Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,398,880 views

Avatar
#7761 • • Edited Norb Guest

larzizi, 1.12.2006 15:10:
Olen tullut muutamaan otteeseen kotiin lenkiltä hikisenä ja ottanut kissan syliin. Kissa on alkanut innoissaan haistelemaan ja loppuen lopuksi jopa nuolemaan kainaloa. Sama kävi taas tänään, tosin nyt nuoleminen oli vaihtunut järjettömään puskemiseen *justjoo*

Se myös tykkää yli kaiken työntää päätään niin perheen kenkiin kuin vieraidenkin kenkiin. Ja jos kaverikaan ei uskalla haistaa omaa kenkäänsä, niin sen on todella haistava pahalta.

Miksi ihmeessä se mahtaa pitää hien hajusta ja onko se ihan yleistä kissoilla, vai onko meille vain sattunut tulemaan joku erikoinen yksilö? *ding*



Jeps, on yleistä kissoilla :) Näin ne tunnistaa/oppii tuntemaan ihmisen. Vieraiden kengät haistellaan ykkösenä, näin tulee kaveri tutuks :) Etenkin omanihmisen hiki on lemppari, tuo turvaa ja noin poispäin. Ja jos olet huomannu kissan aukovan suutaan haistellessa niin se käyttää suussa olevaa jacobsoninelintä (joka ihmisillä on surkastunut) haistaakseen paremmin. Se vasta onkin hassun näköistä xD

Kun mun mies on tullut salilta niin se on heittänyt hikisen paitansa kisujen päälle. Niissä hajuissa on mukava olla xD Ja sit mä ihmettelen miks kissa haisee hieltä, yöks..
larzizi

Posts: 1,661

#7762 • • larzizi

Norb, 1.12.2006 17:06:
Jeps, on yleistä kissoilla :) Näin ne tunnistaa/oppii tuntemaan ihmisen. Vieraiden kengät haistellaan ykkösenä, näin tulee kaveri tutuks :) Etenkin omanihmisen hiki on lemppari, tuo turvaa ja noin poispäin. Ja jos olet huomannu kissan aukovan suutaan haistellessa niin se käyttää suussa olevaa jacobsoninelintä (joka ihmisillä on surkastunut) haistaakseen paremmin. Se vasta onkin hassun näköistä xD

Kun mun mies on tullut salilta niin se on heittänyt hikisen paitansa kisujen päälle. Niissä hajuissa on mukava olla xD Ja sit mä ihmettelen miks kissa haisee hieltä, yöks..



Ah, tämä selittääkin paljon *joo* *hihu*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

sapeli

Posts: 11,768

#7763 • • sapeli jokukukamikä?

Sparkling, 30.11.2006 14:40:
Miksi esim. mp3-soittimen kuulokkeiden johdot on AINA sekasin kun ne pistää laukkuun ja vaikka kuinka nätisti yrittää ne sinne asetella *ding*



Koska ne on vertauskuva elämälle *joo* *yingyang*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

sapeli

Posts: 11,768

#7764 • • sapeli jokukukamikä?
Miks mun sinihomejuustossa on valkoista, pörröistä hometta vaikka viimeinen suositeltu käyttöpäivä on vasta tammikuussa 2007? *grr* Ja miks se sinihome on syötävää mut toi perushome ei? *ding*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

evvk

Posts: 1,918

#7765 • • evvk
Miksi olen aina tälläneen?
Miksi en osaa myötää että en vain osaa?
mastream

Posts: 549

#7766 • • mastream

kottarainen, 3.12.2006 20:41:
Erehdyin tänään vilkaisemaan hetken aikaa Britannian MM-ralleja kun en jaksanut raahautua kaukosäätimelle saakka ja heräsi kysymys, ei aavistustakaan onko tällaista aikasemmin ollut, miksi ne kaarat on tolkuttoman matalia? Ja onko ne olemassaan juuri noin matalia vai vartavasten noihin skaboihin madallettuja?
Luulisi että sellaisessa maastossa ajaminen vaatisi autoon enempi korkeutta..



