19,912 posts, 996 pages, 8,087,691 views
domi, 8.9.2008 12:51:
Unohdit kuvan:
Dementation, 9.9.2008 20:37:
Aikamoista seikkailua tää elämä aina välillä kun ei ole ketään jonka vuoksi pitäisi tai edes haluaisi mennä ajoissa kotiin tai jonka vuoksi jättäisi typeriäkään ehdotuksia väliin...
Sitä on yksinäinen ja kaipaa seuraa sekä tekemistä sen sijaan että kaivais kotona nenää ja aika paljon elämä kyllä vie kun antaa sen vaan viedä
Dementation, 9.9.2008 20:37:
Aikamoista seikkailua tää elämä aina välillä kun ei ole ketään jonka vuoksi pitäisi tai edes haluaisi mennä ajoissa kotiin tai jonka vuoksi jättäisi typeriäkään ehdotuksia väliin...
Sitä on yksinäinen ja kaipaa seuraa sekä tekemistä sen sijaan että kaivais kotona nenää ja aika paljon elämä kyllä vie kun antaa sen vaan viedä
Freja, 8.9.2008 12:45:
---
Zeratul, 8.9.2008 12:12:
Pilasin sit epähuomiossa tän kipaleen kauneuden iteltäni kuuntelemalla sanoja, mut hei! Saletisti sinkkuluukkumatskuu!
---
Ah, Zen Cafe <3
Equalizer, 9.9.2008 22:44:
kyllä yksinki jaksaa jos on hyviä ystäviä
tbo, 9.9.2008 22:40:
Muutamia viisauden sanoja suoraan Valaistuneen suusta teille täälläkin kohtaloaan itkeville:
210. Let no man ever look for what is pleasant, or what is unpleasant. Not to see what is pleasant is pain, and it is pain to see what is unpleasant.
211. Let, therefore, no man love anything; loss of the beloved is evil. Those who love nothing and hate nothing, have no fetters.
215. From love comes grief, from love comes fear; he who is free from love knows neither grief nor fear.
284. So long as the love of man towards women, even the smallest, is not destroyed, so long is his mind in bondage, as the calf that drinks milk is to its mother.
-Dhammapada, luvut 16 ja 20
Ai sinkkuna on kurjaa? DEAL WITH IT.
jos mulla on asiaan mitään sanomista kuolen sinkkuna. lemmikkieläimet hakkaa parisuhteen ehkä jotain sata-nolla - vähemmän kusetusta, paskanpuhumista, valehtelua ja tappelua, enemmän luottamusta, lohdutusta, seuraa ja rakkautta.
no, kun joku kuitenkin vetää herneen nenukkiin, niin tässä hymiö varmuuden välttämiseksi:
niomic, 10.9.2008 00:57:
Oot joku Hare-Krishna -jeesus?
Ne "Papu pa Dat" jauhaa just tommosta settii kirjoissaan. Monta oon yrittäny lukee, mut alkaa järki menee ku sama vastaus vaan kaikkeen. "ruoho vaan on, ruoho, ei sen enempää, ei sen vähempää, tieteellä ei ole väliä" :D
tbo, 10.9.2008 01:29:
---
niomic, 10.9.2008 00:57:
Oot joku Hare-Krishna -jeesus?
---
"Hare-Krishna-jeesus" on määritelmällinen oksymoroni.
ja ei, en ole. Lähinnä oon helvetin tyytyväinen päästyäni parisuhteen, siitä skitsoilun ja sen haluamisen ikeestä. Olen aikoinaan viettänyt parisuhteissa vuosia, mut ikinä ei oo ollu niin siistiä kuin nyt kun on vihdoin tajunnu miten ollaan yksin. Frendejä ja mielenkiintosta tekemistä tursuais ovista ja ikkunoista, ja se on ihan siistii, mut ihan omassa rauhassa vasta hienoa onkin.
Asiasta aivan nakkiin, Dhammapada on eräs buddhalaisuuden perusteoksia. Tosin kyllä, se kuuluu nk. theravada-kaanoniin, eikä varsinaisesti oo siellä Jaappanissa niinkään tuttu, se kun on lähinnä mahayana-buddhalainen maa. Tänkin olis kyllä google sulle kertonu, tossahan toi lähdeviite seisoo.
---
Ne "Papu pa Dat" jauhaa just tommosta settii kirjoissaan. Monta oon yrittäny lukee, mut alkaa järki menee ku sama vastaus vaan kaikkeen. "ruoho vaan on, ruoho, ei sen enempää, ei sen vähempää, tieteellä ei ole väliä" :D
---
alkaako valkenemaan miks ne puhuu "korkeammasta tajunnasta"?
tbo, 10.9.2008 01:29:
alkaako valkenemaan miks ne puhuu "korkeammasta tajunnasta"?
Toiki on läppänä ihan hyvä :Dsiveys, 10.9.2008 05:44:
Ja toisaalta miksi yhteiskunta EI verotettaisi enemmän ihmisiä, jotka käyttää vapaa-ajastaan vähemmän siihen, että lisäävät muiden yhteiskunnan jäsenten onnellisuutta viettämällä heidän kanssaan laatuaikaa? Minun mielestäni tämä voisi hyvinkin olla linjassa egalitaristisen yhteiskuntamme tulojakomallin kanssa jos se vain kyettäisiin jotenkin käytännössä toteuttamaan.
siveys, 10.9.2008 05:27:
---
Koen kyllä olevani hirvittävän monen buddhalaisen periaatteen kanssa samoilla linjoilla, mutta tuo kiintymyksen kategorinen vältttäminen on mielestäni sellaiselta filosofiselta pohjalta kumpuavaa logiikkaa, että mä en vain kykene sulattamaan sitä sellaisena tapana elää, jota voisin suositella juuri kenellekään.
Mielestäni ikävien tunteiden absoluuttinen poissaolo ei ole mikään itseisarvo vaan enemmänkin ihmisen kontekstista erotetusta logiikasta kumpuava tapa ampua kokemuksellista elämäänsä jalkaan.
Mutta voihan tietenkin olla, että mä en vain ole vielä noussut viisauteen saakka ja saavuttanut nirvanaa, jonka seurauksena en varmasti jaksaisi tätäkään teille kirjoitella ;)
tbo, 10.9.2008 00:49:
---
---
mitä yksinäisyyttä se sillon on?