Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,410,997 views

hrdkvr

Posts: 3,929

#3841 • • hrdkvr KURGO

Freja, 27.6.2005 10:41:
Ollaan asuttu nykyisessä kämpässä lokakuun lopusta lähtien. Meidän ovessa lukee omat sukunimemme.
Miksi meille silti tulee vielä edellisen asukkaan posteja? Alan pikkuhiljaa kyllästymään tuohon postissa ramppaamiseen sen takia että palautan hänelle tulleita kirjeitä. Miksi postinkantaja silti tiputtaa ne hänen postinsa meidän ovesta vaikka sen sukunimeä ei ees lue siinä ovessa!? Postissa ne joskus sanoi että "juu juu kyllä kyllä mä laitan tiedon eteenpäin että hän ei enää asu siinä" Mutta mikäs helvetti tässä nyt mättää?
*grr*



joo ei pitäis tulla!!

olin aikoinaan jakajana pari kesää ja kyllä siellä on listat jokaisesta joka siinä asuu ja edellisen asukkaan nimi kans..UUDELLA OSOITTEELLA..

että vaan postiin tiskille vihasena niin se täti menee sen piirin jakajalle tekee siihen listaan punakynällä merkkaamaan

--
-keep it hard-

hrdkvr

Posts: 3,929

#3842 • • hrdkvr KURGO

Saara, 27.6.2005 10:43:
---

---


Se edellinen asukas ei ole tehnyt osotteen muutosilmoitusta. Meille tuli yhes kämpäs kirjeitä eri oikeustaloilta ja poliisitkin kerran tuli etsimään sitä ukkoa :E.

Se on hyvin vittumaista.

Eikä sun oo pakko niitä palauttaa. Mä soitin aina niihin numeroihin, mitä niissä kirjeissä oli ja ilmotin, ettei kyseinen konna asu täällä enää.



kyllä se niin on että kyllä jakaja sen listasta näkee että onko se kyseinen siinä vai ei ..

tällaiset jotka ei ole tehnyt ilmoitusta pitäis laittaa ns "susiin" ja hommata siihen itte uudet osoitteet, mutta nyt on kyseessä vain laiska jakaja

--
-keep it hard-

Freja

Posts: 8,775

#3843 • • Freja Sihteeri
No viddu. Kaipa siis vielä kerran menen postiin ja sanon et "nyt jakajalle hieman huomautusta kehiin".. Hmm siel on pakko olla joku kesätyöntekijä *eiei*
Meiänkin ovella pian kolkuttaa ulosottovirasto sen äijän takia. Ainaki veikkaan niin. No, eipä oo mun huoli *nauru*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Dinsku

Posts: 186

#3844 • • Edited Dinsku

Freja, 27.6.2005 10:41:
Ollaan asuttu nykyisessä kämpässä lokakuun lopusta lähtien. Meidän ovessa lukee omat sukunimemme.
Miksi meille silti tulee vielä edellisen asukkaan posteja? Alan pikkuhiljaa kyllästymään tuohon postissa ramppaamiseen sen takia että palautan hänelle tulleita kirjeitä. Miksi postinkantaja silti tiputtaa ne hänen postinsa meidän ovesta vaikka sen sukunimeä ei ees lue siinä ovessa!? Postissa ne joskus sanoi että "juu juu kyllä kyllä mä laitan tiedon eteenpäin että hän ei enää asu siinä" Mutta mikäs helvetti tässä nyt mättää?
*grr*



jakajat jakaa postia kämpän nron perusteella eikä sukunimen perusteella..

kuka käskee viemään edellisen asukkaan postit postiin? heitä meneen, ei ne sulle kuuluu.. sit ku kaverille tulee muutama lasku karhuna, niin eiköhän se tajuu muuttaa osoitettaan?

ei ulosottomies tuu oven taakse kolkuttaan.. no hätää *hih*
Saara

Posts: 1,954

#3845 • • Saara #2970

hardikaveri, 27.6.2005 10:47:
---
Saara, 27.6.2005 10:43:
---
Se edellinen asukas ei ole tehnyt osotteen muutosilmoitusta. Meille tuli yhes kämpäs kirjeitä eri oikeustaloilta ja poliisitkin kerran tuli etsimään sitä ukkoa :E.
---
kyllä se niin on että kyllä jakaja sen listasta näkee että onko se kyseinen siinä vai ei ..



