E10v - Ten Years Of Entropy 1.11.2003 @ Helsinki

488 posts, 25 pages, 55,295 views

Jone

Posts: 8,258

#341 • • Jone Archibald Haddock

hallucinogen:
Tosin mahtaakohan makasiinien omistajilla olla tän asian suhteen niin väliä kun tuolta plattarista muistaakseni tuli luettue, olisiko ollut jonkun entroopparilaisen kirjoitus ,että makasiinien johtoportaasta oli annettu ymmärtää ,että teknobileet ei ole kovinkaan tervetulleita.



Tuskin. *uuh*

...mut oot varmaan havainnut että olen ”jos on joutunut paskaa haukkaamaan, niin siitä pitää kyllä ainakin kitistä jälkikäteen”-koulukunnan kasvatteja. En siis usko siihen että korvausvaade pitäisi jättää kirjoittamatta vain sen takia että se ei välttämättä kiinnosta niitä tahoja joille se on osoitettu.
Avatar
#342 • • yana Guest

Jone:
Juujuu, chillaa Yana. Kyllä mä tiedän mistä se kuseminen johtui kuten varmaan huomasit. Oon vaan sitä mieltä että samaa tietoa on turhaa edellyttää kaikilta ja noin yleisesti ottaen järjestävä organisaatio on vastuussa järjestämästään tapahtumasta yleisölleen, siitä vaan ei pääse yli eikä ympäri.



joo. onhan se yleisestikin noin. mutta kun sa kuitenkin tiedat miten bilejarkkays kaytannossa tapahtuu. ei se oo sama kuin menis ostamaan makkaran kaupasta ja jos lihan sijasta annetaankin jauhoa siansuolessa voisi soittaa jonnekkin kuluttaja-asiamiehelle.

jarjestaja on vastuussa yleisolle, se on totta toki enkä usko että tältäosin kukaan entropyssä yrittäisi olla kantamatta vastuutaan.

mutta ei se silti mielestäni tarkoita etta jarjestajaa tulisi syyttaa asoista joihin ei vaan pysty vaikuttamaan niinpaljon kun tahtoisi. siinatapauksessa etta jarjestajalla olisi ollut todellisia mahdollisuuksia vaikuttaa esim ovikontrolliin hoitamalla sen itse tai esim valitsemalla jarjestyksen valvonnasta vastuuseen ammattitaitoisen firman joka tietaa miten 2000 ihmista saadaan jouhevasti sisalle, olisi tilanne tietenkin toinen.


ei mut hei. niin kyllähän sitä aina voi järjestää bileet jossain muualla. ai ei o paikkoja. no mutta ehka sitten kannattaa olla jarjestamatta. ... mutta mutta... mitas tassa on muutaman viime vuoden kuluessa taas ollutkin trendina... oiiiiiiiii voiiiiiiiiii.

[muokattu 3.11.2003 18:52]
-P

Posts: 4,972

#343 • • -P

Howdy:
---
Ankeus:
ihmetyttää kyllä aivan perkeleesti kun jotkut ovat syyttäneet entropya aiheesta, kuten esim. Howdy omassa postauksessaan. Itseäni oikeastaan jopa raivostuttaa kun jengi tosiaan luulee, että jonot, sähkökatkokset sun muut ovat entropyn vikoja. Ei ole näillä henkilöillä käynyt päässä että ehkä nuo olisivatkin VR-makasiinien oman staffin mokia? siinäpä niille jotain miettimistä jotka kiskovat sontaa Entropyn päälle.

Ankee ... kuules mä en tietääkseni yksilöinyt kenen vika mikäkin on . .en oo tarkottanu että nimen omaan entropyn .. se nyt on se ja sama kenen vika .. paskat mitkä paskat .. ei voi mitään .. oli syy sitten kenen hyvänsä ...


P.S. ja mulle on AIVAN se ja sama raivostuttaako sua mun kirjotukset ...

