SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,837,363 views

Miltzu

Posts: 188

#18461 • • Miltzu

Replying to SINKKULUUKKU:

ramsau, 28.12.2009 02:53:
Älähän unohda kuitenkaan että näitäkin tapauksia sattuu ja sinunkin lähipiirissä on myöskin yksi pariskunta jotka sen onnistuivat saamaan toimimaan.

Mutta toisaalta, tarinasi saa minun hälytyskellot soimaan helvetin lujalla, olehan varovainen ettet satuta itseäsi.



En toki unohda, en kai mä tätä tekisi jos en tietäisi että se voi todistetusti onnistua :) Ja on tää nyt siinä mielessä helppoa että jos nyt menee sukset ristiin niin jätkä lähtee vaikka seuraavalla koneella takaisin Suomeen kun on avoin paluupäivä lipuissa, ja Ausseihin tosissaan sai viisumit aika helposti ilman naimisiinmenoakin :)

Kattoo nyt miten ämmän käy, kaikkea pitää kokeilla *nauru*

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

aada

Posts: 736

#18462 • • aada
"Journal of Theoretical Biology -lehden mukaan naiset, jotka pidättäytyvät seksistä tekevät niin biologista syistä etsiäkseen sopivampaa kumppania. Miehet pidättäytyvät todistaakseen olevansa sopivia kumppaneita, kertoo Verkkoklinikka.fi." (http://www.mtv3.fi/helmi/ihmissuhteet/artikkeli.shtml/1021430)

Taitaa siis toimia yleisemminkin tuo seksistä pidättäytyminen naisten kohdalla suhdetta luotaessa.
Freja

Posts: 8,775

#18463 • • Freja Sihteeri
Kääntäkää ny viel veistä haavassa että saan tuntea itteni erittäin huonoksi ihmiseksi *nauru*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

aada

Posts: 736

#18464 • • aada

Replying to SINKKULUUKKU:

siveys, 17.12.2009 23:58:

Ymmärrän tavallaan mitä ajat takaa, mutta tämä lähestymistapa on mielestäni hieman ongelmallinen seuraavista syistä:

1. On hyvin vaikeata määrittää milloin ihminen tekee kaikkensa. Ihminen voisi aina valmistautua paremmin ja käyttää enemmän aikaansa itsensä, kumppaninsa ja maailman ymmärtämiseen, voidakseen täten paremmin kohdistaa voimansa yhteisen tulevaisuuden takaamiseen. Jos ihminen "tekee kaikkensa yhteisen tulevaisuuden eteen" niin miten hänen energiansa jakautuu toiminnan suuntaamiseen ja toimintaan itseensä? Kuinka ison osan energiastaan ihmisen tulee käyttää näihin toimintoihin? Miten viestit tämän ajatusrakenteen potentiaaliselle kumppanillesi?

2. Minulle se, että tekee kaikkensa tarkoittaa sitä, että asia on arvoasteikossa kaiken muun yläpuolella. Mistä tiedän, että maailma ei tuo eteen jotakin, joka tuntuu tärkeämmältä ja arvokkaammalta kuin yhteinen elämä? Tuleeko minun luvata, että jätän syöpähoidot kehittämättä ja nälänhädät ratkaisematta jos näiden saavutusten aikaansaaminen näyttäisi tarkoittavan sitä, että en enää kykenisi ylläpitämään parisuhdettani?

How far is a man supposed to go for you? Kill thousands to ensure that you two will stay together?




1. Mielestäni se, että tekee kaikkensa, tarkoittaa ennen kaikkea sitä, että jos huomaa jonkin ongelman, pyrkii tekemään töitä tämän asian eteen ja korjaamaan sen. Kuten itse sanoit, aina voisi valmistautua paremmin (ja toisaalta kaikkeen ei voi ikinä varautua), joten mielestäni oleellisempaa tässä on se, miten ihminen suhtautuu jo jossain määrin havaittuihin ja tiedostettuihin ongelmakohtiin.

