Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,484,625 views

evvk

Posts: 1,918

#4521 • • Edited evvk
1. Miksi Madwave nimi on Madwave? Mistä nimi on keksitty?

2. Miksi nimiä Seppo, Uro, Lauri jne käytetään haukkumaniminä?
phanatic

Posts: 1,123

#4522 • • phanatic

jago, 20.9.2005 15:47:
-Teemu Mäki otti kissan lemmikikseen eli mikä tarkoittaa suullista sopimusta eläimen hoivaamisesta parhain mahdollisin keinoin.



Eli se, mihin ihmisen määräämään tarkoitukseen eläin otetaan, ratkaisee eläimen oikeudet. Reilua?

-Teemu mäki ei myöskään tappanut kissaansa inhimillisesti viemällä se lopetettavaksi vaan tappoi sen kirveellä mitä ei pidettäisi inhimillisenä kuolemana lehmällekkään.



Kyllä ainakin kanalle pidetään. Onko inhimillisempää ajaa eläintä ahtaassa rekassa tuntikausia vai lyödä kirveellä pää poikki?

-Mäki ei myöskään tehnyt sitä mistään hyvästä syystä vaan tehdäkseen videon.
-Mäki veti kuivat kissan kissan päälle. Ei "tuotantoeläimien" päälle runkata(toivottavasti)



Onko gastronominen nautinto sitten sen parempi syy? Ihminen pärjää ilman lihansyöntiä, eli se on turhaa. Eläimelle (ja ihmiselle) on aivan sama, runkkaatko sen kuolleen ruumiin päälle vai et.
Jago

Posts: 4,039

#4523 • • Jago un-trained monkee

kilobitti, 20.9.2005 10:22:
---
purrr-, 20.9.2005 10:11:
Miksi ns. lemmikki/söpöeläinkategoriaan luokitellut eläimet herättävät ihmisissä niin suuria sympatioita?

Vrt. Teemu Mäen "kissantappo" ja "Pelastakaa paviaanit"-liike. Samat ihmiset, jotka kohkasivat siitä, ettei VIATTOMIA eläimiä saa tappaa, menivät lounastunnilla aivan rauhassa syömään VIATONTA possua/lehmää/you name it.
---


Puhumattakaan siitä, että paviaanien häkkielämän pelastaminen ei välttämättä ollut mikään kovin eläinystävällinen teko.


sitä se ei ollutkaan. Tuossa oli kyse enenmänkin siitä että paviaanit ovat meidän lapsuudessamme ollut semmosia mitä kaikki on käynyt kattomassa ja jota kaikki rakastaa.
Ei eläinten hyvinvoinnilla ollut mitään merkitystä. ihmiset vaan halusi säilyttää muistojensa paviaanihäkin

Tietenkin se järkytti myös että noin monta eläintä teurastettaisiin kerralla. Samaanaikaan siellä saa ihan rauhassa vetää lihoiksi pari vapitia joilla ne ruokkiii kisuja

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

evvk

Posts: 1,918

#4524 • • evvk
Miksi uudet osoissa on tälainen nuoli?

ikoni_alku.gif
Kriss G

Posts: 1,492

#4525 • • Kriss G Wir brauchen bass

Mark Hamilton, 20.9.2005 16:03:
Miksi uudet osoissa on tälainen nuoli?

ikoni_alku.gif



Sitä painamalla pääsee topicin alkuun. Ehkä..

--
DESTROY ALL HIPPIES

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#4526 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

susanna*, 20.9.2005 13:58:
Miksei siis esim 10022 toimi näppäinlukko päällä?*ding*



Ja 10022 meinataan poistaa kohta kokonaan... Ja eihän se nykyäänkään mene enää poliisille... Se numero toimii vielä, mutta se yhdistetään suoraan hälytyskeskukseen.

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

patient

Posts: 102

#4527 • • patient

purrr-, 20.9.2005 10:11:

Vrt. Teemu Mäen "kissantappo" ja "Pelastakaa paviaanit"-liike. Samat ihmiset, jotka kohkasivat siitä, ettei VIATTOMIA eläimiä saa tappaa, menivät lounastunnilla aivan rauhassa syömään VIATONTA possua/lehmää/you name it. VIATON korostettuna siksi, ettei nyt ole tarkoitus keskustella eläinten oikeuksista yleensä, vaan siitä, miksi toiset eläimet luokitellaan "ihmismäisiksi" (kissat, koirat jne.) ja toiset vain "tuotantoeläimiksi", vaikka todellisuudessa eroa ei biologisessa mielessä ole.