[muokattu 3.11.2003 18:43]

[muokattu 3.11.2003 18:44]



SUN kirjoitukses oli lähinnä esimerkki. tuolla on kymmeniä muita samanlaisia joten otappas ne herneet nenästäs

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Howdy

Posts: 7,955

#344 • • Howdy Oldie

Ankeus:
---
Howdy:
---
Ankeus:
ihmetyttää kyllä aivan perkeleesti kun jotkut ovat syyttäneet entropya aiheesta, kuten esim. Howdy omassa postauksessaan. Itseäni oikeastaan jopa raivostuttaa kun jengi tosiaan luulee, että jonot, sähkökatkokset sun muut ovat entropyn vikoja. Ei ole näillä henkilöillä käynyt päässä että ehkä nuo olisivatkin VR-makasiinien oman staffin mokia? siinäpä niille jotain miettimistä jotka kiskovat sontaa Entropyn päälle.

Ankee ... kuules mä en tietääkseni yksilöinyt kenen vika mikäkin on . .en oo tarkottanu että nimen omaan entropyn .. se nyt on se ja sama kenen vika .. paskat mitkä paskat .. ei voi mitään .. oli syy sitten kenen hyvänsä ...


P.S. ja mulle on AIVAN se ja sama raivostuttaako sua mun kirjotukset ...

[muokattu 3.11.2003 18:43]

[muokattu 3.11.2003 18:44]

---


SUN kirjoitukses oli lähinnä esimerkki. tuolla on kymmeniä muita samanlaisia joten otappas ne herneet nenästäs



Hmm .. ei mulla ole edes herneet nenäs .. sen kyllä huomaa jos on *nauru* mut en jaksa enempää noita bileitä kommentoida .. perseelleen meni minkäs teet .. onnex ei ollu kalliimmat .. *piis*

--
Käpy vailla vertaa

anqqa

Posts: 4,034

#345 • • anqqa tirehtööri

Jone:
Mun mielestäni siinä taas ei ole mitään raivostuttavaa että jengi tosissaan luulee noiden asioiden olevan Entropyn vika. Mun mielestäni se on lähinnä ymmärrettävää. Sisällä oleista ~2000:sta henkilöstä tuskin edes suurin osa oli sen verran ”skenetietoisia” että tietäisivät kenen vika se on että asiat kusevat. Myöskin (niin valitettavaa kuin se onkin) voidaan sanoa että tapahtuman tuottanut organisaatio (tässä tapauksessa Entropy) on yleisölleen vastuussa tapahtumasta ja asioiden kustessa venuen (Makasiinit) henkilökunnan ja muiden (paskalakit) toiminnan takia ovat nämä tahot lähinnä vastuussa em. järjestäjäorganisaatiolle, eli Entropylle.

Toisin sanoen yleisöllä on kyllä mun mielestäni jopa oikeus syyttää Entropyä, vaikka en itse niin teekään. Entropy sitten taas voi vaatia rahallista tai muuta korvausta Makasiinien omistajataholta sekä tehdä tehdä kantelun siitä että virkavalta suunnitellun oloisesti ja tahallisesti tuhosi tapahtumaa.



ihan oiva pointti kyllä. tuskinpa prosentuaalisesti kovin suuri osa on riittävän valveutunutta osatakaseen viittoilla syyttävällä sormella oikeaan suuntaan. ja ainahan voidaan sanoa että järjestävä organisaatiohan sen huonon paikan valitsi jne. kuten sanoit, ensikädessä 'vastuussa' on ko. organisaatio, oli sitten sen syy tai ei.

koska aikamuisti on itsellä niin huono, niin on seuraava pelkkää spekulaatiota, mutta voisin kuvitella että saadakseen koko makasiinit käyttöönsä, on tila täytynyt varata melkosen hyvissä ajoin, mahdollisesti aikaan jolloin ei ollut tuota parjattua uutta omistajaa uusin sääntöineen? en tiedä.

enempää en jaksa spekuloida, odotan puolittaisella mielenkiinnolla ns. virallista yhteenvetoa entropyltä. omalla kohalla hipat kumminkin kun olivat suhteellisen kivat enkä pahemmin valittamista pysty sanomaankaan siitä syystä :) ei vaikuta mitenkään tuleviin entropyn kemuihin osallistumisiin eikä makasiinien..

