Mikä on elämän tarkotus?

328 posts, 17 pages, 92,168 views

#81 • • ALIEN Guest
elämän(i) tarkoitus on päästä takaisin avaruuteen. Ja tietty kotiplaneetalleni joka on tuolla jossain Hevosenpää Nebulan lähettyvillä. Oma koti kullan kallis *vink*
John Holmes

#82 • • John Holmes
Tääl tarvittiin mua...*nauru*

Elämä on kuin mansikat.
Kun syöt vähän, huomaat tarvitsevasi lisää.
Kunnes lopuksi tajuat, ettet koskaan saa tarpeekseen.

Elämä on kuin lankakerä,
tiivis siisti pakkaus, tai
mahdoton sekainen mytty, johon sotkeutuu,
solmut ovat ongelmia, ne voi selvittää rakkaansa kanssa.

Ei se merkitse kuinka paljon aikaa meillä on, vaan se, miten me käytämme sen ajan, joka on meille annettu.

Jos olet ehtinyt lukea tätä jo näinkin pitkälle, tiedät ettei elämäsi ole tällä foorumilla, vaan jossakin muualla. Ehkä jollai toisella foorumilla, ken tietää. Ehkä parhaiten sinä itse. Elämäsi tarkoitus ei ole ainakaan etsiä sille tarkoitusta, vaan tehdä sille tarkoitus, josta pitää kiinni.

On ero elämisellä ja olemassaolemisella *nauru*, se miten itse elät, on vain sinusta kiinni.

Toisaalta. Muistutuksena. Käytä enemmän aikaa elämiseen kuin miettimiseen, miten elät tai miten haluaisit elää. Älä mieti millaista on elää kymmenen vuoden päästä tai mitä tapahtuu kuoleman jälkeen, vaan elä tässä hetkessä *hih* sillä kaikki tuleva on meitä kaikkia varten.

(Äläkä myöskään kysy, kuka olen) *vink*

[muokattu 27.12.2002 01:58]

--
"Expect me, when You see me"

kAiStA

#83 • • kAiStA
Elämän tarkoitus on mun mielestä evoluutio, jossa yksilö ei merkitse loppujen lopuksi paljoakaan.
Toisaalta voisin sanoa, että elämän tarkoitus on välittää toisista ja rakastaa ja helliä ja rutistaa ja halia.... Ainakin sellanen tuntuu hyvältä *sydän*

"ihmisen sydän kestää läpi koko elämän"*igor*

--
Let the music be your only God..

Katrina

#84 • • Katrina
crystal:

"ihmisen sydän kestää läpi koko elämän"*igor*

Joskus se voi vaan vahingoittua ihan liikaa...
mukava

#85 • • mukava
Ei elämän tarkoitusta voi ratkaista laaja-alaisesti.
Jokaisella on sydämessään oma tarkoitus, tulipa se sitten Jumalan, Saatanan tai jonkun muun aivan erilaisen asian kautta. Pääasia, että elää elämäänsä, eikä anna sen valua hukkaan.
Millainen on sitten hyvä elämä?
Tästäkään asiasta ei voi laatia tarkkaa määritelmää, mutta uskon, että rakkaus on monelle avain hyvään ja onnelliseen elämään. Vaikka biletys onkin kivaa, en usko, että se takaa hyvän tunteen kuin hetkeksi.
Pienet asiat ovat tärkeitä: mikä sen mukavampaa, kuin herätä aamulla linnunlauluun ja huomata oma rakas nukkuvan vieressään..
Mutta rakkauskin on katoavaista, harvemmin nykyään suhteet kestävät ikuisuutta. Ehkä kyseessä on vaan nykysukupolven ongelma? Vai onko tulevaisuudessakaan tilaa kestävälle rakkaudelle?
*täh*
Kolera

#86 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
John Holmes:

Elämä on kuin mansikat.

[muokattu 27.12.2002 01:58]

Mansikat on pahoja.*poks*

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Tyly

#87 • • Tyly
Niin no sikäli kyllä voisin yhtyä tuohon rakkaus juttuun kun kerran Tiede 2000 kin sanoo että: "Rakkaus pyörittää maailmaa"

Tosin en nyt suoralta kädeltä muista kuinka sitten siinä jutussa oli asia esitetty....

*iloinen*

--
Iloinen vesilintu

Jazqa

#88 • • Jazqa Nani Nani?!?
Life has no meaning!!! Syntymästä kuolemaan enemmän tai vähemmän silkkaa schaizea... Niin karulta kun se kuulostaakin*suru*

--
3,4,5-trimethoxyphenethylamine
Guess what it is...?

mukava

#89 • • mukava
Jazqa:

Life has no meaning!!! Syntymästä kuolemaan enemmän tai vähemmän silkkaa schaizea... Niin karulta kun se kuulostaakin*suru*

Ei se kyllä niin mee.. Varmasti jokaisella on lyhempiä tai pidempiäkin masennuskausia, mutta positiivinen ajattelu kunniaan *nauraa*

Ei tää elämä niin vakavaa oo, että sitä pitäis murehtia.
cheer up *joo*
Myfinesthour

#90 • • Myfinesthour
Tehdä töitä selviämisensä eteen. Olin tunturissa ja raadoin kun sika metsässä puita etsien saadakseni itseni lämpimäksi. Tajusin, että tätä varten mulla on kädet. Hiton kaunis ajatus.