Moraalinen piiri on helppo laajentaa koskemaan lemmikkieläiminä pidettyjä, omassa jokapäiväisessä elämässä läheisiä eläinlajeja, joita pidetään "perheenjäseninä" ja "kumppaneina" ja paapotaan toisinaan yhtä kiihkeästi kuin lapsia. Tuotantoeläimet taas on etäisiä, ja niiden kärsimyksiä on vuorostaan helppo vähätellä ("possut on tarkotettu ruoaksi", "kyllä niitä varmasti hyvin kohdellaan").

Lisäksi noi sun mainitsemat oli nimenomaan yksittäisiä tapauksia. Ihmiset kokee, että on helpompi ja hyödyllisempi yrittää vaikuttaa jotenkin sellaisiin tarkasti rajattuihin ongelmakohtiin, joihin voisi saada jonkun pikaisen ratkaisun, kuten muistaakseni molemmissa näissä jutuissa kävi. Sen sijaan aika monet on kyllä sitä mieltä, että tuotantoeläinten olot ei ole kehuttavat, mutta ne mieltää myös samalla, ettei se ole mitenkään niiden vaikutuspiirissä oleva ongelma ja ettei niiden omilla ruokavaliovalinnoilla ole käytännössä mitään merkitystä asiassa just ongelman kokoluokan takia.

Ja vielä se, että mediassa nostettiin noi molemmat tapaukset aika ärhäkästi esiin.
Avatar
#4528 • • hyperventilaatio Guest

Steven Hoaks, 20.9.2005 16:39:
---
susanna*, 20.9.2005 13:58:
Miksei siis esim 10022 toimi näppäinlukko päällä?*ding*

---


Ja 10022 meinataan poistaa kohta kokonaan... Ja eihän se nykyäänkään mene enää poliisille... Se numero toimii vielä, mutta se yhdistetään suoraan hälytyskeskukseen.


Ainakin itse kun perjantaina siihen soitin, niin sieltä vastattiin että "poliisi". Se siis siitä.
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#4529 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

hyperventilaatio, 20.9.2005 16:42:
Ainakin itse kun perjantaina siihen soitin, niin sieltä vastattiin että "poliisi". Se siis siitä.



No poliisi sitä ei kuitenkaan hoida. Vaan hälytyskeskus... Ehkä ne näkee että se on siirretty numerosta 10022 ja sen takia vastaa silloin "poliisi" nimityksellä

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Mandex

Posts: 296

#4530 • • Mandex
MIkä on henkikirjoituspaikka????!!!!!*whaat**whaat**ding*
Exlex

Posts: 497

#4531 • • Exlex

Mande, 20.9.2005 18:32:
MIkä on henkikirjoituspaikka????!!!!!*whaat**whaat**ding*



Eikös se ole se kaupunki/kunta joka on virallinen asuinpaikkasi.

[pieni]Korjatkaa jos oon väärässä[/pieni]
äm

Posts: 2,376

#4532 • • äm
Missä myydään muovisia S-koukkuja? (niitä about 10 senttiä korkeita)

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Jussi Soro

Posts: 6,385

#4533 • • Jussi Soro choon!

äm, 21.9.2005 10:29:
Missä myydään muovisia S-koukkuja? (niitä about 10 senttiä korkeita)


Muoviliikkeissä luulisin, esimerkiks Etola tjsp. Kylppäriliikkeistä vois kans kysyä ja ihan rautakaupoista?
Sphyxia

Posts: 3,308

#4534 • • Sphyxia Maracujá!
Tekeekö läppärin monitorille pahaa, jos sen on pakko pysyä suorassa auringonvalossa aamusta iltaan? Tavalliselle tietokonemonitorille ei taida tapahtua paljon mitään (?).
Amma

Posts: 2,383

#4535 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

äm, 21.9.2005 10:29:
Missä myydään muovisia S-koukkuja? (niitä about 10 senttiä korkeita)


Kannattanee tarkistaa myös Hong Kong, Säästötalo Robinhood, Tarjoustalo tms.