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

Avatar
#346 • • tinkle Guest

Jone:
Turhaa se ei mun mielestäni ole siinäkään tapauksessa että mitään rahallista korvausta ei kuulu. Jos korvausta ei vaadita, annetaan ymmärtää että henkilökunnan toiminta on ollut hyväksyttävää. Toisin sanoen korvausvaateen kolauttaminen pöytään kertoo siitä että henkilökunnan toiminnassa on ollut niin ratkaisevia puutteita että sitä ei enää hyvällä katsota.



Entropy tuskin hyväksyy sitä että sekä VR-Maksiinien oma henkilökunta että Makasiinien kautta turvan hoitanut firma toimi kuten toimi. Luonnollisesti Entropy on vastuussa yleisölleen, ja aivan samalla tavalla VR Makasiinit ovat vastuussa vuokralaiselleen eli Entropylle. Entropy ei tapahtuman aikana saanut korjattua Makasiinien henkilökunnan tekemiä mokia, mutta se ei tarkoita sitä että jättäisimme asiat tähän :). Tilaisuuden aikana Entropylla ei ollut valtaa käskyttää sen enempää Makasiinien henkilökuntaa, kuin turvamiehiäkään (uskokaa tai älkää, sitä yritettiin ihan todella) eikä varsinkaan poliiseja jotka turvamiehien joukossa vaikeuttivat asiakkaidemme elämää pahan kerran. Kuten Entropy onkin jo ilmottanut, koko posse on todella pahoillaan tapahtuneesta, ja asiasta on menossa reklamaatiota Makasiinien suuntaan ihan varmasti.

Ja minä kyllä ihan omana itsenänikin olen pahoillani, jokainen Entropylainen teki todellakin parhaansa ja enemmänkin siinä vaiheessa kun hommat alkoivat kusta reisille, mutta mitä oikeasti voi tehdä kun tulee poliisisetä siihen väliin säätämään? Kyllä siinä meinasi itku ihan oikeasti päästä kun tajuttiim mitä siellä ovella tapahtuu, meille ei moisesta todellakaan etukäteen kerrottu. Kun mikään meidän parannusehdotus ei kelvannut turvalle, me lähdettiin ostamaan kymmeniä kiloja karkkia että voitais edes jollain tapaa kertoa jonottajille että ollaan pahoillamme jonotuksesta... Siinä tilanteessa kun meidän omaa staffiakin alettiin tutkia siinä ovella, ei oikeasti enää auttanut sanoa niille pokeille yhtään mitään, se vaikutti jo avoimelta pahanteolta :(.

Entropy on lukenut kaiken palautteen mitä ollaan saatu meilitse ja eri foorumeilla, ja tarkoituksena on myös antaa kattava vastine siitä miksi niin moni asia meni kuten meni. Koko talkooporukka ja erityisesti vastuuhenkilöt ovat luonnollisesti aivan puolikuolleita bileiden rakentamisen, järjestämisen ja purkamisen jäljilltä, joten ymmärrettävää on että asiallisen vastineen kirjoittaminen ei onnistu ihan seuraavana päivänä, vaan vasta sitten kun on saanut nukuttua kunnon unet ja palautua hetken.

