SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,807,637 views

siveys

Posts: 2,492

#15561 • • siveys lovely

Lyylikki, 17.7.2008 09:38:
Oletkos pohtinut sitä, että mahdollisesti tavoitteesi on liian korkealla. Ehkäpä haet toisesta ihmisestä jotakin tunnetta, jota ei edes ole olemassa. Rakkaushömppä ja diipa-daapa sekoittaa helposti mielen. Jos jollakulla rakastuminen on ollut sellainen tunne, että varpaankynnet lähtee irti, niin ehkä se sinulle olisi jotain muuta.


Kyllä mä uskon, että se on olemassa (myös minulle), mutta en tosiaan oleta sen ihan koko elämää kestävän. Olen minä joskus nuorempana useammankin päivän liihotellut pilvilinnoissa erään sopivasti saavuttamattoman kirjallisuutta opiskelevan kaunokaisen pauloihin pudonneena ;) Olenhan tietenkin tänä päivänä kovin erilainen ihminen kun silloin 8 vuotta sitten, mutta en haluaisi ajatella, että olisin kadottanut tätä taitoa vuosien varrella koska olen ihmisenä muuttunut nimenomaan enemmänkin tunteellisempaan ja nöyrempään suuntaan kuin mitä silloin olin.

Miksi (tulevaan) elämänkumppaniin pitäisi rakastua ja hänet oppia tuntemaan hetkessä? Puhut mahtavista ystävistä, jotka toteuttavat lähes kaikki tarpeesi, niin mitä muuta sitten olet hakemassa? Miksei jostakusta ystävästä voi tulla vielä karvan verran läheisempi?


En minä koekaan, että tulevaan elämänkumppaniin pitäisi rakastua. Olen ollut suhteellisen pitkässä parisuhteessa (yli 6v) ihmisen kanssa johon en koskaan rakastunut, mutta olin tässä suhteessa onnellinen ja olisin itse mielelläni jatkanut yhteistä eloamme tämän kuuden vuoden jälkeenkin jos emme olisi kohdanneet esteitä, joita emme ainakaan vielä silloin osanneet kumpikaan ylittää. Enkä kyllä oikeasti muista aikaisempien lyhytaikaisempienkaan suhteideni aikana tunteneeni pientä alkusysäystä kummempia rakastumisen tunteita (jos niitäkään).

Juuri tämä "mitä minä sitten oikein olen hakemassa" oli ehkä kirjoitukseni pointti. En nimittäin oikein koe, että perinteinen seurustelusuhde olisi minulle tässä elämäntilanteessa soveltuva, enkä oikeasti tiedä tulenko enää koskaan kokemaan sitä mielekkäänä vaihtoehtona järjestää elämäni tukipilarit. Lisäsit ovelasti kuvaukseesi sanan "lähes" kun minä käytin ihan tietoisesti omassa kirjoituksessani käsitettä "kaikki tarpeeni". Koen siis ihan oikeasti eläväni onnellista elämää ilman parisuhdetta ja vaikka varmasti jostakin ystävästäni voisikin tulla entistä läheisempi monellakin tapaa niin se tapahtuu sitten jos se tapahtuu omalla painollaan - toistaiseksi siihen ei tunnu olevan mitään painetta mistään suunnasta.

Kirjoituksessani ehkä nimenomaan tulin siihen tulokseen, että iso syy siihen miksi ylipäätään lähdin koko treffeille oli etäinen mahdollisuus löytää tuo ruusuinen tie pilvilinnoihin hetkeksi, että voisin nauttia siitä tunteesta (vaikka olen kyllä kovin onnellinen myös ilman sitä).

Onko ystäväsi sellaisia, joihin olet salama-ystävystynyt? Pitäisikö muistaa, että samasta kantasanasta lähtevät rakastuminen ja rakastaminen ovat tietyllä tapaa toistensa vastakohtia. Ne edustavat samalla hyvänolontunteen janalla eri päitä.


En muista rakastuneeni yhteenkään ystävistäni. Monia heistä olen kyllä tietenkin jo ensimmäisestä tapaamisesta saakka pitänyt erityisen mielenkiintoisina ihmisinä, mutta osan kauneus on avautunut vasta pidemmän syystä tai toisesta tapahtuneen yhdessä hengailun ja asteittaisen kuoren avautumisen kautta.

Minulle rakastaminen on tällä hetkellä tunne, jonka assosioin vahvasti nimenomaan ystäviini, vaikka tuon mainitsemani pitkän parisuhteen aikana se vielä olikin tunne, jonka assosioin vahvasti vain yhteen ihmiseen, silloiseen kumppaniini. En voi sanoa, että tämä muutos olisi tapahtunut ihan itsestään, luonnostaan ja kivutta, mutta tällä hetkellä tuntuu hyvältä, että asia on näin.

Vaikka olisi ihanaa olla ihastunut ja rakastunutkin, niin kuitenkin itse kaipaisin enemmän sellaista kumppanuutta, missä toisesta voisi olla varma. Sillä tavalla, että mitään älyttömän suuria epävarmuustekijöitä ei enää liittyisi yhdessäoloon. Esim. lomamatkoja olisi kiva suunnitella jonkun kanssa kaksin, tulisi halvemmaksikin.


Tämä on ollut yksi merkittävimmin mietityttäneistä asioista kun on käsitellyt polyamorisuuteen perustuvaa rakkauskäsitystä ja vaikka olisi luonnollisesti ihanaa tasapainoa luovaa, että joku ihminen haluaisi sitoutua viettämään lopun elämästään minun vierelläni, olen tullut siihen tulokseen, että tämä on sitoumus jota en halua kenenkään ystäväni kohdalla rohkaista suhteessa minuun.

Joissakin elämäntilanteissa, maailman potkiessa päähän tai vaatiessa tietynkaltaista stabiiliutta voi olla tärkeätä kyetä luottamaan siihen, että joku ihminen pysyy rinnalla, läheisenä tukena ja turvana, kunnes maailma näyttää jälleen itsessään tasapainoisemmalta. Lopullisena ratkaisuna en vain näe tätä kovin mielekkäänä maailmankuvani valossa, jossa ihmiset ja tilanteet muuttuvat ja kestävän onnellisuuden saavuttaminen ja ylläpitäminen vaatii jatkuvaa itsensä ylittämistä ja kehittämistä.

Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö rakastamiseen kannattaisi sitoutua. On tietenkin mahdotonta sanoa, että pysyn ikuisesti sellaisena ihmisenä, että tunnen syvää rakkautta kaikkia muuttuvia ystäviäni kohtaan, mutta voin hyvin tehdä lupauksen sekä itselleni että ystävälleni siitä, että ainakin seuraavan kuukauden, vuoden tai lapsen aikuistumisen ajan olen valmis tekemään parhaani mukaan töitä ymmärtääkseni, välittääkseni ja kunnioittaakseni häntä kaikissa vastaantulevissa tilanteissa. Tällaisella sitoutumisella on mielestäni merkittävä vaikutus niin henkilökohtaisessa kasvussa kuin myös siinä mitä ihminen voi elämässään saavuttaa.
RainChild

Posts: 909

#15562 • • RainChild
Täällä. En kai oikein nyt osaa sanoa muuta kuin, että täällä taas ollaan...

--
Rainchild is back home

AnssiV

Posts: 1,798

#15563 • • AnssiV EDM saved me from Jesus
Mä en tuu varmaan koskaan ymmärtämään naisia.. *nauru*
..mut ei se mitään, täällä on ihan kiva olla. *hymy*
JasoX

Posts: 378

#15564 • • JasoX Ruoska
mukavia olentoja noi naiset, mutta niin hankala tajuta niitä =D, mikäs siinä tänne sopii kyllä.

--
heartbeat will never fade

Umbala

Posts: 769

#15565 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s
Onneks niitä ei kaikkia tarvitsekkaan. Yhen ajatusmaailmaa kun seuraa intensiivisesti jonkunaikaa, sieltä alkaa löytyä selkeitä johdonmukasuuksia, ei vaan pidä olettaa et ne olis samanlaisia kun mitä itse olisit ajatellut. Tietysti on poikkeuksia, mut ei aina vaan saa olla liian helppoo *nauru*

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

JasoX

Posts: 378

#15566 • • JasoX Ruoska

Umbala, 18.7.2008 01:25:
Onneks niitä ei kaikkia tarvitsekkaan. Yhen ajatusmaailmaa kun seuraa intensiivisesti jonkunaikaa, sieltä alkaa löytyä selkeitä johdonmukasuuksia, ei vaan pidä olettaa et ne olis samanlaisia kun mitä itse olisit ajatellut. Tietysti on poikkeuksia, mut ei aina vaan saa olla liian helppoo *nauru*



Aivan, välillä koittanut seurailla vain yhtä - mutta yleensä siitäkään tullut mitään pidemmän päälle, ehkä sitten joskus myöhemmin tms :D Ei tää ookkaan helppoo, vaan pirun vaikeeta =)

--
heartbeat will never fade

kilobitti

Posts: 2,419

#15567 • • kilobitti 1-2-3 techno

Umbala, 18.7.2008 01:25:
Onneks niitä ei kaikkia tarvitsekkaan. Yhen ajatusmaailmaa kun seuraa intensiivisesti jonkunaikaa, sieltä alkaa löytyä selkeitä johdonmukasuuksia, ei vaan pidä olettaa et ne olis samanlaisia kun mitä itse olisit ajatellut. Tietysti on poikkeuksia, mut ei aina vaan saa olla liian helppoo *nauru*



Itse asiassa, eikö toi erilaisuus taitaa olla osa sitä viehätystä. Jos miehet ja naiset ajattelis samalla lailla, ni mehän oltaisiin henkisesti homoja tms *vink*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Umbala

Posts: 769

#15568 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

kilobitti, 18.7.2008 01:50:


Itse asiassa, eikö toi erilaisuus taitaa olla osa sitä viehätystä. Jos miehet ja naiset ajattelis samalla lailla, ni mehän oltaisiin henkisesti homoja tms *vink*


No niinhän se on. Tosin löytyy kundeistakin sellasia flippereitä, että jää perus bile-emäntien oikuttelut kakkoseksi. Mutta joo, se on kyl iso osa viehätystä, ja tosissaa ei saa olla liian helppoo, ni onistuminen tuntuu paremmalta.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

JasoX

Posts: 378

#15569 • • JasoX Ruoska
Melkein pahimmat flipperit löytyy kundien puolelta, ihme säätöä melkein joka kerta argh. Mutta tietenkin se olisi aivan liian tylsää jos kaikki olisi samasta muotista.

--
heartbeat will never fade

seilori

Posts: 482

#15570 • • seilori
noh täällä nyt sitten ollaan, moi vaan kaikille!
Dr. SYKErö

Posts: 141

#15572 • • Dr. SYKErö Kolmannen sukupolven Koe Kaniini

Nitta, 3.5.2008 21:38:
---
Macandron, 3.5.2008 21:33:
Kyllä tämä kesä tekee ihmeitä hormoneille. *iloinen**ding**tanssittel**täh**pahis**enkeli*

---

Olen ihan samaa mieltä *plur*



kesä kesä kesä kesä *plur* *jiihaa* *tanssittel* *slurps* *ökkö*

--
Lammas karhuntaljassa, kehrää ku kissa, tikkaa ku kani ja lähtee ku rusakko makuulta.

tir

Posts: 951

#15573 • • tir
jotenki ei hirveesti harmita et on täällä *ding**pepsodent*
palava

Posts: 28

#15575 • • palava iha liekeissä

tir, 18.7.2008 12:31:
jotenki ei hirveesti harmita et on täällä *ding**pepsodent*



Ei muakaan harmita sitten yhtään!!!!

Ja yhdyn myös voimakkaasti tuohon Dr. SYKErön hehkutukseen, ihanaa ku on kesä ja kauniita ilosia ihmisia joka paikassa ja hyviä bileitä, ja hormonit hyrrää ja hyvä fiilis...!!! Yes!

kesä kesä kesä kesä *plur**hihu**slurps**pepsodent*

siis jotta moi vaan kaikille munki puolesta.. *nauru*

--
Herne nenässä pitää luovuuden loitolla

onni3mk

Posts: 3,973

#15577 • • onni3mk Onni on.
Kohta se ois taas se aika vuodesta kun tekee mieli käpertyy jonkun kainaloon kylmältä ilmalta pakoon...

Ennakoinko? En suinkaan :D

--
Onni on.

Avatar
#15578 • • *Mirri* Guest
Mä palaudun tänne.
Avatar
#15579 • • Equalizer Guest

onni3mk, 18.7.2008 20:33:
Kohta se ois taas se aika vuodesta kun tekee mieli käpertyy jonkun kainaloon kylmältä ilmalta pakoon...

Ennakoinko? En suinkaan :D



jos ei heilaa helluntaina ei koko vu......