Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,453,607 views

Avatar
#2481 • • candyraver Guest

idi:
---
CandyRaver:
---
Lene:
---
CandyRaver:
Kuinkakohan paljon mahtaakaan olla liikaa??*ding*

---


Kunnes tulee mitta täyteen. *lmao*

---

Mut sithän se on vasta sopivasti?siis jos se mitta on täys*ding*
pitääks sen sit niinku vuotaa yli et se on liikaa?

---


ei se ole sopivasti. se on siinä rajalla et meneekö yli vai ei. eli mitan pitää pysyä täynnä kyllästymis pisteeseen asti. sit on liikaa.
tai jotain.. :)


no mut miten se sit mitataan? et kuinka nopee kyllästyy? ja millon se on liikaa?*ding*
kilobitti

Posts: 2,419

#2482 • • kilobitti 1-2-3 techno

siveys:Voit siis lukea sen pienen kirjastoautollisen tietoa, mutta oppimisesi kannalta oleellista on se miten prosessoit kirjoista lukemaasi tietoa.



Tämä tuntuu näkyvän kaiikkein parhaiten niitten
harvojen kirjoituksissa., jotka vastaavat kolmella
lauseeella kumoten kaikki edelliset väitteet (ja
välilä kertoen ns. totuuden).

(Jos joku meni väärin se johtuu humala-tillasta*ding*)

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Avatar
#2483 • • ikj Guest

CandyRaver:
---

no mut miten se sit mitataan? et kuinka nopee kyllästyy? ja millon se on liikaa?*ding*



mä ainakin kuvittelin sitä esim kuume mittarina. et sit ku on liikaa nii se sanoo poks! eli kyllä sä tiedät sit kun kyllästyt.
NiMo

Posts: 483

#2484 • • NiMo PolkkaPuppe
saisko sellaseen kysymykseen tai ongelmaan vastausta kun mietittiin tossa kaverin kansaa, kun istuttiin autossa et miten takalasinlämmittimen ne mustat viivat toimivat? eli miten se oikeasti toimii kun laittaa takalasin lämmittimen päälle niin jonkin ajan kuluttua siitä näkee taas jotain. *täh* *ding*

--
*pahis* Do not attempt to leave the dancefloor *pahis*

sapeli

Posts: 11,768

#2485 • • sapeli jokukukamikä?

NiMo:
miten takalasinlämmittimen ne mustat viivat toimivat?



No mä oon ainakin ymmärtänyt että ne on vaan jotain hyvin lämpöä johtavaa materiaalia, esim. jotain metallia, johon johdetaan sitten lämpöä, joka taasen A) sulattaa jään ja lumen ja huurteen, sekä B) lämmittää lasin niin että sisäpuolelle ei muodostu sitä sumua. *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

NiMo

Posts: 483

#2486 • • NiMo PolkkaPuppe

sapeli:
---
NiMo:
miten takalasinlämmittimen ne mustat viivat toimivat?

---


No mä oon ainakin ymmärtänyt että ne on vaan jotain hyvin lämpöä johtavaa materiaalia, esim. jotain metallia, johon johdetaan sitten lämpöä, joka taasen A) sulattaa jään ja lumen ja huurteen, sekä B) lämmittää lasin niin että sisäpuolelle ei muodostu sitä sumua. *joo*




kiitos erittäin paljon. *hymy* tää valaisi erittäin paljon tilannetta. kiitos kiitos. *nauru*

--
*pahis* Do not attempt to leave the dancefloor *pahis*

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#2487 • • Aziz Combat Fighter

sapeli:
---
NiMo:
miten takalasinlämmittimen ne mustat viivat toimivat?

