Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,481,249 views

aivastus

Posts: 499

#10101 • • aivastus Ärsyttävä

MiMoSa, 10.9.2007 16:38:
---
uana, 10.9.2007 16:35:
---
MiMoSa, 10.9.2007 16:34:
Onko kiintolevy sama asia kun kovalevy?*blush*

---


o

---

No miks pitää kiusata tietämättömiä ihmisiä ja antaa samalle asialle useita nimiä.*grr* Joku miesten keksintö tuokin ihan salettiin.*igor**nauru*

Tietysti jos haluaa pilkkua nussia, niin kannattaa mieluummin puhua tietokoneiden yhteydessä kiintolevystä. Koska muutoin saattaa joku puristi tulla selittämään, että kovalevy on puukuiduista valmistettu rakennusmateriaali. Ei sillä, että joskus olisin itse tehnyt kyseisen "virheen", tuli nyt vain mieleen *justjoo*

--
I don't believe in rules that tell me how I should live.

MiMoSa

Posts: 1,664

#10102 • • MiMoSa

xcft, 10.9.2007 21:51:
Tietysti jos haluaa pilkkua nussia, niin kannattaa mieluummin puhua tietokoneiden yhteydessä kiintolevystä. Koska muutoin saattaa joku puristi tulla selittämään, että kovalevy on puukuiduista valmistettu rakennusmateriaali. Ei sillä, että joskus olisin itse tehnyt kyseisen "virheen", tuli nyt vain mieleen *justjoo*


Sekin vielä!*nauru*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

pyhimys

Posts: 622

#10103 • • pyhimys
Kuinka helppoa/nopeaa on kadonneen Kela-kortin uusiminen? Siis kuvaton peruskortti kyseessä. Ja kannattaako sinne Kelan tädille keksiä joku hieno selitys milloin korti on kadonnut vai kertoa totuus eli ettei ole mitään havaintoa siitä missä kortti on ollut viimeisen seitsemän vuoden ajan.
Avatar
#10104 • • Edited Fuzzy Guest
Mitä "sprung" tarkottaa suomeks? (englantia)
Marjo

Posts: 1,796

#10106 • • Edited Marjo pupuTupuna
Hyttysen puremat kestävät minulla noin viikon ja kutisevat välillä hillittömästi. Miksi naamassa olevat puremat eivät kutise? *ding*
Amma

Posts: 2,383

#10107 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

pyhimys, 11.9.2007 13:58:
Kuinka helppoa/nopeaa on kadonneen Kela-kortin uusiminen? Siis kuvaton peruskortti kyseessä. Ja kannattaako sinne Kelan tädille keksiä joku hieno selitys milloin korti on kadonnut vai kertoa totuus eli ettei ole mitään havaintoa siitä missä kortti on ollut viimeisen seitsemän vuoden ajan.


http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/080801145040EH?OpenDocument


Displacer, 10.9.2007 16:52:
Mistä kannattaisi ottaa Göteborgista hotelli, kun on yksi päivä+ilta aikaa katsella kaupunkia.


Göteborgin keskustassa on esim. neljä Scandic Hotellia, joista Rubinen oli muistaakseni ihan jonkun pää-shoppailukadun varressa (Kungsportsavenyn), Opalen kivenheiton päässä ja Europa sekä Crown vielä kävelymatkan päässä.
Edullisempi(?), suosittu hotelli ytimessä on myös Hotell Liseberg Heden (Sten Sturegatan).
Scandicit: www.scandic-hotels.fi
Liseberg: http://www.liseberg.se/Liseberg/Svenska/Liseberg+Island/Boende/Hotell/Hotel+Liseberg+Heden/
Enirosta on helppo katsoa sijainnit: www.eniro.se

--
*etsiskel*

embie

Posts: 531

#10108 • • embie Shwoopsie poo

Sinza, 10.9.2007 19:56:
Mikä lienee fysiologinen selitys sille, että jos olet keskellä yötä herännyt siihen, että molemmista pohkeista vetää suonta ihan saakelin kovaa, niin miksi jalat ovat vielä aamulla sikakipeät?



En oo mikään expertti, mut mä luulisin, et kyseessä on maitohapot, jotka jää sinne lihakseen ja aiheuttaa kipua kuten muutoinkin joskus urheilun jälkeen lihakset on kipeinä. Suonta vetäessähän lihakset kramppaa anaerobisesti, eikä ne pumppaa syntynyttä maitohappoa pois... tjsp
Forecast

Posts: 33

#10109 • • Forecast Levyhuoran vaimoke
Voiko autoon laittaa itse lisää jarrunestettä? *ding*
aivastus

Posts: 499

#10110 • • aivastus Ärsyttävä

Forecast, 12.9.2007 21:30:
Voiko autoon laittaa itse lisää jarrunestettä? *ding*

Voi. Ainakin ite oon joskus lisäilly.

--
I don't believe in rules that tell me how I should live.

Forecast

Posts: 33

#10111 • • Forecast Levyhuoran vaimoke

xcft, 12.9.2007 21:36:
---
Forecast, 12.9.2007 21:30:
Voiko autoon laittaa itse lisää jarrunestettä? *ding*

---
Voi. Ainakin ite oon joskus lisäilly.



Oukei. Sitten vaan pitää löytää sitä nestettä ja se rööri, minne sitä laitetaan *pepsodent*
josbe

Posts: 1,982

#10112 • • josbe suomalainen juhlakinkku
Onko maanjäristykset nykyään yleisempiä kuin ennen?

Tosi usein joku uus järistys, jossa on kuollu jotain ziljoona ihmistä, uutisissa. *eiei*
Mervi

Posts: 162

#10113 • • Mervi Neiti Näpsä

Apo, 12.9.2007 01:44:
---
-Fuzzy-, 11.9.2007 23:42:
Mitä "sprung" tarkottaa suomeks? (englantia)

---


Imperfekti sanasta spring

http://www.dictionary.net/sprung

Hypätä, tulla esiin / liikkua nopeasti, pompata ylös (kuin jousi (= spring)), kasvaa.

Monikäyttöinen sana siis. Nopeaa liikettä, kasvua, jousimaista pomppausta.

Löytyi myös jotain slangimerkityksiä

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=sprung




Sanalla "spring" myös abstrakti merkitys "nousta" (esim. uuden elämän nousu) Tai kuten Shakespeare: "My only Love sprung from my only Hate"

--
Ei se oo niin vakavaa.

_samppa

Posts: 89

#10114 • • _samppa

embie, 12.9.2007 20:35:
---
Sinza, 10.9.2007 19:56:
Mikä lienee fysiologinen selitys sille, että jos olet keskellä yötä herännyt siihen, että molemmista pohkeista vetää suonta ihan saakelin kovaa, niin miksi jalat ovat vielä aamulla sikakipeät?

---


En oo mikään expertti, mut mä luulisin, et kyseessä on maitohapot, jotka jää sinne lihakseen ja aiheuttaa kipua kuten muutoinkin joskus urheilun jälkeen lihakset on kipeinä. Suonta vetäessähän lihakset kramppaa anaerobisesti, eikä ne pumppaa syntynyttä maitohappoa pois... tjsp



Lihas jännittyy krampatessaan äärimmilleen. Kyseessä lienee siis lihakseen aiheutuva mikrotrauma ja pitkään jatkuvassa krampissa myös maitohappo. Samasta ilmiöstä on siis kyse kuin lihasten kipeytyessä esim. punttisalilla harjoittelun jälkeen.

Mulla noiden kramppien syynä on ainakin selvästi rasituksen aiheuttama nestehukka ja elektrolyyttiepätasapaino, maitohapot sekä kylmä. Ennen yötä kannattaa siis venytellä ja juoda reilusti nestettä. Suolojen nauttiminen auttaa kanssa (magnesium & ihan ruokasuola). Jalat kannattaa lisäksi pitää lämpimänä peiton alla.

