SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,699,093 views

NwB

Posts: 327

#19661 • • NwB

Replying to SINKKULUUKKU:

Mutta ei kai kukaan tiedä kaikkea kaunista? Eihän? cat eyes - eiihääään?

Rakkaus on epäitsekästä toisen huomioimista. Mutta jos toinen ei vastaa tähän olet kusessa.



Minusta se helpottaa rationalisoimista, kun pohtii sitä juurikin niin että miettii antaako toinen kauniita ajatuksia. ..eiku asioita.

Sartren mukaan jokainen ihminen on; ´a being which is what it is not and which is not what it is’
Se jo osaltaan kertoo siitä miksi ihmiset ovat taipuvaisia pariutumaan.

--
Jee! Kumpi voitti!!

Cloud

Posts: 2,162

#19662 • • Edited Cloud Game Freak

Replying to SINKKULUUKKU:




Minusta se helpottaa rationalisoimista, kun pohtii sitä juurikin niin että miettii antaako toinen kauniita ajatuksia. ..eiku asioita.

Sartren mukaan jokainen ihminen on; ´a being which is what it is not and which is not what it is’
Se jo osaltaan kertoo siitä miksi ihmiset ovat taipuvaisia pariutumaan.



Näinhän se toki on minustakin. Joskaan en mie satrea ole tarvinnut tuohon tulokseen tulemiseen =P

Hei Aada joko sä oot aloittanut tuhman sinkkuilun? Nythän on hyvä setti kuntavaalien aikaan. On potenttiaaliset Kokoomuslaismiehet Juhlatuulella ni eiks nyt pitäis takoo ku rauta on kuumaa?

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

aada

Posts: 736

#19663 • • aada

Replying to SINKKULUUKKU:


---

---
Hitto, unohdin äänestää.
---


Toi on kanssa yksi...
---


Olen otettu että pohdit potentiaaliani ehdokkaaksesi, mutten ole tällä haavaa järin innostunut ottamaan selvää muista epäkohdista. Sen sijaan voisit kokeilla löytämään itsesi. Sen ei pitäisi olla ylivoimaisen hankalaa, ottaen että tunnet henkilön.

..Tai ehkä mä voisin panna sut tajuttomaksi, mutta enempää en lupaa.



Kunhan heitin. :-)
aada

Posts: 736

#19664 • • aada

Replying to SINKKULUUKKU:

Rakkaus on kauniita asioita. Jos tiedät jo kaiken kauniin, ei toiselle jää mitään annettavaa.
(Tahtoisin sanoa kauniita ajatuksia, mutten uskalla.)



Oooo... *hellokitty*

Mutta tuskin nyt kukaan kaikkea kaunista tietää? Mun mielestä rakkaus on sitä, että toiselle haluaa olla mahdollisimman hyvä, kohdella hyvin. :-) Ja kivaa on se, kun itsestä tulee parempi ihminen toisen kanssa.
aada

Posts: 736

#19665 • • aada

Replying to SINKKULUUKKU:


---



Minusta se helpottaa rationalisoimista, kun pohtii sitä juurikin niin että miettii antaako toinen kauniita ajatuksia. ..eiku asioita.

Sartren mukaan jokainen ihminen on; ´a being which is what it is not and which is not what it is’
Se jo osaltaan kertoo siitä miksi ihmiset ovat taipuvaisia pariutumaan.
---


Näinhän se toki on minustakin. Joskaan en mie satrea ole tarvinnut tuohon tulokseen tulemiseen =P

Hei Aada joko sä oot aloittanut tuhman sinkkuilun? Nythän on hyvä setti kuntavaalien aikaan. On potenttiaaliset Kokoomuslaismiehet Juhlatuulella ni eiks nyt pitäis takoo ku rauta on kuumaa?



En mä, oli vaan heikko hetki. ;-)

Tulinkin siihen tulokseen, että tää mun nykyinen on maailman paras ja, että oon itse vaan ihan tylsä ja tyhmä! :D Eli, että pitää vaan muuttaa omaa käytöstä...

