Hammaslääkäri

482 posts, 25 pages, 327,164 views

Takyon

Posts: 2,945

#401 • • Takyon Möwkö

RiD, 26.11.2008 14:59:
---
Takyon, 26.11.2008 14:56:
---
Grats.

En tahdo lannistaa, mutta vastaava operaatio samaan tilanteeseen kesti mulla ~2tuntia ja oli elämäni hirveimpiä hetkiä puudutuksesta huolimatta. Pieni hammaslääkärikammo ei helpottanut asiaa.

Tsemppiä tohon!



Kiitti *hikoil* (*nauru*)

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Takyon

Posts: 2,945

#402 • • Takyon Möwkö
Hmm.. viime yönä sitten nousi melkoinen kuume ihan tuosta vaan. Ei nuhaa tai mitään muutakaan kuumeeseen yleensä liittyvää oiretta, vain muutaman asteen kohonnut lämpö. Kai tämä tuosta hampaiden repimisestä johtuu o_O

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

sapeli

Posts: 11,768

#403 • • sapeli jokukukamikä?

Takyon, 27.11.2008 10:37:
Hmm.. viime yönä sitten nousi melkoinen kuume ihan tuosta vaan. Ei nuhaa tai mitään muutakaan kuumeeseen yleensä liittyvää oiretta, vain muutaman asteen kohonnut lämpö. Kai tämä tuosta hampaiden repimisestä johtuu o_O



Annettiinko sulle antibioottikuuri? Molemmilla kerroilla kun multa on poistettu hammas olen semmoisen saanut - ilmeisesti iso verinen aukko suussa missä on paljon ruokaa yms. tavaraa on aikamoinen tulehdusriski. *hih*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Takyon

Posts: 2,945

#404 • • Takyon Möwkö

sapeli, 27.11.2008 10:51:
---
Takyon, 27.11.2008 10:37:
Hmm.. viime yönä sitten nousi melkoinen kuume ihan tuosta vaan. Ei nuhaa tai mitään muutakaan kuumeeseen yleensä liittyvää oiretta, vain muutaman asteen kohonnut lämpö. Kai tämä tuosta hampaiden repimisestä johtuu o_O

---


Annettiinko sulle antibioottikuuri? Molemmilla kerroilla kun multa on poistettu hammas olen semmoisen saanut - ilmeisesti iso verinen aukko suussa missä on paljon ruokaa yms. tavaraa on aikamoinen tulehdusriski. *hih*



Ei mulle annettu kuin burana 600 resepti *nauru* Enkä mä kyllä niitäkään ole vielä ottanut ensimmäistäkään, enkä otakaan ennenkuin on pakko. Ehkä ne tuon leikkausoperaation jälkeen antaa antibioottia mut kattoo nyt, kyllä tää tästä :D

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

josbe

Posts: 1,982

#405 • • josbe suomalainen juhlakinkku
Mulla on 2 maitohammasta, jotka pitäis ottaa pois ja laittaa implantit. Maksaa kuulemma noin 4000 euroa. *igor*

Vähän mietityttää, mitä kaikkea muuta tuolla summalla saisi.
aiccu

Posts: 155

#406 • • aiccu poksuva sydänilmapallo
mun ohjelappuses kyllä tais olla että pitää ottaa yhteyttä lekuriin jos kuumetta nousee..

eilen kävin köyhtymässä 40 euroa kun vasemman puolen alaleuasta poistetun viisurin alue aristaa vieläkin..noh eipä muuta ku joditabletti sinne kuoppaan ja that's it..kuulema kuiva kuoppa. melkein olis kannattanu jättää menemättä koska eipä tuo auttanut ollenkaan ja puoli päivää oli aivan kaamea maku suussa, joten vedin kurkkupastilleja viiden minuutin välein etten olisi oksentanut sen maun takia.

