Kannabiksen laillistaminen

2,281 posts, 115 pages, 1,066,855 views

Roger Roger

Posts: 3,372

#601 • • Roger Roger Kentti

hallucinogen:
---
Kolera:
No eiköhän tarkoitettu ihan päihtyneenä ajamista. Eihän auton rattiin saisi mennä edes väsyneenä, jos mahdollisesti olet vaaraksi liikenteessä.

---

Suomessa on nykyisin nollatoleranssi et tarkoittaako se sitten sitä et riittää jos verestä löytyy jälkiä? Ennen lääkärin piti testaa et onko ajokyky heikentynyt.


Kohtahan se menee niin et jos löytyy merkkejä et on joskus poltellu (siis niinku ikinä), niin ei saa ajaa autolla. Näin se pitäis olla!
Onneksi en omista ajokorttia*igor*

--
vain kesyt kaipaavat, villit lentävät

sapeli

Posts: 11,768

#602 • • sapeli jokukukamikä?
Mun mielestä sekä kannabis että alkoholi pitäis olla laillista, mutta jos mahdollista, molempien käyttöä pitäis jotenkin rajoittaa... Käytännössä mulla ei ole mitään hajua miten tämä kävis, mutta eiköhän molempien liikakäytöstä ole muillekin haittaa.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Ohkolan-ohjus

Posts: 30

#603 • • Ohkolan-ohjus
Ei todellakaan lailliseksi!! Nähny liian läheltä miten urpoksi ihminen voi tulla... *dissaa*
Kukkis

Posts: 300

#604 • • Kukkis K Y L Ä H U L L U
Nöynöy.. Don't smoke that shit! Jos Suomes tulis toi paska lailliseks, ni meitsi muuttas kyl johki, mis se ois edelleen laitonta.

--
Never say never..?

Claquesous

Posts: 3,206

#605 • • Claquesous viidettä kolonnaa


Nato-ohjus:

Ei todellakaan lailliseksi!! Nähny liian läheltä miten urpoksi ihminen voi tulla... *dissaa*



Alkoholi uudestaan laittomaksi!! Nähny liian läheltä miten urpoksi ihminen voi tulla... *dissaa*

Hohhoijakkaa...

--
32. of December

Claquesous

Posts: 3,206

#606 • • Claquesous viidettä kolonnaa


Kukkaania:

Nöynöy.. Don't smoke that shit! Jos Suomes tulis toi paska lailliseks, ni meitsi muuttas kyl johki, mis se ois edelleen laitonta.



Päinvastoin! Suomesta tulisi vihodin ihan asuttavakin paikka, jos ”paska” olisi laillista.

--
32. of December

Jazmine

Posts: 1,009

#607 • • Jazmine Pösilö
Koska sitä saa sieltä Citymarketin kukkaisosastolta?? Ja naksui apteekista.. ilman reseptii mieluiten...*joo*

--
Polcca on parasta *sydän*

Avatar
#608 • • Edited astaroth Guest

Jazmine:
Ja naksui apteekista.. ilman reseptii mieluiten...*joo*


Kuka tässä nyt on essoista puhunut yhtään mitään? Turhaa Tuomionpäivän ennustamista, jos saan sanoa. Vai luuletko tosiaan, että muutaman vuoden päästä herskaa saa tuubissa?
Jazmine

Posts: 1,009

#609 • • Jazmine Pösilö

Astaroth:
---
Jazmine:
Ja naksui apteekista.. ilman reseptii mieluiten...*joo*

---

Kuka tässä nyt on essoista puhunut yhtään mitään? Turhaa Tuomionpäivän ennustamista, jos saan sanoa. Vai luuletko tosiaan, että muutaman vuoden päästä herskaa saa tuubissa?



No se ois kyl kieltämättä aikas jeez... kaikki käy *muhaha*

--
Polcca on parasta *sydän*

Riku

Posts: 3,187

#610 • • Edited Riku The Little Prince

Astaroth:
Kuka tässä nyt on essoista puhunut yhtään mitään? Turhaa Tuomionpäivän ennustamista, jos saan sanoa. Vai luuletko tosiaan, että muutaman vuoden päästä herskaa saa tuubissa?

Ei tuo taida olla tuomiopäivän julistamista, vaan pikemminkin huumeista johtuvien ongelmien poistamiseen pyrkimistä. Itse väittäisin että suurimman osan huumeiden kohdalla niiden laittomuus aiheuttaa enemmän ongelmia kuin mitä itse aineet ikinä aiheuttaisivat. Pointit tämän mielipiteen perusteeksi löytyvät suurimmaksi osaksi lukemalla keskustelun ja ns. huumetopicin aiempia sivuja. Kovasti sitä laillistamista kannatetaan laajalti asiantuntijapiireissä ainakin Euroopassa, vaikka tietyt tahot tietty haluavat pitää kaiken laittomana.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Avatar
#611 • • astaroth Guest

pHaze:
Ei tuo taida olla tuomiopäivän julistamista, vaan pikemminkin huumeista johtuvien ongelmien poistamiseen pyrkimistä. Itse väittäisin että suurimman osan huumeiden kohdalla niiden laittomuus aiheuttaa enemmän ongelmia kuin mitä itse aineet ikinä aiheuttaisivat.