[muokattu 3.11.2003 19:04]
pinkie_

Posts: 138

#347 • • pinkie_
Minä ainaskin tykkäsin. *joo* Vaikka jonotettiinkin 1,5 tuntia melkosen kylmässä säässä nii ei se mitään. Marushasta en ollu ikinä kuullu ennen tota, mutta aika loistavaa musiikkia se soitti! *iloinen* Tanssittua tuli jälleen ihan riittämiin.
bansq

Posts: 931

#348 • • bansq leftfield winger.
Vuodatusvuodatus.

Miinuksia löytyy kuten myös plussiakin, henkilökohtaisesti en kärsinyt muusta kuin jonottamisesta sisään ja narikoille, desibelirajoista, ja loppuillan narikkasekoilusta.

Jonottamisen jälkeen oli kovasti kiire katsomaan Marushaa, ja taisin unohtaa ottaa itse lapun mukaan. Nolottaa, mutta eipä henkilökunnan suhtautuminen loppuillasta parantanut mielialaani yhtään. Selästä työntyvä yleisömassa survoi itseäni ja narikkapöytää hieman eteenpäin, johon narikkamies vastasi runttaamalla pöydällä reiteni seinän ja pöydänkulman väliin aiheuttaen mehukkaan mustelman. Kiitos tästä.

Sydämiä ja plurpyllyhaleja sit kakusta, musiikista, savuttomasta chill-huoneesta, inkvisition alkuillasta, ihmisistä, Entropyn oman väen toiminnasta, dekoista ja vessatiloista. Henkilökohtaisesti bileet oli ihan ok, osasin tällä kertaa lakaista vastoinkäymiset maton alle ja keskittyä juhlimaan hyviä puolia ja Entropyn 10-vuotista taivalta.

--
plip goes on.

hallucinogen

Posts: 8,190

#349 • • hallucinogen Edain

tinkle:
mutta mitä oikeasti voi tehdä kun tulee poliisisetä siihen väliin säätämään? Kyllä siinä meinasi itku ihan oikeasti päästä kun tajuttiim mitä siellä ovella tapahtuu, meille ei moisesta todellakaan etukäteen kerrottu.



Tää on todella ikävä suunta jos poliisi tulee tosta vaan ottamaan osaa tarkastuksiin ja tekevät vähän mitä haluavat. Lähes jokaisissa isoissa bileissä on ilmeisesti ollut tusina tai pari sivaripoliisia ja tää oli omalla kohdallani ensimmäinen kerta kun poliiseista joutui oikeastaan kärsimään kun muualla tarkastukset on mennyt mallikkaasti, jotkut ovat joutuneet syyttä tarkempaan syyniin takahuoneeseen mutta itse niiltä säästynyt.

Olisi todella mukavaa jos poliisien toimintaan tulisi muutosta mutta itse olen aika pessimistisellä mielellä tässä asiassa. Yleinen mielipide kun tuntuu olevan teknobileet=pilleribileet niin ei kukaan nosta kissaa pöydälle ja kirjoita lehtiin, kuinka poliisi pilasi juhlat, toisin olisi jos alettaisiin ratsata oopperaa tai suosittuja ravintoloita oikeen urakalla.

--
pikku-*possu*

[Nuclear]

Posts: 5,855

#351 • • [Nuclear] el aprendiz
OT.

Kun on nyt näistä sinivuokkojen tarkastuksistakin tullut puhetta ja oon kuullut että esim. Koneistossa jos jouduit alakertaan syyniin ja vaikka ei löytynyt mitään, niin skoude vei sut ovelle ja ulos tapahtumasta. Onko edes poliisilla oikeutta passittaa maksavaa asiakasta ulos tapahtumasta vain poliisin oman virheen takia (vaikka koira olisikin räksyttänyt)? Kuulostaa niin surkuhupaisalta touhulta, etten tiedä pitäiskö itkeä, nauraa vai olla tekemättä mitään.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Individual

Posts: 10,942

#352 • • Individual HYPNO!
Poliisi näkyy ja kuuluu tällaisissa tapahtumissa ja sitten kun joltain varastetaan esim. auto tai murtaudutaan kotiin, niin sitten ne raapii persettään, että no can do ei voi mitään, kun on resurssit mitä on....