Joo, onhan toi kieltämättä aika hyvä... ainoo et poliitikot ei käy. Mutta muut hotit kokoomuksen kannattajat kelpaa!
NwB

Posts: 327

#19666 • • NwB

Replying to SINKKULUUKKU:

Näinhän se toki on minustakin. Joskaan en mie satrea ole tarvinnut tuohon tulokseen tulemiseen =P



Tulos se on silti, eikä Sartre sanonut sitä antamassani kontekstissa. Lähinnä noista on hyötyä, kun haluaa kysyä mitä ovat kauniit ajatukset. Esimerkiksi hänen usein käytetty sitaatti "Hell is ... Other people" ei tule ymmärtää pessimismiksi, vaan yritykseksi paljastaa konfliktien pohjimmainen syy.

Vähän kuin BB:n katsojat odottavat kieli pitkällä sitä perimmäistä syytä, miksi pitää tai olla pitämästä jostakin, kun todellisuudessa kaikki hänen tekemänsä kertoo hänen karakteristaan. Siten yhden ylilyönnin, vaikka se rikkoisikin kategorista imperatiivia, ei ole todellinen syy olla pitämättä hänestä.

"Nyt se oli tosi dille. Menee niiku ihan 2. tuotantokauden `mikäsepeelo_oli´ kanssa samaan sarjaan."

--
Jee! Kumpi voitti!!

Cloud

Posts: 2,162

#19667 • • Cloud Game Freak

Replying to SINKKULUUKKU:


---
Näinhän se toki on minustakin. Joskaan en mie satrea ole tarvinnut tuohon tulokseen tulemiseen =P
---


Tulos se on silti, eikä Sartre sanonut sitä antamassani kontekstissa. Lähinnä noista on hyötyä, kun haluaa kysyä mitä ovat kauniit ajatukset. Esimerkiksi hänen usein käytetty sitaatti "Hell is ... Other people" ei tule ymmärtää pessimismiksi, vaan yritykseksi paljastaa konfliktien pohjimmainen syy.

Vähän kuin BB:n katsojat odottavat kieli pitkällä sitä perimmäistä syytä, miksi pitää tai olla pitämästä jostakin, kun todellisuudessa kaikki hänen tekemänsä kertoo hänen karakteristaan. Siten yhden ylilyönnin, vaikka se rikkoisikin kategorista imperatiivia, ei ole todellinen syy olla pitämättä hänestä.

"Nyt se oli tosi dille. Menee niiku ihan 2. tuotantokauden `mikäsepeelo_oli´ kanssa samaan sarjaan."



Tai sit elää vaan kato maalaisjärjellä ja jättää BB:t katsomatta. Kun itse seuraa asioita, huomioi ja elää maalaisjärjellä päätyy itsekin samaan tilaan. On pöytälaatikko filosofi, yhteiskunta kriitikko ynnä muuta.

Suomeksi en ole lukenut satrea enkä ole tutustunut muihinkaan vastaaviien ihmisten kirjoihin. Silti huomaan päätyneeni monastikin samoihin tuloksiin ihan itsekin. Olenko tulevaisuuden suuri filosofi???? Olisko mitään.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

NwB

Posts: 327

#19668 • • NwB
Riippuu mistä roikkuu.

--
Jee! Kumpi voitti!!

Cloud

Posts: 2,162

#19669 • • Cloud Game Freak

Replying to SINKKULUUKKU:

Riippuu mistä roikkuu.



Amen to that.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

nazarie

Posts: 176

#19670 • • Edited nazarie saapasjalkakissa
Elämä on huomattavasti helpompaa kun antaa toisille tilaa ajatella juuri niinkuin itse haluavat. Ihan parisuhteessakin, ehkä olen sokea tai ei löydy tarkkoja kiveenkirjoitettuja ajattelutapoja, tai ehkä en vaan jaksa/näe tarvetta käännyttää ihmisiä /puolustaa omaa mielipidettäni/loukkaantua kun joku ajattelee itsestä poikkeavalla tavalla.

