Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,485,958 views

Avernian

Posts: 7,451

#8821 • • Edited Avernian Kerettiläinen
Miksi ihmeessä mun ikkunan ympärillä ja siitä sisään lentelee ötököitä niin usein? Mikä siihen voisi olla syynä? Mehiläisiä varsinkin ilmaantui viime kesänä ja eilen tuli tämän kevään eka.
(Mitään pesää siis ei ainakaan ikkunalaudalla näy, kerros on kuudes.)

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

^T^

Posts: 167

#8822 • • Edited ^T^ Universal Protagonist, Visual Hypnotist

Avernian, 14.4.2007 09:27:
Miksi ihmeessä mun ikkunan ympärillä ja siitä sisään lentelee ötököitä niin usein? Mikä siihen voisi olla syynä? Mehiläisiä varsinkin ilmaantui viime kesänä ja eilen tuli tämän kevään eka.
(Mitään pesää siis ei ainakaan ikkunalaudalla näy, kerros on kuudes.)


Ettei sulla vaan satu oleen hunajapurkkia ikkunalaudalla ? Tai jotain muuta, mitä ?

EDIT: Miksi muuten jotkut vanhemmat miehet (lue papparaiset) kävelee sillein typerän näkösesti kädet selän takana ? Ne pitää toisella kädellä kiinni toisesta ranteesta tai kädestä. En oo vielä keksiny loogista selitystä.

--
""And those who were dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

Freja

Posts: 8,775

#8823 • • Freja Sihteeri

Avernian, 14.4.2007 09:27:
Miksi ihmeessä mun ikkunan ympärillä ja siitä sisään lentelee ötököitä niin usein? Mikä siihen voisi olla syynä? Mehiläisiä varsinkin ilmaantui viime kesänä ja eilen tuli tämän kevään eka.
(Mitään pesää siis ei ainakaan ikkunalaudalla näy, kerros on kuudes.)



Mä voisin jopa veikata, että pesä on jossain sun ikkunan lähellä, vaikkei sitä näykään. Mehiläiset on netistä löytyvien tietojen mukaan myös hyvin paikkauskollisia, eikä hylkää kotiaan ennen kuin koko yhteiskunta on tuhoutunut.
Mehiläiset lähtee lentelemään ulos kun lämpötila nousee +10:een. Ne kai sit tykkää kun sun luona on vielä lämpimämpää ja siks lentelee sisälle?
Tai sit sul on vaa nii makee koti :D

Kun kattelin kaiken maailman kuvia mehiläisistä, niin kylmät väreet vaan kulki pitkin selkärankaa ja sydän rupes tykyttään. Ne o viel pelottavamman näkösiä ku meiän jättiampparit *uuh*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Heli

Posts: 1,489

#8824 • • Edited Heli vai kuka se oli
miks scrabblee on niin vaikeaa pelata humaltuneena, vaik säännöt ois selkeet?
eka sovittiin et lyhenteet ei käy, mut pelin tiimellykses tuli tappelu siit onko CD ja PC nykyään suomee ja miks sit YK ja PR ei käy. no ok, YK : lle on akuutti suomenkielinen selite, mut en siis tajuu miks noi muut pitäis hyväksyy. ?? *toktok*


edit.
sana Öinen tuotti myös päänvaivaa, must se oli käypä sana, koska se on vaa adjektiivi samalla lailla ku "kaunis" esimerkiksi, mut joku jackass sano et sen yksikkö on muka YÖ!!!

whaaaaaaat? ei sanalla "öinen" oo mitään yksikköö !!!!

enivei, se sana hyväksyttiin kun oon niin ulé ja kässäri *vink*

--
ei se väärin ole.

^T^

Posts: 167

#8825 • • Edited ^T^ Universal Protagonist, Visual Hypnotist

H3li, 15.4.2007 00:24:
... ei sanalla "öinen" oo mitään yksikköö !!!!


