Tupakoinnin lopettaminen.

1,205 posts, 61 pages, 609,344 views

djlate

Posts: 101

#1141 • • djlate
Mie kestin miltei 2 viikkoa. Sit taas stressiä ja tekemisen puutetta.. rööki huuleen.. no ainakin vähenty. 1-3 röökiä päiväss jos sitäkään. Poltan kun juon ja juon harvoin..
Indigo

Posts: 918

#1142 • • Indigo
Mulla on vuosia pysynyt tupakointi yhdessä per ilta *hihu* Voin omasta puolestani sanoa että kun tupakoinnin onnistuu pitämään tuon verran kurissa, se ennen-nukkumaanmenoa-tupakka maistuu aivan taivaalliselta. On tosin niitäkin iltoja ollut kun ei ole maistunut ollenkaan.

Ajattelin ainakin toistaiseksi pitää tämän pahan tapani.

Ilmeisen addiktoiva huume tuo tupakka tuntuu olevan kun sitä tuntuu olevan niin vaikeaa lopettaa. Yritin joskus ja monta kertaa lopettaa kerrasta poikki mutta siitä ei oikein tullut mitään, aina vaan retkahti takaisin entiseen miltei aski-per-päivä-tahtiin. Jossain vaiheessa tuli vaan huomattua aika merkittävä tekijä omassa tupakoinnissani: poltin aina koulun välitunneilla, töistä taukoa pitäessä - oikeastaan aina kun halusi antaa itselleen jonkin oman rentoutumisen hetken, mutta poltettua tuli siis vaikka ei välttämättä tehnyt niin erityisemmin mieli , olisi voinut aika helposti jättää väliinkin. Kun siitä eteenpäin pikkuhiljaa (tässä meni kyllä vuosia) alkoi vähän yrittää vähentää niitä tupakkeja joita ei välttämättä tehnyt mieli, se vain itsestään väheni nykyiseen (johon olen ihan tyytyväinen, ainakin siis toistaiseksi)

Tuli kyllä huomattua jossain vaiheessa että tupakointiin on useimmilla joko-tai-asenne. Jos lähdin esim tupakkapaikalle kaverin kanssa vain jutellakseni enkä tupakoinutkaan, tuli useimmiten kysymystä että etkö sä tupakoikaan tai aijaa ooksä lopettanut. Musta on muuten edelleen hauskaa käydä 'tupakalla' ulkona hyvässä seurassa ilman että tupakoi :) Toinen mihin on tullut törmättyä on se "miks vitussa et lopeta kun oot niin lähellä sitä?".

Joskus baari-iltoina saattaa mennä useampikin rööki, ehkä jopa muutama! Mutta ei sitä ole silti tullut luisuttua siihen entiseen :) Onneksi.
m1kk3

Posts: 5,560

#1143 • • m1kk3 no-life

Replying to Tupakoinnin lopettaminen.:

Indigo, 7.2.2010 05:55:
Musta on muuten edelleen hauskaa käydä 'tupakalla' ulkona hyvässä seurassa ilman että tupakoi :)


Joo, tää on aika yleistä meidänki työpaikalla :)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Miazu

Posts: 815

#1144 • • Miazu Päivänsäde

Replying to Tupakoinnin lopettaminen.:

Indigo, 7.2.2010 05:55:
Mulla on vuosia pysynyt tupakointi yhdessä per ilta *hihu* Voin omasta puolestani sanoa että kun tupakoinnin onnistuu pitämään tuon verran kurissa, se ennen-nukkumaanmenoa-tupakka maistuu aivan taivaalliselta. On tosin niitäkin iltoja ollut kun ei ole maistunut ollenkaan.

Ajattelin ainakin toistaiseksi pitää tämän pahan tapani.

Ilmeisen addiktoiva huume tuo tupakka tuntuu olevan kun sitä tuntuu olevan niin vaikeaa lopettaa. Yritin joskus ja monta kertaa lopettaa kerrasta poikki mutta siitä ei oikein tullut mitään, aina vaan retkahti takaisin entiseen miltei aski-per-päivä-tahtiin. Jossain vaiheessa tuli vaan huomattua aika merkittävä tekijä omassa tupakoinnissani: poltin aina koulun välitunneilla, töistä taukoa pitäessä - oikeastaan aina kun halusi antaa itselleen jonkin oman rentoutumisen hetken, mutta poltettua tuli siis vaikka ei välttämättä tehnyt niin erityisemmin mieli , olisi voinut aika helposti jättää väliinkin. Kun siitä eteenpäin pikkuhiljaa (tässä meni kyllä vuosia) alkoi vähän yrittää vähentää niitä tupakkeja joita ei välttämättä tehnyt mieli, se vain itsestään väheni nykyiseen (johon olen ihan tyytyväinen, ainakin siis toistaiseksi)

Tuli kyllä huomattua jossain vaiheessa että tupakointiin on useimmilla joko-tai-asenne. Jos lähdin esim tupakkapaikalle kaverin kanssa vain jutellakseni enkä tupakoinutkaan, tuli useimmiten kysymystä että etkö sä tupakoikaan tai aijaa ooksä lopettanut. Musta on muuten edelleen hauskaa käydä 'tupakalla' ulkona hyvässä seurassa ilman että tupakoi :) Toinen mihin on tullut törmättyä on se "miks vitussa et lopeta kun oot niin lähellä sitä?".

