Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,490,893 views

rose

Posts: 1,047

#5181 • • Edited rose vakaasti epävakainen
Missä koulutetaan PK-seudun alueella stailisteja? Koulutetaanko niitä ylipäätään missään muuaalla kuin Keski-Suomessa ja kalliissa lukukausimaksullisissa meikkifirmojen omissa kouluissa Helsingissä?

Vastausta kaipaa elämänuraa etsivä ahdistunut nuori nainen Kalliosta *lmao*

--
TwistedLife™ Amusement Park

mariq

Posts: 2,154

#5182 • • mariq
Mistä ihmeen syystä ja millä fysiikanlailla selitettävästi luikuportaiden kaiteet kulkevat nopeammin kuin itse portaat?? *ding*

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

Firefox

Posts: 47

#5183 • • Firefox

mariq, 12.1.2006 23:15:
Mistä ihmeen syystä ja millä fysiikanlailla selitettävästi luikuportaiden kaiteet kulkevat nopeammin kuin itse portaat?? *ding*



Kuulemani mukaan jos portaat ja kaide kulkisivat samaan tahtiin, portaissa seisovasta tuntuisi jostain kumman syystä siltä, että hän kallistuu taaksepäin. Elikkäs tarkoituksena lienee helpottaa tasapainon pitämistä portaissa. Tai sit mua on viilattu linssiin pahemman kerran...Sitä en tiedä mikä ihmisen tasapainoelimissä saa tällaisen kallistumisharhan aikaiseksi.

--
It*s now or never...

sapeli

Posts: 11,768

#5184 • • sapeli jokukukamikä?

rose, 12.1.2006 23:01:
Missä koulutetaan PK-seudun alueella stailisteja?



Mä voisin oikeastaan yhtyä kuoroon (en siis kuuroon niinkuin melkein kirjoitin *hih*) ja kysyä että tietääkö kukaan mitään hyvää www-suunnittelijan linjaa pääkaupunkiseudulla? *ding*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

sapeli

Posts: 11,768

#5185 • • sapeli jokukukamikä?

mariq, 12.1.2006 23:15:
Mistä ihmeen syystä ja millä fysiikanlailla selitettävästi luikuportaiden kaiteet kulkevat nopeammin kuin itse portaat?? *ding*



No yks mitä oon ite ajatellu on se että se kaiteen kumilenkkihän tekee pitemmän matkan kuin ne itse portaat; portailla on siinä kääntövaiheessa paljon pienempi matka toiselle puolelle kuin kaiteella, joten jos ne kulkevat samaa nopeutta motorisesti niin itse kaide kulkee nopeammin kuin portaat. Oliko tuossa mitään järkeä?

Vähän sama efekti kuin vinyylilevyjen pyöriessä, se uloin reuna kulkee nopeammin (m/s) kuin se sisin alue missä on se nimilappu. *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Lost-Soul

Posts: 3,107

#5186 • • Lost-Soul los pallos

sapeli, 12.1.2006 23:38:
---
mariq, 12.1.2006 23:15:
Mistä ihmeen syystä ja millä fysiikanlailla selitettävästi luikuportaiden kaiteet kulkevat nopeammin kuin itse portaat?? *ding*

---


No yks mitä oon ite ajatellu on se että se kaiteen kumilenkkihän tekee pitemmän matkan kuin ne itse portaat; portailla on siinä kääntövaiheessa paljon pienempi matka toiselle puolelle kuin kaiteella, joten jos ne kulkevat samaa nopeutta motorisesti niin itse kaide kulkee nopeammin kuin portaat. Oliko tuossa mitään järkeä?

Vähän sama efekti kuin vinyylilevyjen pyöriessä, se uloin reuna kulkee nopeammin (m/s) kuin se sisin alue missä on se nimilappu. *joo*


Onko nuo portaat ja se kumilenksu edes saman moottorin takana? Luulisi jotenkin että tekniikka millä liukuportaat tehdään on pitkälti sama, mutta kuitenkin noissa "nopeuksissa" on eroja hyvinkin paljon. Osassa se kuminauha menee nopeempaa, osassa samaa tahtia ja lopuiisa hitaampaa.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

sapeli

Posts: 11,768

#5187 • • sapeli jokukukamikä?

Lost-Soul, 12.1.2006 23:47:
Onko nuo portaat ja se kumilenksu edes saman moottorin takana? Luulisi jotenkin että tekniikka millä liukuportaat tehdään on pitkälti sama, mutta kuitenkin noissa "nopeuksissa" on eroja hyvinkin paljon. Osassa se kuminauha menee nopeempaa, osassa samaa tahtia ja lopuiisa hitaampaa.



