Mikä on elämän tarkotus?

328 posts, 17 pages, 92,184 views

#61 • • yana Guest
Tyly:

Hmm.. elikkä siis ikuinen elämä on se mihin pysritään ???
ja se on se täydellisyys minkä voi saavuttaa...
...en tiedä olenki väärrässä mutta miksi esimerkiksi kaikissa elokuvissa missä on kuolemattomia niin he haluavat kuolla, vaikka eivät siihen pysty?
Kuten mainitekseni esimerkiksi Veren vangit... siinä vampyyrit haluisivat kuolla...

jokainen noista kuolemattomista on viihteen luoma kuva, ja jokaikinen noista yrittää viestittää meille että on se ihan ok että elämä loppuu joskus. kuolema on aina ollut ihmiskunnassa asia jota on pohdittu ja sen pelkoa on yritetty lievittää keinolla jos toisellakin. taivas/helvetti/nirvana ... mitäs noita nyt onkaan

etkai sä oikeesti usko kaikkea mitä telkkarista tulee?

elämän tarkoitusta voi toteuttaa oli elinikä mikä vain. eläimillä yleensä elämän yksi tarkoitus tuntuu poikkeuksetta olemaan lisääntyminen, tietenkin jos jollain ei näin olisi se olisi lähes varmasti kadonnut jo sukupuuttoon tai äärimmäisen harvinainen tapaus. silti jokainen näistä toteuttaa tuota samaa kesti elämä miten pitkään vain.

kuolemattomalla / äärimmäisen pitkäikäisella ne muut tavoitteet vain korostuvat, pitkän iän mahdollistaessa hieman lepsumman suhtautumisen suvunjatkamiseen.

itse uskon pystyväni säilyttämään varmasti kiinnostuksen elämään pitkänkin aikaa. ja joku toinen taas ei välttämättä saa pidettyä sitä edes kymmentä vuotta (ks. itsemurhatilastot)

[muokattu 7.12.2002 16:35]

[muokattu 7.12.2002 16:38]
#62 • • Lucid Dream Guest
sen, joka kysyy elämäntarkoitusta, pitäisi tarkentaa kenen/minkä elämästä on kyse? Elämää on ihmisenkin ulkopuolella *hih*

Kun puhutaan tarkoituksesta, niin joku lienee sen tarkoituksen keksinyt, vai mitä? Ja kukakohan sen keksii, jos en minä itse ja jokainen teistä, joka yrittää arvata sen? Jokainen teistä, joka uskoo sen syntyvän ja avautuvan teille itsestään?? *piru*

Tuntuu aika yksinkertaiselta, kun pitää vaan itse päättää, mitä haluaa.. Se ehkä mättääkin *justjoo*
#63 • • yana Guest
Lucid Dream:

sen, joka kysyy elämäntarkoitusta, pitäisi tarkentaa kenen/minkä elämästä on kyse? Elämää on ihmisenkin ulkopuolella *hih*

omasta esim? vai mitä sä tarkoitat tällä?

[muokattu 7.12.2002 18:55]
nina¤

#64 • • nina¤ -eläinlaps
yana, tarkoitan, että jokainen elää omaa elämää ja tuskin ois mitään yleispätevää "tarkoitusta".... eläimetkin elävät, ja jopa paljon onnellisimpana kuin me, kun eivät tuollaisia kysele *mur*

Hyvä läppä spaningilla: "mistä me ollaan tultu?" *hih* mähän voisin sanoa sen, muttei tällä kertaa *slurps*

--
..for me to POOP ON..

Danskuh

#65 • • Danskuh pikku-Dee
elämän tarkotus.....pistää kyl pohtii....mielenkiintost.ehkä elämäl on biljoonaan asiaan tarkotus...mut elämän tarkotus....mitä nyt aattelen en osaa pukee niit sanoiksi tai kokonaisiksi lauseiksi...yksi on ainakin jatkaa elämää maapallolla,jatkamalla sukupolvee.yritys pitää tää maapallo "kunnossa"lapsillemme,lastenlapsille...ja jne..luonto ja sen suojelu.kehitys.ELÄMÄntarkotus on myös nauttii täst elämäst se mitä meil on ja kuinka monta kokemusta rikkaaampia päivä päivältä olemme(vaikkei kaikki aina oo ruusuil bilettämist).kaikki nautinnot.perus asiat.onnellisuus.rakkaus.viha.toivo.usko johonkin parempaan.nauttii myös,väreistä,tuoksuista,kaikest kauniist meidän ympärillä....tää ehkä haarautu jostai asiast toiseen mut toivottavasti saitte jotai selvää mitä yritän tarkottaa....toi kysymys on semmonen ettei sitä oikee tuu aateltuu,ja nyt ku aattelee niin ei ees tarkkaa vastausta tiedä.....vau mikä kysymys...todellist pohdintaa...mut tarkotuksellista elämää kaikille*sydän**sydän**sydän*
Danskuh

