SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,823,982 views

m1kk3

Posts: 5,560

#15841 • • m1kk3 no-life
On muuten perseestä olla korviaan myöten rakastunut johonkuhun, mutta ei ole varma että onko se rakastuminen ja hullaantuminen molemminpuolista...

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Dementation

Posts: 2,892

#15842 • • Dementation wednesday?
Aikamoista seikkailua tää elämä aina välillä kun ei ole ketään jonka vuoksi pitäisi tai edes haluaisi mennä ajoissa kotiin tai jonka vuoksi jättäisi typeriäkään ehdotuksia väliin...

Sitä on yksinäinen ja kaipaa seuraa sekä tekemistä sen sijaan että kaivais kotona nenää ja aika paljon elämä kyllä vie kun antaa sen vaan viedä *blush*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

tbo

Posts: 935

#15844 • • tbo budhisattva
Muutamia viisauden sanoja suoraan Valaistuneen suusta teille täälläkin kohtaloaan itkeville:


210. Let no man ever look for what is pleasant, or what is unpleasant. Not to see what is pleasant is pain, and it is pain to see what is unpleasant.

211. Let, therefore, no man love anything; loss of the beloved is evil. Those who love nothing and hate nothing, have no fetters.

215. From love comes grief, from love comes fear; he who is free from love knows neither grief nor fear.

284. So long as the love of man towards women, even the smallest, is not destroyed, so long is his mind in bondage, as the calf that drinks milk is to its mother.

-Dhammapada, luvut 16 ja 20

Ai sinkkuna on kurjaa? DEAL WITH IT.

jos mulla on asiaan mitään sanomista kuolen sinkkuna. lemmikkieläimet hakkaa parisuhteen ehkä jotain sata-nolla - vähemmän kusetusta, paskanpuhumista, valehtelua ja tappelua, enemmän luottamusta, lohdutusta, seuraa ja rakkautta.

no, kun joku kuitenkin vetää herneen nenukkiin, niin tässä hymiö varmuuden välttämiseksi: *plur*

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

alphamagic

Posts: 3,628

#15845 • • alphamagic

Dementation, 9.9.2008 20:37:
Aikamoista seikkailua tää elämä aina välillä kun ei ole ketään jonka vuoksi pitäisi tai edes haluaisi mennä ajoissa kotiin tai jonka vuoksi jättäisi typeriäkään ehdotuksia väliin...

Sitä on yksinäinen ja kaipaa seuraa sekä tekemistä sen sijaan että kaivais kotona nenää ja aika paljon elämä kyllä vie kun antaa sen vaan viedä *blush*



Tuo on niin totta.

---

Ite oon nyt ekaa kertaa yli vuoteen jopa todennu (myöntäny itelleni) olevani yksinäinen tjtn. Silleen hetkittäin... On tullu juhlittuu ja juhlittuu ja juhlittuu ja juuri mitään ei oo jääny käteen, mitään ei ainakaan muista :D (*blush*)
Syksy on niin ihanaa aikaa vähän rauhottuu ja kelailla ja fiilistellä ja sitärataa, kainalo tuol sängyssä ois ihan tervetullutta vaihteluu. Ah miten siirappista mut pakko kai se on jauhaa nyt kun siltä tuntuu :) Sanotaan et jos ei etsi mitään ni ties mitä vastaan tulee, en kyl ihan niinkään usko *ding* Jos on kotona flegmaattisena kynttilän valossa ja "fiilistelee syksyy" ni enpä usko et hirveesti tulee tapahtuu, ei ainakaan tätäkään vähää :D

Juu, näin tänään. Harvinaisen hyvä olo sinänsä kun vähän saa otetta omasta ajatusmaailmasta taas... Yrittänyttä ei laiteta vai miten se meni. *joo*

Joo ja minuu saa sit pyytää treffeille jos maksaa vaiks safkat koska oon köyhä opiskelija *lmao* *tirsk*

Voin ostaa viinin.

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Avatar
#15846 • • Equalizer Guest
kyllä yksinki jaksaa jos on hyviä ystäviä*hymy*
Eepu

Posts: 113

#15847 • • Eepu Inspiration

Dementation, 9.9.2008 20:37:
Aikamoista seikkailua tää elämä aina välillä kun ei ole ketään jonka vuoksi pitäisi tai edes haluaisi mennä ajoissa kotiin tai jonka vuoksi jättäisi typeriäkään ehdotuksia väliin...

Sitä on yksinäinen ja kaipaa seuraa sekä tekemistä sen sijaan että kaivais kotona nenää ja aika paljon elämä kyllä vie kun antaa sen vaan viedä *blush*



Way to go Romeo *plur*

--
Así es la vida.

alphamagic

Posts: 3,628

#15848 • • alphamagic

Freja, 8.9.2008 12:45:
---
Zeratul, 8.9.2008 12:12:
Pilasin sit epähuomiossa tän kipaleen kauneuden iteltäni kuuntelemalla sanoja, mut hei! Saletisti sinkkuluukkumatskuu!

---


Ah, Zen Cafe <3



Loistavat sanat kyl.

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

alphamagic

Posts: 3,628

#15849 • • alphamagic

Equalizer, 9.9.2008 22:44:
kyllä yksinki jaksaa jos on hyviä ystäviä*hymy*



Joo ystävät on kyl kaiken alku ja juuri mut niiltä ei kuitenkaan ihan kaikkee sitä saa mitä tarviais... Tai siis lähinnä SE tunne puuttuu, hyvä niin.

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

tbo

Posts: 935

#15851 • • tbo budhisattva

Equalizer, 9.9.2008 22:44:
kyllä yksinki jaksaa jos on hyviä ystäviä*hymy*



mitä yksinäisyyttä se sillon on?

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Avatar
#15852 • • niomic Guest

tbo, 9.9.2008 22:40:
Muutamia viisauden sanoja suoraan Valaistuneen suusta teille täälläkin kohtaloaan itkeville:


210. Let no man ever look for what is pleasant, or what is unpleasant. Not to see what is pleasant is pain, and it is pain to see what is unpleasant.

211. Let, therefore, no man love anything; loss of the beloved is evil. Those who love nothing and hate nothing, have no fetters.

215. From love comes grief, from love comes fear; he who is free from love knows neither grief nor fear.

284. So long as the love of man towards women, even the smallest, is not destroyed, so long is his mind in bondage, as the calf that drinks milk is to its mother.

-Dhammapada, luvut 16 ja 20

Ai sinkkuna on kurjaa? DEAL WITH IT.

jos mulla on asiaan mitään sanomista kuolen sinkkuna. lemmikkieläimet hakkaa parisuhteen ehkä jotain sata-nolla - vähemmän kusetusta, paskanpuhumista, valehtelua ja tappelua, enemmän luottamusta, lohdutusta, seuraa ja rakkautta.

no, kun joku kuitenkin vetää herneen nenukkiin, niin tässä hymiö varmuuden välttämiseksi: *plur*



Oot joku Hare-Krishna -jeesus? Ne "Papu pa Dat" jauhaa just tommosta settii kirjoissaan. Monta oon yrittäny lukee, mut alkaa järki menee ku sama vastaus vaan kaikkeen. "ruoho vaan on, ruoho, ei sen enempää, ei sen vähempää, tieteellä ei ole väliä" :D

ps. joo ihastuin tänään japanissa ;< (taas?)
tbo

Posts: 935

#15853 • • tbo budhisattva

niomic, 10.9.2008 00:57:

Oot joku Hare-Krishna -jeesus?



"Hare-Krishna-jeesus" on määritelmällinen oksymoroni.

ja ei, en ole. Lähinnä oon helvetin tyytyväinen päästyäni parisuhteen, siitä skitsoilun ja sen haluamisen ikeestä. Olen aikoinaan viettänyt parisuhteissa vuosia, mut ikinä ei oo ollu niin siistiä kuin nyt kun on vihdoin tajunnu miten ollaan yksin. Frendejä ja mielenkiintosta tekemistä tursuais ovista ja ikkunoista, ja se on ihan siistii, mut ihan omassa rauhassa vasta hienoa onkin.

Asiasta aivan nakkiin, Dhammapada on eräs buddhalaisuuden perusteoksia. Tosin kyllä, se kuuluu nk. theravada-kaanoniin, eikä varsinaisesti oo siellä Jaappanissa niinkään tuttu, se kun on lähinnä mahayana-buddhalainen maa. Tänkin olis kyllä google sulle kertonu, tossahan toi lähdeviite seisoo.


Ne "Papu pa Dat" jauhaa just tommosta settii kirjoissaan. Monta oon yrittäny lukee, mut alkaa järki menee ku sama vastaus vaan kaikkeen. "ruoho vaan on, ruoho, ei sen enempää, ei sen vähempää, tieteellä ei ole väliä" :D



alkaako valkenemaan miks ne puhuu "korkeammasta tajunnasta"?

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Avatar
#15854 • • niomic Guest

tbo, 10.9.2008 01:29:
---
niomic, 10.9.2008 00:57:

Oot joku Hare-Krishna -jeesus?


---


"Hare-Krishna-jeesus" on määritelmällinen oksymoroni.

ja ei, en ole. Lähinnä oon helvetin tyytyväinen päästyäni parisuhteen, siitä skitsoilun ja sen haluamisen ikeestä. Olen aikoinaan viettänyt parisuhteissa vuosia, mut ikinä ei oo ollu niin siistiä kuin nyt kun on vihdoin tajunnu miten ollaan yksin. Frendejä ja mielenkiintosta tekemistä tursuais ovista ja ikkunoista, ja se on ihan siistii, mut ihan omassa rauhassa vasta hienoa onkin.

Asiasta aivan nakkiin, Dhammapada on eräs buddhalaisuuden perusteoksia. Tosin kyllä, se kuuluu nk. theravada-kaanoniin, eikä varsinaisesti oo siellä Jaappanissa niinkään tuttu, se kun on lähinnä mahayana-buddhalainen maa. Tänkin olis kyllä google sulle kertonu, tossahan toi lähdeviite seisoo.


---

Ne "Papu pa Dat" jauhaa just tommosta settii kirjoissaan. Monta oon yrittäny lukee, mut alkaa järki menee ku sama vastaus vaan kaikkeen. "ruoho vaan on, ruoho, ei sen enempää, ei sen vähempää, tieteellä ei ole väliä" :D

---


alkaako valkenemaan miks ne puhuu "korkeammasta tajunnasta"?



Jeesuksella voidaan viitata nykykielessä hyvin muuhunkin kuin itse Jeesus-hahmoon kristillisestä kaanonista. Tiedät tämän varmasti varsin hyvin :)

Olen vuosia sitten tullut siihen tulokseen, että tämä välillisesti referoimasi "korkeampi tajunta" on oikeastaan nyky-yhteiskuntien näkökulmasta suurin huijaus, mahtavin eskapistinen teko. Ts. korkeamman tajunnan saavuttaneet xiittaavat :) En toki voi itselleni rehellisenä tuollaista toimintaa tuomita suoraan, mutta kyllä tämä revelaatio vei minulta paljon kunnioitusta ko. "valaistumista" hakevaa ja ehkä löytäneitä ryhmää kohtaan. Mutta ehkä tässäkin on se hienous, että määritelmilläni vien tuostakin asiasta sen ytimen pois ja puen sen rumempiin, jokapäiväisempiin kuoseihin, näin riisuen siltä suurimman osan voimastaan, joka tulee oikeastaan yksilön uskosta ja paljolti myös virikkeellisyyttömyyteen panostamisesta.

Mut ei turhaa riidellä tämmösistä semanttisista sotkuista. Olen onnellinen puolestasi, mikäli koet rehellisesti olevan onnellinen ja onnellisempi kuin aikaisemmin :)
siveys

Posts: 2,492

#15855 • • siveys lovely

tbo, 10.9.2008 01:29:
alkaako valkenemaan miks ne puhuu "korkeammasta tajunnasta"?


Eipä oikeastaan. Mä en ainakaan henkilökohtaisesti näe mitään "korkeampaa" tajunnassa, joka on systemaattisesti koulutettu käsittelemään asioita tavoilla, jotka poistaa kiintymyksen kautta nousevan motivaation ylittää itsensä.

Koen kyllä olevani hirvittävän monen buddhalaisen periaatteen kanssa samoilla linjoilla, mutta tuo kiintymyksen kategorinen vältttäminen on mielestäni sellaiselta filosofiselta pohjalta kumpuavaa logiikkaa, että mä en vain kykene sulattamaan sitä sellaisena tapana elää, jota voisin suositella juuri kenellekään.

Mielestäni ikävien tunteiden absoluuttinen poissaolo ei ole mikään itseisarvo vaan enemmänkin ihmisen kontekstista erotetusta logiikasta kumpuava tapa ampua kokemuksellista elämäänsä jalkaan.

Mutta voihan tietenkin olla, että mä en vain ole vielä noussut viisauteen saakka ja saavuttanut nirvanaa, jonka seurauksena en varmasti jaksaisi tätäkään teille kirjoitella ;)
siveys

Posts: 2,492

#15856 • • Edited siveys lovely

REivaaja, 10.9.2008 00:33:
Sinkuille haittavero!!!!!


Läppänä ihan hyvä, mutta jos oikeasti lukee artikkelin niin terveydelle haitallista todetaan olevan nimenomaan hylätyksi tulemisen ja eristyneisyyden tunteet, ei niinkään sinkkuus.

Ja toisaalta miksi yhteiskunta EI verottaisi enemmän ihmisiä, jotka käyttää vapaa-ajastaan vähemmän siihen, että lisäävät muiden yhteiskunnan jäsenten onnellisuutta viettämällä heidän kanssaan laatuaikaa? Minun mielestäni tämä voisi hyvinkin olla linjassa egalitaristisen yhteiskuntamme tulojakomallin kanssa jos se vain kyettäisiin jotenkin käytännössä toteuttamaan.

tjeu: SINKKULUUKKU on muuten ehdottomasti paras paikka filosofoida aamulla viiden ja kuuden välillä :D
edit: typo
Avatar
#15857 • • REivaaja Guest

siveys, 10.9.2008 05:44:
Ja toisaalta miksi yhteiskunta EI verotettaisi enemmän ihmisiä, jotka käyttää vapaa-ajastaan vähemmän siihen, että lisäävät muiden yhteiskunnan jäsenten onnellisuutta viettämällä heidän kanssaan laatuaikaa? Minun mielestäni tämä voisi hyvinkin olla linjassa egalitaristisen yhteiskuntamme tulojakomallin kanssa jos se vain kyettäisiin jotenkin käytännössä toteuttamaan.

Toiki on läppänä ihan hyvä :D
tbo

Posts: 935

#15858 • • Edited tbo budhisattva

siveys, 10.9.2008 05:27:
---

Koen kyllä olevani hirvittävän monen buddhalaisen periaatteen kanssa samoilla linjoilla, mutta tuo kiintymyksen kategorinen vältttäminen on mielestäni sellaiselta filosofiselta pohjalta kumpuavaa logiikkaa, että mä en vain kykene sulattamaan sitä sellaisena tapana elää, jota voisin suositella juuri kenellekään.



En oo nyt just ihan ajantasalla ajatko sä takaa just tätä, mut yleensä buddhalaisuudessa "kiintymys" käsitetään samaistumisena maallisiin ja maailmallisiin asioihin. Siiis sinä että kuvitellaan et se taulutösö ja uus auto ja ura ja parisuhde tai mikä tahansa näistä maailman tarjoamista herkuista olis "oikeeta" ja "konkreettista" ja "pysyvää", vaikka mikään ei ole sellaista - kaikki on jatkuvassa muutoksessa, eikä mikään kestä ikuisesti.


Mielestäni ikävien tunteiden absoluuttinen poissaolo ei ole mikään itseisarvo vaan enemmänkin ihmisen kontekstista erotetusta logiikasta kumpuava tapa ampua kokemuksellista elämäänsä jalkaan.



Nyt mä en oikein seuraa. Eihän mikään tosta tarkota sitä ettei niitä ikäviä tunteita olis, se tarkottaa sitä et niitä tunteita on, mut niihin, kuten ei mihinkään muuhunkaan, pidä takertua ja kuvitella et asiantila olis aina niin tai näin. Se tarkottaa sitä et hyväksyy niiden olemassaolon, ja antaa niiden tulla ja mennä omia aikojaan ilman että niistä tarvii kantaa sen suurempaa huolta.


Mutta voihan tietenkin olla, että mä en vain ole vielä noussut viisauteen saakka ja saavuttanut nirvanaa, jonka seurauksena en varmasti jaksaisi tätäkään teille kirjoitella ;)



Jos nyt oon ihan rehellinen, mitä enemmän mä olen asiaan perehtyny, sitä vähemmän vakavasti mä olen tällasen intternettikirjottelunkin ottanu, ja sitä enemmän siitä on tullu vain "ajanvietettä". Odotan innolla sitä kun siitä ajanvietteestä tulee niin turhaa että sen voi jättää ihan kokonaan ilman viekkareita :) Hitaasti mutta varmasti.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*