Mikä ärsyttää?

14,184 posts, 710 pages, 4,740,462 views

PieceOfMind

Posts: 628

#2621 • • PieceOfMind Omnea mea mecum porto.
Tänään ärsyttää ihan helvetisti miesten tyrannia!!!!! Vittusaatanaperkele. Tuntuu, et mitä tahansa tekee ja kuinka hyvin tahansa, niin miehet dissaa sen kaiken vain sen takia, että oon nuori ja nainen. Ei vois yhtään enempää vituttaa tällä hetkellä.

Ollaan tehty opiskelukaverin (tyttö) kanssa gradututkimusta helsinkiläisen sairaalan laboratoriossa jo reilu puoli vuotta. Tutkimus on tosi vastuullista, ja ollaan otettu koko projekti alusta lähtien erittäin tosissamme.

Nyt saatiin sit labraan uusi johtaja, mies. Se on ottanu oikein elämäntehtäväkseen meidän dissaamisen. Tänään kehtasi mm. vähätellä meidän tutkimuskokemusta ja leijua omilla tiedoillaan ja taidoillaan (joita sillä ei ole yhtään sen enempää kuin meillä - meidän tutkimuksesta!). Ja kun yksi potilas kieltäytyi tutkimuksesta, niin johtaja kysyi, että oliko potilas mies vai nainen (ensinnäkin mitä vitun väliä) ja kun kuuli, että mies, niin: "Ohhoh, ihme juttu että mies kieltäytyi tollasten nättien likkojen tutkimuksesta". Sanoi myös hyvin suoraan, että potilaat eivät välttämättä pidä meitä uskottavina meidän ulkonäön takia, vaan pitäisi saada joku vanhempi henkilö myös mukaan mittauksiin (siis ihan vain olemaan läsnä, ei muuta tarkoitusta varten). Se ei johtajaa näköjään kiinnosta, että potilaat ovat olleet erittäin tyytyväisiä meiltä saamaansa kohteluun, toisin kuin eräiltä miestutkijoilta saamaansa kohteluun! Näki myös tarpeelliseksi selittää meille juurta jaksain, kuinka hankalia tutkittavia tästä tietystä häiriöstä kärsivät potilaat ovat - ihan kuin me ei oltaisi yhtälailla asiantuntijoita siinä asiassa.

Ihan uskomaton paskapää. Sen kaikki ilmeet, eleet ja puheet osoittaa, kuinka se katsoo meitä ylhäältä alaspäin. Ja muut (miesvaltaiset) tutkimusryhmät ei saa samoja rajoituksia ja vahtimista kuin me. Tosta vois varmasti valittaa johonkin tasa-arvomestaan.

Toiset miehiset ennakkoluulot kohtasin keväällä, kun ryhdyin meidän talossa talotoimikunnan puheenjohtajaksi. Talon sedillä + isännöitsijäsedällä taisi olla alussa vähän sulattelemista, ja sen ne kyllä näyttivät avoimesti (tuli tytöttelyä, suoranaisia törkypuheita jne.). Mutta ahkera työ ja lannistumaton asenne on jo tuottanu hedelmää, ottavat mut jo aika tosissaan. Mut miks helvetissä mun pitää koko ajan todistaa miehille pystyväni hoitamaan mun työt kunnolla! Vai pitääks mun edes? Olisko helpompi vaan tyytyä siihen asemaan, mitä mulle yritetään osoittaa?

Tulipa avauduttua *nauru* Aaaaah, teki niin hyvää!
MissJ

Posts: 17

#2622 • • MissJ Missy
Salkkarit.. Ne on aina ärsyttänyt ja ärsyttää yhä uudelleen ja uudelleen. Tiedän kyllä paikan minne ne vois survoa.
Freja