Eiks sana öinen oo itsessään (adjektiivin) yksikkö ? Monikko sille on öiset.
(Tai; yöllinen, yölliset)

--
""And those who were dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

Jinkso

Posts: 1,209

#8826 • • Jinkso FINRG
Kun poltan miksauksen cue-tiedoston kanssa Nerolla, jää levylle kuitenkin biisin vaihtuessa pienenpieni katkeama. Kuinka pääsen tästä eroon?
Heli

Posts: 1,489

#8827 • • Heli vai kuka se oli

^T^, 15.4.2007 14:06:
---
H3li, 15.4.2007 00:24:
... ei sanalla "öinen" oo mitään yksikköö !!!!

---

Eiks sana öinen oo itsessään (adjektiivin) yksikkö ? Monikko sille on öiset.
(Tai; yöllinen, yölliset)



no tätä mieltä nimenomaan oonkin, mut olin juonu vähä viinilöit, ni meni näköjään ajatus sekaisin. ja sen takii ne säännöt oliki varmaan niin vaikeet olevinaan *känni*

--
ei se väärin ole.

asdf

Posts: 3,155

#8828 • • asdf

Slim_Jim, 14.4.2007 00:33:
Itse lueskelin koulun kirjastossa keskiviikkona Tieteen kuvalehteä jossa lukija oli esittänyt samankaltaisen kysymyksen "Miksi näen joskus näkökentässäni läpinäkyviä kuvajaisia jotka näyttävät aivan soluilta jotka tekevät tasaista aaltoliikettä ylhäältä alas kadoten lopulta tyystin?".



Bwahah, oli kysymys muotoiltu just sopivaksi ko. lehteen. *nauru*
ezzy

Posts: 8,060

#8829 • • ezzy Droid-pappa

Slim_Jim, 14.4.2007 00:33:
---
Hitchhiker, 12.4.2007 22:29:
---
Android, 11.4.2007 19:00:
Mistä johtuu, että välillä näkee "tähtiä", siis sellaisia vilkkuvia pisteitä, muutaman sekunnin ajan? Ilmiöhän on ihan harmiton ja esiintyy useimmilla ihmisillä silloin tällöin, itselläni yleensä jos olen istunut ja nousen seisomaan. Voisi olettaa että liittyy verenkiertoon.

---

Itellä ois simmonen mielikuva että tuo liittyisi verenpaineen äkilliseen muutokseen (löytyi jotain kyllä):

"Kun ihminen nousee makuulta seisomaan, elimistössä tapahtuu monenlaisia asioita. Veri on neste, ja kaikki nestemäinen pyrkii painovoiman vuoksi alaspäin. Ilman verisuonten tarkkaa säätelyä veri pakkautuisi kehon alaosiin, jolloin ylhäällä sijaitsevat aivot eivät saisi tarpeeksi verta.

Verenpaineen liiallinen lasku pystyasennossa aiheuttaa huimausta ja näön hämärtymistä seistessä. Oireet voivat kestää vain lyhyen aikaa seisomaan noustessa, mutta jos verenpaine laskee kovin alas, huimailu vaivaa koko ajan seistessä tai kävellessä.
Ortostaattinen eli pystyasentoon liittyvä verenpaineen lasku voidaan todeta yksikertaisesti mittaamalla verenpaine maatessa ja seistessä."


http://www.hyvaterveys.fi/component/option,com_simplefaq/task,display/page,6/catid,15/Itemid,65/

Löytyi sivuilta tekstihakutoiminnon kanssa tekstillä: verenpaineen

---


Itse lueskelin koulun kirjastossa keskiviikkona Tieteen kuvalehteä jossa lukija oli esittänyt samankaltaisen kysymyksen "Miksi näen joskus näkökentässäni läpinäkyviä kuvajaisia jotka näyttävät aivan soluilta jotka tekevät tasaista aaltoliikettä ylhäältä alas kadoten lopulta tyystin?".

Vastaus taisi mennä niin että silmissä olevissa verisuonissa kulkee verisolujen lisäksi myös valkosoluja, jotka eivät aina heijasta valoa itsestään joten ne piirtyvät verkkokalvolle valon läpäistessä ne, toisin kuin verisolut eivät vaikuta millään lailla näköön.
Haitallista kyseinen ilmiö ei ole.

Jotenkin näin se selitys meni, en kyllä aivan 100% tarkkuudella muista.

Itselläkin joskus tuommoisia näkökentässä tanssii.