Sinkkuilu jatkuu. Todennäköisesti olen vaan nirso, pelokas, epäilen kriittisessä vaiheessa liikaa toisen kiinnostusta ja/tai tapaan vaan miehiä jotka ei halua mitään sen kummempaa. Enpä tiedä miten mikään tästä avautumisesta liittyy yhtään mihinkään mutta kunhan höpisen ittekseen. En ilmeisesti osaa ottaa sinkkuilusta enää kaikkea irti tai oon vaan kyllästynyt siihen. Tai en osaa ainajaan jos se meinaa sitä että säädetään useamman kanssa yhtä aikaa. Ei se toki/toivottavasti aina tarkoita sitä. Taidan olla vaan tylsä, kun oletan että minut käsitetään aina väärin niin tottakai minut käsitetään väärin. Taidan lähtee lonkerolle.

--
The truth may be out there, but lies are inside your head

siveys

Posts: 2,492

#19671 • • siveys lovely

Replying to SINKKULUUKKU:


Tulinkin siihen tulokseen, että tää mun nykyinen on maailman paras ja, että oon itse vaan ihan tylsä ja tyhmä! :D Eli, että pitää vaan muuttaa omaa käytöstä...


Aika vahvoja ja julmia ilmaisuja. Mutta kiva kuulla, että olet päätynyt etsimään ratkaisuja enemmän itsesi sisältä kuin ulkopuolisista asioista :)

Oman kokemukseni mukaan käytöksen muuttaminen lähtee yleensä siitä, että opettelee vähitellen ajattelemaan erilaisella tavalla.. Onko sulla jo jotain näkemystä siitä millä tavalla haluaisit ajatella eri lailla kuin aikaisemmin?
NwB

Posts: 327

#19672 • • Edited NwB
Toi on teleologista etiikkaa. Uskon että ihmisillä on ollut annettavaa myös Nikomakhoksen etiikan jälkeen.

Minä en ole hyvilläni siitä että ihminen haluaa muuttua. Olen huomannut sen vain johtavan lähes poikkeuksetta umpikujaan. Minä sen sijaan suosittelen ihmisen tavoittelevan onnea. Ei siihen voi pakottaa.

Otetaan vaikka ensimmäisen asteen tahto. Se on tahtoa, joka on itsenäinen muihin nähden. Jos tahto olla x liittyy johonkin toiseen tahtoon, on se toisen asteen tahtoa jne.
Siten oman käytöksensä muuttaminen riippuu täysin siitä onko ympäristö "maailman paras" vai ei ja siitä tuli kovin passiivista determinismiä. Omaan karakteriinsa tuon kaiken voi liittää (tehdä siitä ensimmäisen asteen tahtoa) luomalla sisältöä joka on "maailman parasta". Toisen asteen tahto kun on silloin seurausta ensimmäisestä ja sen sisältö voi muuttua, mutta "maailman parasta" ei.

--
Jee! Kumpi voitti!!

aada

Posts: 736

#19674 • • aada

Replying to SINKKULUUKKU:

Elämä on huomattavasti helpompaa kun antaa toisille tilaa ajatella juuri niinkuin itse haluavat. Ihan parisuhteessakin, ehkä olen sokea tai ei löydy tarkkoja kiveenkirjoitettuja ajattelutapoja, tai ehkä en vaan jaksa/näe tarvetta käännyttää ihmisiä /puolustaa omaa mielipidettäni/loukkaantua kun joku ajattelee itsestä poikkeavalla tavalla.

Sinkkuilu jatkuu. Todennäköisesti olen vaan nirso, pelokas, epäilen kriittisessä vaiheessa liikaa toisen kiinnostusta ja/tai tapaan vaan miehiä jotka ei halua mitään sen kummempaa. Enpä tiedä miten mikään tästä avautumisesta liittyy yhtään mihinkään mutta kunhan höpisen ittekseen. En ilmeisesti osaa ottaa sinkkuilusta enää kaikkea irti tai oon vaan kyllästynyt siihen. Tai en osaa ainajaan jos se meinaa sitä että säädetään useamman kanssa yhtä aikaa. Ei se toki/toivottavasti aina tarkoita sitä. Taidan olla vaan tylsä, kun oletan että minut käsitetään aina väärin niin tottakai minut käsitetään väärin. Taidan lähtee lonkerolle.



