352 posts, 18 pages, 264,176 views
Caro², 7.9.2007 15:54:
Meni sekä oikein, että väärin.
Musiikillinen suuntaus (mistä diggaa mistä ei), tuskin kertoo hirveästi ihmisen älykkyydestä, mutta musiikillisestä älykkyydestä se todennäköisesti kertoo.
Karski, 8.9.2007 15:44:
---
Caro², 7.9.2007 15:54:
Meni sekä oikein, että väärin.
Musiikillinen suuntaus (mistä diggaa mistä ei), tuskin kertoo hirveästi ihmisen älykkyydestä, mutta musiikillisestä älykkyydestä se todennäköisesti kertoo.
---
Koska sä nyt rupesit peruun sanojas
palaan tähän sun alkuperäiseen väitteeseen,
että musiikkimaku korreloisi musiikillisen
älykkyyden kanssa.
Mikään, mitä voidaan
sanoa musiikillisesta älykkyydestä ei kerro
mitään musiikkimieltymyksistä.
Jos minä
pidän speedcoresta ja polkasta, olenko
musiikillisesti tyhmä, ja ovatko ko. gneret
musiikillisesti tyhmiä,
vai voiko mieltymykseni
olla seurausta jostakin täysin musiikilliseen
älykkyyteeni liittymättömästä seikasta?
Tästähän tässä on kyse: esitit mustavalkoisen
(ja siksi vaarallisen) väitteen jolle esitin analogioita
jotka nyt itse torjuit.
Ihmisten musiikkimakuun vaikuttavat
niin monet tekijät opituista asenteista aistielinten
ominaisuuksiin, että minkäänlaista yhtenevyyttä
musiikillisen älykkyyden ja suosikkimusiikin välillä
on älytöntä vetää.
Caro², 8.9.2007 18:29:
Pointti on kokoajan ollut se, että musiikillinen lahjakkuus/älykkyys (onko ne samoja asioita?) todennäköisesti vaikuttaa siihen, millaista musiikia kuuntelet. Nyt rikotaan tässä vielä genret niin, että jokaisessa genressä on helppoa musiikkia ja vaikeampaa musiikkia. Mikäli olet "musiikki-ihmisiä", niin todennäköisesti nämä haastavammat kappaleet herättävät ansaittua mielenkiintoa - mutta myöskin ne "helpot biisit" voi tottakai olla ihan käypää kulutustavaraa. Jos taas et ole "musiikki-ihmisiä", niin se vaikeampi musiikki jää todennäköisesti hyllylle.
spoinkel, 8.9.2007 22:43:
Jos väität, että on älykästä ja vähemmän älykästä musiikkia, haluaisin kernaasti kuulla oman näkemyksesi siitä, miten vedät tuon kyseisen rajan.
trusti, 9.9.2007 12:40:
täytyy kompata caroa, muistiosiolla "ei ole mitään tekemistä älykkyyden" kanssa..
[...]
testi olis imo parempi jos heivattais sanastot ja muistiosiot pois, ja matikkaosuus korvattais vaativimmilla lukujonojen pyörittelyillä :)
keksikö muuten kukaan kuvaosion tehtäviin 14 ja 15 oikeaa vastausta?
Admo, 14.9.2007 09:41:
---
---
Spoilaan nyt hieman, sillä noin paska testi ansaitseekin spoilauksen:
14 oikea vastaus on aika varmasti se, missä laatikko on tyhjä. Laatikon sisällä olevat voi laskea miinuksiksi ja ulkopuolella olevat plussiksi. Vikassa molempia yhtä paljon=>tulos nolla.
Mutta tarjoan oluen sille, joka kertoo mulle 15:n ratkaisun.
trusti, 14.9.2007 10:01:
---
Admo, 14.9.2007 09:41:
---
---
Spoilaan nyt hieman, sillä noin paska testi ansaitseekin spoilauksen:
14 oikea vastaus on aika varmasti se, missä laatikko on tyhjä. Laatikon sisällä olevat voi laskea miinuksiksi ja ulkopuolella olevat plussiksi. Vikassa molempia yhtä paljon=>tulos nolla.
Mutta tarjoan oluen sille, joka kertoo mulle 15:n ratkaisun.
---
jaa kappas se olikin noin helppo :D olin kyl aika lähel... mä voin tarjota kans sille joka kertoo ton 15 :)
Mad Jäckk, 9.10.2007 15:02:
139 prkl, se laskee näköjää mitä vanhemmaks tulee :D
Caro², 9.10.2007 16:05:
---
Mad Jäckk, 9.10.2007 15:02:
139 prkl, se laskee näköjää mitä vanhemmaks tulee :D
---
Niin se kato ihan oikeesti tekeekin. Vanhemman henkilön aivot ei vaan toimi yhtä nopeesti. Muistaakseni se "älykkyyden huippu" oli jossain siinä 23-26ikävuoden välillä. Saattaa olla, että muistikuva heittää jonkun verran.