19,912 posts, 996 pages, 8,061,040 views
Replying to SINKKULUUKKU:
Minusta käsittelemässämme tilanteessa "oman harkintakyvyn vastuullinen* käyttäminen" on sanahelinää, jolla peitetään sitä faktaa, että on rikottu yhdessä suhteen alkaessa sovittuja sääntöjä, eikä uskalleta kohdata tästä rikkeestä koituvia seurauksia. Itse epäilen, että ilman eri sopimusta jokainen lähtee suhteeseen kuvitellen siinä noudatettavan "niitä yleisiä ohjenuoria" pikemmin kuin "omaa vastuullista harkintakykyä". Tätä keskustelua mahdollisesti lukevat henkilöt voivat toki kommentoida, mikäli itse ovat sitä mieltä, että antaisivat kumppanilleen luvan "käyttää vastuullisesti omaa harkintakykyään" rehellisyyden kustannuksella.
* Kenelle henkilö on vastuullinen tilanteessa, jossa pyrkii salaamaan muilta tosiasioita? Itselleen, how convenient.
Minusta käsittelemässämme tilanteessa "oman harkintakyvyn vastuullinen* käyttäminen" on sanahelinää, jolla peitetään sitä faktaa, että on rikottu yhdessä suhteen alkaessa sovittuja sääntöjä, eikä uskalleta kohdata tästä rikkeestä koituvia seurauksia.
---
Minusta käsittelemässämme tilanteessa "oman harkintakyvyn vastuullinen* käyttäminen" on sanahelinää, jolla peitetään sitä faktaa, että on rikottu yhdessä suhteen alkaessa sovittuja sääntöjä, eikä uskalleta kohdata tästä rikkeestä koituvia seurauksia.
---
Eli kun mä kämmään niin kumppanini kuuluu kärsiä?
Eli kun mä kämmään niin kumppanini kuuluu kärsiä?
Lol kun :D Jos mielestäsi ei ole itsekästä jättää suhteen ongelmia hoitamatta ja hypätä vieraaseen punkkaan oman mielihyvän saavuttamiseksi ja olla kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan niin ihmettelen kyllä. Itse sanoisin, että perimmäisin syy salailussa on vastuun pakeneminen? Periaate perkules!
Ai sä oot tässä vaiheessa tietä? ;)
Mix se kumppanis kärsii?
Ts: sun takias se kärsii. Sun, ei tekojesi.
Onko oikein että tyttöystäsi kärsii sinun takiasi?
Ei. Ei ole oikein.
Mitä aiot tehdä asialle?
En tiiä mitä sä kuvittelet mun tiestäni tietävän, mutta leikitään nyt hetki mukana:
Tiedän mille tielle olet varustautumassa.
(Eikä mulla ole vaistoja joilla joutuu tuollaisiin kokemuksiin)
---
Lol kun :D Jos mielestäsi ei ole itsekästä jättää suhteen ongelmia hoitamatta ja hypätä vieraaseen punkkaan oman mielihyvän saavuttamiseksi ja olla kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan niin ihmettelen kyllä. Itse sanoisin, että perimmäisin syy salailussa on vastuun pakeneminen? Periaate perkules!
---
Vai että vastuun pakeneminen..
Laitetaanpa vaakakupin toiselle puolelle "periaatteen noudattaminen" ja toiselle "puolelle lasten rakastavan yhtenäisen kodin säilyttäminen ja puolison onnen peruskivien vaaliminen".
Kumman valitseminen on sun mielestäsi suurempaa vastuun kantamista?
Vai että vastuun pakeneminen..
Laitetaanpa vaakakupin toiselle puolelle "periaatteen noudattaminen" ja toiselle "puolelle lasten rakastavan yhtenäisen kodin säilyttäminen ja puolison onnen peruskivien vaaliminen".
Kumman valitseminen on sun mielestäsi suurempaa vastuun kantamista?
Minulla on syyni epäillä ex-vaimon pettäneen minua, koska itse on suoraan vihjannut etten ole toisen lapsen isä. Vituttaa kun ei tiedä varmaksi, mutta lapsi on minulle ihan yhtä rakas oli oma tai vieraan.
No onnea vaan sitten sellaiseen kotiin :O
Vau, "puolison onnen peruskiviin" kuuluu varmasti monessa suhteessa olennaisimpana osana se, että voi luottaa kumppaniinsa ja tämän rehellisyyteen. Jos sinun näkemyksesi pointti on se, ettei puoliso ikinä tulisi petoksesta tietämään, ei se kuitenkaan muuta sitä, että petturi itse tietää esittävänsä puolisolleen jotain, mitä ei ole. Petturi tietää, ettei puoliso ehkä haluaisi sellaisen ihmisen kanssa olla, jota hän todellisuudessa on. Onko tämä sinusta oikein esimerkiksi "lasten rakastavan yhtenäisen kodin säilyttämiseksi"? Siitähän tässä on kyse, oikeasta ja väärästä?
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
- Aukikco
Siksihän tämä keskustelu onkin niin absurdi, että tässä puhutaan mustavalkoisesti oikeasta ja väärästä jättämällä kaikki todellisen elämän todelliset harmaan sävyt älyllisillä ideaaleilla onanoimisen varjoon.
---
Siksihän tämä keskustelu onkin niin absurdi, että tässä puhutaan mustavalkoisesti oikeasta ja väärästä jättämällä kaikki todellisen elämän todelliset harmaan sävyt älyllisillä ideaaleilla onanoimisen varjoon.
---
Minusta on kovin absurdia miten joudutaan täydellisesti tunnettuun tilanteeseen sattumalta.
Jos joskus pettäisin sellaista ihmistä jota ilman en haluaisi elää, en tietäisi mitä tekisin.
Se on vastaus, ei kysymys.
..Mut nyt mulle tulee likanen olo :D
PS: Äläkäkä oo noin herkkä. Kyllä joku vielä lähtee sun kanssas kahville.
Miten jaksat enää vängätä, kun toinen ilmoittaa periaatteessa heittävänsä kädet korville ja huutavansa "laalaalaa" tästä eteenpäin? :DD
---
OT on foorumin suola
---
Pakkohan sillä on olla merkitystä jos antipatioistasi huolimatta olet valmis sanomaan sen ääneen.