Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,479,806 views

Amuck

Posts: 2,396

#9341 • • Amuck dub-i-dub

FAIRI, 22.6.2007 05:45:
mitkä maatalauseläimet luokitellaan karjaksi?


Ne jotka eivät ole lemmikkejä. Sikalassa possu on karjaa, lihantuotantoon tarkoitettu otus, mutta olohuoneessa lemmikki. Porot ovat karjaa.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Avatar
#9342 • • opmdevil Guest

2la, 25.6.2007 11:58:
---
FAIRI, 22.6.2007 05:45:
mitkä maatalauseläimet luokitellaan karjaksi?

---

Ne jotka eivät ole lemmikkejä. Sikalassa possu on karjaa, lihantuotantoon tarkoitettu otus, mutta olohuoneessa lemmikki. Porot ovat karjaa.



Ei ihan näinkään. Jos pidät lehmää lemmikkinä, se luokitellaan karjaksi vaikka sitä ei ole tarkoitettu lypsettäväksi tai syötäväksi myöhemmin. Ainakin näin Kelan mielestä pari vuotta sitten kun joltain oli työttömyyskorvaukset evätty sillä verukkeella, että kyseinen ihminen on karjankasvattaja kun sattuu kaksi lehmää omistamaan. En sitten tiedä jäikö voimaan mutta hassulle ainaskin vaikuttaa...
%

Posts: 568

#9343 • • %
Mistä mää nään wimbledonin netistä ilmaiseks mielellään livenä ja huippu kuvanlaadulla?

--
Elä niin kuin haluat, äläkä niin kuin yhteiskunta haluaa sinun elävän.

Jocular

Posts: 1,359

#9344 • • Jocular Janni
Eri peleissä pelikorttien maiden arvojärjestys vaihtelee. Toisilla pokeriservereillä hertta on paras maa, mutta esim Paffissa pata on herttaa arvokkaampi.. Wikipedia oli aika yhtä tyhjän kanssa tai sit en vaan jaksanu lukee koko juttua. *nauru* Käsittääkseni järjestys on hertta, pata, risti ja ruutu. Tosin kahdesta vikasta ei mitään varmuutta..

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

%

Posts: 568

#9345 • • %

Jocular, 25.6.2007 15:21:
Eri peleissä pelikorttien maiden arvojärjestys vaihtelee. Toisilla pokeriservereillä hertta on paras maa, mutta esim Paffissa pata on herttaa arvokkaampi.. Wikipedia oli aika yhtä tyhjän kanssa tai sit en vaan jaksanu lukee koko juttua. *nauru* Käsittääkseni järjestys on hertta, pata, risti ja ruutu. Tosin kahdesta vikasta ei mitään varmuutta..


Pelaisit texas holdemia niin ei tarvis miettiä tuommoisia vink.

--
Elä niin kuin haluat, äläkä niin kuin yhteiskunta haluaa sinun elävän.

lostgone

Posts: 2,493

#9346 • • lostgone
Voisiko joku kertoa, että mitä Helsingissä tarkoittaa pysäköinnin yhteydessä vyöhykkeet ja erilaiset muut rajoitukset, mitä kylttien alla lukee? Pitääkö mulla olla kolikoiden lisäksi jotain muutakin mukana?

Toinen samasta aiheesta: miten maksutus toimii Parkkihalleissa Helsingissä? Maksetaanko ne sisälle ajattaessa (missä muodossa) vai pois lähtiessä jotenkin? Vai onko hallit niin varattuja, että pitää soittaa etukäteen? *ding*

ja kolmas: Mihin Helsingissä saa auton helposti parkkiin linjalla Punavuori - Ullanlinnamäki?

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Avatar
#9347 • • Annakins Guest

lostgone, 26.6.2007 10:28:
Voisiko joku kertoa, että mitä Helsingissä tarkoittaa pysäköinnin yhteydessä vyöhykkeet ja erilaiset muut rajoitukset, mitä kylttien alla lukee? Pitääkö mulla olla kolikoiden lisäksi jotain muutakin mukana?



Vyöhykkeet = kuinka kallista parkkeeraus on. Ydinkeskusta on 1-vyöhykettä ja siis kalleinta, siitä sitten loogisesti alaspäin. Et siis tartte muuta kuin kolikoita.
typ0

Posts: 1,892

#9348 • • typ0 syntax error
miksi gramex ja teosto haluaa väkisin vaikeuttaa kaikkia ihmisiä? esim. nettiradiot suljetaan nyt sitte...