Nii, ei välttämättä oo - ja sekin on vähän mysteeri että miks ne kaiteet nykii joskus siinä missä portaat menee samanaikaisesti ihan tasaisesti *ding*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

rose

Posts: 1,047

#5188 • • rose vakaasti epävakainen
miksi tuntuu että maailmassa on enemmän negatiivisia kuin positiivisia asioita? Jos esimerkiksi miettii että tunteeko enemmän onnellisia ja tyytyväisiä kuin köyhiä ja kipeitä ihmisiä, niin aika vähän niitä onnellisempia on. Ja miksi maailmassa on niin paljon sotia? Ja muutenkin vääryyttä? Voisiko joku selittää?

--
TwistedLife™ Amusement Park

Fyrisch

Posts: 4,525

#5189 • • Fyrisch

Rx, 12.1.2006 21:18:
hei mikä helvetti siinä on et trance deejiit on alkanu vaihtaa dj nimiään takas ristimä nimikseen...? pitäskö munki muuttaa dj-nimeksi

DJ Ville Sorsa - The principal of darkness?

... olisko uskottava?



hoho, WORD! :D
sapeli

Posts: 11,768

#5190 • • sapeli jokukukamikä?

rose, 13.1.2006 00:24:
miksi tuntuu että maailmassa on enemmän negatiivisia kuin positiivisia asioita?



Alan taipua sille kannalle että kärsimys on ihmisen luonnollinen mielentila, ja vain harvat ja valitut osaa nousta siitä pois...

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

rose

Posts: 1,047

#5191 • • rose vakaasti epävakainen

sapeli, 13.1.2006 00:30:
---
rose, 13.1.2006 00:24:
miksi tuntuu että maailmassa on enemmän negatiivisia kuin positiivisia asioita?

---


Alan taipua sille kannalle että kärsimys on ihmisen luonnollinen mielentila, ja vain harvat ja valitut osaa nousta siitä pois...



Itse asiassa mun jatkokysymys olisi että voisiko alkaa positiivisuusgeneraattoriksi, joka muuttaisi kaiken itseen kohdistuvan negatiivisen positiiviseksi. Jos tarpeeksi moni alkaisi muuttaa tätä tasapainoa niin voisiko maailmasta tulla onnellisempi ja parempi paikka?

--
TwistedLife™ Amusement Park

sapeli

Posts: 11,768

#5192 • • sapeli jokukukamikä?

rose, 13.1.2006 00:33:
Itse asiassa mun jatkokysymys olisi että voisiko alkaa positiivisuusgeneraattoriksi, joka muuttaisi kaiken itseen kohdistuvan negatiivisen positiiviseksi. Jos tarpeeksi moni alkaisi muuttaa tätä tasapainoa niin voisiko maailmasta tulla onnellisempi ja parempi paikka?



Oikeastaan en usko että maailman inherenttiä negatiivisuutta ei voi sinänsä muuttaa positiivisuudeksi, koska kyse on näkökulma-asiasta - se negatiivisuus koskettaa vain niitä jotka antautuvat sille; jotka uskovat sen voimaan. Kaikki meitä koskettava negatiivinen on vähän kuin varjo jonka todellinen Minä aiheuttaa maailmassa, ja kun tajuamme että emme ole se varjo - ja siis että kaikki tuo negatiivisuus on vain harhaa jonka voimme jättää jälkeemme - silloin löydämme onnen.

Tuo tapahtuu monella usein melkeinpä vahingossa, useimmiten silloin kuin mikään ei paina mieltä tai kun keskittyy täysin johonkin (esim. musiikkiin *sydän*), mutta sen tietoinen saavuttaminen on ensimmäinen askel positiivisuusgeneraattoriksi tulemiseen, luulisin *hymy*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

mariq

Posts: 2,154

#5193 • • mariq

Lost-Soul, 12.1.2006 23:47:
---
sapeli, 12.1.2006 23:38:
---
mariq, 12.1.2006 23:15:
Mistä ihmeen syystä ja millä fysiikanlailla selitettävästi luikuportaiden kaiteet kulkevat nopeammin kuin itse portaat?? *ding*

---


No yks mitä oon ite ajatellu on se että se kaiteen kumilenkkihän tekee pitemmän matkan kuin ne itse portaat; portailla on siinä kääntövaiheessa paljon pienempi matka toiselle puolelle kuin kaiteella, joten jos ne kulkevat samaa nopeutta motorisesti niin itse kaide kulkee nopeammin kuin portaat. Oliko tuossa mitään järkeä?

Vähän sama efekti kuin vinyylilevyjen pyöriessä, se uloin reuna kulkee nopeammin (m/s) kuin se sisin alue missä on se nimilappu. *joo*

---

Onko nuo portaat ja se kumilenksu edes saman moottorin takana? Luulisi jotenkin että tekniikka millä liukuportaat tehdään on pitkälti sama, mutta kuitenkin noissa "nopeuksissa" on eroja hyvinkin paljon. Osassa se kuminauha menee nopeempaa, osassa samaa tahtia ja lopuiisa hitaampaa.