Aivan. Kantasi asiaan on kyllä tiedossani. Olen kyllä itsekin kannabiksen laillistamisen kannalla ja täällä topicissa annetut perusteet pätevät hyvin pitkälle omien näkemysteni kanssa. Tuon lauseen sarkasmin seasta on vain aika vaikeaa päätellä, mentiinkö lähemmäs minun mustavalkoista esimerkkiäni, vai ilmaisemaasi, syvällisemmässä muodossa olevaa asiaa.
Mutta kuka nyt toivoisikaan huumeista tulevan ongelmia ylipäätään? Minä itse yhdyn mielipiteeseen, että pidemmällä tähtäimellä kannabiksen aiheuttamat haitat olsivat laillisuuden mukana pienemmät.
Avatar
#612 • • puskA mujunen Guest
jos multa kysytään niin lailliseks vaan niin ei tarvi tukea kansainvälistä rikollisuutta... kotikasvatus kunniaan
Avatar
#613 • • greenie Guest

Kukkaania:
Nöynöy.. Don´t smoke that shit! Jos Suomes tulis toi paska lailliseks, ni meitsi muuttas kyl johki, mis se ois edelleen laitonta.



Pienestä on sitten sunkin elämä kiinni :)
Oliwer

Posts: 799

#614 • • Oliwer
En mä jaksanu koko topikkia lukea, mutta olen välillä seurannut kyllä että mihin läppä etenee.
Ja olen edelleen sitä mieltä että jos kannabiksen laillistaminen olis, (annoin pikkusormen se vei koko käden) askel
siihen suuntaan, että seuraavaksi vaaditaan lailliseks jo ihan eri tason myrkkyjä kuten MDMA ja amfetamiini. Niin parempi pitää kaikki kiellettyjen listalla. Kaksinaismoralismia? Ehkä, mutta alkoholin kans on jo mokattu, ja sitä saa halvalla kaikkialla. Sitä olis nyt vaikea lähteä rajoittamaan muulla kuin kunnon verotuksella jne.
Ei mun mielestä kannata lähteä syöksykierteeseen muiden ”paskojen” kans.
Kyllä kait hepposet ja lähes vaarattomat nautintoaineet laillistettas, jos se oikeasti olis niin yksikertaista ja ne meille terveellistä.
Kun me ei itse osata huolehtia terveydestämme, isoveli ja lainsäätäjät tekevät sen. *piis*
K

Posts: 511

#615 • • K

Oliwer:

Kyllä kait hepposet ja lähes vaarattomat nautintoaineet laillistettas, jos se oikeasti olis niin yksikertaista ja ne meille terveellistä.



Miten niin? Uskotko, että eduskunta säätää vain järkeviä lakeja? Etkö voi olla itse eri mieltä, koska ”kai ne tietää, mitä ne tekee, onhan siihen joku syy, että tällasii lakei on?” Onko sulla muuten tapana äänestää vaaleissa, vai luotatko siihen, että muut osaa kyllä äänestää meille ihan hyvät kansanedustajat?

Kun me ei itse osata huolehtia terveydestämme, isoveli ja lainsäätäjät tekevät sen. *piis*



Mä huolehtisin mielummin omista asioistani ite. Lakeja tarvitaan, se on selvä. Mutta miten paljon valtiovallan pitää rajoittaa kansalaisten vapautta myrkyttää itseään? Ja miksi me ei itse osata huolehtia terveydestämme, niin kuin väität? Ehkä holhoamisen sijaan voisi opettaa vähän vastuun ottamista itsestään. Itsekin voi pättää, mitä tekee!

Ja jos hampun polttaminen onkin laitonta, ei se tarkoita, että se olisi väärin. Epäterveellinen ruoka on sitäpaitsi yhtä suuri terveysriski, jos sitä kiskoo kohtuuttomasti. Ehkä pitäis kieltää kaikki, mihin voi kuolla, ku eihän me muuten pysytä hengissä..
Oliwer

Posts: 799

#617 • • Oliwer

K:
---
Oliwer:

Kyllä kait hepposet ja lähes vaarattomat nautintoaineet laillistettas, jos se oikeasti olis niin yksikertaista ja ne meille terveellistä.
---


Miten niin? Uskotko, että eduskunta säätää vain järkeviä lakeja? Etkö voi olla itse eri mieltä, koska ”kai ne tietää, mitä ne tekee, onhan siihen joku syy, että tällasii lakei on?” Onko sulla muuten tapana äänestää vaaleissa, vai luotatko siihen, että muut osaa kyllä äänestää meille ihan hyvät kansanedustajat?