Posts: 8,775

#2623 • • Freja Sihteeri
"ystävät" jotka ovat nyt jo 4 vuotta vedonneet kiireisiin ja rahan vähyyteen, kun olen toivonut jotakuta tännekin kylään. Itse reissaan kotikonnuilla Pohojammaalla noin 2-4 kertaa vuodessa; jouluna, kesällä ja joskus sitten syksyllä/keväällä. Ja silloin pitäisi sitten kaikki kaverit aina nähdä siinä viikossa mitä siellä maksimivisiittini on. On enemmän kiireitä kuin edes työaikana, ja lomaa se pitäisi olla.
Ovatko ne sitten edes oikeita ystäviä kun eivät ikinä ole tulleet minua tänne moikkaamaan, vai onko niillä tosiaan muka rahat aina niin vähissä kuin ne väittää? Kuitenkin kaikki käyvät tarinoidensa mukaan joskus jopa 3 kertaa viikossa dokaamassa ja sitten on paha olo, ja rahaa tietenkin mennyt. Huoh. Kyllä siis dokaamiseen on rahaa *nyyh*
Joskus masentaa ihan hemmetisti kun kaipaisi niitä vanhoja ystäviä *uuh*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

nuance

Posts: 1,963

#2624 • • nuance cov ops, combat, sunrise

ambro, 19.5.2005 18:25:
Salkkarit.. Ne on aina ärsyttänyt ja ärsyttää yhä uudelleen ja uudelleen. Tiedän kyllä paikan minne ne vois survoa.




Word.
jansku=p

Posts: 108

#2625 • • jansku=p sheikkeri

nuance, 19.5.2005 20:40:
---
ambro, 19.5.2005 18:25:
Salkkarit.. Ne on aina ärsyttänyt ja ärsyttää yhä uudelleen ja uudelleen. Tiedän kyllä paikan minne ne vois survoa.

---



Word.



En voi kun yhtyä mielipiteeseen!!Onni oli että ne oli joulu taolla kun olin suomessa*aplodit*

--
Everything looks bad if you remember it

Avatar
#2626 • • astaroth Guest

jansku=p, 19.5.2005 20:59:
Onni oli että ne oli joulu taolla kun olin suomessa*aplodit*


Ootsä nyt sit niiq Tampereel?

*soriolipakko* :)
Fresia

Posts: 764

#2627 • • Fresia vähän outo
Pääsykoekirjan 70 vikaa sivua. *grr* taas loppu puhti ennen niitä vaik ne piti lukee vie tänään. ne on niin hankalaa asiaa et voi kettu *eiei* No, huomenna si alotan niistä... uudella asenteella *blush*

--
Rumpua ja bassoa kiitos.

Beats *sydän*

jansku=p

Posts: 108

#2628 • • jansku=p sheikkeri

Astaroth, 19.5.2005 21:03:
---
jansku=p, 19.5.2005 20:59:
Onni oli että ne oli joulu taolla kun olin suomessa*aplodit*

---

Ootsä nyt sit niiq Tampereel?

*soriolipakko* :)



En ihan viellä..1vko jäljellä---no en oo kattomassa vaikka olisinkin suomessa...HIrveetä!!!!!!!!!Onnex työ vie 16tuntii päivästä..ei jää aikaa moiselle

--
Everything looks bad if you remember it

sapeli

Posts: 11,768

#2629 • • sapeli jokukukamikä?

Avernian, 19.5.2005 20:37:
Tämä paska työ. Kun puoli yhdeksältä edellisenä iltana soitetaan ja sanotaan että pitää tulla yli tunti etuajassa töihin, ennen viittä aamulla, tällä olemattomalla liksalla, kasvaa otsaan aikamoinen molo.



Aargh *igor* Joku päivä sulla on parempi homma ja sit sä voit dissata näitä aikoja ihan täysillä *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Avatar
#2630 • • Edited BTB Guest

Lace, 19.5.2005 14:40:!