---


No mä oon ainakin ymmärtänyt että ne on vaan jotain hyvin lämpöä johtavaa materiaalia, esim. jotain metallia, johon johdetaan sitten lämpöä, joka taasen A) sulattaa jään ja lumen ja huurteen, sekä B) lämmittää lasin niin että sisäpuolelle ei muodostu sitä sumua. *joo*



Paitsi että ne toimii niin, että niihin johdetaan sähkövirtaa ja ne viivat vastustaa sitä virran kulkua muuttaen sen lämmöksi. Lämmön johtaminen niihin viivoihin ei toimisi, sillä ne viivat on senverran ohkaset ja pienet, että niihin on hemmetin hankala johtaa lämpöä suoraan, sen sijaan sähköresistoreina ne toimii vallan mainiosti.
sapeli

Posts: 11,768

#2488 • • sapeli jokukukamikä?

Ana-5000:
Paitsi että ne toimii niin, että niihin johdetaan sähkövirtaa ja ne viivat vastustaa sitä virran kulkua muuttaen sen lämmöksi.



No jtsp *hih*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#2489 • • Aziz Combat Fighter

sapeli:
---
Ana-5000:
Paitsi että ne toimii niin, että niihin johdetaan sähkövirtaa ja ne viivat vastustaa sitä virran kulkua muuttaen sen lämmöksi.

---


No jtsp *hih*



"tjsp" *justjoo*
sapeli

Posts: 11,768

#2490 • • sapeli jokukukamikä?

Ana-5000:
---
sapeli:
No jtsp *hih*
---
"tjsp" *justjoo*



Eiku jtsp = JoTain Sinne Päin *nauru*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

toma

Posts: 2,009

#2491 • • toma Tototoototo

siveys:
Veikkaan, että google ja sanakirjat on monen hyvä kaveri kun tarkistetaan yksittäisiä lukuarvoja, vuosia ja muuta nippelitietoa, mutta tätä varten pitää jo tietää tiedon olemassaolosta ja omistaa sellainen kokonaiskuva asiasta, josta kirjottaa - ja se on minun mielestäni se mikä on tietämyksessä olennaisinta.
.
.
.



Todella hieno analyysi aiheesta.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

sapeli

Posts: 11,768

#2492 • • sapeli jokukukamikä?
Kertokaapas ihmiset mitä hyviä ja halpoja sokerittomia / vähäsokerisia vaihtoehtoja olisi karkeille jos haluaa jotain makeaa (tai suolaistakin) naposteltavaa? Kuten olen toisessa topikissa maininnut, namut on yks meikäläisen isoimmista addiktioista *blush* mut ois terveyden kannalta parempi vähän valua johonkin vähemmän sokeriseen suuntaan... *joo*

Eli herkkuvinkkejä pliis *slurps*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Avatar
#2493 • • ALIEN Guest
mikäs mahtoikaan olla nimeltään se laite, millä leikataan sikarin toinen pää? *ding*
ariel

Posts: 308

#2494 • • ariel ananas

ALIEN:
mikäs mahtoikaan olla nimeltään se laite, millä leikataan sikarin toinen pää? *ding*



Sikarileikkuriksikin kutsuttu.

--
Vous allez faire des merveilles!

DaJaque

Posts: 73

#2495 • • DaJaque

ALIEN:
mikäs mahtoikaan olla nimeltään se laite, millä leikataan sikarin toinen pää? *ding*



kuullut kutsuttavan myös nimellä giljotiini...
Avatar
#2496 • • ALIEN Guest
ok.. dänks
S-T

Posts: 1,195

#2497 • • S-T Pieni

sapeli:
Kertokaapas ihmiset mitä hyviä ja halpoja sokerittomia / vähäsokerisia vaihtoehtoja olisi karkeille jos haluaa jotain makeaa (tai suolaistakin) naposteltavaa? Kuten olen toisessa topikissa maininnut, namut on yks meikäläisen isoimmista addiktioista *blush* mut ois terveyden kannalta parempi vähän valua johonkin vähemmän sokeriseen suuntaan... *joo*

Eli herkkuvinkkejä pliis *slurps*


Syöthän tarpeeksi tavallista, terveellistä ruokaa? Itse huomasin, että herkkuhimot pienenivät huomattavasti kun aloin syömään ruokaa kunnolla ja tarpeeksi usein.

