niomic, 20.3.2009 19:07:
Buddhists wouldn't approve! Mun mielestä tuossa vallitsee selkeä arvoristiriita tai sitten olet vielä muutosvaiheessa, välissä, hukassa, limbossa. Tarkennukseksi siis: "osattava surra tilannetta" wtfbbqplz? Ainiin ja se on itsekästä, suret oman tilanteesi muuttumista (usein huonompaan). Selfish prick ;F
Hmm.. Mun tavoitteeni eivät kyllä ole samat kuin buddhisteilla, vaikka ajattelussamme onkin se yhtenevä piirre, että pyrimme sisäistämään asioiden väliaikaisuuden. Toisin kuin buddhistit, minä haluan tuntea vahvasti. Olen myös nähdäkseni täten valinnut olla tunteellisesti haavoittuvainen tilanteessa, jossa asioiden väliaikaisuus uhkaa minulle arvokkaita vahvoja tunteita. Ainakin toistaiseksi uskon, että näitä asioita on todella vaikeata, jos ei jopa inhimillisesti mahdotonta, erottaa täysin toisistaan.
Yksinkertaisesti mielestäni vahvat tunteet ovat liian arvokkaita uhrattavaksi surun ja pahan olon minimoimisen alttarille. Täten en näe tässä omasta näkökulmastani arvoristiriitaa.
Ja tottakai suurin osa asioista mitä minä teen on itsekkäitä. Mielestäni kuitenkin se, että opettelen suremisen kautta olemaan rajoittamatta läheisteni kasvua, on mielestäni itsekkyyden lisäksi myös useimmiten oikein näitä läheisiäni kohtaan.