Jos ne jostain listasta näkee, niin eikö sitten poliisitkin näe jostain listasta keitä siellä asuu? Kummallista "normaalien" ihmisten häirintääkö siis?

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

Philly

Posts: 506

#3846 • • Philly AIM HIGH!

Freja, 27.6.2005 10:41:
Ollaan asuttu nykyisessä kämpässä lokakuun lopusta lähtien. Meidän ovessa lukee omat sukunimemme.
Miksi meille silti tulee vielä edellisen asukkaan posteja? Alan pikkuhiljaa kyllästymään tuohon postissa ramppaamiseen sen takia että palautan hänelle tulleita kirjeitä. Miksi postinkantaja silti tiputtaa ne hänen postinsa meidän ovesta vaikka sen sukunimeä ei ees lue siinä ovessa!? Postissa ne joskus sanoi että "juu juu kyllä kyllä mä laitan tiedon eteenpäin että hän ei enää asu siinä" Mutta mikäs helvetti tässä nyt mättää?
*grr*



Eikä tunnu olevan väliä sillä että kuinka paljon on aikaa kulunut siitä kun edellinen asukas on pois muuttanut... Itse olen jo 3 vuotta asunut tässä osoitteessa ja juuri viime viikolla vein postiin takaisin neljä kappaletta edellisen asukkaan kirjeitä...
hrdkvr

Posts: 3,929

#3847 • • hrdkvr KURGO
no voi teidän kanssa


no ensinnäkin joka piirissä jokaisessa rapussa on jakajalla lista kun se niitä konttorissa lajittelee..

vain huonot/laiskat ei tarkista postejaan!!!!

toiseksi

kannattaa ne viedä sinne konttoriin tai sit soittaa koska muuten viesti jakajalle ei mene perille ja se jakaa samaan malliin

3

kanikonttorissa ei olla niin tyhmiä kun ne näyttää..
eri viranomaisilla on kyllä omat rekisterinsä mitä käytetään..postin tietokanta ei ole ainut!!

--
-keep it hard-

Freja

Posts: 8,775

#3848 • • Freja Sihteeri

mayah, 27.6.2005 11:06:
tiputat lähimpään oranssiin laatikkoon!



Juuh, noin tein edellises kämpässäni kun tuli pari viikkoa edellisen asukkaan posteja mutta täällä on laatikko yhtä lähellä ku konttorikin ni sinänsä se vaiva on yks ja sama *vink*

Ja kyllä, vien aina ne kirjeet postiin koska tunnen itseni velvolliseksi siihen. Ei se todellakaan ole iso vaiva. Se, että heittäsin ne roskiin, ja sit "se mies ymmärtäisi vaihtaa osoitettaan" ei oikein mielestäni päde koska miten se muka ymmärtäisi vaihtaa osoitettaan jos ne laskut ei ikinä sille tule, edes nuo ulosottoviraston kirjeet?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Amma

Posts: 2,383

#3849 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Kuinka paljon kuorma saa ylittää peräkärryn leveyden?

--
*etsiskel*

Aamu

Posts: 999

#3850 • • Aamu you had me at hello
Miksi Muumien huoneet on kulmikkaita, vaikka Muumitalo on pyöreä?

--
Do you think the expansion will make me fat?

andi--

Posts: 1,381

#3851 • • andi-- lunttu

Avernian, 27.6.2005 21:17:
---
egwen, 27.6.2005 19:29:
Miksi Muumien huoneet on kulmikkaita, vaikka Muumitalo on pyöreä?
---
Koska kun pyöreitä huoneita laittaa vierekkäin, hukataan kauheasti tilaa niitten välissä.