Mataluuteen voisi luulla olevan syynä se, että pysyy paremmin kovilla nopeuksilla tiessä kiinni, eli vaikuttaisiko auton madallutus downforceen? En ole rallia pahemmin katsonut, mutta muistelisin, että ne radat eivät ole mitään kinttupolkuja vaan yllättävänkin tasaisia, joten autojen pohja ei ota tiehen kiinni (tosin ottaahan se jos liikaa madalluttaa mutta varmasti ne säätää autot kuosiin ennen kisaa).
Epailija

Posts: 5,636

#7767 • • Epailija Physicist, 2nd class.

kottarainen, 3.12.2006 20:41:
Erehdyin tänään vilkaisemaan hetken aikaa Britannian MM-ralleja kun en jaksanut raahautua kaukosäätimelle saakka ja heräsi kysymys, ei aavistustakaan onko tällaista aikasemmin ollut, miksi ne kaarat on tolkuttoman matalia? Ja onko ne olemassaan juuri noin matalia vai vartavasten noihin skaboihin madallettuja?
Luulisi että sellaisessa maastossa ajaminen vaatisi autoon enempi korkeutta..



Matala painopiste vakauttaa ajoa ja saattaa auttaa aerodynamiikkaakin (en tiedä noista mataluuksista, mutta formulaluokassa kyllä). Ralliautot on rakennettu tuotantoautojen pohdalta nimenomaan rallia varten, joten ne on ihan niitä kisoja varten myös madallettu. Maastossahan rallissa ei ajeta, vaan varsin tasaisilla sora- ja asfalttiteillä, kuten Jiimo jo sanoikin.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

remotion

Posts: 5,283

#7768 • • Edited remotion nostatus guru

kottarainen, 3.12.2006 21:23:
Tack ska ni ha!*hymy*
Paikoinhan nuo tiet näytti melko monttuiselta ja siinä vaiheessa hirvitti katsoa sitä pomppivaa ajoa, mutta onhan niillä ihan kunnon ajoradat, se on totta.
Tuo ajatus lähinnä syntyi sen perusteella, että oma autoni on matala ja aika kurja lisäksi ajella sorateillä (ja ylipäätään Suomen oloissa)->lähtee helposti liiraamaan ja helmat lommoilla. Se vaatii niin paljon kieli poskella ajoa, joten vältän tietoisesti sorateille menemistä. Puhutaan silti eri autoista ja ym. hienosäädöstä, joten kai ne kasassa pysyy*nauru*



tähän ny tulikin jo paljon vastauksia, mutta lisätään vielä että alusta säädetään jokaista kisaa varten optimaaliseksi. yleensä asfalttiralleissa on auto huomattavasti matalammissa säädöissä ja soralla riippuen mestasta niin hieman ylempänä tai jossainpäin oikeen korkeallakin.
Jämäkämmän alustan takia ei kuitenkaan tarvita niin hirveitä sisään joustoja, ja sitten toisaalta ulosjoustoahan noissa riittää tavallista enemmän.
Ralliautoissa on monesti leikattu ja levitetty kaaria ihan huolella joten näyttää erilaiselta kuin vakioautot.
Tarsu

Posts: 2,449

#7769 • • Tarsu

Mark Hamilton, 3.12.2006 19:52:
Miksi olen aina tälläneen?



ikävä kyllä en osaa vastata tähän..

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

yana

Posts: 877

#7770 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

Mark Hamilton, 3.12.2006 19:52:
Miksi olen aina tälläneen?
Miksi en osaa myötää että en vain osaa?



koska et osaa?
hemuz

Posts: 2,178

#7771 • • hemuz kätevä emäntä

2la, 30.11.2006 14:57:
---
Sparkling, 30.11.2006 14:40:
Miksi esim. mp3-soittimen kuulokkeiden johdot on AINA sekasin kun ne pistää laukkuun ja vaikka kuinka nätisti yrittää ne sinne asetella *ding*

---

Sulla pitäisi olla joku pinni tai klemmari jolla niputtaa ne johdot. Yksinkertaisen tehokasta. :)



Ei sitä aina (yleensä) kerkee rupee niputtaa niit johtoi... *blush*
mut joo, tätä oon itekki ihmetelly.
Freja

Posts: 8,774

#7772 • • Freja Sihteeri
Voinko mä vaan kävellä työpaikkalääkärille ja sanoa et piikitä muhun jäykkäkouristus ja muut? Kai niil ny o semmosia tököttejä aina varastos? *ding*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Skenemursu

Posts: 1,568

#7774 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

Freja, 4.12.2006 06:24:
Voinko mä vaan kävellä työpaikkalääkärille ja sanoa et piikitä muhun jäykkäkouristus ja muut? Kai niil ny o semmosia tököttejä aina varastos? *ding*



no jos sulla ei ole se ajantasalla niin eiköhän ne sen piikitä... rabieksen taas saat ainakin sillä, että sanot että joku kulkukoira vähän puras nilkasta niin olis kiva saada vahvisterokotus :)

riippuen vähän missä olet duunissa niin voit saada höpötettyä vielä Havrix a+b hepatiittirokotteen ja säästää massia kun se muistaakseni maksoikin jo jonkun verran. Olet siis oletettavasti lähdössä reissuun kun moisia himoat?
Freja

Posts: 8,774

#7775 • • Freja Sihteeri

Skenemursu, 4.12.2006 07:59:
Olet siis oletettavasti lähdössä reissuun kun moisia himoat?



Oon joo. Hepatiitti A:n kävin joskus '99 hakees ku olin lähös unkariin, mut se ei taida olla enää voimassa edes sillä vahvistusrokotuksella. Jäykkäkouristusrokote on annettu mulle viimeks näköjää 20.3.1996, eli ois ehkä pieni tarve jo *hihu* No, taidampa tästä lähteä pikkuhiljaa shoppailemaan ja lääkärissä käymään *joo*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Verano

Posts: 4,649

#7776 • • Verano Merituuli

Skenemursu, 4.12.2006 07:59:
---
Freja, 4.12.2006 06:24:
Voinko mä vaan kävellä työpaikkalääkärille ja sanoa et piikitä muhun jäykkäkouristus ja muut? Kai niil ny o semmosia tököttejä aina varastos? *ding*

---

no jos sulla ei ole se ajantasalla niin eiköhän ne sen piikitä... rabieksen taas saat ainakin sillä, että sanot että joku kulkukoira vähän puras nilkasta niin olis kiva saada vahvisterokotus :)

riippuen vähän missä olet duunissa niin voit saada höpötettyä vielä Havrix a+b hepatiittirokotteen ja säästää massia kun se muistaakseni maksoikin jo jonkun verran. Olet siis oletettavasti lähdössä reissuun kun moisia himoat?



Mulla oli nuo rokotukset ihan vanhentuneet, muistaakseni oli joskus ala-asteella viimeks rokotettu. Työpaikkalääkäriltä (Helsingin lääkärikeskus) sain ilmaiseksi polion sekä kurkkumädän ja jäykkäkouristuksen. Twinrix (a ja b samassa) piti itse maksaa, 53 euroa pistos x 3 puolen vuoden sisällä. Nuo kaikki olivat "perusvarastokamaa" eli löytyivät heiltä.
Jusna666

Posts: 1,447

#7777 • • Jusna666 Diablo
Onks tommosii polioita, kurkkumätää yms. tuberkulooseja mukamas vielä liikenteessä?
Sairastuuks porukka viel nykypäivänä tommosiin tauteihin vai johtuuko noiden sairauksien vähyys siitä, että kaikilla tosiaan on rokotukset kunnossa?

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

hemuz

Posts: 2,178

#7778 • • hemuz kätevä emäntä

Jusna666, 4.12.2006 11:22:
Onks tommosii polioita, kurkkumätää yms. tuberkulooseja mukamas vielä liikenteessä?
Sairastuuks porukka viel nykypäivänä tommosiin tauteihin vai johtuuko noiden sairauksien vähyys siitä, että kaikilla tosiaan on rokotukset kunnossa?



Kaikki vanhemmathan ei anna rokottaa lastaan mahdollisten sivuoreiden takia o_O
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#7779 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

hemuz-, 4.12.2006 11:48:
Kaikki vanhemmathan ei anna rokottaa lastaan mahdollisten sivuoreiden takia o_O



mitä sivuoireita noista tulee? *ding*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Avatar
#7780 • • Norb Guest

Hyzenthlay, 4.12.2006 11:50:
---
hemuz-, 4.12.2006 11:48:
Kaikki vanhemmathan ei anna rokottaa lastaan mahdollisten sivuoreiden takia o_O

---
mitä sivuoireita noista tulee? *ding*



Aikuiselle saattaa tulla käsivarsi vähän kipeeksi ja mustelmaiseksi. Ei siis kummempaa..