SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,701,487 views

workunit

Posts: 261

#9161 • • workunit Hymyilevä kukkakeppi
Ketähän tässä nyt quottais ja miten paljon? *ding* mesmesin asiaa jäin pohtimaan, sotkeennuin danan ajatuksiin ja epäilijän kommentteihin. Koskekoon postaus sitten vaikka kaikkia niitä sopivassa määrin ja oikeassa mittakaavassa.

Mes: mä ymmärrän sen jätkän pointin täysin, jos tuntuu että rakastaa sua, haluaa tavallaan olla sun kanssa mutta ei tiedä mitä tekisi ja miten olla ja tästä syystä "kaipaa vapautta". Se johtunee siitä, ettei se ite tiedä mitä elämältään haluaa eikä voi sitä oikein sun kautta hakea. Toisaalta jostain noista monista viesteistä pähkäilin sitte sitäki, että sitä pelottaa kuinka paljon välität hänestä ja hän kokee antavansa sulle vähemmän kuin mitä sinulta saa, sä rakastat sitä liikaa. Siis siten, ettei teidän rakkaus ole tasapainossa, ehkä kokee ettei ole oikea sen takia sinulle vaan tarvitset "paremman rakastavamman miehen itelles". Siihen en ota kantaa kuka voi määritellä kenetkin toiselle paremmaksi.

Äläkä nyt siellä vaivu epätoivoon sen takia ettei kukaan muka halua sitoutua ja tehdä normaaleja arkisia asioita toisen kanssa. Sitähän se parisuhde on parhaimmillaan ja pahimmillaan; ei tehdä mitään järkevää ja öhötetään sohvalla ja ihmetellään elämää. Toiset pitää siitä ihastumisen tunteesta ja kun se on poltettu katellaan jos ihastuis uudestaan. Ite olen sitä mieltä, että suhteessa pitää silti tulla sellaisia tuntemuksia että, perhoset lentää kahtasataa vatsanpohjassa ja hymyilyttää tajuttoman paljon, kun tajuaa miten paljon toisesta välittää. Eikä tämä tunne ole ihastumista. Eli paa se jätkä kadulle kattelee sitä vihreämpää ruohoa, ehjää itsesi ajan kanssa, nauti elämästä ja muista että rakkaus on ehtymätön luonnonvara. Se miten paljon rakastat nyt tapahtuu toistekin, jos niin haluat.

Epailija, 6.6.2006 16:48:
---
No tässä taas pitäisi ottaa huomioon se, että kahden eri ihmisen ollessa kyseessä eivät tunteetkaan koskaan ole ihan samanlaiset. Et tule koskaan löytämään ihmistä, joka välittäisi sinusta tismalleen yhtä paljon ja tismalleen samalla tavalla kuin sinä. Muista lisäksi se, että se kuva toisen tunteista, joka sinulle välittyy toisen ihmisen toimien ja sanojen kautta, ei koskaan ole yksi yhteen sen alkuperäisen tunteen kanssa.


Tästä oon osittain erimieltä, siitä oon samaa mieltä, että tasan samalla tavalla ei tunne tai näe asioita... Mutta, sitten joku vetää sua metrisellä kakkosnelosen rakkauden pätkällä päin näköä (toivottavasti näin käy), niin kerro voiko kaks ihmistä tuntea "yhtä voimakkaasti" toisiaan kohtaan. Jos toinen on vähemmän rakastanut/ihastunut kuin toinen, niin kyllä sen huomaa.

Dana, 6.6.2006 16:10:
(klipetiklip)
---
poika ei ymmärtänyt kun yhtäkkiä muutuin kovin kylmäksi. en halunnut olla liian läheinen koska en ollut varman omista tunteistani. Välitän niin paljon tästä ihmisestä, olen viimeisen kuukauden aikana meinannut soittaa hänelle joka päivä, mutta en silti soita. jokin sisällä estää sen, jos soittaisin tietäisin että me palattaisiin yhteen.. mutta mua pelottaa että mä en vieläkään tuntisi yhtä voimakkaasti kuin hän, ja että tekisin tän kaiken uudelleen joka sattuttaisi kundia pahasti. enkä halua satuttaa häntä yhtään enmpää.


Ymmärsin pointtisi täysin, ei tässä mun mielestä mitään ihmeellistä ole. On todella ikävä tunne itelle, kun tajuaa pitävänsä jostain ja samalla on pelko perseessä, että satuttaa ja tekee jotain sellaista mikä ei ole toiselle oikein. Sitten kun sitä toista loukkaa vaikka rakastaa, niin satuttaa samalla itseään ja voi voi mikä kierre siitä saadaankin sitten aikaiseksi. Pahinta tossa on se, ettet pidä siihen yhteyttä. Ehkä te voitte olla ystäviä kaikesta huolimatta ja poika pääsee rakkauden tuskastaa eroon tajuamalla sen, että olette yhdessä ystävinä.

Ei se silti ole kivaa tulla jätetyksi tosta syystä tai jättää toinen samasta syystä. Aiheuttaa ehkä kamalinta tuskaa ikinä.

Ja niin kauan kuin ei oo sinut ittensä kanssa kumppani ei vaihtamalla parane (lukuunottamatta jotain väkivaltasuhteita)

*piis*
tomii

Posts: 3,594

#9162 • • tomii kallion herttua

bubbelgum, 6.6.2006 23:42:
Hahha, löysinpä tällasen tuolta monen vuoden takaa. *nauru*
Mahtaakohan vielä tommosii bilettäjii olla olemassa... *ding*

---
klipeti klips



Ei tollasia ole ikinä ollutkaan *nauru*

--
reivaan kunnes kuolen

bubbelgum

Posts: 2,477

#9163 • • bubbelgum ~sylikissa~

tomii, 7.6.2006 18:26:

Ei tollasia ole ikinä ollutkaan *nauru*



No tulipa tossa vähän reilu 2 vuotta yhen sellasen kanssa hengattua, että kyllä niitä löytyy. *joo* Se on sitten tietysti eri asia että sattuuko ne olemaan musta kiinnostuneita, ja iskeekö kemiat yhteen vai ei... Sepä se vaikeempi osuus onkin. *uuh*

--
Hullu ku pullosta tullu.

toma

Posts: 2,009

#9164 • • toma Tototoototo

bubbelgum, 7.6.2006 20:19:
No tulipa tossa vähän reilu 2 vuotta yhen sellasen kanssa hengattua, että kyllä niitä löytyy. *joo* Se on sitten tietysti eri asia että sattuuko ne olemaan musta kiinnostuneita, ja iskeekö kemiat yhteen vai ei... Sepä se vaikeempi osuus onkin. *uuh*


Niin no jos vaatimustaso on tota luokkaa niin oletettavasti moisen täyttävällä on vähintään yhtä kova :D Tosin sähän tietty olet täydellinen?-)

Nojoo ei noi nyt mitään mahdottomia vaatimuksia ole, mutta ainakaan itse en läheskään noin tarkasti rajaa. Sen tuntee sitten kun tuntee, vaikka toki tietyt piirteet ovatkin vähintään merkittävästi haittaavia.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Epailija

Posts: 5,636

#9165 • • Epailija Physicist, 2nd class.

workunit, 7.6.2006 14:12:
Tästä oon osittain erimieltä, siitä oon samaa mieltä, että tasan samalla tavalla ei tunne tai näe asioita... Mutta, sitten joku vetää sua metrisellä kakkosnelosen rakkauden pätkällä päin näköä (toivottavasti näin käy), niin kerro voiko kaks ihmistä tuntea "yhtä voimakkaasti" toisiaan kohtaan. Jos toinen on vähemmän rakastanut/ihastunut kuin toinen, niin kyllä sen huomaa.



No mun tuurillani tuossa tilanteessa "vammoja" saa vain toinen osapuoli. x)

Olen samaa mieltä siinä, että jos tunteet ovat totaalisesti eri tasolla, niin sen kyllä huomaa. Jos molemmat taas ovat voimakkaasti rakastuneita, on helppo olla yhtä mieltä sen suhteen, että "rakastetaan toisiamme maailman eniten". Tästä huolimatta ovat toisen tunteet väistämättä voimakkaammat kuin toisen, vaikka ero saattaakin olla merkityksetön. Täytyy ottaa huomioon, että vaikka toinen tuntuisikin välittävän sinusta yhtä paljon kuin sinä hänestä, on kyse vajavaisin metodein välitetystä tiedosta, jota omat tunteet vielä värittävät suuntaan tahi toiseen. Vai voiko joku sanoa keksineensä keinon, joka tuntuisi riittävältä sen pakahduttavan tunteen välittämiseen? Onko joku onnistunut pitävästi korvaamaan lauseen "tietäisitpä kuinka paljon sinua rakastan" lauseella "nyt tiedät tismalleen kuinka paljon minä sinua rakastan"?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Tiikerriii

Posts: 1,113

#9166 • • Tiikerriii Tj
uskaltaiskohan...ehkä jos sit kuitenkin olisi täältä pois? *hihu*

--
RÄYH!!!!

RainChild

Posts: 909

#9167 • • RainChild

RainChild, 7.6.2006 00:12:
Tjaahs, huomen pitäs olla treffit *tirsk*



Oli kivaa, sellaiset.. 6 tunnin treffit *nauru* *tirsk* hassu olo nyt... noh, pitää ottaa ihan rauhas ja kattella tuleeko täst mittää :)

--
Rainchild is back home

sapeli

Posts: 11,768

#9168 • • sapeli jokukukamikä?

Epailija, 7.6.2006 22:29:
Vai voiko joku sanoa keksineensä keinon, joka tuntuisi riittävältä sen pakahduttavan tunteen välittämiseen? Onko joku onnistunut pitävästi korvaamaan lauseen "tietäisitpä kuinka paljon sinua rakastan" lauseella "nyt tiedät tismalleen kuinka paljon minä sinua rakastan"?



Suht lähelle on päästy, mutta se ei ollut sellainen keino mitä voi kertoa muille - ei siksi etten haluaisi, vaan siksi että en osaa sanoin sitä kertoa. Mutta on ainakin yksi ihminen joka on nähnyt lävitseni ja tietänyt sillä tietyllä hetkellä täsmälleen kuinka paljon häntä rakastan, ja itse näin saman hänestä. *hymy*

Eipä sitä voi todistaakaan onko koko juttu vain kuvitelmaa tai ei, mutta ne keinot mitä on käytettävissä tuon kokemuksen todellisuuden määrittelyyn huutavat minulle että sitä todellisempaa hetkeä en ole vielä kokenut.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Bellezaaa

Posts: 573

#9169 • • Bellezaaa Afrodite*

|Cronos|, 14.3.2002 19:32:
hmm.. toi on kyl totta et ku on sinkku niin riittää aikaa kaikkeen muuhun.. haittapuolenan et sitä luppo aikaa on sitte todellakin riittäväst...


hmmm luppoaikaa....
mitä se on *ding*
ite tulee aina mietittyy et miten saa 24 h riittämään kaikkeen siihen mitä duunailee,
yleensä on niin et hyvä ku ehtii nukkuu tarpeeks *hih*
MesMeRise

Posts: 667

#9170 • • MesMeRise Spinnamon
En ole varmaan edes tajunnut kiittää kaikkia jotka on tukenu ja neuvonu ja kertoillu omia kokemuksia.
Kiitos *sydän*

Mä alan uskomaan et sellaset ihmiset on kadonnu maan päältä tai niitä ei ole edes olemassa, jonkalaista mä haluisin rinnalleni. Uskon ite et mun vaatimukset ei ole edes kauheita.

Ottaa päähän koko tilanne, mut minkäs teet.
tomii

Posts: 3,594

#9171 • • tomii kallion herttua

MesMeRise, 8.6.2006 23:18:
Mä alan uskomaan et sellaset ihmiset on kadonnu maan päältä tai niitä ei ole edes olemassa, jonkalaista mä haluisin rinnalleni. Uskon ite et mun vaatimukset ei ole edes kauheita.

Ottaa päähän koko tilanne, mut minkäs teet.



Kaikista tuntuu välillä tolta. Ei siis kannata hätääntyä. Tosin en nyt väitä, että kaikille olisi tässä maailmassa sitä täydellistä partneria, jota tosin moni tuntuu hakevan ja jonka hakeminen on mun henkilökohtaisena mielipiteenä aika naurettavaa, koska ihan täydellistä puoliskoa aika tosi harvoille läytyy (näin uskon omien kokemusteni pohjalta). Mutta joo... uskoisin, että sun vaatimukset täyttäviä herroja löytyy vaikka millä mitoin. Onhan meitä niin joka lähtöön ja niin maan pirusti tällä pallolla *hymy*

--
reivaan kunnes kuolen

MesMeRise

Posts: 667

#9172 • • MesMeRise Spinnamon

tomii,
-snips-



Mä selitän mulle mun probleeman.

Mä olen sellanen et tykkään passata. Tykkään laittaa ruokaa, pestä toisen likasii sukkia, ja tehä muutakin sellasta pientä. Kuten keittää aamukahvia ja tehdä sämpylöitä. Siihen et teen sitä, ei tarvi mennä kauaakaan aikaa. Se tuottaa sen, et miehiä alkaa ahdistamaan, kun on jotenkin liian tuttavallista (ja kyllä olen kuullut ton selityksen useissa muodoissa monta kertaa)

Mutta kun EN mä tarkota sillä mitään ihmeen, nopeaa sitoutumis sontaa. Teen sen koska tykkään pienillä asioilla, piristää toisen mieltä.

Toinen asia on se, etten yksinkertaisesti voi kuvitella suhdetta jossa toiseen koskeminen ja sellanen hellittely on rajotettua. Ei, se ei todellakaan tarkoita sitä, että joka kadunkulmassa pitää olla lääppimässä, eikä se tarkoita sitä et koko ajan pitäs harrastaa seksiä tai muutakaan kyhnäystä, mutta kyllä mä olen niinkin antiikkisen ajattelun orja, että nainen on se heikompi, ja tykkään olla piilossa siellä toisen kainalossa tätä pahaa maailmaa *hihu*
Useemmat miehet suhtautuu vaan siihen niin, et joko niistä ei ole sitä läheisyyttä antamaan tai sitten se katoaa jonkun kk päästä, ku ei se enää oo kivaa ja samanlaista ku ennen. Eikä sen eteen tietenkään jakseta nähdä vaivaakaan mutta... enivei.

Nää on vissiin liikaa vaadittu..

Yhen ihmisen olen nyt tavannut joka ne vaatimukset periaatteessa täytti. Mutta muut asiat sitten mätti.

tomii

Posts: 3,594

#9173 • • tomii kallion herttua

MesMeRise, 8.6.2006 23:52:
---
-klips-



En kyl ymmärrä mikä tossa sit mättää... *ding* No ihmiset ovat tietty erilaisia, mutta en usko, että ainakaan mua ahdistaisi moinen. Itseasiassa tykkään itsekin tehdä ruokaa ja tulihan sitä tehtyä aika paljon yhdelle entiselle tyttöystävälle seurustellessamme. Eli en ole mikään sellainen tyyppi, joka välttämättä haluaisi olla joka päivä ulkona syömässä (jo ihan opiskelubudjettinikin takia ja voin tän takia välillä vaikuttaa vähän tylsältäkin), koska tykkään tehdä ruokaa. *joo* Tosin liika paasaus voi varmaan välillä tuntua siltä, että "meinaako tuo, etten itse osaa tehdä mitään". Mutta kuten sanottua, niin ihmiset ovat erilaisia ja joillekin toi ei varmaan sovi, että niitä paasataan. Mutta se, että tyttö haluaa käpertyä kainaloon, kun pelottaa, on mun mielestä ja varmaan monen muunkin miehen mielestä aika söpöä *tirsk*

--
reivaan kunnes kuolen

Avatar
#9174 • • infiana Guest
Kaukaisilta tuntuvat ne ajat kun täällä valitin jokatoinen päivä että NOUBADI LAVS MII... Nyt valitan seukkausluukussa et MIEHET EI TAJUU MITÄÄN, ja seukatessa voi joskus olla vähän tylsää.*blush*
tomii

Posts: 3,594

#9175 • • tomii kallion herttua

Infiana, 9.6.2006 15:31:
Kaukaisilta tuntuvat ne ajat kun täällä valitin jokatoinen päivä että NOUBADI LAVS MII... Nyt valitan seukkausluukussa et MIEHET EI TAJUU MITÄÄN, ja seukatessa voi joskus olla vähän tylsää.*blush*



Jos alkaisi harrastamaan kaksoiselämää, toinen seukkasusta ja toinen sinkkuilua, niin se voisi ratkaista ongelmat. *hih* Mutta ihminen - ei ikinä täysin tyytyväinen *nauru*

--
reivaan kunnes kuolen

Hetu

Posts: 666

#9176 • • Hetu hetaro
Niin, no tää on just niin tätä.. täl hetkel NIIN onnellinen et on sinkku, ettei ole sitä toista siinä jäkättämässä ;), mut kyl se aika taas kohta iskee kun olis kiva käpertyä sen oman kullan kaikkuun.. *uuh*
MesMeRise

Posts: 667

#9177 • • MesMeRise Spinnamon

tomii,
-nips-



No aaaargh. Näyttäkää mullekkin sellanen mies jonka mielest se kainaloon käpertyminen on söpöä..

Mä pelkään kaikkea pimeetä, hämähäkkejä, lampunvaihtamista, liesituuletinta yms *hihu*
Unik

Posts: 4,117

#9178 • • Unik
"Loppujen lopuksi elämä kuitenkin on ihmisen parasta aikaa" *tirsk*
toma

Posts: 2,009

#9180 • • Edited toma Tototoototo

U n i k, 10.6.2006 14:36:
Elämä on komedia niille jotka ajattelevat ja tragedia niille jotka tuntevat.


Heh, tajusin juuri tosta sun sigistä, että mun mielestä kaikki on aina aika humoristista :D

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac