SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,760,654 views

Avatar
#17321 • • Muussika Guest

REivaaja, 6.5.2009 14:45:

Tarviiko sen olla niin mustavalkoista? Se mikä toimii ihan hyvin vapaassa markkinataloudessa, ei toimi esim terveydenhuollossa. Jos auto on liian kallis, voin jättää sen ostamatta. Jos sydämmen asennuksesta pummitaan 100 000, mulle ei oikeen jää vaihtoehtoja.

VAikka ne oliskin epäpateviä ja ahneita.



Meillä on tän asian suhteen asiat kuitenkin paremmalla mallilla kuin esim. jenkeissä, vaikka toki meillä on omasta mielestäni tehty vääriä päätöksiä budjetin leikkauksien suhteen, otettu vääristä kohdista pois. Eihän se kuitenkaan ole lääkäreiden vika, että heillä on enemmän potilaita hoidettavina kuin mihin heillä on aikaa ja mahdollisuutta. Uskaltaisin väittää, että tässä maassa sulta ei pummittaisi 100 000 eksua sydämen asennuksesta. Itse en tosin käytäkään yksityisiä palveluita vaan julkisia, eivätkä julkisen terveydenhuollon työntekijät määrittele itse palkkojaan ja eri toimenpiteiden hintoja.
Avatar
#17322 • • REivaaja Guest

Vampyrella, 6.5.2009 14:55:
---
REivaaja, 6.5.2009 14:45:

Tarviiko sen olla niin mustavalkoista? Se mikä toimii ihan hyvin vapaassa markkinataloudessa, ei toimi esim terveydenhuollossa. Jos auto on liian kallis, voin jättää sen ostamatta. Jos sydämmen asennuksesta pummitaan 100 000, mulle ei oikeen jää vaihtoehtoja.

VAikka ne oliskin epäpateviä ja ahneita.

---


Meillä on tän asian suhteen asiat kuitenkin paremmalla mallilla kuin esim. jenkeissä, vaikka toki meillä on omasta mielestäni tehty vääriä päätöksiä budjetin leikkauksien suhteen, otettu vääristä kohdista pois. Eihän se kuitenkaan ole lääkäreiden vika, että heillä on enemmän potilaita hoidettavina kuin mihin heillä on aikaa ja mahdollisuutta. Uskaltaisin väittää, että tässä maassa sulta ei pummittaisi 100 000 eksua sydämen asennuksesta. Itse en tosin käytäkään yksityisiä palveluita vaan julkisia, eivätkä julkisen terveydenhuollon työntekijät määrittele itse palkkojaan ja eri toimenpiteiden hintoja.



Aivan. Pointti olikin se että mitäs jos Suomessa pummittaisiin 100 000 sydämmensiirrosta.

Sillo musta sun ohjenuora kuristaa.
Avatar
#17323 • • Muussika Guest

REivaaja, 6.5.2009 14:58:

Aivan. Pointti olikin se että mitäs jos Suomessa pummittaisiin 100 000 sydämmensiirrosta.

Sillo musta sun ohjenuora kuristaa.



Mitä jos -ajattelu on useimmiten turhaa, mielummin pohjustan ajatuksiani nykyhetken todellisuuteen.

Ehkä parasta offtopikointia ikinä, btw. :D Jotta saatais tää homma takasin raiteilleen, niin sanottakoon, että pululu tossa kiteytti aika osuvasti omiakin ajatuksia elämästä, sinkuudesta ja parisuhteesta.
nomic

Posts: 4,120

#17324 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
Vaadin lisää keskustelua sinkkuluukkuun 100 000e:n sydämensiirrosta.
Avatar
#17325 • • Muussika Guest

nomic, 6.5.2009 15:06:
Vaadin lisää keskustelua sinkkuluukkuun 100 000e:n sydämensiirrosta.



THIZ IZ MASSIVE!
Avatar
#17326 • • Edited REivaaja Guest

Vampyrella, 6.5.2009 15:03:
---
REivaaja, 6.5.2009 14:58:

Aivan. Pointti olikin se että mitäs jos Suomessa pummittaisiin 100 000 sydämmensiirrosta.

Sillo musta sun ohjenuora kuristaa.

---


Mitä jos -ajattelu on useimmiten turhaa, mielummin pohjustan ajatuksiani nykyhetken todellisuuteen.

Ehkä parasta offtopikointia ikinä, btw. :D Jotta saatais tää homma takasin raiteilleen, niin sanottakoon, että pululu tossa kiteytti aika osuvasti omiakin ajatuksia elämästä, sinkuudesta ja parisuhteesta.



Eli sä et ole siis ajatellut tätä hetkeä pitemmälle.

