Nukkumisesta ja valvomisesta

394 posts, 20 pages, 135,617 views

meow

#121 • • meow " rakentavampaa kuvakritiikkiä kiitos "
no tää on ainakin nukkunu viimeset viisvuotta niin päin vittuu et mietin välillä miten oon vielä hengissä.
väsyttää niin tautisen paljon kokoajan x|
kaippa sitä on alkanu hyväksymään sen että mä en vaan yksinkertasesti osaa nukkua.

--
Ystävyys on kuin housuun kuseminen:
kaikki näkevät mitä on tapahtunut, mutta vain sinä tunnet lämmön.

kap-pu

#122 • • kap-pu the amazing suction cup boy
nukun kuin nukun. yleensä välillä 01-13 päivästä riippuen. tai 05-11ymsyms. pe-la -yönä duunin takia yleensä 03-0930.

unirytmi? neverheadofit.

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

hallucinogen

#123 • • hallucinogen Edain
Mulla on ollut pahoja univaikeuksia ennenkin mutta nyt nää alkaa meneen jo liian pahoiksi. 7.5h yrityksen jälkeen tuloksena on se et heräsin yli 10 kertaa tuona aikana, ekan kerran 1.5h unien jälkeen ja sen jälkeen 15-30min välein. Tästä seuraa myös ah niin ihania asioita kuin pahaa oloa aamuisin ja vatsa jatkuvasti sekaisin.Pitäs varmaan jo pikkuhiljaa varmaan hakea jotain apua tähän *uuh*

--
pikku-*possu*

kilobitti

#124 • • kilobitti 1-2-3 techno
lopettuani kahvinjuonnin rupesin nukkumaan niiiiin paljon paremmin*sydän* siinä meni tosin 2-3vkoa, mut musta ei ole enää säännöllikseksi kahvinjuojaksi*iloinen*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Saara

#125 • • Saara #2970

kilobitti:
lopettuani kahvinjuonnin rupesin nukkumaan niiiiin paljon paremmin*sydän* siinä meni tosin 2-3vkoa, mut musta ei ole enää säännöllikseksi kahvinjuojaksi*iloinen*

Mä en taas saa itteeni hereille ilman kahvia

I *sydän* coffee

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

Hyzenthlay

#126 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Saara:
Mä en taas saa itteeni hereille ilman kahvia

I *sydän* coffee

en minäkään. Ajatuskin esim. kouluun lähtemisestä ilman kahvia on kamala *ding* tai bileisiin! kyllä vaan tulee sellasia tilanteita, joissa on piristettävä itseänsä kahvin avulla. Sitä paitsi kahvi on hyvää *slurps*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Saara

#127 • • Saara #2970

Hyzenthlay:
en minäkään. Ajatuskin esim. kouluun lähtemisestä ilman kahvia on kamala *ding* tai bileisiin! kyllä vaan tulee sellasia tilanteita, joissa on piristettävä itseänsä kahvin avulla. Sitä paitsi kahvi on hyvää *slurps*

Ihanaa! Toinen kahvi-addikti *sydän*

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

#128 • • astaroth Guest
Mulla on viimeiset kolme vuotta ollu hirveätä univelkaa, kun on ollut koulussa & duunissa samaan aikaan. Nyt on sitten otettu sitä takaisin, ja on se niin ihanaa.*iloinen* Pariin otteeseen oli oikein unirytmikin: klo. 23 nukkumaan ja mitä kävikään? - Herää aamu viim. yhdeksältä ilman herätyskelloa, ja olo on levännyt ja pirteä. Ja myöhäännukkumisessa oli vielä sekin huono puoli, että tuntuu koko päivän menneen hukkaan, kun herää tyyliin kolmelta. Ja kun ei sen tietokoneen ääressä valvomisen aikana saan edes mitään konkreettista aikaan. Pelkkää terveyden ja ajan hukkaa.!
Dementation

#129 • • Dementation wednesday?
Mulla on viimeisen kuuden vuoden ajalta mainintoja lääkärin papereissa erilaisista univaikeuksista, löytyy niin unettomuutta, heräilyä, nukahtamisvaikeuksia, painajaisia kuin kaikkea muutakin mikä unessa nyt vaan voi mättää... *uuh* *eiei*

No nyt sitten vihdoin tartuin härkää sarvista. *hih*
Kun nykyvaiva on lähinnä tuo nukahtamisvaikeus, joka johtuu siitä että stressaan ihmissuhdeasioita liikaa, enkä osaa lopettaa ajattelemista, joten en saa unta.
*igor* *poks*

Eli vaikka saisikin yleensä normaalisti unta, niin sitten yksi valvottu yö keskellä viikkoa aiheuttaa sen että unirytmi sekoittuu ja sitä ei saa korjata ennen viikonloppua. *hmph*