Joo, en mäkään ketään käännyttämään ala. Kukin saa olla sitä mieltä mitä on. En silti halua itse olla tekemisissä ihmisten kanssa, jotka ajattelevat tietyistä asioista mielestäni väärin tai liian eri tavalla.
aada

Posts: 736

#19675 • • aada

Replying to SINKKULUUKKU:


---

Tulinkin siihen tulokseen, että tää mun nykyinen on maailman paras ja, että oon itse vaan ihan tylsä ja tyhmä! :D Eli, että pitää vaan muuttaa omaa käytöstä...

---

Aika vahvoja ja julmia ilmaisuja. Mutta kiva kuulla, että olet päätynyt etsimään ratkaisuja enemmän itsesi sisältä kuin ulkopuolisista asioista :)

Oman kokemukseni mukaan käytöksen muuttaminen lähtee yleensä siitä, että opettelee vähitellen ajattelemaan erilaisella tavalla.. Onko sulla jo jotain näkemystä siitä millä tavalla haluaisit ajatella eri lailla kuin aikaisemmin?



Häh, mitkä ilmaisut oli vahvoja ja julmia?

Joo, ajatuksistahan se muutos lähtee, mutta myöksin teoista, jotka muuttavat ajatuksia.

Tein eilen listan (:D) mitä haluan muuttaa...eli kyllä selkeä tie on valmis muutoksen alulla! :D No ei vaan, mun pitäisi ehkä olla vähemmän riippuvainen, uskaltaa luottaa enemmän. Viettää ehkä enemmän aikaa yksin ja ottaa vähän etäisyyttä. Sitten parisuhdekin alkaa olla kivempi. :-)
Takyon

Posts: 2,945

#19676 • • Takyon Möwkö

Replying to SINKKULUUKKU:


Miksi olisin hullu, jos tietämäni asiat ovat todella tapahtuneet?



Mutta onko ne tapahtunut ihan oikeasti vaiko vain sinun päässäsi? En halua mitenkään vähätellä kokemuksiasi, ne varmasti ovat todellisia sinulle, mutta että tekeekö se niistä siltikään oikeita?

Hyvänä esimerkkinä monenkirjavista pseudohoidoista healing touch, jonka 11 vuotias Emily Rosa todisti huuhaaksi ja samalla oli nuorin ihminen joka on julkaissut laajasti hyväksytyn tieteellisen tutkielman. Ne ihmiset jotka tuota healing touchia harjoitti hoitomuotona varmasti itse tunsivat kaiken sen mitä väittivätkin tuntevansa, mutta se tuntemus ei siltikään ollut aito. http://en.wikipedia.org/wiki/Emily_Rosa

Käsittääkseni tuo kyseinen hoitomuoto sitten sai vähän huonoa leimaa otsaansa ja ne tyypit päätti vaan muuttaa sen nimeä, eli tunnetaan nykyään nimellä quantum touch. Mutta voin olla väärässäkin ja tuo on sitten joku ihan muu juttu.

</OT>

Sinkkuilu on kivaa kunhan hali- ja seksikumppaneita on. Ei välttämättä tarvitse olla kuin yksi jonka kanssa homma toimii, mutta kunhan niitä on :)

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

nazarie

Posts: 176

#19677 • • nazarie saapasjalkakissa

Replying to SINKKULUUKKU:



Joo, en mäkään ketään käännyttämään ala. Kukin saa olla sitä mieltä mitä on. En silti halua itse olla tekemisissä ihmisten kanssa, jotka ajattelevat tietyistä asioista mielestäni väärin tai liian eri tavalla.