Mitä jos ajattelulla voidaan kysyä:

Mitä jos kyseessä on erillainen ihminen?
mitäs jos ajat muuttuu?

Muuten päädytään aatteisiin jotka perustuvat yhden ihmisen sen hetkiseen tilanteeseen: Omiin tunteisiin.

'mitä jos' tavalla löytyy oikeampi totuus. Se kollektiivisempi jonka orjia me ollaan.

Mitä jos ajattelu on erittäin oleellista. Jos sä muutat periaatteitasi aina tilanteen mukaiseksi, sulla ei edes niitä silloin ole. (Ei vittuiluna. Hypoteettisesti) onneksi.
Sä silloin arvioit ihmisiä kriteerein joista olet valmis tarpeen tullen luopumaan. Oletko sä sitten omasta mielestäsi paha ihminen kun syyttä toisia soimasit. Sen verta sua tunnen että kyllä tuntisit huonoa omaatuntoa.

Miten kuvaamani kaltaisia tilanteita voisi ennaltaehkäistä?

(JA saakelin ihmenäppis)
Avatar
#17327 • • Muussika Guest

REivaaja, 6.5.2009 15:10:

Sen verta sua tunnen että kyllä niin tekisit.



Ei millään pahalla, mutta nyt meni kyllä pahasti ohi sektorin. :D En oo koskaan nähnytkään sua.

En jatka tätä keskustelua täällä enempää, kuuluu johonkin muualle kuin sinkkikseen. Alat puhumaan nyt hiukka eri asiasta kuin siitä, mistä itse aloitin, joten omalta osaltani jätän keskustelun tähän.

Sanottakoon kuitenkin lopuksi, että ihmiselle on varsin luonnollista peilata ajatuksiaan vallitsevaan hetkeen (ja joskus myös menneisyyteen), koska tulevaisuudesta ei ole varmuutta. Jos esim. mietitään jotakin ihmistä, joka on sinkku ja nauttii sinkkuudestaan eikä sillä hetkellä kaipaa eikä halua elämäänsä seurustelukumppania, on hänellä sillä hetkellä tietty vallitseva näkemys ja kokemus elämänsä tilasta. Tämä tila voi kuitenkin muuttua joskus, mutta se on sitten sen ajan ''murhe''. Ihmiselle on luonnollista muuttaa ajatuksiaan ja näkemyksiään ja jopa arvojaan ajan raksuttaessa eteenpäin ja kokemusten karttuessa. Se mitä meillä konkreettisesti on, on nykyhetki. Tämä ei mielestäni kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö meillä voisi olla arvoja tai periaatteita, ne vaan usein tuppaavat elämään ja muuttumaan elämän myötä.
Avatar
#17328 • • REivaaja Guest

Vampyrella, 6.5.2009 15:23:
---
REivaaja, 6.5.2009 15:10:

Sen verta sua tunnen että kyllä niin tekisit.

---


Ei millään pahalla, mutta nyt meni kyllä pahasti ohi sektorin. :D En oo koskaan nähnytkään sua.



Olinko väärässä? On oleellisempi kysymys.



En jatka tätä keskustelua täällä enempää, kuuluu johonkin muualle kuin sinkkikseen. Alat puhumaan nyt hiukka eri asiasta kuin siitä, mistä itse aloitin, joten omalta osaltani jätän keskustelun tähän.

Sanottakoon kuitenkin lopuksi, että ihmiselle on varsin luonnollista peilata ajatuksiaan vallitsevaan hetkeen (ja joskus myös menneisyyteen), koska tulevaisuudesta ei ole varmuutta. Jos esim. mietitään jotakin ihmistä, joka on sinkku ja nauttii sinkkuudestaan eikä sillä hetkellä kaipaa eikä halua elämäänsä seurustelukumppania, on hänellä sillä hetkellä tietty vallitseva näkemys ja kokemus elämänsä tilasta. Tämä tila voi kuitenkin muuttua joskus, mutta se on sitten sen ajan ''murhe''. Ihmiselle on luonnollista muuttaa ajatuksiaan ja näkemyksiään ja jopa arvojaan ajan raksuttaessa eteenpäin ja kokemusten karttuessa. Se mitä meillä konkreettisesti on, on nykyhetki. Tämä ei mielestäni kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö meillä voisi olla arvoja tai periaatteita, ne vaan usein tuppaavat elämään ja muuttumaan elämän myötä.



Ihmisillä juu on tapana tappaa ja jne. mutta sellaiseen tilanteeseen itsensä ajaminen vedoten ihmisyyteen on kyllä synti. Sä kuitenkin puhut siitä kuin ihmisoikeudesta.