#66 • • Danskuh pikku-Dee
ikuinen elämä.....ois aika uskomaton juttu...siis ainakin mun mielest....mut se vois olla"kivaa"jos ei ois kipui,särkyi ja muut paskaa...mut kai siihenki ehkä kyllästyis...(mun mielipide)kuolema kuitenki kuittaa univelat...eläkää täysil....(tietyis rajois)niin mä aijon ainaki tehä!!!*hih*haluun vanhentuu...huom...sit joskus...ja olla aito super mummo!!*hmph* joo kyll *iloinen*
Tyly

#67 • • Tyly
Niin siis vain palatakseni tuohon kuolemattomuuteen...

Siis jos se kerran on tavoiteltavaa edes jollain tavoin niin miksi se yleensä puetaan ei mukavaksi asiaksi???

Sitä tarkoitin ja otain vain esimerkiksi leffat...

Siis koska jotkut pitävät jumalaa/jumalia hyvänä asiana, eikä sitä kuvata koskaan pahana tai epämukavana asiana...

Siis miksi näin olisi ikuisen elämän kohdalla???

*iloinen*

--
Iloinen vesilintu

Roger Roger

#68 • • Roger Roger Kentti
Joo, ei ikuiselle elämälle. Tulisin varmasti hulluksi, kun meinaan jo nyt tulla hulluksi. Ikuinen elämä voisi ennemmin olla jokin rangaistus tai ainakin siltä se tällä hetkellä tuntuu. En tosin osaa kuvitella miltä se elämä maistuisi, jos se olisi kokoajan pelkkää juhlaa. Kait sitä siihenkin kyllästyisi. Tosta kun johtaa asiaa eteenpäin, niin voisi päätellä, että elämän tarkoituksena on kokeilla ja kokea erillaisia asiaoita (hyviä ja pahoja). Kun on kokenut tarpeeksi, niin huomaa, että se on loppu ja heittää veivin onnellisena pois.
Yllä oleva on taas tyhmää pohdintaa, mutta kun minulla ei viisaasta pohdinnasta kokemusta, niin saatte kärsiä tästä (mikäli luet vielä).

Hei! Miten hitossa jaksat lukea tätä vieläkin? Eikö sulla ole parempaa tekemistä, kuin lukea mun juttua? Hei skippaa jo ja aloita seuraavan viestin lukeminen. Kohta tulee ihan turhaa paskaa, niinkuin on tullut jo monta monta riviä. Hei kamooon! Lopeta jo toi lukeminen. Eikö tää olekkin tylsää...*pahis* Muhahahahhahahaahhahaaaa

--
vain kesyt kaipaavat, villit lentävät

TanyaK

#69 • • TanyaK karkeakielinen kujakissa
Elämän tarkoitus..hmm..

Elämän tarkoitus on se että nauttii elämästä ja ottaa siitä kaiken irti niin kauan kun se vielä on mahdollista. Sillä koskaan ei tiedä milloin on myöhäistä..Elämän tarkoitus on se että ihmisellä on mahdollisuus onneen. Se miten kukakin tiensä onneen valitsee on jokaisen oma valinta..myöhemmin on turha valittaa jos valitsi väärin.
Myfinesthour

#70 • • Myfinesthour
Tässä vähän provokaatiota joillekin:

Elämän tarkoitus lukee koodattuna geeneihimme. Itse en kuulu koulukuntaan, jotka uskovat, että sielumme on syntymähetkellä tabula rasa. Kaikkien käyttäytymistä ohjaa loppujen lopuksi vartalomme rakennuskaava tiettyyn pisteeseen asti. Ihmisen tietoisuus kuitenkin näyttäisi useimmiten pistävän kampoihin täysin primitiiviselle käyttäytymiselle ja tarkoituksenhakoisuudelle. On kuitenkin helppo huomata, että loppujen lopuksi ihminen on vain eläin, jonka elämän tarkoitus on eloonjäämiskamppailu ja suvun jatkaminen. Ympäristömme on tosin liian kaukana luonnosta ja kulttuuri ohjaa siksi hyvin pitkälle toimintaamme siten, että eläimenkaltaisuus peittyy.