Nyt sitten noilla lääkkeillä mitä sain, niin tarvittaessa saan puolikkaalla jo unta, jolloin se vaan saa mut nukahtamaan ajoissa, ja unirytmi on taas kunnossa. *hymy*

Ikävää että pitää turvautua moisiin, mutta tarkoitus pyhittäköön keinot... *enkeli*

Muilla kokemuksia nukahtamislääkkeistä? Jos on niin kertokaa ihmeessä jos niissä on jotain erikoisia ongelmia, olisi kiva tietää etukäteen *hih*

PS. Nukuin viime yönä paremmin kuin yli kuuteen vuoteen ikinä *jiihaa**nukkuu*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

JustinSan

#130 • • JustinSan Nullius in verba
Tää on vitun perseestä. Vittu aamut saatana perkele aamuissa oo mitään hyvää on NIIN VITUN VÄÄRIN, että koko saatanan yhteiskunta toimii aamupaintteisesti vaikka ns. aamuvirkkuja on väestöstä alle 10%! perkeleeeleee. Haistakaa vaan pitkä paska ”Moi kello on seitsemän ja oon ihan pirtee!”-tyypit vittu.
Vitun aamut. Aamut on ehkä synkin asia minkä tiiän. Siksi nukunkin niiden yli aina kun mahdollista :P

Mutta joo, koska olen käytännössä viimeiset 20 vuotta kerännyt univelkaa, pystyn nukahtamaan lähes aina kun haluan, mutta se, milloin haluan onkin sitten taas aivan eri asia... Käytännössä nukun arkisin suunnilleen 4-6h yössä ja sitten viikonloppuna paaaaaljon enemmän.
Ja sen jälkeen kun nukahdan; en herää. PIhalle laskeutu kerran lanssihelikopteri ja mä jatkoin unia :) riparilla tuli palohälytys ja mä en kääntäny ees kylkeä vaikka kaikki muut olivat jalkeilla :P

I *sydän*
ja

I *dissaa* fucking aamut

että näin.

[muokattu 21.4.2004 00:13]

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

#131 • • -Loyal- Guest
Kahvi pitää valveilla ja remeronit unessa...
Stresspill

#132 • • Stresspill rendermonkeywrench
Mulle kahvi on ihan pelkkä ”seurustelujuoma” Pari kuppia yleensä päivässä menee, mutta ikinä en oikeastaan itselleni sitä keitä. Jos nukuttaa ja tarvii pysyä hereillä pidenpään, niin kahvi kyllä auttaa. Tosin siinä vaiheessa, kun mun unettomuuden siedolla joutuu turvautumaan kahviin, on muu kroppa jo niin koomassa, että kahvi aiheuttaa vaan vapinaa ja hikoilua; joka taas on kaukana skarppiudesta ja hallinnasta *ding*

Kahvia en kaippaa siis. Hassu juttu, kun aikaisemmin käytin kahvin seassa maitoa ja sokeria reilusti: koska ajattelin sen olevan pahempaa ilman. Sitten vaan yks kerta vaihdon täysmustaan versioon, ja huomasin, että ei se maku muuttunut ainakaan huononpaan suuntaa. Nykyään juon pelkästääm mustana.

--
Aeria Gloris

noena

#133 • • noena first breath after coma
Yksi kuppi teetä tai kahvia piristää kummasti.. mutta nyt on pakko mennä nukkumaan että huomenna jaksaa!! *nauru*

--
TwistedLife™ Amusement Park

DJ Rx

#134 • • DJ Rx FINRG Recordings
agrhh nukahin eilen illalla pariksi tunniksi ja heräsin puol kasin aikaan illalla. yö tuli valvottua ja nyt koulussa hakkaas dreamweaveriä.... väsyttäääääääääää *poks*

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

#135 • • kelasin Guest
imo nukkuminen on paljon kivempaa ku valveilal olo *iloinen*
anthocyan

#136 • • anthocyan Kohti valoa...

fadeout
Mistä ihmeestä mahtaakaan johtua kun välillä ei saa nukutuksi?

Menin torstai iltana n. kello 23 sängyn pohjalle kirjaa lukemaan ja siitä sitten väsyneenä yritin nukahtaa. Mutta kas kummaa, unta ei saanut sitten millään. Pyöriskelin ja kattelin vähän välilä kelloa. 02 maissa vitutus oli noussut huippuunsa, sen jälkeen ei jaksanut ajatella enää mitään. 07 sitten ylös ja kouluun. Päivällä nukkua ei tietenkään pystynyt, vaikka yritystä oli.