--
*etsiskel*

ezzy

Posts: 8,060

#4536 • • ezzy Droid-pappa

Mark Hamilton, 20.9.2005 15:56:
2. Miksi nimiä Seppo, Uro, Lauri jne käytetään haukkumaniminä?



häh? en mä kyllä o ketään kuullut sanottavan "sepoksi", ku mokailee tms. Raimoksi kyllä vt. "Raimoilua". Mikä on uro?
Karski

Posts: 6,049

#4537 • • Karski Pomon kätyri

ezzy, 21.9.2005 13:27:
---
Mark Hamilton, 20.9.2005 15:56:
2. Miksi nimiä Seppo, Uro, Lauri jne käytetään haukkumaniminä?

---


häh? en mä kyllä o ketään kuullut sanottavan "sepoksi", ku mokailee tms. Raimoksi kyllä vt. "Raimoilua". Mikä on uro?



No se riippuu varmaan ihan siitä, millasia seppoja,
Urpoja, Laureja, Turoja ja Keijoja tuttavapiiriin kuuluu :D

Ja kyllähän esim. turoilu nyt kuulostaakin jo siltä
ettei homma oo oikeen hanskassa. Seppoilu taas
ainakin mun tuttavapiirissä aiheutu yhdestä
tietystä Seposta (hassua kyllä, tyypin oikee
nimi ei sit edes ollu Seppo, vaan sitä luultiin Sepoks
ja se nimi sit jäi *nauru*)

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Verano

Posts: 4,649

#4538 • • Verano Merituuli

Reija, 21.9.2005 13:31:
---
ezzy, 21.9.2005 13:27:
---
Mark Hamilton, 20.9.2005 15:56:
2. Miksi nimiä Seppo, Uro, Lauri jne käytetään haukkumaniminä?

---

häh? en mä kyllä o ketään kuullut sanottavan "sepoksi", ku mokailee tms. Raimoksi kyllä vt. "Raimoilua". Mikä on uro?

---
No se riippuu varmaan ihan siitä, millasia seppoja,
Urpoja, Laureja, Turoja ja Keijoja tuttavapiiriin kuuluu :D



Mä en ole kuullut näistä ylläolevista muita kuin Urpoa käytettävän haukkuma(tms)nimenä.

Vaihtelee varmaan tosiaan tuttavapiirin mukaan, mutta varmasti suuri vaikutus on myös televisio-ohjelmilla -varsinkin sketseillä-, mainoksilla etc.

Eiköhän noita tule ja mene, ajasta ja paikasta riippuen, osa sitten leviää laajemmalle ja/ tai jää pidemmäksi aikaa käyttöön.

Niitä mitä itse olen kuullut käytettävän ovat Erkki, Pekka (Ruotsissa esim. det luktar pekka = haisee pahalta/paskalta jne), Urpo, Uuno, Irma ja mitä noita nyt olikaan.
kmn

Posts: 47

#4539 • • kmn


Mä en ole kuullut näistä ylläolevista muita kuin Urpoa käytettävän haukkuma(tms)nimenä.

Vaihtelee varmaan tosiaan tuttavapiirin mukaan, mutta varmasti suuri vaikutus on myös televisio-ohjelmilla -varsinkin sketseillä-, mainoksilla etc.

Eiköhän noita tule ja mene, ajasta ja paikasta riippuen, osa sitten leviää laajemmalle ja/ tai jää pidemmäksi aikaa käyttöön.

Niitä mitä itse olen kuullut käytettävän ovat Erkki, Pekka (Ruotsissa esim. det luktar pekka = haisee pahalta/paskalta jne), Urpo, Uuno, Irma ja mitä noita nyt olikaan.



no siis.. kyl ihan niinku perus URPO on se vakkari.. "vittu mikä urpo". toimii.. tai "ihme paavo" *ding*
Freja

Posts: 8,775

#4540 • • Freja Sihteeri
Kuulin että Vaasas PaNee ei enää ole.
Onko/oliko se siis rempassa? Ja mikä on sitten uusi nimi? Ja onko se parempi ku ennen?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been