Epailija,
Kyllä minun kaaliini se mahtuu. Pajauttelu vain on laitonta, punkun vetäminen ei. Jos punkun vetäminen olisi laitonta, niin yhtä lailla siitä sakot tms. saavan olisi minusta turha syyttää poliisia työnsä tekemisestä. Katsoisi vain peiliin.
Alkaa löytyy toi konsensus mitä mä haen. Aluperin vaan sitä ymmärrystä ituhippejä kohtaan tässä on perätty. Tollasella kyynisyydellä mitä oot täällä esittäny, voitaisiin nauraa syöpäsairaiden lapsien vanhemmille , et: "hähää mitäs ette käyny kartottaa geenejänne ennne ku menitte tekemään sitä lasta. . ." .
Epailija,
Mitäköhän ihmettä tämä kansalaisstatuksen vieminen on? Karkoitetaanko Suomesta kannabishippejä nk. "sammutetuin lyhdyin"? Vai viittaatko nyt siihen mku:n linkissä esiin tulleeseen opintotukien eväämiseen (jenkeissä)?
Oon täällä ennenkin esittäny H-merkinnän merkittävyyttä yksilön elämisen laatuun vaikuttavana tekijänä. Se riisuu sulta kansalaisstatuksen vaikka saatkin käytöstä rikesakon, ei mahdu kaaliin ei.
Epailija,
Voitaisiinko pitää pienempää meteliä? Kyllä minusta. Voitaisiinko muuttaa lainsäädäntöä? Ehkä. Voitaisiin ottaa mukaan hieman suhteellisuudentajua? Kyllä. Pitäisikö raiskaajille antaa poikkeuksetta kovemmat tuomiot kuin tarroja seiniin liimaileville? Totta helvetissä. Voisivatko pilviveikot pitää pienempää meteliä tuomioista, jotka eivät varmasti tulleet minään suurena yllätyksenä? Syytä olisi. Korni klisee, mutta totuuden jyvänen tässäkin: Don't do the crime if you can't do the time.
Vittu kun sun kanssa pitää olla niin analyyttinen etten oikeesti jaksaisi jaotella, sun näkemyksestä sitä kantaa missä menet mielestäni metsään. Pakko kai se on yrittää.
Se että mä ymmärrän sen miksi susta on turha valittaa kun on rikkonut lakia, sehän on nyt niin lastentarhatasolla selviö juttu ettei siitä tarttis enää jauhaa, ku asiasta on vittu jauhettu jo vuosia.
Se että sä et tajua, miksi musta poliisi voisi teoillaan painottaa niihin rankemmin yhteiskunnan tilaan vaikuttaviin huimausaineisiin ja rikollisiin, sitä mä en voi tajuta. Totta kai poliisi pitää ottaa kaikki kiinni, mutta kun NE PAINOTTAA hamppuhuppujen metästykseen. Ei se HUPO kuvaile piippu.comin ja muiden edustalla KUIN LAISKUUTTAAN. Edellä on mainittu ettei ne hamppuhipit ammu takaisin, true dat, mut mun mielestä poliisin tulisi taistella rikollisliigoja vastaan mielummin kuin tuhlata iltalisät kotien ratsaukseen. Toisaalta eihän me yhteiskuntana maksetakkaan kytille ku kyttäys liksaa, tämä taas korostaa kantaani siitä että poliisin ammatti on kutsumus työtä jne.