Joskus baari-iltoina saattaa mennä useampikin rööki, ehkä jopa muutama! Mutta ei sitä ole silti tullut luisuttua siihen entiseen :) Onneksi.





awwwwww Ihanaa upeaa kuulla :)))) Koska itse olen nyt sen kolme kk ollut polttamatta ja haaveilen koko ajan tupakasta :D
joten tää vois olla hyvä ratkasu vkl iltana tupakka :)
Miauauuaauauuaua

Kiitos ongelmaani :)))))))) Ja tälläisestä tiestä ...
Jusuplussa

Posts: 1,292

#1145 • • Jusuplussa UG-///

Replying to Tupakoinnin lopettaminen.:

mikke, 7.2.2010 17:04:
---
Indigo, 7.2.2010 05:55:
Musta on muuten edelleen hauskaa käydä 'tupakalla' ulkona hyvässä seurassa ilman että tupakoi :)

---

Joo, tää on aika yleistä meidänki työpaikalla :)



Toi on hyvä, ku jengi huutelee "mennää röökille"..sit 4 äijää ulkona, eikä kukaan ees polta.
m1kk3

Posts: 5,560

#1146 • • m1kk3 no-life

Replying to Tupakoinnin lopettaminen.:

yusuplus, 7.2.2010 17:07:
---
mikke, 7.2.2010 17:04:
---
Indigo, 7.2.2010 05:55:
Musta on muuten edelleen hauskaa käydä 'tupakalla' ulkona hyvässä seurassa ilman että tupakoi :)

---

Joo, tää on aika yleistä meidänki työpaikalla :)

---


Toi on hyvä, ku jengi huutelee "mennää röökille"..sit 4 äijää ulkona, eikä kukaan ees polta.


Joo, useemmin tuntuu et ne tupakoimattomat pyytelee et mennääs tupakalle :D

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Camfer

Posts: 259

#1147 • • Camfer
Vuosi ja seitsemän kuukautta.. ei kaduta.

MUT RAHAA EI KYLLÄ OLE SÄÄSTYNYT ET SE BULLSHITTI VOI LOPPUU IHAN HETI! *toktok*
Jokke L

Posts: 1,203

#1148 • • Jokke L [GoodMusic]
Ei ainaka helpota yhtää ku kaveri tuo kartsan venäläist huomen. *justjoo* mut jos se siitä joskus...

--
Are you an angel? Never heard of angels before. They are the most beautiful creatures in the universe. You must be one, maybe you just don`t know it.

Indigo

Posts: 918

#1149 • • Indigo

Replying to Tupakoinnin lopettaminen.:

Miazu
awwwwww Ihanaa upeaa kuulla :)))) Koska itse olen nyt sen kolme kk ollut polttamatta ja haaveilen koko ajan tupakasta :D
joten tää vois olla hyvä ratkasu vkl iltana tupakka :)
Miauauuaauauuaua

Kiitos ongelmaani :)))))))) Ja tälläisestä tiestä ...



Itsepetos on sitten eri juttu kuin itsekuri ;)
AnderS

Posts: 470

#1150 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika
yhdeksän kuukautta takana and still going strong.

+ aamulla herää paljon virkeempänä
+ happi kulkee paremmin
+ kestävyys on parantunu(joka osa alueella)
+ muutenkin yleinen jaksaminen on parantunut
+ paljon pienemmät darrat
+ se jäätävä röökin katku on poissa

- laardia on tullut jonkin verran

Että sellaista.
ZenTTeri

Posts: 16

#1151 • • ZenTTeri
Nyt kuukaus polttamatta, ja joitain positiivisia ja negatiivisia havaintoja :

+ Ei tunnu enään aamuisin siltä että keuhkot lentää pihalle yskiessä
+ Leposyke laskenut huomattavasti ( 10 bpm )
+ Ei oo niin tunkkanen olo kokoajan


- Haistaa ihmisten hikisyyden herkemmin
- Haistaa röökin polttajien oksettavan hajun herkemmin


PS. Käytän toki nuuskaa satunnaisesti, helpottaa itselläni huomattavasti lopettamista.
spaze

Posts: 262

#1152 • • spaze

Replying to Tupakoinnin lopettaminen.:

yusuplus
Toi on hyvä, ku jengi huutelee "mennää röökille"..sit 4 äijää ulkona, eikä kukaan ees polta.



Hyvä tekosyy pitää breikki joka ei muuten menis läpi. Oletteko huomanneet että röökaajat saa pitää enemmän taukoa päivässä ilman että tulee sanomisia?
spaze

Posts: 262

#1153 • • Edited spaze

Replying to Tupakoinnin lopettaminen.:

Jussi Soro, 1.1.2010 23:28:
Nyt suurinpiirtein 3,5kk polttamatta. Aiemmat monet yritykset oli aika heikkoja (vähän tollasia vastaavia kuin Jonella yllä), mutta tällä kertaa otin champix-kuurin mukaan, ja ainakin itselle se toimi erittäin hyvin. Kertaakaan en ole sortunut, enkä kyllä uskalla yhtään enää polttaakaan. Ei kyllä enää edes tee mieli.



Jussi muista pitää tuo asenne! Mullakin kaksi vuotta sitten alkoi lakko Champixin avulla ja olinkin puoli vuotta polttamatta. Sitten uuden vuoden aattona sorruin siihen yhteen tupakkaan juhlapäivän kunniaksi ja illan myötä se muuttuikin askiksi. Aamulla heräsin ja ekaksi ulos tupakalle.

Puoli vuotta sitten aloitin uuden lakon ilman apuja ja edelleen täysin ilman tupakkaa. Ei tee mieli yhtään polttaa vaikka vaimoke polttaakin. Mä uskon että se on pitkälti asenteesta kiinni, joten pidä yllä tuo asenne!

Ja niille jotka eivät usko siihen että rahaa ei kulu niin paljon kun lopettaa niin olette aivan oikeassa. Se vaan kuluu johonkin parempaan kuin savuna keuhkoihinne ;)
Camfer

Posts: 259

#1154 • • Camfer
Itse olen laskeskellut mun työpaikassa tämmösen kaavan tupakoitsijoille.

kerran taukojen välissä tupakalle erilliseen tupakkakoppiin n.10min kun pitää riisua välineet päältä yms. polttaa nortti ja kipittää takas.

eli päivässä tulee taukojen lisäksi 40min pelkästään tupakanpolttoon kulunutta aikaa. joka on jo reilu 3h viikko tasolla hukkaan heitettyä työaikaa. kuukaudessa 13h.. että näin.. ja näille maksetaan palkkaa siitä.

sitten huutia saa se kuka ei polta tupakkaa jos sattuu vain menemään myös huinimaan kun tupakoivakin menee. Jumalauta palkankorotusta niille ketkä eivät polta..

tämä laskukaava on semmonen suht sinne päin oleva, joskus voi olla tupakoivilla kaksikin vastaavaa preikkia työaikana.. eli minuutit taas pomppii.
Avatar
#1155 • • niomic Guest

Replying to Tupakoinnin lopettaminen.:

Camfer, 2.3.2010 12:08:
Itse olen laskeskellut mun työpaikassa tämmösen kaavan tupakoitsijoille.

kerran taukojen välissä tupakalle erilliseen tupakkakoppiin n.10min kun pitää riisua välineet päältä yms. polttaa nortti ja kipittää takas.

eli päivässä tulee taukojen lisäksi 40min pelkästään tupakanpolttoon kulunutta aikaa. joka on jo reilu 3h viikko tasolla hukkaan heitettyä työaikaa. kuukaudessa 13h.. että näin.. ja näille maksetaan palkkaa siitä.

sitten huutia saa se kuka ei polta tupakkaa jos sattuu vain menemään myös huinimaan kun tupakoivakin menee. Jumalauta palkankorotusta niille ketkä eivät polta..

tämä laskukaava on semmonen suht sinne päin oleva, joskus voi olla tupakoivilla kaksikin vastaavaa preikkia työaikana.. eli minuutit taas pomppii.



Tätä voit varmaan jatkaa suoraan offtopic-jatkoissa, vaikka olisikin ehkä paljon sanomista ko. aiheesta, niin ei kuulu kyllä tähän säikeeseen.
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#1156 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]
Olin tehnyt päätöksen, että tupakka ei enää pala kun täytän 30. Joulukuun 29. stumppasin viimeisen kerran ja päätös on pitänyt. Reilu 2kk lopettamisesta eikä ole tarvinnut käyttää mitään apuvälineitä (purkkaa, laastareita). Olo on parempi niin fyysisesti kuin henkisestikin. Nyt ei voi kuin nauraa itselle, kuinka helvetin tyhmää se tupakointi onkaan ollut.
Kimbou

Posts: 608

#1157 • • Edited Kimbou
viikko takana nyt lopetuksesta, purkka toimii yllättävänkin hyvin....saa vähän tekemistä kun jauhelee sitä hermostuneena :) nikotiinin tarpeen se luonnollisesti vie mutta tapa on tapa ja se tässä on vaikeaa.

aamu tupakan oon itelleni joka aamu antanu luvan vielä toistaseksi polttaa, kohta pitää laittaa se purkka yöpöydälle ja heti kun silmät avaa ni purkka suuhun.

aamurööki on vaan smetana pizzan ja seksin jälkeen elämän parhaita hetkiä siitä en hevillä luovu :D

Toivotaan että nyt ois selkärankaa helvetti ees tän verran, loppuelämän terveydestä kumminkin kyse!!