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

daffy

Posts: 737

#9349 • • daffy duck and cover

Annakins, 26.6.2007 10:30:
---
lostgone, 26.6.2007 10:28:
Voisiko joku kertoa, että mitä Helsingissä tarkoittaa pysäköinnin yhteydessä vyöhykkeet ja erilaiset muut rajoitukset, mitä kylttien alla lukee? Pitääkö mulla olla kolikoiden lisäksi jotain muutakin mukana?
---
Vyöhykkeet = kuinka kallista parkkeeraus on. Ydinkeskusta on 1-vyöhykettä ja siis kalleinta, siitä sitten loogisesti alaspäin. Et siis tartte muuta kuin kolikoita.


Lisätietoja maksuvyöhykkeistä Rakennusviraston sivuilta.

Kirjaimilla merkityt vyöhykkeet taas merkkaa asukaspysäköintiä, tunnuksen saa alueella asuva ajoneuvon omistaja ja sillä saa pysäköidä maksutta ko. vyöhykkeen asukaspysäköintipaikoilla.

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

Jinkso

Posts: 1,209

#9350 • • Jinkso FINRG

mayah, 26.6.2007 10:45:
---
typ0, 26.6.2007 10:45:
miksi gramex ja teosto haluaa väkisin vaikeuttaa kaikkia ihmisiä? esim. nettiradiot suljetaan nyt sitte...

---


Siis täh? URL tai oo vittu hiljaa.




En tiiä puhunko nyt samasta tapauksista, mutta monet suuret nettiaradiot taitaa pitää tänään hiljaisuutta uhkaavan rojaltinoston takia. Mukana esim. DI.fm. Harmi kun ei itse oikein pääse asiaan vaikuttamaan.

http://www.savenetradio.org/
Avatar
#9351 • • Edited Annakins Guest

Jinkso, 26.6.2007 10:48:
---
mayah, 26.6.2007 10:45:
---
typ0, 26.6.2007 10:45:
miksi gramex ja teosto haluaa väkisin vaikeuttaa kaikkia ihmisiä? esim. nettiradiot suljetaan nyt sitte...

---


Siis täh? URL tai oo vittu hiljaa.

---



En tiiä puhunko nyt samasta tapauksista, mutta monet suuret nettiaradiot taitaa pitää tänään hiljaisuutta uhkaavan rojaltinoston takia. Mukana esim. DI.fm. Harmi kun ei itse oikein pääse asiaan vaikuttamaan.

http://www.savenetradio.org/



Niin, siis eihän tämä nyt mun käsittääkseni liity Teostoon tai Gramexiin mitenkään, koska kyseessä on Yhdysvaltojen kongressin päätös. Eli amerikkalaiset nettiradiot hiljenee.

Edit. siis jos puhutaan samasta asiasta.
typ0

Posts: 1,892

#9352 • • typ0 syntax error

mayah, 26.6.2007 10:45:
---
typ0, 26.6.2007 10:45:
miksi gramex ja teosto haluaa väkisin vaikeuttaa kaikkia ihmisiä? esim. nettiradiot suljetaan nyt sitte...

---


Siis täh? URL tai oo vittu hiljaa.



oo ite vittu hiljaa!!1111 mistä mä sulle urlin revin ku ei oo urlia mut jos kuuntelet vaik digital importedia saattaa sulle pikkase valjeta.

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Jinkso

Posts: 1,209

#9353 • • Jinkso FINRG

Annakins, 26.6.2007 10:51:
---
Jinkso, 26.6.2007 10:48:
---
mayah, 26.6.2007 10:45:
---
typ0, 26.6.2007 10:45:
miksi gramex ja teosto haluaa väkisin vaikeuttaa kaikkia ihmisiä? esim. nettiradiot suljetaan nyt sitte...

---


Siis täh? URL tai oo vittu hiljaa.

---



En tiiä puhunko nyt samasta tapauksista, mutta monet suuret nettiaradiot taitaa pitää tänään hiljaisuutta uhkaavan rojaltinoston takia. Mukana esim. DI.fm. Harmi kun ei itse oikein pääse asiaan vaikuttamaan.

http://www.savenetradio.org/

---


Niin, siis eihän tämä nyt mun käsittääkseni liity Teostoon tai Gramexiin mitenkään, koska kyseessä on Yhdysvaltojen kongressin päätös. Eli amerikkalaiset nettiradiot hiljenee.