-plop-



Luultavasti konservatiivinen mies kyseessä joka ajattelee ääneen ja kertoo karua totuutta. Nimim. ei sitä aina paljoa uskottavuutta saa yleisesti nuoret erinäisissä tutkimuksissa. Sen takia tuli työpaikkaa vaihdettua kun arvostusta olisi saanut vain harmailla hiuksilla, rypyillä ja tunnettuvuudella..tosin olin toimiston selvästi nuorin *hymy*
zari

Posts: 716

#2631 • • zari Team Tamppaajat
Ihmiset jotka puhuu täyttä paskaa! *grr*

--
it`s nice to be important,but it`s more important to be nice

innae

Posts: 1,377

#2632 • • innae PaskaJätkä
Heikot nivelet.
Pahempaa nivelrikkoa odotellessa.
Ettei ole saanut aikaiseksi korjauttaa noita helvetin silmälaseja, silmät väsyvät ja rasittuvat sekä päätä särkee.
Pitäisi mennä värjäyttämään ja leikkauttamaan hiukset, kun värit on pliisut ja monihaaraisia on niin paljon.
Vapaa-ajan vähyys.
Huono muistini mun.

--
PaskaJätkä

69

Posts: 111

#2633 • • 69
!!!Tällä hetkellä kaikki!!!
PieceOfMind

Posts: 628

#2634 • • PieceOfMind Omnea mea mecum porto.

BTB, 19.5.2005 22:57:
Luultavasti konservatiivinen mies kyseessä joka ajattelee ääneen ja kertoo karua totuutta. Nimim. ei sitä aina paljoa uskottavuutta saa yleisesti nuoret erinäisissä tutkimuksissa. Sen takia tuli työpaikkaa vaihdettua kun arvostusta olisi saanut vain harmailla hiuksilla, rypyillä ja tunnettuvuudella..tosin olin toimiston selvästi nuorin *hymy*



Nii.. tylsää et noin ahdasmielisesti ajattelevat ihmiset pääsee johtaviin tehtäviin - hankaloittaa muiden työskentelyä ja koko työpaikan ilmapiiri kärsii. Mikään ei oo epäreilumpaa kuin arvostella ihmistä sellaisten ominaisuuksien perusteella, joita ei pysty muuttamaan - just ikä, sukupuoli jne. Tekis mieli ajatella, että itselleen ne pomot tollasella asenteella tekee hallaa, mut aina ei voi, ku ottaa niin paljon päähän *justjoo**hymy*
Freja

Posts: 8,775

#2635 • • Edited Freja Sihteeri

mayah, 20.5.2005 08:45:
---
Freja, 19.5.2005 18:33:
"ystävät" jotka ovat nyt jo 4 vuotta vedonneet kiireisiin ja rahan vähyyteen, kun olen toivonut jotakuta tännekin kylään.

---
Mut kyläillään sitte toistemme luona, jooko :)



*joo* tervetuloa! *nauru*

Ja kaikki muutkin saa tulla kyläilemään! *iloinen*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

PieceOfMind

Posts: 628

#2636 • • PieceOfMind Omnea mea mecum porto.

Lene, 20.5.2005 11:47:
Nimenomaan gradututkimus, kypsyysnäyte, näytetään, miten muutaman vuoden opintoja sovelletaan - asiantuntijoita ei vielä läheskään mielestäni olla oli miten tosissaan.


Taisi olla huono päivä, kun kirjoitit tän vastauksen?*hymy* Ei se mitään, onhan tää kai oikea foorumi kurjan olon purkamiseen. Asiaan:

Sanoisin, että tässä kyseisessä tutkimuksessa olemme asiantuntijoita. Koko alan asiantuntijoita ei tietysti olla, eikä tulla koskaan olemaankaan, vaan erikoistutaan kumpikin pieneen sektoriin.


mutten itse koskaan menisi väheksymään kokeneemman kollegan tietämystä vaan ottaisin vähän nöyremmän asenteen (tosin sitä erityisesti vaaditaan omalla alalla) ja kuuntelisin ja mahdollisesti jopa keskustelisin (ei ole välttämätöntä suhtautua kokeneempaan auktoriteettina vaan kollegana). Vaikka toinen yrittäisikin päteä niin ei se ole niin vaikeaa olla sellaisen yläpuolella.