Itse taas haluan tutustua eritavalla ajatteleviin ihmisiin, se on nimenomaan sitä että antaa toisille tilaa ajatella miten ajattelevat. Toki kukin tavallaan, jos tuntuu hankalalta tulla toimeen eri ajatusmaailman omaavien ihmisten kanssa niin turha on sitä yrittääkään :) En itse osaa vaan luokitella ajattelutapoja oikeisiin tai vääriin, en usko mihinkään absoluuttiseen totuuteen missään asiassa.

--
The truth may be out there, but lies are inside your head

Kievari

Posts: 88

#19678 • • Edited Kievari

Replying to SINKKULUUKKU:




Itse taas haluan tutustua eritavalla ajatteleviin ihmisiin, se on nimenomaan sitä että antaa toisille tilaa ajatella miten ajattelevat. Toki kukin tavallaan, jos tuntuu hankalalta tulla toimeen eri ajatusmaailman omaavien ihmisten kanssa niin turha on sitä yrittääkään :) En itse osaa vaan luokitella ajattelutapoja oikeisiin tai vääriin, en usko mihinkään absoluuttiseen totuuteen missään asiassa.



Mutta jos ajatukset ovat jo valmiiksi vastenmielisiä, onko mitään intoa tutustua? Hankala kuvitella, että koskaan voisin täysin olla oma itseni innokkaan poliitikon tai hevarin kanssa. Jotkut asiat ei vaan kiinnosta, edes sillä tavalla, että niihin jaksaisi tutustua ollenkaan. Tapasin kesän lopulla tosin japanilaistytön, jonka pienellä avustuksella innostuin Japanin kulttuurista ja animesta etc. Mutta se oli vain siksi, koska suhtauduin jo valmiiksi "japanisyöpään" neutraalisti.

<e> Typot
noena

Posts: 3,138

#19679 • • noena first breath after coma

Replying to SINKKULUUKKU:


---

Kumppanin metsästyksestä...

Kun hakemalla haemme itsellemme kumppania, sitä "toista puolikasta" jotta tuntisimme olevamme kokonaisia, haemme yleensä egon määrittelemien ja hyväksymien piirteiden mukaista ihmistä, ja usein nämä hakukriteerit ovat suoraan sanottuna aika mahdottomia.

---

Ps. Voisko joku kertoa mulle, että mikä toi ego on? Sillai että tämmönen vähän tyhmempikin ihminen tajuaa..



Kuten aada tuossa jo mainitsikin, kyllä joillain ihmisillä on tiukkojakin kriteereitä valintaa tehdessä :)

Ja toisin kuin aurinkoneiti sanoi, en itse käyttäessäni sanaa Ego tarkoita hänen mainitsemaa versiota (Ego = aikuinen) tuosta käsitteestä.

Käsitteellä Ego tarkoitan yksinkertaisesti tietoista mieltä. Sitä ajatuksia tuottavaa, sinua pääsi sisällä joko kannustavaa tai tuomitsevaa sekä asioita murehtivaa mieltämme (näin muutaman esimerkin antaakseni). :)

--
TwistedLife™ Amusement Park

noena

Posts: 3,138

#19680 • • noena first breath after coma

Replying to SINKKULUUKKU:



Joo, ajatuksistahan se muutos lähtee, mutta myöksin teoista, jotka muuttavat ajatuksia.

Tein eilen listan (:D) mitä haluan muuttaa...eli kyllä selkeä tie on valmis muutoksen alulla! :D No ei vaan, mun pitäisi ehkä olla vähemmän riippuvainen, uskaltaa luottaa enemmän. Viettää ehkä enemmän aikaa yksin ja ottaa vähän etäisyyttä. Sitten parisuhdekin alkaa olla kivempi. :-)



... hmmm tuli vain mieleen et kannattaa kans kertoa, tai edes mainita, kumppanille sit et miks ottaa etäisyyttä *piis**joo*
..oma edellinen suhde alko menee kivasti pusikkoon kun tollasessa tilanteessa ei oikein kommunikaatio pelittäny *eikä* *ding*

--
TwistedLife™ Amusement Park