2. Tämän vuoksi kirjoitinkin, että sillä hetkellä rakastaa ja että sillä hetkellä haluaa tehdä kaikkensa yhteisen tulevaisuuden eteen. Mielestäni kuitenkin suhde itseen on aina se kaikista tärkein suhde, joten jos itsessä tapahtuu suuria muutoksia, nämä lupaukset eivät mielestäni enää päde (näen, että kyseessä on tavallaan eri ihminen, joka haluaa eri asioita ja erilaista elämää). Itseään ja oma minuttaan ei mielestäni voi koskaan uhrata jonkun toisen vuoksi. Eihän sitä voikaan koskaan tietää, mitä elämä tuo tullessaan ja mielestäni parisuhde pitäisi uhrata, jos joku asia on hyvin tärkeä itselle, eikä näitä kahta asiaa voisi sovittaa yhteen.

siveys, 17.12.2009 23:58:

Onko se pysyvä vai vaikuttaako se vain tämänhetkisen kokemuksesi valossa siltä? Kuinka pitkään se on pysynyt samanlaisena? Mitkä ovat olleet isoimpia muutoksia arvomaailmassasi sanotaan nyt vaikkapa 10 vuoden sisällä? Puhummehan nyt kuitenkin parisuhteesta, jonka on tarkoitus kestää 80 vuotta.



No enhän voi tietää muuta kuin että tämänhetkisen kokemukseni valossa se näyttää hyvin pysyvältä. Se on pysynyt hyvin samankaltaisena siitä lähtien kun olen alkanut tämänkaltaisia asioita pohtimaan. Kymmenen vuoden sisällä isoimpia muutoksia arvomaailmassani on ollut ehkä rahan ja terveyden merkityksen hienoinen korostuminen.

siveys, 17.12.2009 23:58:

Itse uskon, että ihmissuhteet (kaikissa muodoissaan) ovat moninaisuudessaan se pohja joka meistä kasvattaa ainutlaatuisia ja arvokkaita, mielenkiintoisia ja innostavia yksilöitä. Viimeinen asia mitä minä haluan ihmisille, joita vilpittömästi rakastan on se, että he lakkaisivat kasvamasta, kehittymästä, kokemasta ja rakastamasta muita kuin minua. Tämä on monogamisen yhteiskuntamallin sisällä kasvaneena yksilönä luonnollisesti suhteellisen pitkän kasvuprosessin takana oleva asennoituminen, mutta ei ainakaan vielä toistaiseksi ole näyttänyt millään tapaa mahdottomalta saavuttaa.

Vaikka kuinka kokisinkin olevani erinomainen ihminen, on minun kuitenkin hyväksyttävä se tosiasia, että minä en kykene tukemaan ihmisiä kaikenlaisessa kasvussa. Minä en kykene jatkuvasti tuomaan uusia kokemuksia ja uusia näkökulmia rakkaideni elämään, sillä olen vain oman pienen pääni vanki. Sillä, että päästän rakkaani vapaaksi uskon saavani lopulta myös itse paljon enemmän. Minulle itselleni jää enemmän aikaa muuhun (joko muille rakkailleni tai muiden arvokkaina pitämieni asioiden edistämiseen) ja pääsen suurella todennäköisyydellä kuitenkin lopulta rakkaitteni kautta käsiksi kaikkeen siihen kauniiseen, jota he keräävät matkoilla ympärilleen.



Ajattelemme tästä hyvin eri tavoin. Ehkä suurin syy siihen miksi ajattelen näin, on se, että en näe ihmissuhteita yhtä suuressa roolissa ihmisen kasvussa ja kehityksessä. En myöskään itse tarvitse tai hae hirveästi tukea kasvussa, joten en oikein osaa arvostaa sitäkään, että tälläisessä järjestelyssä sitä ehkä saisi enemmän. Mielestäni jokaisen tulee itse kasvaa ja kehittyä ja tukea itse itseään tässä kasvussa. Jos toinen sitä haluaa ja pysyy tukemaan, vielä parempi.

siveys, 17.12.2009 23:58:

Määräaikaisten sitoumuksieni tärkeyden lisäksi olen myös onnistunut toistaiseksi vakuuttamaan itseni siitä, että rakkaus on sellainen asia, jolla ei tarvitse olla määräaikaa. En vielä tiedä onko sen kohdalla mielekästä pyrkiä ikuisuuteen, mutta ainakin toistaiseksi tuntuu siltä, että se on asia, josta en halua luopua kenenkään rakkaani kohdalla. Tulevaisuudessa toivon, että kykenisin laajentamaan rakkaitteni piiriä vielä huomattavasti suuremmaksi, mutta se on toistaiseksi vielä osoittautunut niin haasteelliseksi, että jään kai vielä odottamaan jonkinlaista valaistumista tämän asian tiimoilta ;)