--
"..."

2000

#91 • • 2000 Opetuslapsi
"Ihmisen ei tule kysellä, mikä on hänen elämänsä tarkoitus, vaan päättää siitä itse"
- Viktor Frank

Tämän allekirjoittaisin, joskus itsekkin yritettyäni kysymystä ihan tosiaan miettiä...
*voiei*

--
2 nasty 4 U

Jazqa

#92 • • Jazqa Nani Nani?!?
rhada:

Jazqa:Life has no meaning!!! Syntymästä kuolemaan enemmän tai vähemmän silkkaa schaizea... Niin karulta kun se kuulostaakin*suru*

Ei se kyllä niin mee.. Varmasti jokaisella on lyhempiä tai pidempiäkin masennuskausia, mutta positiivinen ajattelu kunniaan *nauraa*

Ei tää elämä niin vakavaa oo, että sitä pitäis murehtia.
cheer up *joo*

Ehkä toi viestini oli "hieman" yliampuva, mutta olen oikeasti sitä mieltä että elämällä ei ole sen kummempaa tarkoitusta. Sitä syntyy, elää aikansa ja kuolee pois. Siinä se. Mut hei, PARTY ON AS LONG AS IT LASTS!!!!!
*ökkö*

--
3,4,5-trimethoxyphenethylamine
Guess what it is...?

Lounge_Lizard

#93 • • Lounge_Lizard Varsinainen ilopilleri
Jos elämän tarkoitus on vain nautinto niin koko ajatus tuntuu liian hedonistiselta. Tosin jos saa nautintoa siitä että kohtelee muita hyvin niin silloinhan on hedonisti. Vai onko? Filosofian kakkos kurssista on liian kauan. Itse en etsi välitöntä ja nopeaa nautintoa, kuten hedonistit.

Mitä kadotit? Ei se mitään, se on vain järkesi..

--
Et reiveihin lähde, et elokuviin, kun sinua kieltää se teidän isi

Timce

#94 • • Timce
Lukekaa kirja: Esko Valtaoja _ kotona maailmankaikkeudessa

ei mulla muuta...

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

#95 • • hyperventilaatio Guest
Jos elämällä todella on joku tarkotus, niin eipä oo sattunut vielä mulle valkeemaan. Ja tuskin tuleekaan. Mun mielipide on ettei elämällä mitään todellista tarkotusta ole. onhan tää elämä niin monen muuttujan summa. Sama pätee mun kohallla kohtaloonkin, en usko sellasta olevan olemassa.
Lounge_Lizard

#96 • • Lounge_Lizard Varsinainen ilopilleri
hyperventilaatio:

Jos elämällä todella on joku tarkotus, niin eipä oo sattunut vielä mulle valkeemaan. Ja tuskin tuleekaan. Mun mielipide on ettei elämällä mitään todellista tarkotusta ole. onhan tää elämä niin monen muuttujan summa. Sama pätee mun kohallla kohtaloonkin, en usko sellasta olevan olemassa.

Ehkä jokaisen pitää vain itse keksiä tarkoitus elämälleen. Meidän ajallemme on tyypillistä että kaikkiin kysymyksiin löytyy vastaus.... netistä.

[muokattu 9.2.2003 02:36]

--
Et reiveihin lähde, et elokuviin, kun sinua kieltää se teidän isi

päivänsäde

#97 • • päivänsäde member of sedu can kiss his hairy ass-organisation
synnymme auringosta, elämme valonlailla niin pitkään kunnes säde ja valon voima hiipuu pikkuhiljaa näkymättömiin ja aikanaan sammuu kokonaan. Jäljelle jää pimeys ja synkkyys, kunnes uusi elämä koittaa..*enkeli*

yksikään päivä ei ole samanlainen, niin kuin ei me ihmisetkään..*piis*

--
Eilinen on historiaa, huominen on yllätys. Tämä päivä on lahja.

r0n

#98 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
I don't like this place at all
Makes me wonder what I'm here for
Someone take this pain away
Dying to see another day

--
6er reihe

UnityF

#99 • • UnityF joo just se
clubculture:

Dying to see another day

oih toi on hyvä....*joo*
henkka

#100 • • henkka
clubculture:

Dying to see another day

Ton biisin muuki sanoitus on aika helmi.