---
Kun me ei itse osata huolehtia terveydestämme, isoveli ja lainsäätäjät tekevät sen. *piis*

---


Mä huolehtisin mielummin omista asioistani ite. Lakeja tarvitaan, se on selvä. Mutta miten paljon valtiovallan pitää rajoittaa kansalaisten vapautta myrkyttää itseään? Ja miksi me ei itse osata huolehtia terveydestämme, niin kuin väität? Ehkä holhoamisen sijaan voisi opettaa vähän vastuun ottamista itsestään. Itsekin voi pättää, mitä tekee!

Ja jos hampun polttaminen onkin laitonta, ei se tarkoita, että se olisi väärin. Epäterveellinen ruoka on sitäpaitsi yhtä suuri terveysriski, jos sitä kiskoo kohtuuttomasti. Ehkä pitäis kieltää kaikki, mihin voi kuolla, ku eihän me muuten pysytä hengissä..



1.En usko että eduskunta säätää pelkkiä hyviä lakeja, mutta osaavat kyllä reagoida nopeastikin jos joku muutos oikeasti on tarpeen ja perusteltua.

2.Kyllä mä äänestänkin ja me (Suomalaiset) ollaan se porukka Arkadianmäelle valittu, eli peiliin voipi katsoo jos ei miellytä.

3.Valtiovallan pitää mielestäni sen verran rajoittaa touhua, ettei ”sekoboltsimeininki” joka alkoholin ympärillä jo pyörii, ainakaan lisääntyis mahdollisten muiden aineiden laillisesti yleistyessä.

4.Epäterveellinen ruoka? Ontuva vertaus, ruokaa tarvitsemme elääksemme, huumeita tuskin.
K

Posts: 511

#618 • • K

Oliwer:

1.En usko että eduskunta säätää pelkkiä hyviä lakeja, mutta osaavat kyllä reagoida nopeastikin jos joku muutos oikeasti on tarpeen ja perusteltua.



Perusteltua kenen mielestä? Jos huumepolitiikan tavoite on vähentää mahdollisimman paljon huumeista koituvia haittoja, nykyinen linja ei ole perusteltu. Tällä hetkellä(vielä..) tarkoitus on saada huumeiden käytön leviäminen loppumaan, eikä muulla tunnu olevan merkitystä.

2.Kyllä mä äänestänkin ja me (Suomalaiset) ollaan se porukka Arkadianmäelle valittu, eli peiliin voipi katsoo jos ei miellytä.



Omiin ehdokkaisiini en ole vielä pettynyt, mutta kokonaisuus ei oikein miellytä.

3.Valtiovallan pitää mielestäni sen verran rajoittaa touhua, ettei ”sekoboltsimeininki” joka alkoholin ympärillä jo pyörii, ainakaan lisääntyis mahdollisten muiden aineiden laillisesti yleistyessä.



Ehkä jengi vaihtais viinan johonkin muuhun? Edes osittain?

4.Epäterveellinen ruoka? Ontuva vertaus, ruokaa tarvitsemme elääksemme, huumeita tuskin.



Ruokaa tarvitaan, mutta mihin tarvitaan uppopaistettuja ranskalaisia, munkkeja, pekonia tai kermajäätelöä? Maistuuhan ne hyvälle, mutta kun kaikki ei osaa käyttää kohtuudella, jengi sairastuu aikuisiän diabetekseen ja verisuonet menee tukkoon. Et kuitenkaan vaadi holhoamista tässä asiassa, miksi?

Kyllä kait hepposet ja lähes vaarattomat nautintoaineet laillistettas, jos se oikeasti olis niin yksikertaista ja ne meille terveellistä.



Niinku tupakka! Jos se olis oikeesti vaarallista, eihän se olis laillista, eihän?
Oliwer

Posts: 799

#619 • • Oliwer
Tässä topikissa on aiemmin ainakin Phaze perustellut asiallisesti kommenttinsa, ja niistä on paistanut se että hän on
asioihin perehtynyt, varmasti paremmin kuin esim. minä. Tätä on ollut mielenkiintoista lukea.
Tämä asia vaan jakaa ihmisiä, ja itse olen erimieltä kuin osa, ei sen kummempaa.
Tämän tyyppiset keskustelut lipsahtaa helposti juupas eipäs väittelyks, ja pilkun viilaukseks, joka voi olla hauskaa muttei ehkä johda mihinkään.
Olen oman kantani esittänyt ja en suostu, enkä oikeesti jaksa lähtee tätä vatvomaan.
Päätökset ja lakimuutokset tehdään kuitenkin muualla.
Seurataan tilannetta ja pyritään valitsemaan sitä porukkaa päättämään jotka asioitamme edustavat.
*piis*


P.S. Tupakka onkin ihan skeidaa, ja sen voiskin mun puolesta vaik kieltää *vink*
paya^

Posts: 44

#620 • • paya^
miks sitä ei vois sit laillistaa...? en mä ainakaan mitään pahaa siinä itse nää. tai näin mä ennen, mut sit ku tuli muutaman kerran polteltua, niin kanta muuttui. KERRASTA KOUKKUUN! *plur* ...ei vaan, hehhh, ei sitä liian usein kannata polttaa. ei esim sovi moneen tilanteeseen ollenkaan... mut jos presidentti olisin, niin lailliseks joo!