Replying to Kannabiksen laillistaminen:
Olen laillistamista vastaan. itse näen asian semmoisena että kun on jo suomalaisten vitsaus kuningas alkoholi jo olemassa niin miksi pitäisi väkisin saada toinen mokoma siihen kaveriksi. vaikka kannabiksen käyttäjistä vähempi joutuisi hakeutumaan hoitoon sen takia että käyttää sitä liikaa (tjsp) niin se silti rasittaisi jo nykyiseltään liian pientä terveydenhoitoon määrättyä rahamäärää..
Hyvin klassinen argumentti johon ei voi sanoa juuta eikä jaata kun eka pitäisi käydä läpi pitkät listat päihteiden aiheuttamista kustannuksista, sekä terveyshaitoista. Kaiken lisäksi jätät oven raolleen ilmaisemalla budjetin olevan "liian pieni"
Olisiko budjetti 'liian suuri' sitten, jos siihen lisättäisiin kannabiksesta koituvien akuuttien psykoosien kulut?
Bissellä tahkotaan 1/3-1/2 miljardia massia, että ei se alkoholi kyllä kalliiksi tule. Toinen asia onkin sitten, voiko tätä rahaa käyttää järkevämmin, eli parantaa katetta?
Nyt en ala edes vääntämään mistään "että kun se on niin paljon parempi päihde kuin alkoholi" kun vaikka olisi muumilimpparista kyse niin me suomalaiset ollaan vain niin pirun tyhmiä että me hoidetaan itsemme katkaisuun tai tuhoamme terveytemme jollain tavalla vaikka sillä.
No ei tarvitse vääntää, mutta mutusi on siitäkin huolimatta kovin ontuvaa. Kyseessä on kuitenkin täysin erilainen päihde kuin alkoholi, eikä sen käyttäjää voi verrata humaltuneeseen, ja sen vuoksi näiden markkinat kohtaavat vain abstraktien termien - kuten päihde - kautta. Fysiologiset vaikutusmekanismit ovat täysin erilaiset. Jos nämä olisivat rinnakkaistuotteita, niin kuka helvetti nyt kannabista lailliseksi edes tarvitsisi?
Mutta kuten sanoit, sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Ja minulla on samalla sananvapauden oikeudella sanoa, että se on ihan paska.