Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,487,710 views

FAIRI

Posts: 558

#9421 • • FAIRI

opmdevil, 25.6.2007 12:30:
---
2la, 25.6.2007 11:58:
---
FAIRI, 22.6.2007 05:45:
mitkä maatalauseläimet luokitellaan karjaksi?

---

Ne jotka eivät ole lemmikkejä. Sikalassa possu on karjaa, lihantuotantoon tarkoitettu otus, mutta olohuoneessa lemmikki. Porot ovat karjaa.

---


Ei ihan näinkään. Jos pidät lehmää lemmikkinä, se luokitellaan karjaksi vaikka sitä ei ole tarkoitettu lypsettäväksi tai syötäväksi myöhemmin. Ainakin näin Kelan mielestä pari vuotta sitten kun joltain oli työttömyyskorvaukset evätty sillä verukkeella, että kyseinen ihminen on karjankasvattaja kun sattuu kaksi lehmää omistamaan. En sitten tiedä jäikö voimaan mutta hassulle ainaskin vaikuttaa...



joojoo. kummallista.

--
banaani on ihmiskunnan vihollinen.

evvk

Posts: 1,918

#9422 • • evvk

Zenni, 1.7.2007 23:48:
Miks puhutaan 'teen litkijöistä' ja 'kahvin juojista' ? Sama homma bissen juomisessa ja siiderin litkimisessä.



mää en ole kuullutkaan moisesta ja ylensä kaljan ja sidun juonnista puhutaan tissuttelusta
larzizi

Posts: 1,661

#9423 • • larzizi
Mitä eroa on Dna-kaupalla ja Dna-Marketilla? *justjoo*

Olen ostanut puhelimeni Dna-kaupasta ja yritin eilen viedä sitä lähempänä olevaan Dna-Markettiin takuuhuoltoon (en tiennyt silloin, että ne on eri liike) ja hämmennyin, kun myyjä kysyi olenko ostanut puhelimeni kaupasta vai marketista ja kertoi, että minun pitää viedä se liikkeeseen asti, josta olen sen ostanut (tuosta marketin ja kaupan erosta johtuen O.o).

Tämä ero näiden kauppojen välillä hankaloittaa rutkasti elämääni, joten haluaisin oikeasti tietää millä tavalla ne on erilaisia O.o

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

domi

Posts: 7,069

#9424 • • domi Työn sankari.

kamu-, 3.7.2007 00:21:
Jos on ollu niin viksu et on hankkinu itellee meseviruksen ni mitenköhä siit pääsis eroo ilman et tarttis asentaa koko windowsii uusiks? :D Ku ei toi mun viruksentorjunta tunne hommaa hoitavan :D


Viruksen nimellä kun googlettaa, löytää aika suurella todennäköisyydellä myös poisto-ohjeen.
crissy

Posts: 1,958

#9425 • • crissy
saako rintsikoiden kaaritukee pois koneesta ite vai pitääkö kutsuu korjaaja.. tiedän ettei se mene takuuseen kuitenkaa..
Freja

Posts: 8,775

#9426 • • Edited Freja Sihteeri
[o]Mulla on toi saunalahen iso G vai mikä se nyt oli, että on kuvatilaa/mitä ikinä haluaakaan sillä tilalla tehdä. No sitten siellä on pikkukuva, jota klikkaamalla tulee iso kuva. Äsken sitten lisäsin kivan määrän kuvia, mutta mikään niistä ei aukea isona, tulee vaan se ruksi vasempaan ylälaitaan. Missä vika? En oo tehny mitään erillä lailla kuin ennenkään, enkä tajua. Help.[/o]

Nevermind, kansion nimessä oli ääkkönen. Se johtui siitä. Nyt näkyy kuvat myös isona, kun vaihdoin kansion nimen. Tosin se kansion nimi on etusivulla vielä ääkkösillä, ja linkistä ei pääse mihkään :D Pitää kirjottaa se tai klikata kuvaa jossa lukee ilman ääkköstä. Sekavaa :D

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

asdf

Posts: 3,155

#9427 • • Edited asdf
Onks olemassa yhtään kuuluisaa heteroa miespuolista vaatesuunnittelijaa?

edit: vaatesuunnittelija taitaa olla oikea sana.
tomppi

Posts: 1,600

#9428 • • Edited tomppi thzombie ™

Zenni, 3.7.2007 21:54:
Onks olemassa yhtään kuuluisaa heteroa miespuolista vaatesuunnittelijaa?


Ralph Lauren, Tommy Hilfiger...

--
My fellow Americans. I'm pleased to tell you today that Ive signed legislation that will outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes. - Ronald Reagan, 1984

Auacusha

Posts: 1,097

#9429 • • Auacusha Koneradio
Onko kieliopillisesti oikea sana filerointi vai fileointi?

--
Ootko hieman ryynejä vedellyt kenties kun aivot tuntuu vähän flippaavan?
(c) Sir Henri Risti

DagO

Posts: 1,066

#9431 • • DagO häröö

crissy, 3.7.2007 13:08:
saako rintsikoiden kaaritukee pois koneesta ite vai pitääkö kutsuu korjaaja.. tiedän ettei se mene takuuseen kuitenkaa..