Mielestäni usein on helpottavaa, että rakkaus loppuu. Olen samaa mieltä siitä, ettei rakkaudella välttämättä ole määräaikaa ja siten sen loppuminen onkin helpottavaa, jos tietää, ettei suhteesta tule mitään, ettei yhteistä tulevaisuutta ole tms.

siveys, 17.12.2009 23:58:

Arvomuutoksen tapahtuminen ei nähdäkseni ole mikään tietoinen prosessi. Se ei ole sellainen asia, jota voi tietoisesti valita tai hylätä jollakin hetkellä, vaikka omaa muutosprosessiaan voikin tietoisilla valinnoilla ohjailla. Silloin kun toteat, että arvosi ovat muuttuneet ei ole enää mitään takeita sille, että ikinä haluaisit takaisin vanhaan.

Lisäksi kyse ei ole laisinkaan siitä, että minä pelkäisin omaksuvani monogamisessa parisuhteessa kumppanini arvomaailman. Kyse on siitä, että minä pelkäisin oman arvomaailmani muokkautuvan suosimaan enemmän esimerkiksi perheeni turvallisuutta, taloudellista vakautta, tunteellista tasapainoa tai lasteni hyviä kehittymismahdollisuuksia. Nämä arvomuutokset eivät tulisi kumppaniltani vaan siitä, että nämä asiat alkaisivat minusta vähitellen vaikuttamaan enemmän ja enemmän oman henkisen hyvinvointini edellytyksiltä.



Jos arvosi ovat muuttuneet, etkä halua enää takaisin entiseen, eivätkö arvosi olekin paremmat kuin ennen? Miksi haluaisit takaisin entiseen?

En vain käsitä, miten voit pelätä jälkimmäisessä kappaleessa esittämäsiä arvomuutoksia. Jos haluat parisuhteen ja / tai lapsia (ja ne olisivat yksiä elämäsi tärkeimmistä asioista), niin eikö tuon kaltaiset arvomuutokset olisi ainoastaan positiivisia asioita? Se, että nämä asiat tulisivat sinulle tärkeiksi, ei tarkoita sitä, etteivätkö sinulle itselleen tärkeät asiat olisi yhä sitä. Turhimmat jutut voivat kyllä karsiutua pois, mutta toisaalta huomaahan ainakin, mikä oikeasti on tärkeää ja samaten oppii käyttämään aikaansa paremmin.
aada

Posts: 736

#18465 • • aada

Replying to SINKKULUUKKU:

siveys, 27.12.2009 22:49:
---
aada, 27.12.2009 22:23:
En todellakaan koskaan "vain suistu tunteitteni viemäksi", kuulostaa todella oudolta, tekeekö joku muka oikeasti niin?

---

Noin keskimäärin kaikki tuntemani ihmiset - allekirjoittanut mukaanluettuna ;)



Eikö silloin tule tehtyä ihan vääriä valintoja? Itse ihastun toisinaan ihmisiin, joiden kanssa en voisi seurustella (esim. erilaiset tulevaisuudensuunnitelmat, erilainen arvomaailma, kohdellut aiempia tyttöystäviä huonosti tms.), jos menisi vain tunteitteni mukaan, kävisi luultavasti ennen pitkää huonosti. En oikein näe potentiaalia ihmisissä, vaan pikemminkin vain sen, mitä he tällä hetkellä ovat ja minun on mielestäni valittava hyväksynkö ihmisen sellaisenaan vai en. En välttämättä oikein osaisi arvostaa ja kunnioittaa tälläistä ihmistä ja koska en koe oikeudekseni alkaa muuttamaan toista, lähtisin ennen pitkää suhteesta. Eli jos toimisin tunteitteni mukaan, minulla olisi luultavasti huomattavasti enemmän tälläisiä lyhyempiä suhteita, joista lähtisin aina kun ihastus loppuisi.

siveys, 27.12.2009 22:49:
Viihdyttävintä on luonnollisesti se kun suurin osa ihmisistä kuvittelee olevansa hirvittävän rationaalisia otuksia ja kehittävät jänniä rationaalisia perusteita tunnepohjaisille reaktioillensa ;)



Miten tämä sitten ilmenee?
Avatar
#18466 • • Muussika Guest

Replying to SINKKULUUKKU:

Freja, 28.12.2009 22:04:
Kääntäkää ny viel veistä haavassa että saan tuntea itteni erittäin huonoksi ihmiseksi *nauru*