Entä jos pyöreä muoto jaetaan sektoreihin, silloinhan hukkatilaa ei jää yhtään... *ding*

--
- RAAH -

sapeli

Posts: 11,768

#3852 • • sapeli jokukukamikä?

andi--, 28.6.2005 11:38:
---
Avernian, 27.6.2005 21:17:
---
egwen, 27.6.2005 19:29:
Miksi Muumien huoneet on kulmikkaita, vaikka Muumitalo on pyöreä?
---
Koska kun pyöreitä huoneita laittaa vierekkäin, hukataan kauheasti tilaa niitten välissä.
---
Entä jos pyöreä muoto jaetaan sektoreihin, silloinhan hukkatilaa ei jää yhtään... *ding*



Loogistahan olis että huoneiden seinistä yksi tai kaksi olisi kaarevia, ja loput 90-asteisia normaaleja kulmia *hymy*

Mut tässä mun kysymys: tietääkseni englanti on maailman puhutuin kieli (broken english, ei siis äidinkielenä), ja espanja maailman kolmanneksi puhutuin - mutta mikä on maailman toiseksi puhutuin kieli? Kiina?

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

lostgone

Posts: 2,493

#3853 • • lostgone

sapeli, 28.6.2005 21:25:

Mut tässä mun kysymys: tietääkseni englanti on maailman puhutuin kieli (broken english, ei siis äidinkielenä), ja espanja maailman kolmanneksi puhutuin - mutta mikä on maailman toiseksi puhutuin kieli? Kiina?


Minusta sen pitäis olla just toi mandariini*vink**joo*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Karvinen

Posts: 699

#3854 • • Karvinen SekaiSin MariSta
viude, olin just leipomas sämpylää mut huomasin et mul ei oo hiivaa. joten voix sämpylöitä tehä ilman hiivaa? niikö pelkäst vedes, voista ja jauhoista? *ding*

--
Seison omilla jaloillani,
Pysyn aloillani,
Omilla tavoillani

Occu

Posts: 2,528

#3855 • • Occu

sapeli, 28.6.2005 21:25:

Mut tässä mun kysymys: tietääkseni englanti on maailman puhutuin kieli (broken english, ei siis äidinkielenä), ja espanja maailman kolmanneksi puhutuin - mutta mikä on maailman toiseksi puhutuin kieli? Kiina?



Joku taas väitti näin, että mailman puhutuin kieli olisi nimenomaan tuo mandariini kiina ja sitten vasta tulee englanti..
Monella on juuri tämä harhaluulo, että englanti olisi puhutuin kieli, mutta ei se ole.

Korjatkaa jos olen väärässä!

--
..::MOI::..

sapeli

Posts: 11,768

#3856 • • sapeli jokukukamikä?

Occu, 28.6.2005 21:44:
---
sapeli, 28.6.2005 21:25:

Mut tässä mun kysymys: tietääkseni englanti on maailman puhutuin kieli (broken english, ei siis äidinkielenä), ja espanja maailman kolmanneksi puhutuin - mutta mikä on maailman toiseksi puhutuin kieli? Kiina?
---
Joku taas väitti näin, että mailman puhutuin kieli olisi nimenomaan tuo mandariini kiina ja sitten vasta tulee englanti..
Monella on juuri tämä harhaluulo, että englanti olisi puhutuin kieli, mutta ei se ole.

Korjatkaa jos olen väärässä!



Tämmöistä sanoi wikipedia:

"Englannin kieli on maailman neljänneksi puhutuin kieli kiinan, espanjan ja hindin jälkeen. Kaikkiaan englannin osaajia on eniten, mutta äidinkielenään kiinaa puhutaan enemmän."

Eli nyt etsitään tosiaan toiseksi osatuinta kieltä, ei puhutuinta - anteeksi epäselvyys *hymy* Tai no, oikeastaan ei sillä mitään väliä ole *nauru* Kunhan ihmettelin ja olin liian laiska selvittääkseni *hih*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#3857 • • Edited Aziz Combat Fighter
Miks mustilla on erilaiset äänet ku valkosilla?`

esim. laulajasta tunnistaa melkee 100% varmuudella ihonvärin ku vaan kuuntelee ääntä. Miksi?
ee102

Posts: 775

#3859 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi
Mitä tapahtuu hiuksissa, jos niihin laitetaan väriä, joka vaalentaa oman värin JA värjää hiukset kirkkaanpunaiseksi? En ymmärrä, miten väri voi sekä vaalentaa, että värjätä yhtä aikaa suht tummalla värillä. *ding*
hemuz

Posts: 2,178

#3860 • • hemuz kätevä emäntä
Miksköhän oon liian kiltti ja haalin hirveesti duunei, ku ei osaa vaa sanoo ei?