En väheksy tämän johtajan tietämystä, mutta en myöskään ota nöyrästi vastaan hänen asennettaan. Kuuntelemista ja keskustelemista odotan yhtä lailla häneltä kuin itseltäni. On huomioitava, että yhteistyömme koko muun labrahenkilökunnan, lääkäreiden ja hoitajien kanssa on ollut alusta alkaen mutkatonta ja molemmin puolin kunnioittavaa. Ikinä aiemmin emme ole törmänneet tällaiseen asenteeseen, joka uudella johtajalla on.


Tämä pitää mielestäni paikkansa. Nuori naama saa itsenikin epäuskoiseksi toisen taidoista ja kokemuksesta. Puhumattakaan sitten, että se olisi kaunis naama. Yleisiä ennakkoluuloja, joita vastaan tappelemisessa ei kiukuttelu auta.



Se on kyllä sun tappio. Ihme ja kumma, ettei aiemmalla johtajalla, yhdelläkään henkilökuntaan kuuluvalla, muihin tutkimusryhmiin kuuluvilla, omalla ohjaajallamme, yhdelläkään lääkärillä, hoitajalla, potilaalla tai potilaan omaisella ole ollut mitään huomauttamista meidän työskentelystä eikä varsinkaan meidän iästä! Se ei mun mielestä kerro muusta kuin tämän johtajan asennevammasta.


Erittäin loistava tilaisuus keskustella asiasta eikä ottaa pelkästään kuuntelijan roolia. Samalla olisi voinut antaa itsestään uskottavamman kuvan, jos kerran sellaista ei ole toiselle muodostunut.



Johtaja sai kuulla asiallisen selostuksen osasta täällä kirjoittamistani asioista. Sen jälkeen hänestä ei olekaan kuulunut mitään. Jos hänen käytöksensä jatkuu samanlaisena kuin eilen, niin täytyy järjestää aikaa kunnon juttelutuokiolle.

Kuulostaa tosi kypsältä. Uskottavuus ja vakuuttavuus koko ajan sen kuin kasvaa. *vinkki*



Kypsyyteen kuuluu kaikkien tunteiden - myös negatiivisten - tunnistaminen ja ilmaiseminen. Kypsyyttä on se, että purin turhautumiseni tässä muodossa tänne enkä suoraan päin johtajan naamaa.


Itseasiassa sun pitää todistaa kaikille (myös naisille) pystyväsi hoitamaan työsi (tai minkä tahansa) kunnolla.



Näinpä. Ja kuten sanottua, olen sen tehnytkin: sekä esimies- että kollega-asemassa olevat miehet ja naiset ovat olleet poikkeuksetta tyytyväisiä työhömme, ainoa jolla on ollut mitään valittamista on ollut tämä uusi johtaja. Hänenkään valituksensa ei kohdistu tekemäämme tutkimukseen, vaan täysin epäolennaisiin asioihin.

Ei ihmisten käsityksiin vaikuta ainoastaan se, minkä ikäinen toinen on tai mitä sukupuolta on vaan millaisen vaikutelman sanallisesti/sanattomasti antaa. Kyllähän jämpti, selkeä, määrätietoinen ihmistyyppi vakuuttaa paremmin kuin hiljainen epävarma hissukka tai ympäriinsä häsläävä hepsankeikka, vaikka nämä kaikki saisivat työnsä tehtyä. Itseään ei välttämättä näe muiden silmin ja tajua, minkä takia he suhtautuvat sillä tavalla kuin suhtautuvat. Joten suosittelisin vähän itsetutkiskelua, kun mm. tämän tekstin perusteella et ole saanut minua vakuuttuneeksi siitä, että uskottavuus on ansaittua.



Tämän tekstin perimmäisenä tarkoituksena ei ollut vakuuttaa klubbarilaisia siitä, kuinka uskottava mä olen työasioissa, vaan purkaa ärsyyntymistä. Täällä mun ei tietääkseni tarvi vakuuttaa ketään mistään. Nuoresta iästäni huolimatta mulla on kokemusta työelämästä ja elämästä itsessään. Tiedän, millaista palautetta yleensä saan työnantajalta, työkavereilta, asiakkailta ja ystäviltä, ja labran johtajan antama palaute ei vastannut sitä lainkaan. Olen tottunut olemaan nimenomaan luottohenkilö (mm. assistentti, tuutor, luottamusmies), kuvitelluista tai todellisista uskottavuusongelmista en ole kärsinyt.

