482 posts, 25 pages, 332,153 views
dncr, 13.2.2007 21:24:
Maanantaina ois eka operointi ja kaks viisaudenhammasta revitään pois Oon kuullut viimeisen viikon kauhutarionoita kuinka ihmisiltä on mennyt puoleks vuodeks tunto kielestä tai koko leuka on tulehtunut leikkauksen jälkeen... ei tahdo mennä
Maina, 20.2.2007 11:41:
Tietääks kukaan paljonko nukutus maksaa yksityisellä? Ilmeisesti aika paljon, mutta en taida itseeni muuten hammaslääkärin ovesta saada sisään :/
Antaakohan ne kunnallisella rauhottavia?
3stars, 20.2.2007 12:19:
---
Tietääks kukaan paljonko nukutus maksaa yksityisellä? Ilmeisesti aika paljon, mutta en taida itseeni muuten hammaslääkärin ovesta saada sisään :/
---
rauhoittavia saa kunnallisella puolella siinä missä yksityiselläkin. tiedän että on helppoa sanoa että kannattaisi vain rohkaista mielensä sen verran että astelee hammaslääkärin puheille ja sanoo reilusti pelkäävänsä. nykyisin hammaslääkärit osaavat suhtautua pelkopotilaisiin vakavasti ja asiallisesti sikäli kun kertoo että pelkää.
dncr, 20.2.2007 19:49:
Lopulta yskäisin kerran, kun tuntui että tukehtuisin ja niimpä se sitten oli jo niin pitkällä, että nielaisin sen. Lääkäri ja hoitaja tuijotti molemmat tyhmän näköisinä suutani ja lopulta totesivat "jaaha, se tais mennä siinä". Alkoivat sitten vielä mauttomasti keskustelemaan, että millonkohan mahtaa tulla läpi, huomenna vai ylihuomenna. Anyways, enpä odottanut, että ne yrittää heti tukehduttaa mut... Vielä olisi toinen setti edessä muutaman viikon kuluttua
Maina, 20.2.2007 12:28:
---
3stars, 20.2.2007 12:19:
---
---
rauhoittavia saa kunnallisella puolella siinä missä yksityiselläkin. tiedän että on helppoa sanoa että kannattaisi vain rohkaista mielensä sen verran että astelee hammaslääkärin puheille ja sanoo reilusti pelkäävänsä. nykyisin hammaslääkärit osaavat suhtautua pelkopotilaisiin vakavasti ja asiallisesti sikäli kun kertoo että pelkää.
---
Thanks! Täytyypä tuonne kunnalliseen sitten vielä yrittää soittaa. pitäisi vissiin ottaa rauhoittavia jo tässä vaiheessa, etten lykkäisi joka päivä ajan tilaamista huomiseen :/
osaan kyllä onneksi pitää huolen siitä, että siellä tiedetään et mua pelottaa ja paljon jos ja kun sinne pääsen..
Super-Kerttu, 1.3.2007 13:55:
Kerronpa teille pienen tarinn minun tämän päiväisestä hammaslääkärikokemuksesta.
satumetsä, 1.3.2007 14:17:
---
Super-Kerttu, 1.3.2007 13:55:
Kerronpa teille pienen tarinn minun tämän päiväisestä hammaslääkärikokemuksesta.
---
Kuinka paljon laitettiin puudutusta? Tai siis sanoitko heti, että sattuu? Myös mua sattui kerran hitosti, kun oli tosi hankalasti poistettava viisuri. Huusin siellä suht kovaa ja laittoivat sitten kunnolla lisää puudutusainetta.
Täällä lueteltu syitä, miksei puudutus aina pelaa niinku pitäisi:
http://www.terveysportti.fi/terveysportti/ekirjat.Naytaartikkeli?p_artikkeli=shl00015
Tuli muuten mullekkin haava huuleen. Tökkäs jollain vempeleellä siihen
Super-Kerttu, 1.3.2007 14:20:
Alas yksi piikki ja ylös yksi. Sanoin heti alkuun, kun ylähammasta alettiin repiä irti, että nyt kyllä sattuu aika paljon. Taisi mennä kuuroille korville.. Mut joo..Olis kai pitänyt alkaa kiljumaan kunnolla. Mä yritin vaan olla niin pirun urhea..
3stars, 1.3.2007 21:13:
todella harmillista että puudutus ei ole onnistunut koska kyllä nykyisin hammashoidon (ainakin hampaanpoiston) täytyy olla kivutonta. sitäpaitsi puudutusainetta saa normaalikokoiselle ihmiselle laittaa aika ison satsin ilman liika-annostuksen vaaraa. oikein pahasti tulehtunut hammas tietysti puutuu huonosti mutta oliko siitä kyse, vaikea sanoa.
3stars, 1.3.2007 21:13:
koulussa muuten opetetaan että koskaan ei saa sanoa kuvan tai minkään muunkaan esitiedon perusteella että poisto on helppo ja kestää minuutin.
BuBu, 14.2.2007 16:18:
Suuri kivi vierähti harteiltani ja voin nyt paremmalla mielellä mennä vielä toisen ala viisurin poistoon.