yusuplus, 17.3.2009 20:12:
Onko porukalla kokemuksia kreatiini etyyliesteristä? Itse vaihdoin monohydraatin etyyliesteriin ja 2vko meni, niin paino tipahti 2kg (eli nesteet lähti). Aikaa vaihdosta on kulunu varmaan 2-3kk ja nyt paino on sama, ku monohydraatit päällä. En tiedä myydäänkö tota edes pahemmin Suomessa. Monohydraatti ja pyruvaattia tuntuu ainakin löytyvän, mutta itse tilasin etyyliesteriä briteistä. On muuten hirveimmän makuista jauhoa ikinä..siis hyi helvetti.
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta tuo kreatiini etyyliesteri eroaa juurikin monohydraatista siinä että ei kerää nestettä yhtä paljon. Minusta nesteenkertyminen lihaksiin on itse asiassa monohydraatin yksi positiivinen sivuvaikutus. Tuosta voi lukea vertailua monohydraatin ja etyyliesterin välillä http://www.muscletalk.co.uk/article-creatine-ethyl-ester.aspx
Kyllä sitä myydään suomessa, mutta on monohydraattia kalliimpaa.
Jos tuo on pahanmakuista niin kokeile BCAA-jauhetta ;) Ei liukene vedessä vaan jää kellumaan pinnalle joten joutuu heittää lusikalla jauhot suuhun, vettä päälle ja toivoa ettei laatta lennä (tosin siihen tottuu ajan myötä).