Tulevaan työhöni kuuluu ymmärtää erilaisia elämänkatsomuksia ja asenteita. Mutta pitääkö mun samalla hyväksyä ne kaikki? Ei.
PieceOfMind

Posts: 628

#2637 • • PieceOfMind Omnea mea mecum porto.

Lene, 20.5.2005 22:42:
Kyse ei ollut siitä, että koska on nuori niin väistämättä tyrii tai että tietenkin jollain on huomauttamista. Tekstistä ei käynyt ilmi, millä tavalla johtajan mielestä olitte hoitaneet hommanne huonosti. Omasta mielestä siinä ei ole mitään ihmeellistä jos esim. vanhempi mies ei suostu nuorten naisten tutkittavaksi. Ei ikäänkuin ole näyttänyt olevan kunnon syitä mesota.


Ei olla johtajan tai kenenkään muunkaan mielestä hoidettu töitämme huonosti. Johtaja vaan päätti, että meillä pitäisi olla tutkimuksissa mukana joku vanhempi ihminen pousailemassa ja herättämässä potilaissa uskottavuutta *nauru* Perusteena oli se, että meillä ei ole hänen mielestään tarpeeksi kokemusta tehdä mittauksia kahdestaan, emmekä ole potilaiden mielestä uskottavia tutkijoita nuoruutemme takia (johtaja ei ole tavannut menneitä tai nykyisiä potilaitamme). Olemme kuitenkin tutkimuksessa jo loppusuoralla, ja alusta lähtien olemme tehneet mittaukset kahdestaan. Johtaja saapui taloon muutama viikko sitten, ja on tavannut meidät 3 kertaa.

Tämä miespotilas kieltäytyi tutkimuksesta sillä perusteella, että hänelle oli annettu lupa lähteä viikonlopuksi kotiin, eikä hän halunnut viivästyttää lähtöä. Suhtautui meihin positiivisesti, kuten muutkin potilaat, ja on tulossa mitattavaksi ensi viikolla *hymy*. Mutta pomon mielestä tämä oli ihmeellistä sen takia, että kyllähän kaikkien miesten pitäisi haluta nättien tyttöjen tutkimukseen! Toi oli ehkä tarkoitettu vitsiksi, mutta ei asiayhteydessään huvittanut yhtään.


Turhautumisen kyllä saa purkaa, mutten näe mitään syytä vajota myöhäisteinin tasolle etenkin jos yrittää tuoda itsestään ihan muuta esille. Ei ole uskottavaa.


Ehkä olisi pitänyt selventää alkuperäisessä postauksessa, että tämä mua loukannut ja suututtanut tapaus oli tapahtunut alle puoli tuntia aiemmin. Veri kuohui siinä vaiheessa vielä suonissa, eikä siinä paljoa sanojen asettelua tullut mietittyä. Tilannetta voisi verrata esim. sormen oven väliin jäämiseen. Alussa sattuu niin ****sti, ettei siinä kovin kaunokirjallista tekstiä tule ladeltua *hymy* Toisaalta ymmärrän, että kaikki täällä eivät tunne mua ennestään ja saattavat vetää johtopäätöksensä musta juuri tämän kirjoituksen perusteella, mikä on tietysti harmi.

"Uskottavatkin" ihmisetkin kiroaa, itkee, kännää ja tekee kaikkea muuta ihmismäistä. Olen törmännyt professoreihin baarissa ja nähnyt arvostamieni ihmisten saavan raivokohtauksia asioiden mennessä totaalisesti pieleen, mutta käsitykseni heistä ei ole huonontunut, laajentunut vain *hymy*


Esim. tässä yhteydessä voi epäillä olisiko syynä joku kolmas syy kuin nuoruus ja sukupuoli.



Mikäli kyseessä on jokin muu asia kuin ikä ja sukupuoli, niin johtajalla on hyvin epäsuora tapa esittää se. Olemme saaneet kommenttia nimenomaan "tyttöydestämme", emme muusta. Sehän tässä onkin niin epäoikeudenmukaista. Palautteen tekemästämme työstä hyväksyisin, mutta en ylimielistä asennetta ja asiattomia lausahduksia liittyen ominaisuuksiimme, joita emme voi muuttaa. Johtaja ei tunne meitä sen kummemmin, joten kai tässä on kyse ennakkoluuloista ja oman pätevyyden pönkittämisestä uudessa työssä.

Tiedemaailmassa paineet ovat muutenkin kovat, koska epävarmuutta ja kilpailua pitää sietää jatkuvasti. Etenkin potilaiden kanssa työskennellessä kymmenien asioiden täytyy loksahtaa kohdalleen, ennen kuin tutkimus onnistuu. Kun sitten uusi ja ulkopuolinen auktoriteetti tulee vetäisemään maton alta, niin - no, ainakin klubbarin ärsytys-topikki saa täydennystä *lmao*
Jone

Posts: 8,258

#2638 • • Jone Archibald Haddock

Lace, 20.5.2005 22:27:
Sanoisin, että tässä kyseisessä tutkimuksessa olemme asiantuntijoita. Koko alan asiantuntijoita ei tietysti olla, eikä tulla koskaan olemaankaan, vaan erikoistutaan kumpikin pieneen sektoriin.



Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää mikä ala ja sen sektori on kyseessä jos siinä tulee gradun tekemisen yhteydessä niin erinomaiseksi, että voi kutsua itseään asiantuntijaksi. Tämä kiinnostaa mua sen takia, että osaisin vaihtaa omat hommani (joista kohta kymmenen vuoden kokemus ei edelleenkään mielestäni ole antanut mulle syytä pitää itseäni niiden asiantuntijana) välittömästi noihin.
UnityF

Posts: 15,721

#2639 • • UnityF joo just se
Olen eilen onnistunu hajoittamaan mun äänikortin *grr*
_vituttaa_.
PieceOfMind

Posts: 628

#2640 • • PieceOfMind Omnea mea mecum porto.

Jone, 23.5.2005 09:32:
---
Lace, 20.5.2005 22:27:
Sanoisin, että tässä kyseisessä tutkimuksessa olemme asiantuntijoita. Koko alan asiantuntijoita ei tietysti olla, eikä tulla koskaan olemaankaan, vaan erikoistutaan kumpikin pieneen sektoriin.

---


Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää mikä ala ja sen sektori on kyseessä jos siinä tulee gradun tekemisen yhteydessä niin erinomaiseksi, että voi kutsua itseään asiantuntijaksi. Tämä kiinnostaa mua sen takia, että osaisin vaihtaa omat hommani (joista kohta kymmenen vuoden kokemus ei edelleenkään mielestäni ole antanut mulle syytä pitää itseäni niiden asiantuntijana) välittömästi noihin.



Itseäni toistaakseni: Sanoisin, että tässä kyseisessä tutkimuksessa olemme asiantuntijoita. Emme siis ole koko alan tai edes tietyn sektorin asiantuntijoita - vielä *hymy* Tutkimuksella tarkoitan laboratoriossa olevien (meidän tutkimuksen kannalta oleellisten) laitteiden ja ohjelmien käyttöä, potilaan valmistelemista tutkimukseen, itse mittausta + tulosten analysointia ym. Itse en btw välttämättä vaihtaisi alaan, jossa asiantuntemus syntyy hetkessä - liian tylsää pidemmän päälle, ellei voi kehittyä *hymy*

OT: Sanoin eilen yhdelle kaverille, että siinä vaiheessa kun Jone puuttuu tähän keskusteluun, niin provokaatiokiintiö alkaa olla aika täynnä *nauru**nauru*

Ja vielä tämän päivän vastaus otsikon kysymykseen: keskustelut, jotka eivät johda mihinkään *vink*