Siinä ajatuksia poikkitieteellisestä keskustelusta, jota on käyty eri foorumeilla pari vuosikymmentä. Mihin koulukuntaan sinä kuulut ja miksi? Uskonnollinen elämänkatsomus onkin sitten enemmän henkilökohtainen asia. -piis änt laaf-*vink*

--
"..."

#71 • • ALIEN Guest
sex, muzik & fun

ENJOY!!! *iloinen*
Sega

#72 • • Sega
Ei elämällä oo tarkotusta!!! Jokainen itse keksii satuja oman olemuksen tarpeellisuudesta: Mun elämä on kosmisen tärkeä maailmalle, minusta tulee Irakin pelastaja!! tai jotain vastaava. Elämän tarkoituksesta voidaan puhua ainoastan suunnitelmien muodossa, eli jos mä päätän että mun elämän tarkoitus nyt on norsujen rakastaminen, niin se on just se eikä mikään muu, kunnes en päätä toista.*täh* Aika vammaista, eks oo?*igor* Päättäkäämme omasta elämästämme itse!!!*pupu*

--
jep!

fille

#73 • • fille
*nauraa*Elämän tarkoitus on pitää hauskaa*nauraa*

--
filys

r0n

#74 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
fille:

*nauraa*Elämän tarkoitus on pitää hauskaa*nauraa*

todellakin. haudassa levätään *possu*

--
6er reihe

sune

#75 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Inhoon tälläsiä kysymyksiä mihin eí oo mitään "oikeita" vastauksia. Joo ehkä se on niin et tän kaiken tarkotus on vaan kuolla, niinku te jotku sanotte,tai sitten se on vaan nautiskelua varten. En tiedä, mutta must tuntuu vähän vaikeelta uskoa et elämän tarkotus olis nautti tms. koska mä en nää täs elämässä kovinkaan paljon mitään nautintoa. kaikesta mistä nauttii seuraa vaan paskaa. Se kuolema juttu on ehkä lähempänä totuutta? Tää on vaan mun mielipide eikä siitä sitten sen enempää. Voihan olla että elämällä ei ole mitään tarkoitusta, kaikki meidät on vaan luotu tänne möllöttämään mitään sen kummempaa syytä? ehkä, ehkä ei.. paha mennä sanomaan.*purr*

--
ei kovin ihku eikä plur

Germitbiili

#76 • • Germitbiili Ihmepoika
Pikachu:

Inhoon tälläsiä kysymyksiä mihin eí oo mitään "oikeita" vastauksia. Joo ehkä se on niin et tän kaiken tarkotus on vaan kuolla, niinku te jotku sanotte,tai sitten se on vaan nautiskelua varten. En tiedä, mutta must tuntuu vähän vaikeelta uskoa et elämän tarkotus olis nautti tms. koska mä en nää täs elämässä kovinkaan paljon mitään nautintoa. kaikesta mistä nauttii seuraa vaan paskaa. Se kuolema juttu on ehkä lähempänä totuutta? Tää on vaan mun mielipide eikä siitä sitten sen enempää. Voihan olla että elämällä ei ole mitään tarkoitusta, kaikki meidät on vaan luotu tänne möllöttämään mitään sen kummempaa syytä? ehkä, ehkä ei.. paha mennä sanomaan.*purr*

Meillä jokaisella on joku hyvä tarkoitus tässä meidän pienessä ja lyhyessä jaksossa maan päällä ja se selviää vain kun me ollaan ja eletään tääll.....pitää olla vain aina positiivisella mielellä vaikka kuinka vituttaisi...!!

--
NO SHIT SHERLOCK

sune

#77 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Nyttekään en oo vittuuntunu.. vaikka olisinki positiivisella asenteella, ei mun mielipide muutu. tai ehkä sit joskus jos on aihetta *justjoo* niih..*joo*

--
ei kovin ihku eikä plur

Germitbiili

#78 • • Germitbiili Ihmepoika
Pikachu:

Nyttekään en oo vittuuntunu.. vaikka olisinki positiivisella asenteella, ei mun mielipide muutu. tai ehkä sit joskus jos on aihetta *justjoo* niih..*joo*

Joo hyvä juttu....Ja kyllä varmasti joskus on aihetta.....*joo**sydän*

--
NO SHIT SHERLOCK

#79 • • Taika Guest
Elämän tarkoitus on olla ja joskus lakata olemasta..
ATD

#80 • • ATD
elämän tarkoitus... niin.. elä niinkuin elät.. lopputulos on kuitenkin sama..

--
"se on vaan hengausta ja chillausta.. mennään ajan mukana"