--
Hikiset ihmissolmut pelastaa mut ihmissuhdesolmuilta.

oooo

Posts: 1,249

#407 • • oooo

Takyon, 26.11.2008 15:04:
---
RiD, 26.11.2008 14:59:
---
Takyon, 26.11.2008 14:56:
---
Grats.

En tahdo lannistaa, mutta vastaava operaatio samaan tilanteeseen kesti mulla ~2tuntia ja oli elämäni hirveimpiä hetkiä puudutuksesta huolimatta. Pieni hammaslääkärikammo ei helpottanut asiaa.

Tsemppiä tohon!

---


Kiitti *hikoil* (*nauru*)



No mä voin taas lohduttaa, että mulla vastaava meni oikein hyvin, eikä ollut millään tavoin hirveä kokemus =)
oooo

Posts: 1,249

#408 • • oooo

aiccu, 28.11.2008 12:39:
eilen kävin köyhtymässä 40 euroa kun vasemman puolen alaleuasta poistetun viisurin alue aristaa vieläkin..noh eipä muuta ku joditabletti sinne kuoppaan ja that's it..kuulema kuiva kuoppa. melkein olis kannattanu jättää menemättä koska eipä tuo auttanut ollenkaan ja puoli päivää oli aivan kaamea maku suussa, joten vedin kurkkupastilleja viiden minuutin välein etten olisi oksentanut sen maun takia.



Kävin kerran samaisesta syystä viisurin poiston jälkeen uudestaan hammaslääkärissä ja myöskin puhuivat jostain "kuivasta kuopasta" tms. mutta mulle iskettiin puudutusta ja revittiin verille se koko kohta mistä viisuri oli poistettu.

Mun koko suu oli todella kipeä tuon operaation jälkeen, itse viisurileikkaukset ja poistot ovat sujuneet mun mielestä suht helposti ja kivuttomasti (paitsi kerran vähän ehti hetken kirpasta kun ei puudutusta ollut tarpeeksi) mutta ton ronkkimisen jälkeen en saanut kivun takia suuta auki enkä kiinni ja roikutin päätäni lavuaarin yllä että sain veren valumaan suusta ulos.
Särkylääkkeen nieleminen oli erittäin hankalaa ja todella kivuliasta mutta auttoi sitten onneksi.

Täytyy sanoa, että tuolloin mua oikeasti sattui *poks*. Lisäksi yrjötti ja heikotti ihan kivasti...
Takyon

Posts: 2,945

#409 • • Edited Takyon Möwkö

aiccu, 28.11.2008 12:39:
mun ohjelappuses kyllä tais olla että pitää ottaa yhteyttä lekuriin jos kuumetta nousee..



Mulla lukee että pieni lämmön nousu on normaalia mutta sitten myöhemmin lappusessa on noita milloin pitäis ottaa yhteyttä niin siellä lukee sitten että jos tulee korkeaa kuumetta..

Noo, tuo meni ohi jo joten eipä kai siinä mitään kummallista sit ollu :)

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

m1kk3

Posts: 5,560

#410 • • m1kk3 no-life
Täytyy kyllä edelleen ihmetellä (mun mielestä) yllättävän edullisia hintoja yksityisellä puolella, ainakin täällä Kotkassa. 2:n hampaan paikkaus, molemmat kahden pinnan täytteellä ja puudutuksen kera maksoi KELA-korvausten jälkeen 99e. Ei mielestäni mitenkään hirveän kallista kuitenkaan :) Ois kiva kuulla kokemuksia minkälaisia summia jengi maksaa vastaavista esim. Stadissa, kunnallisella tai yksityisellä.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

sapeli

Posts: 11,768

#411 • • sapeli jokukukamikä?

mikke, 1.12.2008 09:41:
Täytyy kyllä edelleen ihmetellä (mun mielestä) yllättävän edullisia hintoja yksityisellä puolella, ainakin täällä Kotkassa. 2:n hampaan paikkaus, molemmat kahden pinnan täytteellä ja puudutuksen kera maksoi KELA-korvausten jälkeen 99e. Ei mielestäni mitenkään hirveän kallista kuitenkaan :) Ois kiva kuulla kokemuksia minkälaisia summia jengi maksaa vastaavista esim. Stadissa, kunnallisella tai yksityisellä.