Nimenomaan. Ja se tässä onkin se paska homma. typ0n mainitsemasta asiasta mulla ei sitten ookkaan enempää tietoutta.
Avatar
#9354 • • Annakins Guest

typ0, 26.6.2007 10:52:
---
mayah, 26.6.2007 10:45:
---
typ0, 26.6.2007 10:45:
miksi gramex ja teosto haluaa väkisin vaikeuttaa kaikkia ihmisiä? esim. nettiradiot suljetaan nyt sitte...

---


Siis täh? URL tai oo vittu hiljaa.

---


oo ite vittu hiljaa!!1111 mistä mä sulle urlin revin ku ei oo urlia mut jos kuuntelet vaik digital importedia saattaa sulle pikkase valjeta.



Eli kyse on siis samast jutust ja sil ei oo mitään tekemist Teoston tai Gramexin kaa mut saat kyl ihan vapaasti sadatella USA:n kongressia =D
zaler

Posts: 1,545

#9355 • • zaler e h k i s
miks mun messenger ei skulaa.? yks kaunis päivä se ei vaan suostunut kirjautua sisään..

--
let´s eat to the beat!

typ0

Posts: 1,892

#9356 • • typ0 syntax error

Jinkso, 26.6.2007 10:53:
---
Annakins, 26.6.2007 10:51:
---
Jinkso, 26.6.2007 10:48:
---
mayah, 26.6.2007 10:45:
---
typ0, 26.6.2007 10:45:
miksi gramex ja teosto haluaa väkisin vaikeuttaa kaikkia ihmisiä? esim. nettiradiot suljetaan nyt sitte...

---


Siis täh? URL tai oo vittu hiljaa.

---



En tiiä puhunko nyt samasta tapauksista, mutta monet suuret nettiaradiot taitaa pitää tänään hiljaisuutta uhkaavan rojaltinoston takia. Mukana esim. DI.fm. Harmi kun ei itse oikein pääse asiaan vaikuttamaan.

http://www.savenetradio.org/

---


Niin, siis eihän tämä nyt mun käsittääkseni liity Teostoon tai Gramexiin mitenkään, koska kyseessä on Yhdysvaltojen kongressin päätös. Eli amerikkalaiset nettiradiot hiljenee.

---


Nimenomaan. Ja se tässä onkin se paska homma. typ0n mainitsemasta asiasta mulla ei sitten ookkaan enempää tietoutta.



joo mut mua jäi hämää toi et ne ois sulkemas suomeski noita sillä verukkeella et pitää maksaa tuplamaksut... tms... pomo jotai tos äske selvitti...

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Jocular

Posts: 1,359

#9357 • • Jocular Janni

%, 26.6.2007 09:30:
---
Jocular, 25.6.2007 15:21:
Eri peleissä pelikorttien maiden arvojärjestys vaihtelee. Toisilla pokeriservereillä hertta on paras maa, mutta esim Paffissa pata on herttaa arvokkaampi.. Wikipedia oli aika yhtä tyhjän kanssa tai sit en vaan jaksanu lukee koko juttua. *nauru* Käsittääkseni järjestys on hertta, pata, risti ja ruutu. Tosin kahdesta vikasta ei mitään varmuutta..

---

Pelaisit texas holdemia niin ei tarvis miettiä tuommoisia vink.



Pelaan texas holdemia. Alkutilanteessa mietityttäny kun buttoni jaettu, että miksi pata akka saa napin eikä hertta akka.. Tästä tämä alunperin tulikin mieleeni :P

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Avatar
#9358 • • Annakins Guest

typ0, 26.6.2007 11:51:
joo mut mua jäi hämää toi et ne ois sulkemas suomeski noita sillä verukkeella et pitää maksaa tuplamaksut... tms... pomo jotai tos äske selvitti...



Eiks niis oo muutenki ollu jotain hämäriä laskuperusteita kuuntelijamäärille (tyyliin lasketaan kaikki potentiaaliset kuulijat ympäri maailman tms), jonka takia esim. YLE lopetti nettiradiolähetykset jossain välissä kun niistä ois muuten tullu aivan sairaan kalliita? Nyt ne taitaa taas kuulua sen Areenan kautta.
sune

Posts: 2,096

#9359 • • sune Turkkilainen lammaspaimen

zaler, 26.6.2007 11:28:
miks mun messenger ei skulaa.? yks kaunis päivä se ei vaan suostunut kirjautua sisään..



sä et vaan osaa *släp*

--
ei kovin ihku eikä plur