Sit jos jotain makeaa välttämättä haluaa, niin kannattaa kyllä totutella esim. light-juomiin *joo* Puolen litran light-colalla tyydyttyy ainakin mun satunnaiset makeanhimot. Ja sitten jos vaikka pari viikkoa onnistuu olemaan ilman karkkeja ja makeita juomia yms. alkaa hedelmätkin jo maistua tosi hyvälle ja makealle *kuolaa*

--
Pieni on kaunista.

sapeli

Posts: 11,768

#2498 • • sapeli jokukukamikä?

S-T:
Sit jos jotain makeaa välttämättä haluaa, niin kannattaa kyllä totutella esim. light-juomiin *joo* Puolen litran light-colalla tyydyttyy ainakin mun satunnaiset makeanhimot.



Mulla on jo mennyt 1-2 litraa light-mehuja tai limsoja (~0 kaloria) jo useamman vuoden ajan... Pari ihmistä on sanonut että se määrä keinotekoisia makeutusaineita ei tee hyvää, mutta toisaalta asiasta ei ole myöskään tietääkseni mitään oikeita tutkimustuloksia... Kuulemma heikentää muistia mikä meikäläisellä ON aika huono *blush* Mutta näinkö nuo ovat toisiinsa kytköksissä, en usko.

Mutta siihen mitä sanoit terveellisesti syömisestä, omia ruokailutottumuksiaan on aika vaikea lähteä muuttamaan - varsinkin jos on niin laiska tuollaisten "turhien" (lue, "ei välttämättömien") asioiden suhteen kuin minä. *hih* Ja napostelussa - niinkuin tupakoinnissakin (jota en tosin harrasta) - osa pointtia on se fyysinen tekeminen, se että on jotain pientä mitä voi hypistellä ja mussutella. Mulle ainakin tulee tosi hermostonut olo jos on vähänkään tylsää ja ei ole jotain mussutettavaa.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

S-T

Posts: 1,195

#2499 • • S-T Pieni

sapeli:
Mutta siihen mitä sanoit terveellisesti syömisestä, omia ruokailutottumuksiaan on aika vaikea lähteä muuttamaan - varsinkin jos on niin laiska tuollaisten "turhien" (lue, "ei välttämättömien") asioiden suhteen kuin minä. *hih* Ja napostelussa - niinkuin tupakoinnissakin (jota en tosin harrasta) - osa pointtia on se fyysinen tekeminen, se että on jotain pientä mitä voi hypistellä ja mussutella. Mulle ainakin tulee tosi hermostonut olo jos on vähänkään tylsää ja ei ole jotain mussutettavaa.


Jep, tiedän kyllä kokemuksesta, miten vaikeaa omia ruokailutottumuksiaan on muuttaa.. Itse aloitin vähän vajaa vuosi sitten ns. elämäntaparemonttia ja olen edelleen vaiheessa *hih* Mutta ihan nollasta - veltosta ja laiskasta olotilasta, ajoittaisesta aivan totaalisesta liikunnanpuutteesta, ihan päin mäntyä olevista ruokailutottumuksista ja huonosta ja satunnaisesta nukkumisesta - oon päässyt jo aika pitkälle, kyllä siihen pystyy, kun oikeasti päättää ja huomaa, kuinka olotila pikkuhiljaa kohenee. Veikkaan, että ruokailutottumustenkin muuttaminen parantaa yleistä olotilaa, vaikka noi muut asiat olisikin kunnossa...

--
Pieni on kaunista.

Oliwer

Posts: 799

#2500 • • Oliwer

DaJaque:
---
ALIEN:
mikäs mahtoikaan olla nimeltään se laite, millä leikataan sikarin toinen pää? *ding*

---


kuullut kutsuttavan myös nimellä giljotiini...



Joo, ja sormia pitää varoo ton vehkeen kans.. *vink*