*ding* mä en oo koskaan törmännyt portaisiin, joiden kaide kulkis hitaammin kuin portaat.. Missä moista tapahtuu? Itse asiassa kun olen jonkin aikaa sitten alkanut tätä ilmiötä tarkkailla, olen ollut huomaavinani, että kaikki kaiteet menee lujempaa.

Musta toi sapelin teoria oli varsin looginen; mennään sillä *joo*

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

andi--

Posts: 1,381

#5195 • • Edited andi-- lunttu

mariq, 13.1.2006 12:11:
*ding* mä en oo koskaan törmännyt portaisiin, joiden kaide kulkis hitaammin kuin portaat.. Missä moista tapahtuu? Itse asiassa kun olen jonkin aikaa sitten alkanut tätä ilmiötä tarkkailla, olen ollut huomaavinani, että kaikki kaiteet menee lujempaa.



En alaspäin menevät portaat? Näin perstuntumalta luulis että siinä kaide kulkee hitaammin kuin portaat ja näin "estää" eteenpäin kaatumisen (ja vastaavasti ylöspäin kuljettaessa kaide kulkee nopeammin). Pitää tutkiskella kun pääsee liukuportaisiin. *hih*

Lost-Soul, 12.1.2006 23:47:
Onko nuo portaat ja se kumilenksu edes saman moottorin takana? Luulisi jotenkin että tekniikka millä liukuportaat tehdään on pitkälti sama, mutta kuitenkin noissa "nopeuksissa" on eroja hyvinkin paljon. Osassa se kuminauha menee nopeempaa, osassa samaa tahtia ja lopuiisa hitaampaa.



Tossa selaillessa (http://science.howstuffworks.com/escalator1.htm) tuli eteen kaaviokuva:

escalator-diagram.gif

Kuvan perusteella portaat ja kaide voivat olla saman moottorin takana ja niiden nopeuseroa voidaan muuttaa välittävän pyörän kokoa muuttamalla.

--
- RAAH -

wiwi

Posts: 1,575

#5196 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Miks mä en koskaan opi?? *ding*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

sapeli

Posts: 11,768

#5197 • • sapeli jokukukamikä?

wiwi, 13.1.2006 13:09:
Miks mä en koskaan opi?? *ding*



Jos sä et koskaan opi niin turha sitä on sulle kertoa, koska et siitäkään kuitenkaan oppis mitään - ja jos sä taas opit edes joskus jotain niin sitten tohon kysymykseen ei voi edes vastata *hih*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

wiwi

Posts: 1,575

#5198 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

sapeli, 13.1.2006 13:11:
---
wiwi, 13.1.2006 13:09:
Miks mä en koskaan opi?? *ding*

---


Jos sä et koskaan opi niin turha sitä on sulle kertoa, koska et siitäkään kuitenkaan oppis mitään - ja jos sä taas opit edes joskus jotain niin sitten tohon kysymykseen ei voi edes vastata *hih*



Kiitos,tavallaan helpottavaa. Nyt voin keskittyä tärkeämpien asioiden pohtimiseen*tirsk*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Fresia

Posts: 764

#5199 • • Fresia vähän outo
Vaikuttaako sama määrä puudutusainetta (mitä hammaslääkäris laitetaan kun vaik poistetaan hammas) pienellä ihmisellä (n. 50kg) kauemmin/voimakkaammin kuin isompikokoisella ihmisellä? Vai onko siinä vaan jotain yksilökohtasia eroja, jotka ei riipu mitenkään koosta...

Nimim. eilen poski ja suu puutunut melkein 10 tuntia *poks*

--
Rumpua ja bassoa kiitos.

Beats *sydän*

mariq

Posts: 2,154

#5200 • • mariq

andi--, 13.1.2006 13:04:
---
mariq, 13.1.2006 12:11:
*ding* mä en oo koskaan törmännyt portaisiin, joiden kaide kulkis hitaammin kuin portaat.. Missä moista tapahtuu? Itse asiassa kun olen jonkin aikaa sitten alkanut tätä ilmiötä tarkkailla, olen ollut huomaavinani, että kaikki kaiteet menee lujempaa.
---
En alaspäin menevät portaat? Näin perstuntumalta luulis että siinä kaide kulkee hitaammin kuin portaat ja näin "estää" eteenpäin kaatumisen (ja vastaavasti ylöspäin kuljettaessa kaide kulkee nopeammin). Pitää tutkiskella kun pääsee liukuportaisiin. *hih*


Joo siis niin vois kuvitella, mutta ei; se todella kulkee nopeammin molempiin suuntiin mentäessä.

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.