394 posts, 20 pages, 135,626 views
Saara:
Mä en taas saa itteeni hereille ilman kahvia
I coffee
fadeout
Mistä ihmeestä mahtaakaan johtua kun välillä ei saa nukutuksi?
Menin torstai iltana n. kello 23 sängyn pohjalle kirjaa lukemaan ja siitä sitten väsyneenä yritin nukahtaa. Mutta kas kummaa, unta ei saanut sitten millään. Pyöriskelin ja kattelin vähän välilä kelloa. 02 maissa vitutus oli noussut huippuunsa, sen jälkeen ei jaksanut ajatella enää mitään. 07 sitten ylös ja kouluun. Päivällä nukkua ei tietenkään pystynyt, vaikka yritystä oli.
Samana iltana oli bileet, jonne tietenkin oli pakko lähteä. Väsymys ei pahemmin haitannut biletystä, mutta se oli lähinnä musan ja ihmisten ansiota. Puoli viiden maissa aamuyöstä olin takas himassa eli olin valvonut 44 h putkeen (torstai aamuna olin noussut 09). No ei tietenkään ihan aitoa valvomista, koska olin nukkua yrittänyt, mutta oli aika kohmeloinen olo kuitenkin.
Mutta tämäkään ei tuntunu riittävän, koska 05 ja 09 (jolloin nousin ylös) välissä nukuin vaivaset 2-3 h. Jostain syystä multi-väsymys ei vieläkään pakottanut nukkumaan. Ja nyt ollaan sitten lauantai keskipäivässä. Iltaan asti yritän jaksaa, ettei rytmi ihan sekoais. Mutta on tämä perkeleestä!
Normaali yönä nukun n. 8 h eli univelkaa on nyt 12-14 h + että koko ajan olen ollut menossa jonnekin. Eli nyt mietin onko muilla joskus samanlaisia nukkumis ongelmia (tämä ei nimittäin ollut ihan ensimmäinen kerta minulle)? Kuinka paljon tulee öisin nukuttua ja miten pitkään valvominen tuntuu hyvältä? Miten helposti saatte pitkän valvomisen jälkeen rytmistä kiinni?