Intissä oli sairaalassa aikaa vähän liikaa, niin tuli valkoisia seiniä vasten seurattua silmässä kulkevia mössöjä...huh miten päräyttävää oikeesti x)
Snaggo

Posts: 1,147

#8830 • • Snaggo ;__;
Mihin partavaahdon teho ja hyöty perustuu? millä periaatteella se toimii?

--
bojoing.

Slim_Jim

Posts: 573

#8831 • • Edited Slim_Jim

Snaggo, 16.4.2007 21:16:
Mihin partavaahdon teho ja hyöty perustuu? millä periaatteella se toimii?



Partavaahdon tarkoituksena olisi pehmittää parransänget leikkausta varten tehden ajosta miellyttävämmän partahöylällä (+ veitsellä). Lisäksi se suojaa ihoa hiertymiltä ja mahdollisilta haavoilta (haavat ovat veemäisiä u knowz).

Guide to perfect shave:
http://www.msnbc.msn.com/id/6886845/

How to prevent razor burns:
http://www.razor-burn.com/

Pitää kyllä itsekin ryhtyä toteuttamaan noita ohjeita, olen aika tyytymätön nykyiseen metodiini, sillä ikinä en saa yhtä hyvää jälkeä kuin niissä pirun Gilletten mainoksissa.
Mutta nyt, silmäni avautuivat, olen valaistunut, olen kokenut sen, zen!
ezzy

Posts: 8,060

#8832 • • ezzy Droid-pappa

Slim_Jim, 17.4.2007 02:23:
---
Snaggo, 16.4.2007 21:16:
Mihin partavaahdon teho ja hyöty perustuu? millä periaatteella se toimii?

---


Partavaahdon tarkoituksena olisi pehmittää parransänget leikkausta varten tehden ajosta miellyttävämmän partahöylällä (+ veitsellä). Lisäksi se suojaa ihoa hiertymiltä ja mahdollisilta haavoilta (haavat ovat veemäisiä u knowz).

Guide to perfect shave:
http://www.msnbc.msn.com/id/6886845/

How to prevent razor burns:
http://www.razor-burn.com/

Pitää kyllä itsekin ryhtyä toteuttamaan noita ohjeita, olen aika tyytymätön nykyiseen metodiini, sillä ikinä en saa yhtä hyvää jälkeä kuin niissä pirun Gilletten mainoksissa.
Mutta nyt, silmäni avautuivat, olen valaistunut, olen kokenut sen, zen!



Uudella giletten hypettämällä 5-teräisella ajelee melkein parran kuin parran lähes pelkällä vedellä. Törkeen hyvä terä. Enpä o kovin usein ollut noin tyytyväinen mihinkään tuotteeseen. Sai kone väistyä ton tieltä *pepsodent*
-V-

Posts: 587

#8833 • • -V-

ezzy, 17.4.2007 02:57:
---
Slim_Jim, 17.4.2007 02:23:
---
Snaggo, 16.4.2007 21:16:
Mihin partavaahdon teho ja hyöty perustuu? millä periaatteella se toimii?

---


Partavaahdon tarkoituksena olisi pehmittää parransänget leikkausta varten tehden ajosta miellyttävämmän partahöylällä (+ veitsellä). Lisäksi se suojaa ihoa hiertymiltä ja mahdollisilta haavoilta (haavat ovat veemäisiä u knowz).

Guide to perfect shave:
http://www.msnbc.msn.com/id/6886845/

How to prevent razor burns:
http://www.razor-burn.com/

Pitää kyllä itsekin ryhtyä toteuttamaan noita ohjeita, olen aika tyytymätön nykyiseen metodiini, sillä ikinä en saa yhtä hyvää jälkeä kuin niissä pirun Gilletten mainoksissa.
Mutta nyt, silmäni avautuivat, olen valaistunut, olen kokenut sen, zen!

---


Uudella giletten hypettämällä 5-teräisella ajelee melkein parran kuin parran lähes pelkällä vedellä. Törkeen hyvä terä. Enpä o kovin usein ollut noin tyytyväinen mihinkään tuotteeseen. Sai kone väistyä ton tieltä *pepsodent*



Toimiskohan se paremmin biginirajoihinki ku noi naisten giletet... *ei tyytyväinen*
ella_

Posts: 1,329

#8834 • • ella_
kun yskii limaa, niin mistä se lima tulee? kurkusta vai keuhkoista vai keuhkoputkesta vai mistä? ja miten se sinne syntyy?

--
Elementary, my dear.

Snaggo

Posts: 1,147

#8835 • • Snaggo ;__;

ella_, 17.4.2007 07:20:
kun yskii limaa, niin mistä se lima tulee? kurkusta vai keuhkoista vai keuhkoputkesta vai mistä? ja miten se sinne syntyy?



Mun käsittääkseni se valuu sinne nenästä.

--
bojoing.

Freja

Posts: 8,775

#8837 • • Freja Sihteeri
Kävin tuossa reilu kk sitten ottamassa akryylikynnet, ja näihin laitettiin päälle sellast jauhetta siveltimellä joka sitten kovettui kynsiini. Nyt kynent on jo kasvaneet niin paljon että tahdon kaiken ylimääräisen pois.
Saanko siis tuon "kovettuneen puuterin" kynsistäni kotikonstein vai joudunko menemään alan liikkeeseen ne poistatuttamaan?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Apo

Posts: 1,574

#8838 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

ella_, 17.4.2007 07:20:
kun yskii limaa, niin mistä se lima tulee? kurkusta vai keuhkoista vai keuhkoputkesta vai mistä? ja miten se sinne syntyy?



Eikö tommosella käyttäjäkuvalla tiedä tähän jo vastauksen? *hih*

Limakalvoistahan se lima tulee. Useiden onteloiden ja elinten sisäpintaa peittää limakalvo, eli se kostea pinta. Normaalitilanteessa limaa erittyy vain sen verran mitä tarvitaan, mutta allergian, ärsytyksen, tulehduksen tai sairauden (yms) takia limaa saattaa erittyä liikaa ja sen rakenne voi muuttua sitkeämmäksi. Hengityselimistä liika lima poistuu mm. yskimällä.

Maallikkona veikkaisin että limaa tulee niistäessä nenäontelosta. Nenäontelosta limaa voi valua alas nieluun ja keuhkoputkeen. Keuhkoputkessa ja keuhkoissa limaa voi myös muodostua jos siellä joku tulehdus jyllää. Pahassa flunssassa ainaki tuntuu että puoli keuhkoa irtoaa ku yrittää rykiä sitkeimpiä irti.
duvin

Posts: 582

#8839 • • duvin Jay v/d Veen

ezzy, 17.4.2007 02:57:
Uudella giletten hypettämällä 5-teräisella ajelee melkein parran kuin parran lähes pelkällä vedellä. Törkeen hyvä terä. Enpä o kovin usein ollut noin tyytyväinen mihinkään tuotteeseen. Sai kone väistyä ton tieltä *pepsodent*



Mulla ei *grr*... Jotenkin mulla tuntuu olevan liian paksuja noi partakarvat - ostin viime viikolla ton 5-teräisen ja aijai mitä tuskaa parranajo oli. Pitää siirtyä takaisin Mach 3:een tjsp. Koneeseen en koskenut vuosikausiin, vaan aina höylällä.
ezzy

Posts: 8,060

#8840 • • ezzy Droid-pappa

duvin, 17.4.2007 22:51:
---
ezzy, 17.4.2007 02:57:
Uudella giletten hypettämällä 5-teräisella ajelee melkein parran kuin parran lähes pelkällä vedellä. Törkeen hyvä terä. Enpä o kovin usein ollut noin tyytyväinen mihinkään tuotteeseen. Sai kone väistyä ton tieltä *pepsodent*

---


Mulla ei *grr*... Jotenkin mulla tuntuu olevan liian paksuja noi partakarvat - ostin viime viikolla ton 5-teräisen ja aijai mitä tuskaa parranajo oli. Pitää siirtyä takaisin Mach 3:een tjsp. Koneeseen en koskenut vuosikausiin, vaan aina höylällä.



Kannattaa sit varmaan testaa eri vaahtoja jotka pehmittäis karvoi :P