SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,839,993 views

NaperO

Posts: 92

#2901 • • NaperO normien katkaisin

T-rex-orava:
Ei kai se yksin olo niin pelottavaa ole, vai onko? Joskus parhaimmillaanhan se on vapauttavaa.



Yksinäisyydestä on varmasti apua monissa tilanteissa, mutta toisinaan se on painostava tunne.

Sinkkuna pärjää hyvin enkä hakisi suhdetta vain sen takia, että saisi jonkun viereen nukkumaan yms. Mutta kun huomaa tosiaan olevansa täysin yksin, se on raskasta. Kai aika monet masentuvat silloin täysin, itselläni se näkyy pääasiassa unettomuutena. Niin kauan kuin pystyn pitämään itseni tekemässä jotain, ei tule ajateltua että on yksin. Tietämättömyys on ihanaa. Kuitenkin kun yrittää käydä nukkumaan, jos ei ole aivan rättiväsynyt rupeaa usein kelailemaan asioita, ja silloin huomaa taas olevansa yksin.

Ja sen ajatteleminen on kuin noidankehä. Mitä enemmän ajattelee yksinäisyyttä, sitä yksinäisempi huomaa/luulee olevansa.

--
\\\"Freeze you mother-sticker! This is a fuck-up!\\\"

Avatar
#2902 • • pipa Guest
kukkuu... *känniääliö* enpä täälä ole käynyt vähään aikaan kuikuilemassa..
Jaques

Posts: 1,390

#2903 • • Jaques HUGC / So Nice!

Pipa:
kukkuu... *känniääliö* enpä täälä ole käynyt vähään aikaan kuikuilemassa..



Tervetuloa vaan Pipa.*hali* Täällä me suurin osa vielä ollaan.*nyyh* Mut onnex on perjantai joten pääsee *känni* ja *jiihaa* ja ehkä joku meistä löytää *enkeli* vierestä huomen aamulla. Voi vain toivoa.

*piis*Jaques

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

Jaques

Posts: 1,390

#2904 • • Jaques HUGC / So Nice!
Tai, ehkä jotkut haluavat löytää *pahis* vierestä. No, what ever floats your boat. i say.

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

ChocoCat*

Posts: 690

#2905 • • ChocoCat* Prinsessa
Mutta heiijj..
Onhan sinkkunakin elämää..*iloinen*
Niinhän.
(vaikka olisi kiva JOSKUS seukatakin..*justjoo*)
..mutta kai se jokupäivä taPahtuu, sitä ennen *jiihaa*..
*pus**pus**pus**pus**pus*

--
Kukas kissan hännän nostais ellei kissa itse..

cheat

Posts: 796

#2906 • • cheat

merqus:
Olisi kyllä mukava joskus saada selville mitä oikeastaan haluaa *uuh*



Laitanpahan tänne vielä viestin vaikka niin sinkku en enää olekaan, aika paljon täällä spekuloitu sitä kipinää ja ihastumista ja mä sain ainakin aikaisemmilla viesteilläni myös jonkunverrran tuohtunutta palautetta...niih, mitä haluaa.
mä selvitin ton kysymyksen, tai oikeastaan se selvitettiin mun puolesta...kaikinpuolin epäsopiva henkilö (niinkun käytännöllisiltä ominaisuuksiltaan) astui mun elämään, ja huomasinkin että mehän nauretaan samoille asioille, ollaan luonnollisia toistemme seurassa, viihdytään yhdessä ja kaikinpuolin toisen kanssa on hyvä olla.sitä mä olen halunnut.mutkattomuutta.onneksi tämä henkilö koki samoin.siksi ei niin sinkku enää.kerrankin vastaan käveli niinkin kliseinen henkilö kun sielunkumppani.*hymy* ja todella semmoinen ihminen jota olisin viimeksi tavoitellut ellei sattumalta oltais törmätty ja tutustuttu kaverin kautta.*sydän*

--
I started out with nothing and I still got most of it left.

Epailija

Posts: 5,636

#2907 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Aloitetaanpa välillä uutta rönsyä...