Pah. Himot ne on hiirelläkin. Sä mikään huono ihminen ole! En mä ainakaan jaksa ajatella liikaa järjellä aina, jos on fiilistä niin sitä on. En myöskään jaksa katua mitään. Nokka kohti tulevaa ja haistelen rauhassa tätä hetkeä. Oon kuitenkin todennut, että suhde saa ns. syvemmän pohjan, jos tutustuu ihan rauhassa, eikä heti makiaa mahan täydeltä. Tää etenemistapa on tullut luonnostaan silloin, kun on kolahtanut oikeesti lujaa. Kaikki myö ollaan yksilöitä, eikä voi sanoa yleisesti, että tämmönen olisi jokin kaava onnelliseen, idylliseen sitoutumiseen. (Eihän kaikki edes ole onnellisia sitoutuneina, tämä tosin on syytä tuoda esille kun toisten ihmisolentojen kanssa pörrää.)
aada

Posts: 736

#18467 • • aada

Replying to SINKKULUUKKU:

Vampyrella, 29.12.2009 00:05:
---
Freja, 28.12.2009 22:04:
Kääntäkää ny viel veistä haavassa että saan tuntea itteni erittäin huonoksi ihmiseksi *nauru*

---

En myöskään jaksa katua mitään. Nokka kohti tulevaa ja haistelen rauhassa tätä hetkeä.



Kyse ei ole niinkään ainakaan omalla kohdallani katumisesta, vaan ennemminkin siitä, että jotkut jutut vaikuttavat minuun kauan niiden päättymisen jälkeenkin. En viitisisi ihan turhan takia tälläistä kokea, vaan mielummin vaan sellaisen ihmisen takia, joka on sen arvoinen ja jonka kanssa olisi voinutkin syntyä hyvä suhde.

Vampyrella, 29.12.2009 00:05:

Oon kuitenkin todennut, että suhde saa ns. syvemmän pohjan, jos tutustuu ihan rauhassa, eikä heti makiaa mahan täydeltä. Tää etenemistapa on tullut luonnostaan silloin, kun on kolahtanut oikeesti lujaa. Kaikki myö ollaan yksilöitä, eikä voi sanoa yleisesti, että tämmönen olisi jokin kaava onnelliseen, idylliseen sitoutumiseen. (Eihän kaikki edes ole onnellisia sitoutuneina, tämä tosin on syytä tuoda esille kun toisten ihmisolentojen kanssa pörrää.)



Tätä juuri tarkoitinkin aiemmin.
Avatar
#18468 • • Edited Muussika Guest

Replying to SINKKULUUKKU:

aada, 29.12.2009 00:20:

Kyse ei ole niinkään ainakaan omalla kohdallani katumisesta, vaan ennemminkin siitä, että jotkut jutut vaikuttavat minuun kauan niiden päättymisen jälkeenkin. En viitisisi ihan turhan takia tälläistä kokea, vaan mielummin vaan sellaisen ihmisen takia, joka on sen arvoinen ja jonka kanssa olisi voinutkin syntyä hyvä suhde.



Musta on hienoa, että pystyt noin järkevään ajatteluun ja toimintaan. Mä olen puolestani elänyt välillä aika spontaanisti, ottanut ja antanut kolhuja ja ollut välillä en-niin-järkevä. Nämä kokemukset ovat kuitenkin opettaneet paljon, enkä antaisi yhtäkään pois, koska niiden tuoma elämys (oli se sitten iloa, kipua, surua, onnea, pettymystä, syyllisyyttä tai mitä tahansa) on kasvattanut. Elämän koulu paras koulu.

Kuitenkin, elämässä voisi tehdä vaikka kuinka paljon virheitä ja oppia niistä paljon arvokasta, mutta kaikissa asioissa ei tarvitse eikä edes ehdi - voi ja kannattaa ottaa opikseen myös muiden tekemistä virheistä. Siinä mielessä tota sun tyyliä kannattaa ehdottomasti toteuttaa aina kun vain mahdollista.
aada

Posts: 736

#18469 • • aada

Replying to SINKKULUUKKU:

Anselmi, 28.12.2009 10:28:

Miksi olisi? Jos homma on kummallekin selvä niin ei pitäisi olla mitään väärää. Jos jompikumpi pistää ihme
oletuksia asioihin ilman että asiasta on ollut mitään puhetta niin kannattaa katsoa peiliin. Yhteinen tulevaisuus
on yksi tuollainen asia. Asiat kyllä tulee luonnostaan jos on tullakseen. Tulee mieleen lähinnä vanhat kunnon pakkoavioliitot jos ei saisi tehdä noita asioita ennenkuin voi muodostaa kuvan siitä synkkaako kyseisen henkilön kanssa niin paljon että haluaa kahdestaan ratsastaa auringonlaskuun.

Jos nyt kuitenkin on satavarma että mitään yhteistä tulevaisuutta ei voi millään ikinä muodostua niin sitten kannattaa sanoa toiselle ihmiselle että en halua mitään sen enempää ja ei voi tullakkaan mitään sen enempää, mutta siltikin haluaisi tehdä moisia asioioita toisen kanssa (eikä sitä tarvi perustella et sori ku oot niin tyhmä ja ruma, vaan voi sanoa et syyt on itsessä, et ei koe mielenkiintoa sitoutua jne.). Saattaa hyvinkin olla että sillä toisella on myös aatokset samanlaiset että noi asiat olisi kivoja yhdessä mutta sen enempää ja vakavampaa ei halua. Puhuminen on ainut tapa selvittää moinen ja päästä asiassa eteenpäin ja jos moisesta ei pysty puhumaan niin sitten kannattaa odottaa että ylä-aste on ohi ja on tarpeeksi vanha puhumaan aikuistenjuttuja.



Onhan tuo totta ja olen kyllä samaa mieltä siitä, että itseään on syyttäminen jos alkaa olettamaan jotakin tuosta noin vain. Olen kyllä tullut kuitenkin siihen tulokseen, etten pysty tälläiseen. Tiedän nimittäin, että se toinen osapuoli on hyvin ihastunut, enkä halua jollain tapaa rikkoa hänen viattomuuttaan. Sitten olisi eri asia jos kumpikin jollain tapaa hyötyisi suhteesta (maine, seksi, asema tms), mutta se olisi samalla sillä tapaa raadollista, että molemmat tietäisivät tasan tarkkaan minkä vuoksi he suhteessa ovat, eivätkä tunteet olisi jutussa mukana.

Kuitenkin kun itse näen, että ihastumisesta siirrytään vähitellen parisuhteeseen (toki matkalla voi tulla ongelmia), enkä itse oikein ymmärrä huvin vuoksi tapailua, jos ihastuminen on mukana, niin minusta tuntuu jotenkin liian pahalta, että pystyisin tähän. En halua herättää toisen toiveita ja sitten viedä kaikkea kerralla. En halua, että kukaan joutuu kärsimään kauheista sydänsuruista vuokseni, jos en olisi edes koskaan tosissaan hänen kanssaan ollut. Koko ajatus tuntuu jotenkin hirveän itsekkäältä.
neski

Posts: 29

#18470 • • neski jäykkis
Tämä on kyllä ahdistavin topic ikinä :)

Oli pakko tulla avautumaan. Meinasin ensin kirjoittaa siitä, miten onnistun ihastumaan aina vääränlaisiin ihmisiin. Tiedätte, miten naiset ihastuvat usein pahoihin poikiin, niin minulla on sama kompleksi "pahoja tyttöjä" kohtaan :)

Kommentoin kuitenkin mieluummin Aadan ja muiden keskustelua seksistä pidättäytymisestä (toivottavasti en toista muiden kommentteja).

Olen itse vähän outo ja koen seksistä pidättäytymisen jopa seurustelun alkuaikoina loukkaavana. Teen johtopäätöksen, että en kiinnosta tyttöä seksuaalisesti. Tämä on mielestäni erittäin ikävä pohja rakentaa parisuhdetta, jonka onnellisuuteen seksi vaikuttaa todella paljon. Kyynisimmilläni olen jopa sitä mieltä, että ilman toimivaa seksielämää ei synny toimivaa parisuhdetta. Asiat eivät tietenkään ole näin yksinkertaisia.