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

Kimbou

Posts: 608

#1158 • • Kimbou

Replying to Tupakoinnin lopettaminen.:

Camfer, 2.3.2010 12:08:
Itse olen laskeskellut mun työpaikassa tämmösen kaavan tupakoitsijoille.

kerran taukojen välissä tupakalle erilliseen tupakkakoppiin n.10min kun pitää riisua välineet päältä yms. polttaa nortti ja kipittää takas.

eli päivässä tulee taukojen lisäksi 40min pelkästään tupakanpolttoon kulunutta aikaa. joka on jo reilu 3h viikko tasolla hukkaan heitettyä työaikaa. kuukaudessa 13h.. että näin.. ja näille maksetaan palkkaa siitä.

sitten huutia saa se kuka ei polta tupakkaa jos sattuu vain menemään myös huinimaan kun tupakoivakin menee. Jumalauta palkankorotusta niille ketkä eivät polta..

tämä laskukaava on semmonen suht sinne päin oleva, joskus voi olla tupakoivilla kaksikin vastaavaa preikkia työaikana.. eli minuutit taas pomppii.



tekisit töitä etkä laskeskelis vaan jotain kaavoja töissä......TÖITÄTÖITÄTÖITÄ mikäs lusmuilija sitä oikeen saa liksaa prrrrkl....

tuu raksalle niin saat sydärin kun 8 tunnissa palaa aski röökiä, ja ei rööki pausseilla ei tehdä samalla töitä!!! kyllä ne talot silti on aina valmistunu ;) ja jopa ajallaan. Laskeekohan insinöörit tupakka tauot vuosienkin miljoona urakoihin mukaan??

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

Camfer

Posts: 259

#1159 • • Camfer

Replying to Tupakoinnin lopettaminen.:

Kimbou, 6.3.2010 16:33:
---
Camfer, 2.3.2010 12:08:
Itse olen laskeskellut mun työpaikassa tämmösen kaavan tupakoitsijoille.

kerran taukojen välissä tupakalle erilliseen tupakkakoppiin n.10min kun pitää riisua välineet päältä yms. polttaa nortti ja kipittää takas.

eli päivässä tulee taukojen lisäksi 40min pelkästään tupakanpolttoon kulunutta aikaa. joka on jo reilu 3h viikko tasolla hukkaan heitettyä työaikaa. kuukaudessa 13h.. että näin.. ja näille maksetaan palkkaa siitä.

sitten huutia saa se kuka ei polta tupakkaa jos sattuu vain menemään myös huinimaan kun tupakoivakin menee. Jumalauta palkankorotusta niille ketkä eivät polta..

tämä laskukaava on semmonen suht sinne päin oleva, joskus voi olla tupakoivilla kaksikin vastaavaa preikkia työaikana.. eli minuutit taas pomppii.

---


tekisit töitä etkä laskeskelis vaan jotain kaavoja töissä......TÖITÄTÖITÄTÖITÄ mikäs lusmuilija sitä oikeen saa liksaa prrrrkl....

tuu raksalle niin saat sydärin kun 8 tunnissa palaa aski röökiä, ja ei rööki pausseilla ei tehdä samalla töitä!!! kyllä ne talot silti on aina valmistunu ;) ja jopa ajallaan. Laskeekohan insinöörit tupakka tauot vuosienkin miljoona urakoihin mukaan??



eh.. en tule raksalle, en osaa sen alan hommia.. tää ruiskumaalaaminen on mun juttuni. kuten ylläkin jo minulle sanottiin niin tämä on niin offtopic että oksat pois.

väitän silti että kyllä työt häiriintyy vaikka sitä norttia polttelis töiden lomassa.

ainiin.. vuosi ja 9kk ilman tupakkia. still going strong!
spaze

Posts: 262

#1160 • • spaze
Jos olette lopettaneet tupakoinnin niin laskekaapas kuinka paljon se seuraava tupakkanne tulisi maksamaan:

Suurinpiirtein päiviä kuinka kauan vielä elät * sen verran askeja mitä poltat päivässä * yhden tupakan hinta tällä hetkellä

Eli tietyllä tavalla jos sytytät sen yhden tupakan ja siihen se tupakoimattomuus loppuu, kustantaa tämä tupakki tuon yllä olevan verran.