Tulin tuossa päivänä toisena miettineeksi erään stereotypian todenperäisyyttä. Muistin nimittäin jonkun vanhan City-lehden Walter de Campin palstalla olleen tilityksen, jossa joku mieshenkilö valitti naisten seurustelevan hänen kanssaan, koska hän sopii heidän ”elämän käsikirjoitukseen”. Samansuuntaista ajattelua on ollut näkyvillä näissä esim. The Bachelorissa, jossa naiset huokailevat miehen olevan ”kaikkea sitä, mitä olen aina toivonut mieheltä”. Stereotypia tässä tapauksessa on siis se, että naisen valintaan vaikuttaa ensisijaisesti miehen ”sopivuus rooliinsa” ja toissijaisesti taas itse mies. Eli jos nainen halajaa porvarillista elämää, niin akateemisella ja varakkaalla, mutta ei niin kivalla miehellä on paljon paremmat saumat kuin aivan ihanalla ja hemmetin välkyllä levyseppähitsaajalla. Miehillä taas tuntuu oman empirian mukaan menevän niin päin, että on ihan sama onko nainen ”sitä mitä tilattiin”, jos sattuu kyseiseen henkilöön ihastumaan. Eli se ”oman elämän käsikirjoitus” tuntuisi miehellä olevan toissijainen silloin kun tunteet astuvat peliin.

Ja tämä tosiaan on asioiden yksinkertaistamista ja stereotypisointia, mutta olisi silti ihan mukava kuulla mielipiteitä siitä kuinka paljon noilla ”elämän käsikirjoituksilla” on kumppanin valinnassa painoarvoa. On selvää, että jos toisesta löytyy niitä etsittyjä piirteitä, niin silloin todennäköisemmin myös ihastuu tai ihastuminen voi niiden kautta vahvistua - siinä mielessä tuo käsikirjoitus varmasti vaikuttaa. Ja vaikka tähän väliin joku voisikin argumentoida, että silloin saattaa ihastua vain niihin piirteisiin, eikä itse henkilöön, niin mielestäni jotkut näistä piirteistä nimenomaan ovat niitä, jotka tekevät kyseisestä henkilöstä sen mitä tämä on. En siis tarkoita piirteellä pelkästään ulkoisia tai persoonaan liittymättömiä ominaisuuksia, vaan myös niitä ominaisuuksia, joiden perusteella valinnan kuuluukin mielestäni tapahtua.

Alustus uhkaa syödä pohjan koko viestiltä... Lopuksi pari heittoa lonkalta:

Tunnustaako joku valitsevansa miehen / naisen aina vain ”edustustehtäviin” tai vastaavin perustein? Kuinka paljon pienet puutteet kokonaisuudessa häiritsevät? Paljonko olet valmis antamaan periksi vaatimuksistasi?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Sinza

Posts: 2,227

#2908 • • Sinza

Epailija:
Tunnustaako joku valitsevansa miehen / naisen aina vain ”edustustehtäviin” tai vastaavin perustein? Kuinka paljon pienet puutteet kokonaisuudessa häiritsevät? Paljonko olet valmis antamaan periksi vaatimuksistasi?


Loppujen lopuksi millään muulla ei ole väliä mikäli vain on ihastunut tyyppiin. Mutta tunnustan, että silloin harvoin, kun minä ihastun, on kyseessä aina suht hyvännäkönen tyyppi. Rahallisella puolella ei ole niinkään mulle väliä. En tietenkään väitä, että pelkkä ulkonäkö merkitsee, lisäksi tietenkin luonne. Niinkin on käynyt, että olen ihastunut todella hyvännäköiseen tyyppiin, mutta sitten kun sitä on oppinut tuntemaan enemmän, on huomannut, että ei siitä ainakaan missään vakavassa mielessä ole kiinnostunut. Mutta mun tapauksessa tyypin ulkonäöllä on suurehko vaikutus ihastumisvaiheessa. Mutta kai sitä vois antaa periks jonkun verran ”vaatimuksista”, mikäli oikeesti ihastuis tyyppiin. Mutta en vaan usko ihastuvani sellaiseen tyyppiin, joka ei kiinnittäis mun huomiota. No, olipa jauhamista.. Mutta hankala aihe.. *ding*