Jos kramppi iskee kuitenkin yön aikana, niin sen saa laukeamaan venyttämällä kramppaavaa lihasta varovasti.

--
pleasure little treasure

RainChild

Posts: 909

#10115 • • RainChild
Olen ostamassa subbaria. Mitä minun pitäisi huomioida ja mitkä ovat maagiset sanat, joita ladata myyjälle? Nyt käytössä on sonyn vahvari, 2 etukaiutinta ja 2 takakaiutinta (ovat melko vanhoja, mutta käyvät nyt toistaiseksi vielä. Merkeistä en osaa sanoa). Tulevaisuudessa aion varmaankin koravata nuo kaiuttimet uudemmilla (ja yhteensopivammilla?). Lähinnä ajatuksena on musan kuuntelu, mutta leffojakin tulee silloin tällöin katseltua. Minkä tuumainen olisi hyvä? Olen miettinyt 10-tuumaista...

Toivon, että saisin kokeilla kotona sitten sitä subbaria, mikä vaikuttaa hyvältä, että kuulostaako se myös hyvältä kotioloissa.

Mutta näin, hifistelijöitä paikalla?

--
Rainchild is back home

zaler

Posts: 1,545

#10116 • • zaler e h k i s
miks chartsien top-10 biiseissä näkyy kuuntelukerrat mut miksauksissa ei?

--
let´s eat to the beat!

Amuck

Posts: 2,396

#10117 • • Amuck dub-i-dub

Forecast, 12.9.2007 21:30:
Voiko autoon laittaa itse lisää jarrunestettä? *ding*


Saako kysyä että miksi?

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Forecast

Posts: 33

#10118 • • Edited Forecast Levyhuoran vaimoke

2la, 14.9.2007 16:02:
---
Forecast, 12.9.2007 21:30:
Voiko autoon laittaa itse lisää jarrunestettä? *ding*

---

Saako kysyä että miksi?



Ai miksi haluan laittaa sinne lisää jarrunestettä? :D
Autossa paloi valo, joka ohjekirjan mukaan tarkoittaa, että "jarruneste on loppu, vie auto lähimmälle Ford-huoltamolle".
(Tosin eilen sitten kaatelin sitä nestettä autoon itse lisää)
Bio

Posts: 4,429

#10119 • • Edited Bio The Bullies / Pinky

Forecast, 14.9.2007 16:33:
---
2la, 14.9.2007 16:02:
---
Forecast, 12.9.2007 21:30:
Voiko autoon laittaa itse lisää jarrunestettä? *ding*

---

Saako kysyä että miksi?

---


Ai miksi haluan laittaa sinne lisää jarrunestettä? :D
Autossa paloi valo, joka ohjekirjan mukaan tarkoittaa, että "jarruneste on loppu, vie auto lähimmälle Ford-huoltamolle".
(Tosin eilen sitten kaatelin sitä nestettä autoon itse lisää)



tottakai voi itse lisätä jarrunestettä.. tarkkana vaan että kaataa sitä nestettä oikeaan säiliöön ;)

edit: näköjään hoidit homman jo :)
Amuck

Posts: 2,396

#10120 • • Amuck dub-i-dub

Forecast, 14.9.2007 16:33:
Ai miksi haluan laittaa sinne lisää jarrunestettä? :D
Autossa paloi valo, joka ohjekirjan mukaan tarkoittaa, että "jarruneste on loppi, vie lähimmälle Ford-huoltamolle".
(Tosin eilen sitten kaatelin sitä nestettä autoon itse lisää)


Ei tää oo mikään naurun asia. :D Jos jarruneste on vähissä (siis niin vähissä että sitä pitää sinne lisäillä, väheneehän se normistikin kun palat kuluu ja taas "täyttyy" kun palat vaihdetaan), niin jossain on todnäk vuoto, ja kyllä se kannattaa ihan viedä korjaamolle jos et vuotoa itse osaa paikallistaa ja paikata. Esittämäsi jarrunestekysymyksen pohjalta teen rohkeahkon olettamuksen, että et osaa.

Vai oonko taas ihan metsässä.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco