Replying to SINKKULUUKKU:
MrMaunus, 28.2.2010 15:16:
---
satumetsä, 28.2.2010 14:01:
Itse en ole todellakaan sen tyylinen, eikä miehinikään, että laskisimme kumpi on mitäkin maksanut milloinkin (ja tasaisimme näitä menoja jotenkin).
---
Niin tottakai ainakaan niin kauaa, kun miehesi maksaa enemmän? Osaan kyl kuvitella, että syntyisi aikamoinen haloo jos sinä maksaisit vähemmän?
Tilanteet voit muuttua, mieheni ei välttämättä tule aina tienaamaan enemmän.
Emme asu yhdessä ja myös minä maksan asioita.
Ehkä menee tasan, ehkä ei; emme laske meneekö vaiko eikö.
Eli minä en aina tiedä maksaako mieheni enemmän kuin minä. Jos asuisimme yhdessä ja mies tienaisi enemmän, niin silloin luonnollisesti maksaisi enemmän kuin minä.
Miksi syntyisi haloo, jos maksaisin vähemmän? Mieheni on maan päällä ja tietää, että jos esim. lapsi syntyisi, niin tämän hetkisen rahatilanteen huom.ottaen, hän tulee maksamaan enemmän.
Myös jos nyt muuttaisimme yhteen, hän maksaisi enemmän.
On hienoa, jos teillä menee tulot siten, että tienaatte saman verran.
Kaikilla ei mene ja harvalla (?) kaikki menot lasketaan tismalleen tasan.
Täällä klubbarissa tunnutaan laskevan mutta lähipiirissäni en tunne yhtäkään pariskuntaa, ketkä laskevat paperilla, että menot menevät tasan. Monilla tutuillani on lapsia ja kun ovat olleet äitiyslomalla/kotona, niin mies on kyllä ollut se, kuka enemmän sitä rahaa tienaa...
Itse en halua sellaista, että mies maksaa kaiken. Haluan osallistua ja maksaa niin paljon kuin pystyn, on varaa. Meillä tulot ei mene tasan, ja tilanne voi muuttua, joskus maksaa mies enemmän, joskus ehkä minä- vaikea ennustaa. Jos tienaan joskus enemmän kuin mieheni, niin en näe sitä(kään) ongelmana, että itse maksan enemmän.
Vaikken itse halua suhdetta, missä en osallistu maksamiseen, en halua suhdetta, missä mies maksaa kaiken, niin siltikään en näe sellaisessa suhteessa ongelmaa missä mies TAI NAINEN itse haluaa maksaa kaiken ja nainen/mies on tyytyväinen siihen; molemmat siis tyytyväisiä tilanteeseensa.
Painotan, että itse en etsi/kaipaa/halua suhdetta, missä mies tai minä maksaa kaiken mutta minua ei lainkaan häiritsisi olla enemmän tienaava tai maksava, eikä meillä ole ongelmaa siinäkään, jos mies tienaa ja maksaa enemmän kuin minä.
Treffeistä tms. vielä; on kiva jos mies tarjoaa mutta myös minä olen tässä parisuhteessa tarjonnut miehelleni ruokaa tms. Emme laske meneekö tasan mutta molemmat on tarjonneet toisilleen ruokaa/juomaa. Olen saanut mieheltäni kukkia, olen itse ostanut joskus miehelleni lahjoja... ei lasketa meneekö tasan mutta molemmat osallistuu...
Olemme onnellisia ja tyytyväisiä näin.