Tämä on myös asia, josta on varmasti vaikea keskustella. Usein seksistä kieltäytyminen tehdään jollain tekosyyllä, eikä asiasta uskalleta puhua. Itse en ole tuntenut kuin pari tapausta, jotka ovat olleet tällä strategialla liikkeellä, joten kokemuspohjani on vähän hutera. Kuten ymmärrätte, en miehenä koe tätä strategiaa mielekkääksi, mutta toivon myös, että naiset osaisivat avoimemmin kertoa mistä asioissa on kyse. Tämä siis vain vinkkinä tätä strategiaa hautoville :)

--
There has to be some way out of here...

siveys

Posts: 2,492

#18471 • • siveys lovely

Replying to SINKKULUUKKU:

neski, 3.1.2010 01:36:
Tämä on myös asia, josta on varmasti vaikea keskustella. Usein seksistä kieltäytyminen tehdään jollain tekosyyllä, eikä asiasta uskalleta puhua. Itse en ole tuntenut kuin pari tapausta, jotka ovat olleet tällä strategialla liikkeellä, joten kokemuspohjani on vähän hutera. Kuten ymmärrätte, en miehenä koe tätä strategiaa mielekkääksi, mutta toivon myös, että naiset osaisivat avoimemmin kertoa mistä asioissa on kyse.


Toiveesi on luonnollisesti ihan looginen, mutta juuri logisuutensa takia mielestäni lähes epäinhimillisen toivoton. Kun mietin mitä kaikkea tämä toiveesi vaatii parisuhteen kummaltakin osapuolelta - ja vertaan tätä kokemukseeni useimpien ihmisten mielen tilasta - alkaa minua lähes puistattamaan.
KeijoK

Posts: 1,495

#18472 • • KeijoK Member of L.I Groovecommunity | 1845 Celebrity Ale
3.1.2010 kello 2.4jotain ja edelleen sinkku.....jollei tässä seuraavan 10 vuoden aikana tapahdu asian suhteen mitään niin ollaan vissiin 3.1.2010 kello jotain edeleen sinkkuja....eikai tässä sitten sen kummepia

--
On myönnetty se että nämä mekanoidit ovat syntyneet valmiiseen maailmaan joka on katettu voittopositioilla

neski

Posts: 29

#18473 • • neski jäykkis

Replying to SINKKULUUKKU:

siveys, 3.1.2010 02:39:
---
neski, 3.1.2010 01:36:
Tämä on myös asia, josta on varmasti vaikea keskustella. Usein seksistä kieltäytyminen tehdään jollain tekosyyllä, eikä asiasta uskalleta puhua. Itse en ole tuntenut kuin pari tapausta, jotka ovat olleet tällä strategialla liikkeellä, joten kokemuspohjani on vähän hutera. Kuten ymmärrätte, en miehenä koe tätä strategiaa mielekkääksi, mutta toivon myös, että naiset osaisivat avoimemmin kertoa mistä asioissa on kyse.

---

Toiveesi on luonnollisesti ihan looginen, mutta juuri logisuutensa takia mielestäni lähes epäinhimillisen toivoton. Kun mietin mitä kaikkea tämä toiveesi vaatii parisuhteen kummaltakin osapuolelta - ja vertaan tätä kokemukseeni useimpien ihmisten mielen tilasta - alkaa minua lähes puistattamaan.



Heheh :) Tykkään aina välillä elellä jossain toisissa todellisuuksissa, kuten edellistä viestiä kirjoittaessa. Mutta uskon kuitenkin, että nainen (tai mies) voi suoraan kertoa, jos haluaa aloittaa todella hitaasti.

--
There has to be some way out of here...

KooKie

Posts: 4,338

#18474 • • KooKie aka. Petress Pan

Replying to SINKKULUUKKU:

KeijoK, 3.1.2010 02:49:
3.1.2010 kello 2.4jotain ja edelleen sinkku.....jollei tässä seuraavan 10 vuoden aikana tapahdu asian suhteen mitään niin ollaan vissiin 3.1.2010 kello jotain edeleen sinkkuja....eikai tässä sitten sen kummepia



Säilötty!

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

KeijoK

Posts: 1,495

#18475 • • KeijoK Member of L.I Groovecommunity | 1845 Celebrity Ale

Replying to SINKKULUUKKU:

KooKie, 3.1.2010 03:39:

Säilötty!



Milläs mausteilla/paljonkos etikkaa sun muuta liivatetta ja kuinka suureen astiaan? On kyllä sen kokoinen hässäkää tämä tilanne, että tarvitsee hiukan suuremaan astian kuin peruskokoisen kurkkupurkin =(

--
On myönnetty se että nämä mekanoidit ovat syntyneet valmiiseen maailmaan joka on katettu voittopositioilla

kinderi

Posts: 1,783

#18476 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to SINKKULUUKKU:

neski, 3.1.2010 01:36:

Kyynisimmilläni olen jopa sitä mieltä, että ilman toimivaa seksielämää ei synny toimivaa parisuhdetta.