Jossainhan pitää olla pramilla, ettei tule heistäkään ihan tehoton kuva...Sitten ne valittaa alhaisia palkkojaan ja isoja työmääriään. Haloo, kuka vittu heitä oikein johtaa?

T:Tero
Avatar
#353 • • ALIEN Guest

diezel:
---
Elwira:
---
Ankeus:
---
Minun puolestani voisitte siirtää tuon privaan
---
Oo hiljaa nyt!!!!!!!!!!!!!!!!!
--
offtopiccia...
Elwira voitais siirtää ihan yksin privaan keskustelee vain ittensä kanssa.. *hih*

[muokattu 3.11.2003 18:08]



...niinpä. Jos elwiralla on menkka-kiukut niin ei tartte kuitenkaan yleisesti tulla muille itkemään *nauru**hih*

[muokattu 3.11.2003 19:29]
-P

Posts: 4,972

#354 • • -P
nyt eki turpa kiinni, vie vaikka privaan. meinaa on menossa aika offtopiciks toi nahistelu tai mikä nyt onkaan*dissaa*

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Avatar
#355 • • ALIEN Guest
kunhan kiusasin... *nauru*
hallucinogen

Posts: 8,190

#356 • • hallucinogen Edain
Teknobileistä takavarikoitiin huumeita Helsingissä
Helsingin poliisi takavarikoi yli 30 grammaa hasista, toistakymmentä ekstaasipilleriä ja toista kymmentä grammaa amfetamiinia VR:n makasiineille järjestettyihin teknobileisiin tehdyssä iskussa lauantai-iltana.
----
Ylikomisario Jortikka pitää takavarikoituja määriä suhteellisen suurina.
Rikosilmoituksia kirjattiin neljä. Yhdelletoista kirjoitettiin sakot, sakoissa oli kyse käyttörikoksista.
Huumausainelöydöt johtivat myös kotietsintöihin eri puolilla kaupunkia.
Iskuun osallistui parisenkymmentä poliisimiestä, pääosin siviiliasussa. Mukana oli myös huumekoiria.


Ei voi sanoa kun ,että huh. Eli jos tota oikeen tulkkaa niin ainoostaan neljältä yli kahdesta tuhannesta löytyi kamaa ja sen takia saatiin kärsiä.
Mistäköhän noi katsoi ,että henkilö oli ottanut jotain laitonta ainetta kun sakon kirjoittivat?
Olisi mukavaa ,että lehti kirjoittaisi kuinka paljon porukkaa osallistui jotta ei tulisi liian vääriä käsityksiä

edit: lisäystä

[muokattu 3.11.2003 20:24]

--
pikku-*possu*

Lost-Soul

Posts: 3,107

#357 • • Lost-Soul los pallos

hallucinogen:
Teknobileistä takavarikoitiin huumeita Helsingissä
Helsingin poliisi takavarikoi yli 30 grammaa hasista, toistakymmentä ekstaasipilleriä ja toista kymmentä grammaa amfetamiinia VR:n makasiineille järjestettyihin teknobileisiin tehdyssä iskussa lauantai-iltana.


Mistäs oot ottanut tämän???

Nähtävästi ei oo mitään linkkii tohon juttuu, eli vaan lehdessä????

[muokattu 3.11.2003 20:37]

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

hallucinogen

Posts: 8,190

#358 • • hallucinogen Edain
Iltasanomista otin.
Pienen pätkän jätin pois jossa oli turhan päivästä lässytystä.

--
pikku-*possu*

Jna

Posts: 613

#359 • • Jna
Kiitos ystävien, hyvän musiikin ja ERITTÄIN hyvän tuurin*joo*
mulla ei ole pahaa sanottavaa.

Elliot Ness on paras*sydän*