SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,841,632 views

Epailija

Posts: 5,636

#12862 • • Epailija Physicist, 2nd class.

niomic, 25.3.2007 22:52:
Oletko koskaan ajatellut, että ehken pidä kaikkia parisuhteita tai avioliittoja samassa arvossa ihan vain sen takia, että ne ovat teknisesti saman nimikkeen alla? Pahimmillaanhan suhde voi olla kuin Guantanamon vankilasta kuulusteluineen kaikkineen - mutta ei härrgud, eihän sitä saa rikkoa ku se on suhde! Ehkä sun mielikuvissa me nyt vain puhutaan semmoisista hyvistä suhteista missä itse itsesi haluaisit joskus nähdä. Tämä ei kuitenkaan tee muiden suhteista automaattisesti yhtä hyviä tai kunnioitettavia.



Kuinka usein voit ulkopuolisena sanoa kenen suhde on silkkaa Guantanamoa ja kenen ei? Ok, paskat suhteet eivät ehkä ole ihan samalla viivalla hyvien parisuhteiden kanssa. Henkilökohtaisesti olen kuitenkin kyllä siinä määrin ehdoton, että vaikka toinen olisikin maailman paskimmassa suhteessa, niin se on hänen hommansa tajuta asia ja tarvittaessa lopettaa suhde. Jos minä menisin onnistuneesti siihen väliin, niin se olisi vain käytännön osoitus siitä, että ongelmia kohdatessaan tämä toinen tekisi paskat ongelmien selvittämisen (tai suhteen lopettamisen) sijaan. Lupaa hyvää sitä omaa suhdetta ajatellen, eikö?

Jos henkilö on juuttunut parisuhteeseen syystä tai toisesta tai ei esim. tiedä paremmasta, niin en pidä mitenkään huonona luonteenpiirteenä sitä että ko. henkilö voisi pettää suhteen luottamuksen tavoitellessaan rehelliseseti jotain parempaa elämäänsä.



Okei, ymmärrän kyllä jos joku, joka ei tiedä paremmasta, vaihtaa suhdetta esim. törmätessään elämänsä rakkauteen. En tosin pidä sitäkään hirveän mieltäylentävänä tapana aloittaa suhdetta, sillä se toimii jatkuvana muistutuksena siitä, että toinen lähtee paremman mukaan jos sellainen tulee vastaan. En väitä, ettäkö tässä olisi jotain ihmeellistä tai välttämättä edes mitään moitittavaa, mutta kumppanin oloa se tuskin hirveästi parantaa - ellei tämä sitten omaa todella vahvaa itsetuntoa.

Toisaalta minusta on myös selkärangatonta mennä sieltä missä aita on matalin eli tarttua uuteen suhteeseen heti kun sellainen tarjoutuu sen sijaan, että selvittäisi ongelmat tai lakkaisi tuhlaamasta molempien suhteessa elävien aikaa.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Avatar
#12863 • • niomic Guest

Epailija, 25.3.2007 23:18:
---
niomic, 25.3.2007 22:52:
Oletko koskaan ajatellut, että ehken pidä kaikkia parisuhteita tai avioliittoja samassa arvossa ihan vain sen takia, että ne ovat teknisesti saman nimikkeen alla? Pahimmillaanhan suhde voi olla kuin Guantanamon vankilasta kuulusteluineen kaikkineen - mutta ei härrgud, eihän sitä saa rikkoa ku se on suhde! Ehkä sun mielikuvissa me nyt vain puhutaan semmoisista hyvistä suhteista missä itse itsesi haluaisit joskus nähdä. Tämä ei kuitenkaan tee muiden suhteista automaattisesti yhtä hyviä tai kunnioitettavia.
---


Kuinka usein voit ulkopuolisena sanoa kenen suhde on silkkaa Guantanamoa ja kenen ei? Ok, paskat suhteet eivät ehkä ole ihan samalla viivalla hyvien parisuhteiden kanssa. Henkilökohtaisesti olen kuitenkin kyllä siinä määrin ehdoton, että vaikka toinen olisikin maailman paskimmassa suhteessa, niin se on hänen hommansa tajuta asia ja tarvittaessa lopettaa suhde. Jos minä menisin onnistuneesti siihen väliin, niin se olisi vain käytännön osoitus siitä, että ongelmia kohdatessaan tämä toinen tekisi paskat ongelmien selvittämisen (tai suhteen lopettamisen) sijaan. Lupaa hyvää sitä omaa suhdetta ajatellen, eikö?


---
Jos henkilö on juuttunut parisuhteeseen syystä tai toisesta tai ei esim. tiedä paremmasta, niin en pidä mitenkään huonona luonteenpiirteenä sitä että ko. henkilö voisi pettää suhteen luottamuksen tavoitellessaan rehelliseseti jotain parempaa elämäänsä.
---


Okei, ymmärrän kyllä jos joku, joka ei tiedä paremmasta, vaihtaa suhdetta esim. törmätessään elämänsä rakkauteen. En tosin pidä sitäkään hirveän mieltäylentävänä tapana aloittaa suhdetta, sillä se toimii jatkuvana muistutuksena siitä, että toinen lähtee paremman mukaan jos sellainen tulee vastaan. En väitä, ettäkö tässä olisi jotain ihmeellistä tai välttämättä edes mitään moitittavaa, mutta kumppanin oloa se tuskin hirveästi parantaa - ellei tämä sitten omaa todella vahvaa itsetuntoa.

Toisaalta minusta on myös selkärangatonta mennä sieltä missä aita on matalin eli tarttua uuteen suhteeseen heti kun sellainen tarjoutuu sen sijaan, että selvittäisi ongelmat tai lakkaisi tuhlaamasta molempien suhteessa elävien aikaa.



Aina on parempaa saatavilla vähintään pinnallisesti tarkasteltuna ja jengin pitäis aina virallisesti lopettaa suhteensa ennenkuin voit tutustua henkilöön :). Pidä mielessä, että sinä et määrittele milloin suhteen luottamus on petetty, vaan ne henkilöt, jotka siinä suhteessa ovat.

Ehkä ongelmana onkin taloudellinen tilanne, eli mikäli suhteesta lähtisi, olisi yhtäkkiä tyhjän päällä?

Mut kaikella hyvällä musta alkaa tuntumaan siltä et me ollaan nyt kahlaamassa semmosessa tilanneriippuvaisessa ja määritelmäkeskeisessä suossa et on ehkä parempi lopettaa tällä kertaa tähän. Veikkaisin, että IRL tähän saataisiin huomattavasti tehokkaammin selvyys :)
Miinapiina

Posts: 3,494

#12864 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä

larzizi, 25.3.2007 22:57:
Kyllä on taas viime aikoina tullut oltua todella onnellinen omasta sinkkuudestaan, kun on seurannut vierestä muutamia parisuhdekriisejä ja sitä mielipahaa, jota ne aiheuttaa itse kullekin...........



joops, just aattelin tätä ihan samaa vloppuna... yhellä kaverilla ja sen miehellä oli vuosisadan mähinä (tai siis yks niistä) ja sillon käväs mielessä et ihan kiva on ollut olla yksikseen jonkun aikaa *joo*

muoks: vaikka sitä hellyyttä ja läheisyyttä välillä kaipaakin...

--
pinkki on pop!!!

Epailija

Posts: 5,636

#12865 • • Epailija Physicist, 2nd class.

niomic, 25.3.2007 23:33:
Aina on parempaa saatavilla vähintään pinnallisesti tarkasteltuna ja jengin pitäis aina virallisesti lopettaa suhteensa ennenkuin voit tutustua henkilöön :). Pidä mielessä, että sinä et määrittele milloin suhteen luottamus on petetty, vaan ne henkilöt, jotka siinä suhteessa ovat.



Hyvinkin totta. Tässä tulee oletettua rivien välissä paljon sellaista, mikä ei välttämättä laisinkaan pidä paikkaansa, mikä taas johtaa siihen, mihin viestisi loppuosa tarttuu.

Ehkä ongelmana onkin taloudellinen tilanne, eli mikäli suhteesta lähtisi, olisi yhtäkkiä tyhjän päällä?



Tämä tuli kyllä mieleen, mutta yksistään tästäkin tapauksesta olisin voinut kirjoittaa kappaleen pari tekstiä, joka olisi lopulta todennäköisesti ajautunut aika pitkälle alkuperäisestä asiasta. Päätin siis jättää väliin.

Mut kaikella hyvällä musta alkaa tuntumaan siltä et me ollaan nyt kahlaamassa semmosessa tilanneriippuvaisessa ja määritelmäkeskeisessä suossa et on ehkä parempi lopettaa tällä kertaa tähän. Veikkaisin, että IRL tähän saataisiin huomattavasti tehokkaammin selvyys :)



Mitäpä tähän vastaan väittämään, kun kerran olet varsin oikeassa. =)

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

zanta

Posts: 131

#12866 • • zanta Rovaniemen isäntä
Ei hitto pitäs melkeen lukee useemmin tätä itseänikin liippaavaa threadia :)
Pikkusen pitkä ainakin näkyy olevan :D
Tuo "ongelma" joka esiintyy naisten kanssa liikkuessa ainoana jamppana ja varsinkin jos lähtee vaikka vaateostoksille messiin kun naispuolinen kaveri ostaa kuteita niin antanee melko hyvin sen homoleiman ottaan.
Itsehän sanonkin olevani kaappihetero. :D
Vitunposket. Oon vaan niin jumalattoman rumaäklö että kukaan ei viitti ees nauraa, korkeintaan saan sääliviä katseita :D
Myönnän ainakin että vika on minussa, no ehkä naiset ei oo tajunnu sitä vastuuta minkä tasa-arvo tuo, pitää niittenki tulla ihan samalal tavalla iskeen äijiä ku toisinpäin.
Vaikka on tässä sinkkuilussa kyllä se hyvä puoli että ei tarvi niissä parisuhdekirseissä olla mukana, ne on joskus aika huvittavaa seurattavaa ja toisinaan taas ei :D
Then again missäpä ne naiset/tyttäret minua näkis... Siwassa, automaattiasemilla tankkaamassa, grillillä hakemassa ruokaa/ravintolassa syömässä(on muuten aika perseestä istua yksin pöydässä ja kattoa ku muut on joko kahestaan tai seurueina), postissa noutamassa levyjä/musagearia/viripalikoita moottoriajoneuvoihin, pankissa, niin ja soittamassa musaa.
Tuossapa minun elämä onkin julkisilla paikoilla :D
Eipä siinä paljoa sosialisoiduta, varsinkin kun päiväsaikaan olen yleensä ihan seis kun normisti nukun silloin..
Taitaa mennä vaan "parempaan suuntaan" jos tässä saa tonttikaupat tehtyä...
Maaseudun rauhaan, tontin rajat satojen metrien päässä talosta :D
Ei nää yhtään ketään. Ehkä poroja, peuroja, kettuja, ilveksiä, haukkoja ja pöllöjä :D
No sepä siitä, avautuminen suoritettu, vois vaikka sulkeutua :D

--
hyvät bileet ei tunnu miltään jos ei välillä käy paskoissa bileissä

ezzy

Posts: 8,060

#12867 • • ezzy Droid-pappa

larzizi, 25.3.2007 22:57:
Kyllä on taas viime aikoina tullut oltua todella onnellinen omasta sinkkuudestaan, kun on seurannut vierestä muutamia parisuhdekriisejä ja sitä mielipahaa, jota ne aiheuttaa itse kullekin. Hauskaa kyllä oli, että yhdessä näissä kriiseissä oli osallisena neljä henkilöä *tirsk*



Itsellä vähän päinvastainen homma, kun seuraa ja kuulee sivusta jengin sinkkutöppäilyjä jne. tulee aikamoinen inho sinkkuilua kohtaa, vaikka kyseiset "tavat" sinkkuilla eivät mitenkään päde itseeni :)
Ihmiset on kyllä niin julmia toisilleen...

Ärsyttävää, kun tulee kokoajan sulkeuduttua enemmän ja enemmän mitä pidempään on yksin.
Daverian

Posts: 491

#12868 • • Daverian
Taidan kohta olla täällä taas. Tai siis nyt olen pienellä miettimis tauolla. Täytyy miettiä vähän että mikä on fiksua. Kun saatan kesän lopulla siirtyä opiskelemaan tampereelle ammattikorkeaan ja tyttöystävä opiskelee lohjalla. Niin onko suhteen jatkamisessa mitään järkeä? Kun kummallakin on mahdollisuus nähdä vain viikonloppuisin. Että saa nähdä mitä tulee järkeiltyä. Suhteen lopettaminen vaikuttaisi kaikkein järkevimmältä tällä hetkellä. Koska onko järkevää olla suhteessa jossa vain nähdään viikonloppuisin ja siitäkin suurin osa ajasta menee varmaan nukkumiseen rankan kouluviikon jälkeen. No ei mahda mitään. Pitää ajatella asiaa.

--
*Team Espoon Roboottiarmeija*

Karski

Posts: 6,049

#12869 • • Karski Pomon kätyri

Daverian, 26.3.2007 11:53:
Taidan kohta olla täällä taas. Tai siis nyt olen pienellä miettimis tauolla. Täytyy miettiä vähän että mikä on fiksua. Kun saatan kesän lopulla siirtyä opiskelemaan tampereelle ammattikorkeaan ja tyttöystävä opiskelee lohjalla. Niin onko suhteen jatkamisessa mitään järkeä? Kun kummallakin on mahdollisuus nähdä vain viikonloppuisin. Että saa nähdä mitä tulee järkeiltyä. Suhteen lopettaminen vaikuttaisi kaikkein järkevimmältä tällä hetkellä. Koska onko järkevää olla suhteessa jossa vain nähdään viikonloppuisin ja siitäkin suurin osa ajasta menee varmaan nukkumiseen rankan kouluviikon jälkeen. No ei mahda mitään. Pitää ajatella asiaa.



Jos alkaa miettimään parisuhteen jatkamista
pelkillä 'järkisyillä' on jo ratkaisunsa tehnyt.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

KooKie

Posts: 4,338

#12870 • • KooKie aka. Petress Pan
I've been abducted by alien.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

KooKie

Posts: 4,338

#12872 • • KooKie aka. Petress Pan

hallucinogen, 26.3.2007 12:14:
Tai sit minbaarien staffia arseen.



I like the sound of that! "It's not a rape, it's surprise buttsecks!"

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

hallucinogen

Posts: 8,190

#12873 • • hallucinogen Edain

KooKie, 26.3.2007 12:18:
I like the sound of that! "It's not a rape, it's surprise buttsecks!"


"push that little red button" -> "squeeek"

--
pikku-*possu*

larzizi

Posts: 1,661

#12875 • • larzizi

Miinapiina, 25.3.2007 23:37:
muoks: vaikka sitä hellyyttä ja läheisyyttä välillä kaipaakin...



Tämäkin on vaan järjestelykysymys *vink* Itsellä sen verran hyvä tuuri käynyt, että jostain aina saa sitä läheisyyttä ja hellyyttä ja vieläpä ihanilta ihmisiltä *hihu*

ezzy, 26.3.2007 02:46:
Itsellä vähän päinvastainen homma, kun seuraa ja kuulee sivusta jengin sinkkutöppäilyjä jne. tulee aikamoinen inho sinkkuilua kohtaa, vaikka kyseiset "tavat" sinkkuilla eivät mitenkään päde itseeni :)
Ihmiset on kyllä niin julmia toisilleen...



Itse ei oo kyllä tullut paljoakaan kuultua mitään sinkkutöppäilyjä. Enemmän sitä tulee kuultua kaikkia parisuhdeongelmia *joo*


Onnellinen sinkkuna *plur*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

larzizi

Posts: 1,661

#12876 • • larzizi

zanta, 26.3.2007 00:25:
Then again missäpä ne naiset/tyttäret minua näkis... Siwassa, automaattiasemilla tankkaamassa, grillillä hakemassa ruokaa/ravintolassa syömässä(on muuten aika perseestä istua yksin pöydässä ja kattoa ku muut on joko kahestaan tai seurueina), postissa noutamassa levyjä/musagearia/viripalikoita moottoriajoneuvoihin, pankissa, niin ja soittamassa musaa.
Tuossapa minun elämä onkin julkisilla paikoilla :D
Eipä siinä paljoa sosialisoiduta, varsinkin kun päiväsaikaan olen yleensä ihan seis kun normisti nukun silloin..



Sun täytyy pitää kavereiden kesken jotkut illan istujaiset (vaikkapa siellä maaseudun rauhassa sitten *vink*) ja tehdä kavereiden kautta uusia tuttavuuksia *hymy*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

hallucinogen

Posts: 8,190

#12877 • • hallucinogen Edain

Avernian, 26.3.2007 21:18:
Lähteekö joku mun seuraksi perjantaina kattomaan stand-up-komediaa? *hymy*


Vieks syömään ja tarjooks samppista? *vink*

--
pikku-*possu*

zanta

Posts: 131

#12878 • • zanta Rovaniemen isäntä

larzizi,
Sun täytyy pitää kavereiden kesken jotkut illan istujaiset (vaikkapa siellä maaseudun rauhassa sitten *vink*) ja tehdä kavereiden kautta uusia tuttavuuksia *hymy*


Mitä ne kaverit on? :D
Nii joo ne on niitä jotka asuu jossain satojen tai tuhansien kilsojen päässä.
Ja joita näkee n. 1 kerran vuodessa ja lähes kaikki samana iltana eli 26.12.

--
hyvät bileet ei tunnu miltään jos ei välillä käy paskoissa bileissä