Mä voin kompata tätä. En mäkään tarkota että pitäis koko ajan olla pupuilemassa tai "kuivemman kauden" takia pitäis toinen heivata, vaan.. Noh, mitäs mä tarkotankaan :D

Jos olet parisuhteessa, ja toinen alkaa "pihtaamaan" ja jatkaa ja jatkaa kertomatta mitään syytä, vetoaa aina siihen että on väsyny tai ei vaan huvita, niin ennemmin tai myöhemmin se toinen osapuoli alkaa miettimään että vika on hänessä. Jos ei koskaan saa mitään selitystä ja aikaa kuluu, niin alkaa itsetunto möyrimään madon kanssa samalla tasolla.

Ihan vaan vinkkinä, jos sua väsyttää vuoden ajan niin paljon ettet kykene seksiä(kään) harrastaaan, niin kannattas varmaan jo varailla aikaa lääkäriin *piis*

Ja joo, olen ollu tässä tilanteessa ja tajusin kyllä mistä kiikasti. Sillon tilanne oli just se etten mä kelvannu enää. Tässä luukussa ollaan :D

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Spanks

Posts: 789

#18477 • • Spanks Löysä P***a
Ollut täällä kauan ja kohta voin alkaa kutsumaa tätä mestaa kodiksi. Mahtavaa *eiei*

--
Täällä ei menneitä muistella, kiire on hautoja kaivella, johtaja määrää kaiva pois. Ajan henki, henki pois. Narua, narua, narua kansalle.

aada

Posts: 736

#18478 • • aada

Replying to SINKKULUUKKU:

neski, 3.1.2010 01:36:

Olen itse vähän outo ja koen seksistä pidättäytymisen jopa seurustelun alkuaikoina loukkaavana. Teen johtopäätöksen, että en kiinnosta tyttöä seksuaalisesti. Tämä on mielestäni erittäin ikävä pohja rakentaa parisuhdetta, jonka onnellisuuteen seksi vaikuttaa todella paljon. Kyynisimmilläni olen jopa sitä mieltä, että ilman toimivaa seksielämää ei synny toimivaa parisuhdetta. Asiat eivät tietenkään ole näin yksinkertaisia.

Tämä on myös asia, josta on varmasti vaikea keskustella. Usein seksistä kieltäytyminen tehdään jollain tekosyyllä, eikä asiasta uskalleta puhua. Itse en ole tuntenut kuin pari tapausta, jotka ovat olleet tällä strategialla liikkeellä, joten kokemuspohjani on vähän hutera. Kuten ymmärrätte, en miehenä koe tätä strategiaa mielekkääksi, mutta toivon myös, että naiset osaisivat avoimemmin kertoa mistä asioissa on kyse. Tämä siis vain vinkkinä tätä strategiaa hautoville :)



Mutta eihän se strategia toimi, jos siitä kertoo miehelle?

Minulla taas tuo seksistä pidättäytyminen tulee jotenkin luonnostaan, jos olen oikeasti kiinnostunut, haluan sillä jotenkin varmistaa, että toinen on yhtä kiinnostunut ja tosissaan, eikä vain käytä minua. Eli jotenkin minulle on hyvin tärkeää nähdä, että olemme samalla viivalla, että haemme samoja asioita. Sama tietysti sitten vaikka jossain seksisuhteessa, jossa molemmat tietävät tasan mitä suhteelta hakevat.
aada

Posts: 736

#18479 • • aada

Replying to SINKKULUUKKU:

neski, 3.1.2010 01:36:
Kyynisimmilläni olen jopa sitä mieltä, että ilman toimivaa seksielämää ei synny toimivaa parisuhdetta.



Olen tästä kyllä eri mieltä. Voisin aivan hyvin kuvitella itse elävänä jossain vaiheessa (varsinkin myöhemmällä iällä) parisuhteessa, jossa seksiä ei ole, mutta muita yhdessä pitäviä asioita hyvinkin paljon ja luottamus ja kunnioitus toiseen on yhä tallella.
Mikcore

Posts: 914

#18480 • • Mikcore Eternity has passed
On seurustelu kivaa siinä missä sinkkuilukin *hymy*