Mulla on ollut äskettäin parikin tuollaista käyntiä - parin hampaan paikkaus puudutuksella - maksoi kunnallisella (Helsingissä siis) vähän reilu 50e.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

m1kk3

Posts: 5,560

#412 • • m1kk3 no-life

sapeli, 1.12.2008 09:46:
Mulla on ollut äskettäin parikin tuollaista käyntiä - parin hampaan paikkaus puudutuksella - maksoi kunnallisella (Helsingissä siis) vähän reilu 50e.


Jees, onhan tuo kieltämättä aika paljon halvempaa kyllä.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Lyylikki

Posts: 2,975

#413 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Takyon, 27.11.2008 11:58:
Ei mulle annettu kuin burana 600 resepti *nauru* Enkä mä kyllä niitäkään ole vielä ottanut ensimmäistäkään, enkä otakaan ennenkuin on pakko. Ehkä ne tuon leikkausoperaation jälkeen antaa antibioottia mut kattoo nyt, kyllä tää tästä :D



Niitä kannattaisi kyllä syödä niitä Buranoita, jotka määrätään. Ne on tulehduskipulääkkeitä ja mikäli sitä tulehdusta sinne yrittää tulla, niin auttavat osaltaan sen poismenoa. Niitten tarkoitus siis ei ole pelkästään lievuttää kipua.

Yläviisurin poistossa mulle annettiin pelkkää Buranaa ja käskettiin ottamaan 4 päivän kuuri, vaikka varsinaisesti ei olis sattunutkaan. Alaviisureitten poiston jälkeen sain antibioottikuurin särkylääkkeiden lisäksi.
Takyon

Posts: 2,945

#414 • • Takyon Möwkö

Lyylikki, 1.12.2008 10:29:
---
Takyon, 27.11.2008 11:58:
Ei mulle annettu kuin burana 600 resepti *nauru* Enkä mä kyllä niitäkään ole vielä ottanut ensimmäistäkään, enkä otakaan ennenkuin on pakko. Ehkä ne tuon leikkausoperaation jälkeen antaa antibioottia mut kattoo nyt, kyllä tää tästä :D

---


Niitä kannattaisi kyllä syödä niitä Buranoita, jotka määrätään. Ne on tulehduskipulääkkeitä ja mikäli sitä tulehdusta sinne yrittää tulla, niin auttavat osaltaan sen poismenoa. Niitten tarkoitus siis ei ole pelkästään lievuttää kipua.

Yläviisurin poistossa mulle annettiin pelkkää Buranaa ja käskettiin ottamaan 4 päivän kuuri, vaikka varsinaisesti ei olis sattunutkaan. Alaviisureitten poiston jälkeen sain antibioottikuurin särkylääkkeiden lisäksi.



No ei sen lääkärin puheesta ainakaan saanut sellasta kuvaa että niitä tarttis syödä, reseptinkin antoi siltä varalta että niille voi olla käyttöä. Jos noi olis tulehtunu niin sen kyllä olis huomannu ja silloin ei enää buranat paljoa auta joten mä totesin että ei mun tarvii näitä syödä kun ei ole suurempia kipujakaan.

