä voin tehä hakemus asukaspysäköintiluvan?*ding*siis tarvin puhelinnumero,nettiosoite yms.etukäteen kiitos*hymy*



Kannattaisko ottaa yhteyttä taloyhtiöön?

--
Eilen oli, tänään ei, ei voi tietää... *täh*

duvin

Posts: 582

#10130 • • duvin Jay v/d Veen

Crazybattery, 19.9.2007 11:43:
mistä voin tehä hakemus asukaspysäköintiluvan?*ding*siis tarvin puhelinnumero,nettiosoite yms.etukäteen kiitos*hymy*



Helsingin kaupungin rakennusvirastosta. http://www.hel.fi/wps/portal/Rakennusvirasto/Pysakointi?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/fi/Rakennusvirasto/Pys%C3%A4k%C3%B6inti/Asukaspys%C3%A4k%C3%B6inti

Pohjoinen Makasiinikatu 9

Mukaan ajokortti ja rekisteriote (rekisteriotteessa pitää olla oma nimi käyttäjänä). Muuttoilmoitus pitää olla tehty väestörekisteriin (tarkistavat sun osoitteen sieltä).
Crazybattery

Posts: 782

#10131 • • Crazybattery Fruor ergo sum

MaoTse, 19.9.2007 11:50:
---
Crazybattery, 19.9.2007 11:43:
mistä voin tehä hakemus asukaspysäköintiluvan?*ding*siis tarvin puhelinnumero,nettiosoite yms.etukäteen kiitos*hymy*

---


Kannattaisko ottaa yhteyttä taloyhtiöön?


Otin jo ne sanoi ett sitä pitäis hakee kaupungilta*uuh*ja ne eivät tie puhelinnumeroa eikä mitään*toktok*
wiwi

Posts: 1,575

#10132 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Sattuuko täällä oleilemaan ihmisiä, jotka ovat olleet mukana talonvaltaustoiminnassa? Teen aiheeseen liittyvää raporttia koulussa (ei siis tulossa mihinkään julkiselle foorumille) ja kiinnostaisi asianosaisten näkemykset aiheesta.

Jos kiinnostaa vaihtaa asiasta pari sanaa, mulle voi laittaa alkuun vaikka yksityisviestiä. :D

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

daffy

Posts: 737

#10133 • • daffy duck and cover

Crazybattery, 19.9.2007 11:55:
---
MaoTse, 19.9.2007 11:50:
---
Crazybattery, 19.9.2007 11:43:
mistä voin tehä hakemus asukaspysäköintiluvan?*ding*siis tarvin puhelinnumero,nettiosoite yms.etukäteen kiitos*hymy*

---


Kannattaisko ottaa yhteyttä taloyhtiöön?

---

Otin jo ne sanoi ett sitä pitäis hakee kaupungilta*uuh*ja ne eivät tie puhelinnumeroa eikä mitään*toktok*


Asukaspysäköinti

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

sadesola

Posts: 409

#10134 • • sadesola Kettu mikä kettu
Miksi suurin osa suomalaisista
jättää metrin mittaisen sosiaalisen
tilan ympärilleen?

Kaksi junttia seisovat tyhjällä pellolla
viiden metrin päässä toisistaan ja
huutavat "Mittee?" "Mittee?" "Mittee?" jne...
Onko se nyt sitä perinteistä suomalaisuutta?

Miksi olemme niin tarkkoja siitä,
että tuntemattomiin pidetään hajurako?

Teorioita?

--
KABOOM!

oooo

Posts: 1,249

#10135 • • Edited oooo

sadesola, 19.9.2007 12:49:
Kaksi junttia seisovat tyhjällä pellolla
viiden metrin päässä toisistaan ja
huutavat "Mittee?" "Mittee?" "Mittee?" jne...
Onko se nyt sitä perinteistä suomalaisuutta?

Miksi olemme niin tarkkoja siitä,
että tuntemattomiin pidetään hajurako?

Teorioita?



Ettei henki haise, tai siis ettei se toinen haista paskan hajua, joka suusta puskee ulos.

Jotkut myös haisee muutenkin niin pahalle, ettei niiden vieressä ole mukavaa.

Eikä me tykätä siitä, että joku hönkää niskaan tai että naapurin Repa tulee niin liki, että melkeinpä koskettelee.

Ei kuulu meidän "tapoihin" hypätä ihan kenen vaan reviirille, lääppimään vierasta ihmistä. Se ahdistaa kansaamme. Siksi muistamme myös sen, ettemme istu junassa tai bussissa kenenkään viereen, ellei ole pakko. Joskus on rasittavaa puhua vieraille tai kuunnella niiden ärsyttäviä juttuja, kun itse haluaa nauttia hiljaisuudesta.

Suomi on pieni maa, täällä on tilaa niin paljon, ettei tarvi huohottaa jonkun niskaan.

