niomic, 7.4.2009 01:04:
---
Minnalilla, 6.4.2009 20:11:
PLAAAAAAAA sanon minä.
Tästä kunnonkohotuksesta tule yhtään mitään.
Tajusin meinaan tänään...
1. Ku mul on ollu krooninen nuha 7 vuotta, nii se vaikuttaa iha hitosti mun hapen saantiin. Esim juoksiessa.
2. Vino selkä, saan myös sen useesti salilla kipeeks...
---
Jotenkin mulle paistaa tästä semmoinen asenne et kohotuksen pitäis olla helppoa. En epäile etteikö noi ois ihan oikeita hidasteita, mutta hidasteet ei ole esteitä. Hapenottokykyä on mahdollista kehittää hyvinkin paljon, vaikka tuntuisi siltä ettei nyt kulje happi pätkääkään. Tähän menee kuitenkin kohtuusti aikaa ja vaatii panostusta.
Selkä onkin sitten vaikeampi juttu. Sen puolesta en viitsi käydä pätemään kun en tilannettasi tiedä. En kuitenkaan usko että se olisi mikään shown pysäyttäjä. Selän suhteen kannattaa varmaan mennä kunnon lääkäreiltä hakemaan mielipiteet ja selkää varten omat treenit ja ohjeet. Voi olla välillä tylsää, kun joutuu tavallaan selän ehdoilla tai sitä tukien tekemään hommat, mutta vastaavantyylisiä rajoitteita on vaikka kuinka monella salin suhteen.
Nojoo, mut lannistaa tommosseet hidasteet. Ja ei, en tarkota että olisi helppoa, mutta kun se alkaa tuntumaan jo toivottomalta.
Selästä ja nuhasta on käyty kaikenmailman lääkärit sun muut, tosin selälle nyt positiivinen asia on se, että yks hieroja lupas laittaa sen kuntoon ja vielä ilmaiseksi. :) Toivottavasti saa sen kuntoon myös! Noh, kerroppa vinkkejä hapenottokyvylle? :o
Hiittiä kokeillu, ei oikein meinaa auttaa. Tuntuu et tää iänikuinen tukkoisuus vaikuttaa siihenkin asiaan. 10 minuuttia pystyy vaan juoksemaan..