Ne arvot ja periaatteet on paskan väärtejä jos niitä vain tulee ja menee.
typo

Posts: 685

#17329 • • typo Testaaja

pululu, 6.5.2009 14:51:
Elämää on elettävä juuri sillä hetkellä kun sitä on tarjolla - juuri sitä tiettyä hetkeä ei anneta sulle koskaan enää myöhemmin - ja voi jummi, en haluisi katua myöhemmin, mitä ei tullut tehtyä vain ja ainoastaan sen vuoksi, että "olin päättänyt".

Jokainen on oman onnensa seppä. Joku tulee onnelliseksi työnteosta, jotkut toisen ihmisen seurasta. Kyllä mä tuon jälkimmäisen valitsen noista vaihtoehdoista, varsinkin jos/kun se sisältää sellaisia nautintoja, mitä hyväkään itsellesopiva duuni ei anna. Mutta tosiaan, kaikkea ei voi saada (ja hyvä niin).

Ps. Kyllä elämä osaa olla hyvää, ja juurikin tällä hetkellä.



Erittäin hyvin sanottu! Allekirjoitan täysin.

.pi.

--
.psychedelicious.

evvk

Posts: 1,918

#17330 • • evvk
Vähintään pitää herätä ammulla isotissisen punatukkaisen Suicide Girlin vierestä.. ;D ;D
Jone

Posts: 8,258

#17331 • • Jone Archibald Haddock

mark hamilton, 6.5.2009 16:10:
Vähintään pitää herätä ammulla isotissisen punatukkaisen Suicide Girlin vierestä.. ;D ;D



Sano "Mark Hamilton" kun haluat relevantin laatupostauksen. Huoh.
evvk

Posts: 1,918

#17332 • • evvk

Jone, 6.5.2009 18:05:
---
mark hamilton, 6.5.2009 16:10:
Vähintään pitää herätä ammulla isotissisen punatukkaisen Suicide Girlin vierestä.. ;D ;D

---


Sano "Mark Hamilton" kun haluat relevantin laatupostauksen. Huoh.



Jaa mä luulin et sikkuus johtuu nuorena jollakin tapauksilla siitä että tavotellaan liikoja.
Avatar
#17333 • • Edited niomic Guest
Mielenkiintoista keskustelua on ollut, vaikka ei nyt ehkä niin sinkkuluukkuun lopulta olekaan sidottu. Omasta puolestani haluaisin vielä sanoa, että varmasti oma kasvatukseni, sukuni ja kokemukseni itse yrittäjänä ja monista muista yrittäjistä ovat tehneet minuun lähtemättömän vaikutuksen. Yrittäjyys ei ole aina hienoa, suoranainen työnarkomania ei varmaan koskaan, ellei jo muutenkin viiraa päässä kohtuullisesti. Monilla varmaan myös löytyy juuri näitä huonompia esimerkkejä yrittäjyyden / töihin imeytymisen aiheuttamista lieveilmiöistä. Kuulun nykyään sukuni toisen puolen suhteen aika pieneen vähemmistöön, koska en ole yrittäjä, veri tosin vetää sinne vieläkin. Meilläkin on varmasti lähipiiri ja suku saanut osansa tuosta taakasta mitä yrittäjyys on aiheuttanut, mutta tärkeimpänä näen kuitenkin sen miten nämä ihmiset jaksavat ja yrittävät ja saavat selkeästi niin paljon irti "vaan duunista". Sitä on jotenkin vaikea edes kuvailla, mutta sen kokeneena osaa kyllä helposti arvostaa.

Kahta työhönsä uppoutunutta yrittäjää / tai muuta duunaajaa en kyllä helposti vanhemmiksi ehdottaisi, ellei sitten ole muuten tiukka suku ja pysy jotenkin sitä kautta homma aisoissa.

Eikä sen tarvii olla 15h päivässä, kyllä 80h viikossa pitäis riittää keskiarvollisesti ;D

Pitipä vielä lisätä, että on tosiaan myös henkilöitä, jotka selkeästi pakenevat duuniin ja siten tekevät sitä pitkiä päiviä (ei välttämättä kovin tehokkaasti). En nyt advokoi tämänlaisia tapauksia.
evvk

