on olemassa myös TupakanTumppaajienKilta, lue lisää täältä apua lopettamiseen:
http://forum.bonekobrothers.com/toiminnassa-olevat-killat/ttk-tupakantumppaajienkilta/
- Kiltamestari
1,205 posts, 61 pages, 633,675 views
Replying to Tupakoinnin lopettaminen.:
En välttämättä haluaisi lopettaa epäsäännöllistä polttamista, ainakaan juuri nyt mutta jatkuva poskiontelotulehduskierre saattaa johtua röökistä...
sanokaas te polttaneet, voinko tehdä mitään 16 vuotiaan siskoni tupakoinnin lopettamiseksi? Tai kannattaako edes yrittää? Hän on juuri alottanut lukion ja varmaan samaan aikaan tupakoinnin. Teinistä kyse eli järjen puhuminen ei varmaan ole tehokkain tapa kun ei aikuisetkaan tajua läheskään aina omaa parastaan..
sanokaas te polttaneet, voinko tehdä mitään 16 vuotiaan siskoni tupakoinnin lopettamiseksi? Tai kannattaako edes yrittää? Hän on juuri alottanut lukion ja varmaan samaan aikaan tupakoinnin. Teinistä kyse eli järjen puhuminen ei varmaan ole tehokkain tapa kun ei aikuisetkaan tajua läheskään aina omaa parastaan..
Samoja ongelmia ne/me nuoret käydään kuin aikuisetkin ja loppujen lopuksi ollaan vastuussa omista valinnoistamme. Saarnoja on kaikki kuullut, mutta silti ihmiset polttaa - -
Ei se röökistä johdu ainakaan jos se on epäsäännöllistä. Se johtuu poskionteloista. Pieni operaatio saattaisi katkaista kierteen.
Onks tässä 4-5kk kohdalla joku takapakkivaihe vai mikä nyt on?
Tekee ihan hulluna mieli röökiä,
Tekee ihan hulluna mieli röökiä, oon ihan vakavasti jo miettiny et jos mä poltan vaan sillon kun oon radalla, niin eihän se niin paha ole.. Mut miten joku siihen pystyy? Tiedän siis etten itse pystyis enkä siks aio sitä yhtäkään polttaa.
Nään taas unia joissa oon tupakka suussa ja leffoissa ärsyttää suunnattomasti nähdä joku polttamassa
Ens viikolla tulee 5kk täyteen ilman, ja kyllä vituttaa kun se pyörii taas näin paljon mielessä. Jos olisin "muuten vaan" lopettanu, ni olisin takuuvarmasti ratkennu jo aikaa sitte. Pakko ei ole ikinä paras motivoija.
---
Tekee ihan hulluna mieli röökiä,
---
noihin kannattaa varautua, noit meinaan tulee viel lisää.
varmaan viimeks n.6kk sitte olin taas niin valmista kauraa alottaa uudestaa, teki iha hulluna mieli tupakkaa. ei niinkää tee enää mieli aamu/kahvi/ruoka tai ilta pössyttelyy, mut välil vaan iskee hillitön himo polttaa.. mut onneks nää vähenee ajankaa, jos vaan pysyy kokonaan erossa.
allekirjottanu ollu nyt reilu 2vuotta polttamatta