19,912 posts, 996 pages, 8,099,508 views
Imho ihmisillä taas on täysin epärealistisen korkeat tavoitteet ja toiveet, joita ei koskaan voi kukaan kunnolla täyttää. Ei se onnellisuuden salaisuus ole kaiken saaminen, vaan se että osaa tyytyä johonkin.TiiTu:
parempi olla nirso ku tyytyä vaan johki ku ei parempaakaan oo*joo*
pHaze:
---
TiiTu:
---
Imho ihmisillä taas on täysin epärealistisen korkeat tavoitteet ja toiveet, joita ei koskaan voi kukaan kunnolla täyttää. Ei se onnellisuuden salaisuus ole kaiken saaminen, vaan se että osaa tyytyä johonkin.
pHaze:
---
TiiTu:
---
Imho ihmisillä taas on täysin epärealistisen korkeat tavoitteet ja toiveet, joita ei koskaan voi kukaan kunnolla täyttää. Ei se onnellisuuden salaisuus ole kaiken saaminen, vaan se että osaa tyytyä johonkin.
Pygmi:
---
pHaze:
jos ei yksinkertaisesti löydä ihmistä jonka kanssa kemiat kolahtavat, ja joka tuntuisi enemmän kun kaverilta, ei ole syytä muodostaa tilapäistä seurustelusuhdetta huvin vuoksi.
Ei tietenkään pidä tyytyä johonkin josta ei tule onnelliseksi, mutta väitän edelleen että useilla ihmisillä on epärealistiset toiveet ja haaveet ihmissuhteissa, ja tämä asianlaita johtaa helposti vielä suurempaan tyytymättömyyteen ja onnettomuuteen. Toi kolahtaminenkin on jo aika pitkälle kiinni pelkästä ihastumisesta, joka sinällään on melkoisen typerä pohja vakavalle, pitkäaikaiselle ihmissuhteelle.T-rex-orava:
Mutta jos ei tavoittele sitä, mikä omasta mielestä on tärkeää, tulee vain katkeraksi ja tyytymättömäksi. Ja jos kukaan tapaamista ihmisistä ei oikeasti kolahda, niin miksi lähteä tekemään siitä jotain suurempaa kun tietää jo etukäteen, että omalta puoleltaan ei ikinä tule antamaan sille toiselle sitä, minkä toinen ansaitsisi?
pHaze:
Toi kolahtaminenkin on jo aika pitkälle kiinni pelkästä ihastumisesta, joka sinällään on melkoisen typerä pohja vakavalle, pitkäaikaiselle ihmissuhteelle.
Pygmi:
---
pHaze:
Toi kolahtaminenkin on jo aika pitkälle kiinni pelkästä ihastumisesta, joka sinällään on melkoisen typerä pohja vakavalle, pitkäaikaiselle ihmissuhteelle.
---
Tietysti riippuu kenellä kolahtaa ja missä, ehkä huono termi. Joka tapauksessa tarkoitin ihmistä jonka kanssa oikeasti synkkaa, jonka kanssa on helppo olla ja jota arvostaa ja kunnioittaa. Ihastuminen on tärkeää, ihastumisvaiheessa aloitetut seurustelusuhteet ainakin alkavat oikeista motiiveista. Pohjahan rakentuu suhteen edetessä. Edelleen olen sitä mieltä etteä mikäli puhdasta ihastumista ei tapahdu voi yhtä hyvin seurustella symppiksen kaverinsa kanssa! Eri asia on vaihtaa ihmissuhdetta jokaisen ihastumisen perässä, siitähän me emme nyt puhu.
Mun mielestä ystäväpohjalta lähteneet seurustelusuhteet onkin paljon kestävämpiä ja syvempiä kuin pelkän kemian varaan rakennetut. Mutta kai se on vähän että mitä siltä suhteelta hakee. Rakkaudella ja ihastumisella ei kuitenkaan ole hirveästi yhteistä.Pygmi:
Edelleen olen sitä mieltä etteä mikäli puhdasta ihastumista ei tapahdu voi yhtä hyvin seurustella symppiksen kaverinsa kanssa!
pHaze:
---
Pygmi:
Edelleen olen sitä mieltä etteä mikäli puhdasta ihastumista ei tapahdu voi yhtä hyvin seurustella symppiksen kaverinsa kanssa!
---
Mun mielestä ystäväpohjalta lähteneet seurustelusuhteet onkin paljon kestävämpiä ja syvempiä kuin pelkän kemian varaan rakennetut. Mutta kai se on vähän että mitä siltä suhteelta hakee. Rakkaudella ja ihastumisella ei kuitenkaan ole hirveästi yhteistä.
Njoo, tää menee taas käsitteillä leikkimiseksi jne, mutta on niitä ihmisiä jotka eivät välttämättä ensivaikutelmalta hirveästi nappaa, mutta joihin paremmin tutustuessaan alkaa kehittämään tunnesiteitä ja arvostusta aivan toisella tavalla. Toista voi imho oppia rakastamaan ilman että tähän varsinaisesti ihastuu ikinä. Tätä pointtia kai hain takaa, mutta hyvin mahdollista että olen käsittänyt ja tulkinnut toisten kirjoituksia hieman väärin.kiiki:
musta molemmilla on kyllä pointtia kannassaan. mutta vaikka seurustelusuhde lähtee ystäväpohjalta, eikai kukaan (?) ala seurustelemaan ihmisen kanssa joka on ystävyysmielessä kiva mutta jonka kanssa ei ole sitä kipinää ? vaikea ainakaan kuvitella että ystävän kanssa sopisi että okei, aletaan seurustelemaan jos ei molemmilta tule sitä jotain mukanaan uuteen parisuhteeseen.