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

larpap

Posts: 402

#415 • • larpap UG
YYh. pitäs mennä revitytämään viisauden hampaat pois.. Sattuuu
Lost-Soul

Posts: 3,107

#416 • • Edited Lost-Soul los pallos
Eilen sit lähti alhaalta viisaudenhammas pois. Lääkäri oli aika kiva, heitti läppää siitä ku miehet on kiitelly sitä siitä, et se on saannu niiden vaimot hiljasiksi yms. Toimenpide oli suht helppo itselle, hammas lähti kolmessa osassa pois ja vasta tikkien laittamisessa tuli vähän huono olo, ku se apulainen (mikä ikinä nyt onkaan titteli sillä) tökki muo nieluun jatkuvasti ja melkein laatta lens. Eilen oli pahimmat kivut ku puuhdutus lakkas, vaikka olin ottanu läjän buranaa. Tänään sit onkin vähän heikko olo ja pientä pahoinvointia.
Nyt sit pidempi tauko, ennenku lähtee seuraava ja viimeinen viisaudenhammas pois, alkaa jo vähän tympiä tää homma.

edit; niin joo.. lääkäri selitti jotain, että kuumaa ei saa syödä ku vasta joskus, en nyt tietenkään muista et koska sai alkaa soppaa syömään, eli jos jollain olis tarkempaa tietoo, ni olis hyvä..

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

aiccu

Posts: 155

#417 • • aiccu poksuva sydänilmapallo
mulla alko pari päivää sitten (melkeen kuukausi leikkauksesta) vuotaa verta tuolta vasemman alaviisurin kuopan puolelta. luulin että kuopassa oli jotain ruokaa ja kielellä sitten saada pois..noh kai se oli joku riekale sitten kuitenkin..vieläkin on vasemmalla puolella posken ja ienten välis semmosta "kovettumaa" joka on painaessa vähän kipee..minkään muun kolmen leikatun hampaan läheisyydessä moista ei ole..kävin hammaslääkärillä näyttämässä, mutta en nyt usko että tää täti ymmärs mitä meinasin ku tunki tonne kuoppaan joditabletin kuivan kuopan takia, mutta eipä se aiheuttanu ku pahan maun suuhun ja 40 euron laskun.hermo siellä kuulema saattaa vielä aristaa, mutta ois kiinnostavaa että kauanko vielä ja mikä hiton riekale siellä on..

--
Hikiset ihmissolmut pelastaa mut ihmissuhdesolmuilta.

sapeli

Posts: 11,768

#418 • • sapeli jokukukamikä?

Lost-Soul, 6.12.2008 14:36:
edit; niin joo.. lääkäri selitti jotain, että kuumaa ei saa syödä ku vasta joskus, en nyt tietenkään muista et koska sai alkaa soppaa syömään, eli jos jollain olis tarkempaa tietoo, ni olis hyvä..



Mun mielestä mun ohjeessa sanottiin et leikkauspäivänä ei sais syödä kovaa tai lämmintä, mut sen jälkeen sitä mitä pystyy - niin itse ainakin tein. *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Takyon

Posts: 2,945

#419 • • Takyon Möwkö
Noniin, tarina jatkuu :D Eilen siis lähti kolmas viisuri, tälläkertaa alarivistä. Itse poisto meni oikein nätisti ja lähti vetämällä vaikka lääkäri arveli että se jouduttaisiin leikkaamaan. Jälkikipuja ei tullut senkään vertaa kuin noista kahdesta yläviisurista, eli ei siis juuri lainkaan, ehkä pientä jomotusta mutta ei mitään mikä haittaisi päiväjärjestystä. Mut tää turvotus on aika perseestä. Vasen poski muistuttaa lähinnä tennispalloa ja suuta on melko vaikea saada auki. Onneksi sentään lusikka ja jugurttia mahtuu hyvin :D Ehkä tää tästä

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

wiwi

Posts: 1,575

#420 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Haluaisiko joku suositella hyväksi kokemaansa hammaslääkäriä jostain päin helsinkiä? Poikiksella on yhtä sun toista häikkää hampaissa ja on raukka niin kauhuissaan ajatuksestakin hampilääkäristä, että meinaan varata sille ajan. Silkasta rakkaudesta siis, en sadistisesta nautinnosta.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.