Riippuu missä kohti on. Yleensä koneen joutuu avaamaan joten varmaan kandee korjaaja kutsuu, ellet itse taida työkalujen käyttöä.
T:Kodinkonekorjaaja
Elmiira

Posts: 1,446

#9432 • • Edited Elmiira

larzizi, 3.7.2007 13:03:
Mitä eroa on Dna-kaupalla ja Dna-Marketilla? *justjoo*


dna Kauppa Oy on matkapuhelimia, tarvikkeita ja dna-tuotteita tarjoava valtakunnallinen ketju. (Tarjonta keskittyy liki pelkästään mobiiliin)

dna Market on täyden palvelun tietoliikennemyymälä, joka toimii myös dna-asiakkaiden asiakaspalvelupisteenä. Nämä Dna Marketit ovat siis entisiä puhelinyhtiöiden myymälöitä (Täysi valikoima = Mobiili + laitteet, internet, Kaapeli-TV palvelut, kotipuhelin + asiakaspalvelu.)

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

Freja

Posts: 8,775

#9433 • • Edited Freja Sihteeri
Kuinka tärkee se HDMI-liitäntä on digiboksia ostaessa?

Siis - oon ostamassa digiboksia. Siinä kuulemma pitää olla hdmi-liitäntä, ku parin vuoden päästä tulee teräväpiirtolähetykset, ja sillon joutus ostaan uuden digiboksin taas jos sitä ei siinä aikasemmassa ole.

True or false?

(Ja kyllä, yritän päästä mahdollisimman halvalla, karsien "turhat" pois.)

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Timce

Posts: 5,381

#9434 • • Timce
Paljonko passista mahtaa joutua nykyisin maksamaan?

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Jussi Soro

Posts: 6,385

#9435 • • Jussi Soro choon!

Freja, 4.7.2007 18:53:
Kuinka tärkee se HDMI-liitäntä on digiboksia ostaessa?

Siis - oon ostamassa digiboksia. Siinä kuulemma pitää olla hdmi-liitäntä, ku parin vuoden päästä tulee teräväpiirtolähetykset, ja sillon joutus ostaan uuden digiboksin taas jos sitä ei siinä aikasemmassa ole.

True or false?

(Ja kyllä, yritän päästä mahdollisimman halvalla, karsien "turhat" pois.)


no veikkaisin ettei kannata ostaa vielä digiboksia, jossa on hdmi. väkisinkin hd-kuvan tulemiseen menee se 5 - 10 vuotta, ja siinä ajassa ehtii jo standarditkin vaihtumaan sen verta monta kertaa, että se boksi tuskin enää tukee HD-kuvaa siinä vaiheessa.
Freja

Posts: 8,775

#9436 • • Freja Sihteeri

JussiS, 4.7.2007 19:05:
no veikkaisin ettei kannata ostaa vielä digiboksia, jossa on hdmi. väkisinkin hd-kuvan tulemiseen menee se 5 - 10 vuotta, ja siinä ajassa ehtii jo standarditkin vaihtumaan sen verta monta kertaa, että se boksi tuskin enää tukee HD-kuvaa siinä vaiheessa.



Tämä on ssis veikkaus. Selvä, kiitos infosta. Mä elän viel siinä toivos et joku 3-5 tyyppiä viel sanois perusteita että miksi ei, niin mä voisin hyvillä mielin ostaa halvemman.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

hemuz

Posts: 2,178

#9437 • • hemuz kätevä emäntä

Timce, 4.7.2007 19:03:
Paljonko passista mahtaa joutua nykyisin maksamaan?



Toimitusaika n. viikko 46e.
Muuten enemmän, jos haluu pikapikana.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#9438 • • Jussi Soro choon!

Freja, 4.7.2007 19:07:
Tämä on ssis veikkaus. Selvä, kiitos infosta. Mä elän viel siinä toivos et joku 3-5 tyyppiä viel sanois perusteita että miksi ei, niin mä voisin hyvillä mielin ostaa halvemman.


No en mä nyt tota absoluuttisena totuutenakaan voi sanoo, kun maailmassa ei vielä yhtään ihmistä ole, joka tietäis koska HD-kuva tulee Suomeen. Mutta sinä aikana kun HD-kuvaa ei tule, ei tosta HDMI-liitännästä ole mitään hyötyä. Ja tosiaan, 5-10 vuotta on sellanen "noin" aikahaarukka jossa mennään.

Niin tietty jos sun telkkarissa ei oo HDMI-liitäntää, niin silloin ei tosiaan kannata ostaa tollasta, jos et meinaa telkkariakin vaihtaa samalla.
Timce

Posts: 5,381

#9439 • • Timce

hemuz, 4.7.2007 19:10:
---
Timce, 4.7.2007 19:03:
Paljonko passista mahtaa joutua nykyisin maksamaan?

---


Toimitusaika n. viikko 46e.
Muuten enemmän, jos haluu pikapikana.



Aijaa? Eli takana ovat ne ajat, jolloin passia joutui venttaamaan 4 viikkoa. :) Hyvä homma.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Freja

Posts: 8,775

#9440 • • Freja Sihteeri

JussiS, 4.7.2007 19:11:
Niin tietty jos sun telkkarissa ei oo HDMI-liitäntää, niin silloin ei tosiaan kannata ostaa tollasta, jos et meinaa telkkariakin vaihtaa samalla.



Telkun vaihto ei kyl oo ajankohtanen. Enkä tiedä onko siinä sitä liitäntää, en usko ainakaan että on. Toi o joku "uus" philipsi, tyylii viimesiä putkitelkkumalleja.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been