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

S-T

Posts: 1,195

#2909 • • S-T Pieni
Ihastuin omaan kaljuun ja karvaiseen (jotka molemmat olivat ominaisuuksia, joita tätä ennen jokseenkin karsastin) mieheen lähinnä hänen erinomaisten älyllisten lahjojensa ansiosta. Eikä siinä ollut kyse akateemisuuden sopimisesta elämäni käsikirjaan :]

(Toisaalta fiksut ihmiset usein esim. pukeutuu tyylikkäästi, mikä teki myös tästä kyseisestä tapauksesta ulkoisesti viehättävän)

--
Pieni on kaunista.

SilverJo

Posts: 1,893

#2910 • • SilverJo I solemnly swear that I am up to no good.
Tuo porvarillinen elämä.. Tokihan se houkuttelee, en todellakaan panisi vastaan jos joku rikas ukkeli tahtoisi ostaa minulle pajan, talon, auton tms. Mutta luultavasti se porvarillisuus unohtuu hyvin nopeasti jos vastaan tuleekin se, johon ihastuu/rakastuu kybällä ihan persoonan ja luonteen vuoksi. Itse asiassa miehet, joihin olen ihastunut ovat (omituisen usein) juuri niitä, jotka kädet mustana ruuvaavat autojaan ja kilpaa kehuvat takakontissa olevien vahvistimien tehoja.. Mikä ei sinänsä ole aina ihan edustuskelpoista. Tästä akateemisesta&varakkaasta muuten hyvä esimerkki varmaankin on Harkimo.. Tuskin ainakaan ulkonäkönsä avulla on näitä naisia hurmannut.

Mulla ei taida mitään tiettyjä vaatimuksia olla, tosin sellaisia tätä-en-voi-sietää-asioita on, kuten tupakanpoltto. Astma tekee myös joskus suhteesta hankalan, mun kotiin kun ei koiria tai kissoja tuoda (tosin onhan niitä sellaisia koiria, jotka eivät kaikille oireita aiheuta). Tuostapa tuli mieleeni, että ehkä tämän voisi luokitella vaatimukseksi; omistan muutaman kärmeksen->ei ole (ainakaan vielä) tullut vastaan miestä, jonka vuoksi niistä luopuisin!

Miehiltähän usein kysellään, että miellyttääkö blondi vaiko brunetti tai vaihtoehtoisesti punapää.. Itse voisin sanoa, että monesti huomioin ne kaljut yksilöt, kai siinä on jotain mikä vetää puoleensa. Tummat ovat varmaankin listalla seuraavana, tosin olen kyllä joskus vaaleisiinkin ihastunut, joten taisin tuossa juuri oman listani sabotoida. Eräs mun mielenkiinnon herättävä ryhmä on motoristit, se tosin selittyy sillä, että itsekin nautin ajamisesta suunnattomasti. Ylitrimmatut (tiedä sitten miten se luokitellaan) eivät taas ole mieleeni, toisaalta se kaljamahakaan ei hirveästi innosta. Miehet, joilla on selvä päämäärä elämässään ovat ..hmm.. ehkä jotenkin kiihottavia. Varmaankin siksi, että itse tiedän aika tarkkaan mitä elämältäni haluan.


Tässäpä miehille ihan huumoripohjalta vastakysymys (tai ehkä se koskee myös joitain naisiakin, tosin siinä vastaavassa tilanteessa):

Moniko myöntää valinneensa neitokaisen pelkästään painovoimaa vastustavien ulokkeiden vuoksi tai siksi (pistetäänkö vieläkin pahemmaksi), että olisi aina pimperoa saatavilla?

--
Broken words always
start as thoughts.
Clean thinking keeps
things beautiful.

siveys

Posts: 2,492

#2911 • • siveys lovely

CodeBlind:
Niin ja tästä asiasta ei KANNATA olla eri mieltä! *nauru* Asiat KANNATTAA ajatella itselleen niin, että ei voi menettää. Kyllä varmaan pystyy ajattelemaan niinkin päin, että menettää ihan kamalasti, mut se ei todellakaan kannata. *nauru*


Vähän sama juttu kuin et ei kannata hävitä lotossa joka viikko, vaan kannattaa voittaa se jättipotti.

Useiden ihmisten metakognitiiviset kyvyt eivät ole niin kehittyneitä, että he pystyisivät valitsemaan ajattelumallinsa jonkin tietoisen päätöksen pohjalta.

Samoin kuin minä en osaa voittaa lotossa, vaikka joskus yritänkin, eivät jotkut ihmiset osaa ajatella asioita tietyllä psyykkeen kannalta proaktiivisella tavalla, vaikka he olisivatkin jollain tasolla tietoisia siitä, että näin KANNATTAISI tehdä. *uuh*
hallucinogen

Posts: 8,190

#2912 • • hallucinogen Edain

Epailija:
Kuinka paljon pienet puutteet kokonaisuudessa häiritsevät? Paljonko olet valmis antamaan periksi vaatimuksistasi?



Jos nyt ensin ees ihastuis johonkin *nauru*
Mut eiköhän siin vaiheessa kun ei meinaa pysyä housuissaan kun toisen näkee niin unohda parit pienet ”virheet” ja joskus voi käydä niinkin et kun on rakkaudesta sokea niin ei tajua et toinen on liian erilainen. *hymy*

Koitettu on ”sopii rooliinsa”, ei toimi mulla joten ihastumista odotellessa *nauru*

--
pikku-*possu*

Epailija

Posts: 5,636

#2913 • • Epailija Physicist, 2nd class.

SilverJo:
Moniko myöntää valinneensa neitokaisen pelkästään painovoimaa vastustavien ulokkeiden vuoksi tai siksi (pistetäänkö vieläkin pahemmaksi), että olisi aina pimperoa saatavilla?



Johdatteleva kysymys. Esimerkkinä vanha ja huono vitsi: 80% ratsastavista miehistä myöntää olevansa homoja. Vitsin selitys: Loput eivät myönnä. *vink*

Itse _en ole_ tehnyt valintaa noiden perustella, etenkään tuon jälkimmäisen. *piis*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

SilverJo

Posts: 1,893

#2914 • • SilverJo I solemnly swear that I am up to no good.
*aplodit* Epailijalle!

--
Broken words always
start as thoughts.
Clean thinking keeps
things beautiful.

hallucinogen

Posts: 8,190

#2915 • • hallucinogen Edain

SilverJo:
*aplodit* Epailijalle!



Valitseeko naiset parinsa painovoimaa vastustavien ulokkeiden mukaan? *vink*

--
pikku-*possu*

bubbelgum

Posts: 2,477

#2916 • • bubbelgum ~sylikissa~
Ohhoh.. Nyt on päässy käymään niin hassusti että tää tyttö saattaa olla matkalla pois tästä luukusta... *plur*

--
Hullu ku pullosta tullu.

Epailija

Posts: 5,636

#2917 • • Epailija Physicist, 2nd class.

bubbelgum:
Ohhoh.. Nyt on päässy käymään niin hassusti että tää tyttö saattaa olla matkalla pois tästä luukusta... *plur*



Hurjasti onnea matkaan! *iloinen*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Epailija

Posts: 5,636

#2918 • • Epailija Physicist, 2nd class.

SilverJo:
*aplodit* Epailijalle!



*nauru* Ei se nyt noin harvinaista ole, että ei tee valintaansa noiden asioiden perusteella. Eihän? *hih*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

cheat

Posts: 796

#2919 • • cheat
takaisin täällä.jätkä kävi välittömästi tarkistamassa ruohon aidan toisella puolella.ei enää ikinä.*kivatsulle*

[muokattu 25.1.2004 17:35]

--
I started out with nothing and I still got most of it left.

hallucinogen

Posts: 8,190

#2920 • • hallucinogen Edain

cheat:
takaisin täällä.jätkä kävi välittömästi tarkistamassa ruohon aidan toisella puolella.ei enää ikinä.*kivatsulle*

[muokattu 25.1.2004 17:35]



No aika sika heppu kyl, mistä sait tietää?

--
pikku-*possu*