Samana iltana oli bileet, jonne tietenkin oli pakko lähteä. Väsymys ei pahemmin haitannut biletystä, mutta se oli lähinnä musan ja ihmisten ansiota. Puoli viiden maissa aamuyöstä olin takas himassa eli olin valvonut 44 h putkeen (torstai aamuna olin noussut 09). No ei tietenkään ihan ”aitoa” valvomista, koska olin nukkua yrittänyt, mutta oli aika kohmeloinen olo kuitenkin.

Mutta tämäkään ei tuntunu riittävän, koska 05 ja 09 (jolloin nousin ylös) välissä nukuin vaivaset 2-3 h. Jostain syystä multi-väsymys ei vieläkään pakottanut nukkumaan. Ja nyt ollaan sitten lauantai keskipäivässä. Iltaan asti yritän jaksaa, ettei rytmi ihan sekoais. Mutta on tämä perkeleestä!

Normaali yönä nukun n. 8 h eli univelkaa on nyt 12-14 h + että koko ajan olen ollut menossa jonnekin. Eli nyt mietin onko muilla joskus samanlaisia nukkumis ongelmia (tämä ei nimittäin ollut ihan ensimmäinen kerta minulle)? Kuinka paljon tulee öisin nukuttua ja miten pitkään valvominen tuntuu hyvältä? Miten helposti saatte pitkän valvomisen jälkeen rytmistä kiinni?

Itseasiassa toi sun kuvailu pätee muhun kans ihan täysin! Oon tosissaan ihmetelly mistä tällanen johtuu! Tuntuu et energiaa vaan tulee ja tulee jostain... Outoo! Mut voihan se olla et aurinko saa D- vitamiinitason niin korkeelle ettei sen takia väsytä. *nauru* Tai sitten se on vaan tää kevät. Kun tietää että kesäkin se sieltä saapuu huimaa vauhtia! *plur*

[muokattu 4.10.2003 12:05]
[/quote]

--
"If we open a quarrel between the past and the present, we shall find that we have lost the future." -Winston Churchill-

Pätkis

#137 • • Pätkis Pikkis
Olenkin tässä lähiaikoina pohtinut unentarvettani, kun tuntuu että haluaisin aina vaan vaakatasoon kesken päivän.. Silmät lurpsuu ja suuta repii niin että pitää toisinaan oikein keskittyä olemaan reipas jotta pysyy kunnolla hereillä *hmph* eikä asiaa juuri helpota kaveri joka mennä sotkee viikosta toiseen järkyttävän alhaisilla unimäärillä (terkkuja amma!) Itseasiassa jaksan pirteänä päivän vaan jos olen nukkunut 10 h edellisenä yönä eikä univelka paina. Tietysti kofeiinilla elää vaikka kuinka mutta päivittäinen kofeiinitablettihumala on aika luonnoton olotila varsinkin pitkittyessään kuukaudesta toiseen... kai meillä toisilla on vaan luonnostaan hirvittävä unen tarve (nukkuminen on parasta huvia *plur*) tai sitten olen luonnostani superlaiska *poks* on helppo käskeä mennä nukkumaan aikaisemmin illalla jos aamulla pitää olla 7 hereillä, mutta kun niin paljon näkemisen arvoista tapahtuu myöhään iltaisin / öisin...

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

zari

#138 • • zari Team Tamppaajat
Unirytmi on mikä on... Joskus viikolla saatan nukkua vaan 3-4h yössä,mut nyt oon yrittäny ryhdistäytyä ja hankkai itelleni kunnon unet.Eli nukkua noin 7-8h.

--
it`s nice to be important,but it`s more important to be nice

Keniro

#139 • • Keniro
Mul on yleensä päivät aika voimattomia kun joutuu joka-aamu herään 6:30 koulunuun ja on 17:00 takasin himas, illal tulee arkisin valvottuu johki yhteen mutta viikonloppusin perjantai-sunnuntai välisenä aikana venähtää helposti koneella aamu kuuteen ennen ku nukahtaa koneelle tai kömpii sänkyyn *piis*
Oliwer

#140 • • Oliwer
Yleensä meitsille riittää 6-tunnin yöunet ,mutta välillä tulee nukuttua enemmänkin. Biletys ja energiajuomien kittaus sekoittaa mulla myös uni rytmiä pahastikin välillä. Kroppa vaan tuntuu käyvän jotenki ”ylikierroksilla” ja hyvä jos 2-tuntia saa nukuttua kekkereiden perään. No on se (biletys) yleensä pikkukiusan arvoista.. Olen oppinut nukkumaan päivällä tunnin parin päikkäreitä, ne mukavasti ”refreshaa” aivoja kun univelkaa. *jiihaa**nukkuu**jiihaa**vink*