Posts: 1,918

#17334 • • Edited evvk

niomic, 6.5.2009 20:50:
Mielenkiintoista keskustelua on ollut, vaikka ei nyt ehkä niin sinkkuluukkuun lopulta olekaan sidottu. Omasta puolestani haluaisin vielä sanoa, että varmasti oma kasvatukseni, sukuni ja kokemukseni itse yrittäjänä ja monista muista yrittäjistä ovat tehneet minuun lähtemättömän vaikutuksen. Yrittäjyys ei ole aina hienoa, suoranainen työnarkomania ei varmaan koskaan, ellei jo muutenkin viiraa päässä kohtuullisesti. Monilla varmaan myös löytyy juuri näitä huonompia esimerkkejä yrittäjyyden / töihin imeytymisen aiheuttamista lieveilmiöistä. Kuulun nykyään sukuni toisen puolen suhteen aika pieneen vähemmistöön, koska en ole yrittäjä, veri tosin vetää sinne vieläkin. Meilläkin on varmasti lähipiiri ja suku saanut osansa tuosta taakasta mitä yrittäjyys on aiheuttanut, mutta tärkeimpänä näen kuitenkin sen miten nämä ihmiset jaksavat ja yrittävät ja saavat selkeästi niin paljon irti "vaan duunista". Sitä on jotenkin vaikea edes kuvailla, mutta sen kokeneena osaa kyllä helposti arvostaa.

Kahta työhönsä uppoutunutta yrittäjää / tai muuta duunaajaa en kyllä helposti vanhemmiksi ehdottaisi, ellei sitten ole muuten tiukka suku ja pysy jotenkin sitä kautta homma aisoissa.

Eikä sen tarvii olla 15h päivässä, kyllä 80h viikossa pitäis riittää keskiarvollisesti ;D

Pitipä vielä lisätä, että on tosiaan myös henkilöitä, jotka selkeästi pakenevat duuniin ja siten tekevät sitä pitkiä päiviä (ei välttämättä kovin tehokkaasti). En nyt advokoi tämänlaisia tapauksia.



Jaa.. mitenkäs tää nyt liityisyi asiaan?

Onko liikaa vaadittu jos koitan kattella jotain yrittäjä eukkoa.. mää oon aina duunis vaikka rahaa ei tulisikaan saadakseni kauppoja.

Joskus hajoo pää.. mut onneksi mun hyvän tekeväisyys ja paskasopparit on jo tehty ja päästy niistä eroon.. eikä voi syyttää kuin itteesä.. mähän niin halusin. Yrittäjän heikot puolet on että asiakas voi laillisesti tähdä kanssani sopparin niin kuin itteään huvittaa ja sit tehdään 500 h työ muutamalla satasella.. sit se että lomaa ei ole silloin kuin itteään huvittaa vaan sitten kun kukaan ei osta mitään ja on tehty tulosta tarpeeksi.
Avatar
#17335 • • Muussika Guest

REivaaja, 6.5.2009 15:29:

Ihmisillä juu on tapana tappaa ja jne. mutta sellaiseen tilanteeseen itsensä ajaminen vedoten ihmisyyteen on kyllä synti. Sä kuitenkin puhut siitä kuin ihmisoikeudesta.



Mistä tää tappaminen nyt tuli tänne, kun piti puhua eri alan töistä, niihin liittyvistä arvoista ja asenteista sekä työn ja parisuhteen yhteen sovittamisesta tai sen problematiikasta? Mä en ole maininnut sanallakaan tappamisesta tai ihmisoikeuksista. *ding* Weird shit.

Poikkesin jo tarpeeksi aiheesta aiemmin, joten koitetaas nyt pysyä siinä. Jos sulla on jotain sanottavaa yllämainittuihin teemoihin, niin kerro toki.
Funktion

Posts: 1,720

#17337 • • Funktion over 9000
Aion nyt rikkoa tän syvällisen väännön täällä ilmoittamalla omasta onnestani! :D

Eli, 16. - 24. tätä kuuta vierähtääkin sitten Ruotsissa, Malmössa... *pihkassa*

Kindertin, kiitos tuosta mitä sanoit aiemmin, sopiva potku mulle pistää rattaat pyörimään ja varailla lennot jne.. :)

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

kinderi

Posts: 1,783

#17338 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Funktion, 6.5.2009 22:06:
Aion nyt rikkoa tän syvällisen väännön täällä ilmoittamalla omasta onnestani! :D

Eli, 16. - 24. tätä kuuta vierähtääkin sitten Ruotsissa, Malmössa... *pihkassa*

Kindertin, kiitos tuosta mitä sanoit aiemmin, sopiva potku mulle pistää rattaat pyörimään ja varailla lennot jne.. :)



Oiii,hienoa!
Piti vaan päästä sanomaan että sen(kin) voi saada toimimaan *hihu*
Onnea nyt sitten, toivottavasti saadaan sut pois tästä luukusta *plur*

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

paupau

Posts: 655

#17340 • • paupau Tuhma Bambi

Jone, 6.5.2009 14:50:
Sink-sink-sinkkuluukku... puhetta parisuhteista, niiden puutteesta ja ohops, asian vierestä. *nauru*


Joo, todellakin. Meni aivan liian vakavaks. Käyn tässä luukussa aika harvakseltaan, mutta imo tässä on ollut sellainen positiivinen ja iisi lataus. NOt anymore! *hih*