Niin ja siis kulttuurierot.. samalla tavalla voisi kysyä, miksi joidenkin täytyy pussailla poskille vieraita ihmisiä.
trustus

Posts: 178

#10136 • • trustus
syömässä istuu neljä ihmistä, muut syövät ja yksi puhuu. Puhuja on puhunut, yksi katsoo häntä ei sano mitään ja kaks muuta jatkavat syömistä niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Puhuja on hetken hiljaa ja rupee jälleen puhumaan, mitä puhuja ajattelee hiljaisuuden välissä..?
oooo

Posts: 1,249

#10137 • • oooo

trustus, 19.9.2007 13:05:
syömässä istuu neljä ihmistä, muut syövät ja yksi puhuu. Puhuja on puhunut, yksi katsoo häntä ei sano mitään ja kaks muuta jatkavat syömistä niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Puhuja on hetken hiljaa ja rupee jälleen puhumaan, mitä puhuja ajattelee hiljaisuuden välissä..?



Ei mitään erityistä. Ajatukset laukkaa.
RainChild

Posts: 909

#10138 • • RainChild

RainChild, 13.9.2007 22:02:
Olen ostamassa subbaria. Mitä minun pitäisi huomioida ja mitkä ovat maagiset sanat, joita ladata myyjälle? Nyt käytössä on sonyn vahvari, 2 etukaiutinta ja 2 takakaiutinta (ovat melko vanhoja, mutta käyvät nyt toistaiseksi vielä. Merkeistä en osaa sanoa). Tulevaisuudessa aion varmaankin koravata nuo kaiuttimet uudemmilla (ja yhteensopivammilla?). Lähinnä ajatuksena on musan kuuntelu, mutta leffojakin tulee silloin tällöin katseltua. Minkä tuumainen olisi hyvä? Olen miettinyt 10-tuumaista...

Toivon, että saisin kokeilla kotona sitten sitä subbaria, mikä vaikuttaa hyvältä, että kuulostaako se myös hyvältä kotioloissa.

Mutta näin, hifistelijöitä paikalla?



^ Anyone? Noh, nostelin tän tästä vaan kerran, jos joltaki überavuliaalta (ja kansantajuisesti asioita selittävältä) hifistelijältä meni ohi *tirsk*

--
Rainchild is back home

yana

Posts: 877

#10139 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

Crazybattery, 19.9.2007 11:55:
---
MaoTse, 19.9.2007 11:50:
---
Crazybattery, 19.9.2007 11:43:
mistä voin tehä hakemus asukaspysäköintiluvan?*ding*siis tarvin puhelinnumero,nettiosoite yms.etukäteen kiitos*hymy*

---


Kannattaisko ottaa yhteyttä taloyhtiöön?

---

Otin jo ne sanoi ett sitä pitäis hakee kaupungilta*uuh*ja ne eivät tie puhelinnumeroa eikä mitään*toktok*



hel.fi -> hae: asukaspysakointi

http://www.hel.fi/wps/portal/Rakennusvirasto/Pysakointi?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/fi/Rakennusvirasto/Pys%C3%A4k%C3%B6inti/Asukaspys%C3%A4k%C3%B6inti
Mistä tunnuksen saa?
Tunnuksen voi lunastaa rakennusviraston asiakaspalvelusta.

http://www.hel.fi/wps/portal/Rakennusvirasto/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/fi/Rakennusvirasto/Viraston+palvelut+A%E2%80%93%C3%96/Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelupiste palvelee arkisin klo 8.15–16
(poikkeukset: ma klo 8.15–17, pe klo 9–15)
Käyntiosoite Pohjoinen Makasiinikatu 9
Postitusosoite PL 1508, 00099 Helsingin kaupunki

Puhelinpalvelu arkisin klo 8.15–16, paitsi pe klo 9–15.
Puhelin (09) 310 39 000
Fax (09) 310 39 001

Sähköposti rakennusvirasto@ hel.fi
Euphoria

Posts: 542

#10140 • • Edited Euphoria 4 everyone

RainChild, 19.9.2007 14:00:
---
RainChild, 13.9.2007 22:02:
Olen ostamassa subbaria. Mitä minun pitäisi huomioida ja mitkä ovat maagiset sanat, joita ladata myyjälle? Nyt käytössä on sonyn vahvari, 2 etukaiutinta ja 2 takakaiutinta (ovat melko vanhoja, mutta käyvät nyt toistaiseksi vielä. Merkeistä en osaa sanoa). Tulevaisuudessa aion varmaankin koravata nuo kaiuttimet uudemmilla (ja yhteensopivammilla?). Lähinnä ajatuksena on musan kuuntelu, mutta leffojakin tulee silloin tällöin katseltua. Minkä tuumainen olisi hyvä? Olen miettinyt 10-tuumaista...

Toivon, että saisin kokeilla kotona sitten sitä subbaria, mikä vaikuttaa hyvältä, että kuulostaako se myös hyvältä kotioloissa.

Mutta näin, hifistelijöitä paikalla?

---


^ Anyone? Noh, nostelin tän tästä vaan kerran, jos joltaki überavuliaalta (ja kansantajuisesti asioita selittävältä) hifistelijältä meni ohi *tirsk*



Kävelet johki hifikauppaa ja kerrot ton saman. siis ihan oikeeseen sellaseen. Muualta et todennäkösesti saa testii mitään. Sul on ilmeisesti av-vahvistin, ni on aika helppo säätääkin.
Et ilmeisesti oo mikää alan ammattilainen, ni laittaisin ne subirahat mielummin hyviin jalustakaiuttimiin.*joo*

Hyvä stereo setti mielummin, ku huono surround. Saat rahoilles enemmän vastinetta..