Kauhuelokuvien ystäville...........

66 posts, 4 pages, 16,342 views

George Shield

Posts: 84

#41 • • George Shield

POSER:
---
George Shield:

13 Ghosts (se uusi versio, vaikka onkin hieman sokerikuorrutteinen)

---


Toi on kyllä ihan hyvä, kunhan siitä ois jätetty ne ärsyttävä lapsenhoitaja, joka laukoi koko ajan tyhmiä Hollywood kevennys vitsejä väliin.



Joo, samaa mieltä.
Itse asiassa ostin ja katsoin ko. DVD:n eilen. Kivana bonuksena levyllä oli pieni historikki jokaisesta kummituksesta.
Avatar
#43 • • Relic Guest
katoin eilen Children of the corn ja totesin jälleen et on se helvetin hyvä leffa
Dalifemme

Posts: 1,629

#44 • • Dalifemme Dementia simplex
Olen muuten samaa mieltä.Vaikka on vanha kun elämä niin silti hyvä leffa.Kingin leffat harmi vaan usein kuvataan helfetilleen.Tai siis POIKKEUKSIAKIN ON PALJON(siis paljon hyviä King filmatisointeja)ja toi musta yx niistä hyvistä myös.*joo*
Avatar
#45 • • Relic Guest

dalifemme77:
Olen muuten samaa mieltä.Vaikka on vanha kun elämä niin silti hyvä leffa.Kingin leffat harmi vaan usein kuvataan helfetilleen.Tai siis POIKKEUKSIAKIN ON PALJON(siis paljon hyviä King filmatisointeja)ja toi musta yx niistä hyvistä myös.*joo*



Aivan, yks hyvä on Pet Sematary. Harmi on tosiaan, että Kinging loistavat kirjat eivät toimi kankaalla kun ne on kuvattu tosiaan pyllylleen.

[muokattu 7.8.2003 12:15]
Avatar
#46 • • Relic Guest

:::modifying::::
Horror rokpoppaa *plur*

Usein viel ne 70´luvun - 80´luvun alkupuolen horrorit on ollu niitä suht ”aiton tuntusia”, vaik effektit onki vähä huonoja. Niissä oli usein satanismista ja demoneista, voodoosta ja rituaaleista ja riiteistä... ei niinkään örkkejä ja mörököllejä niinq nykyään!

Zombiet mainitsin lähinnä sen takii q ne kuuluu ennemminkin komedia osastoon *hih*

666*pahis*




aivan näin.. zombie leffat on Horror genren komedioita lähinnä :)
Night of the living dead ekan kerran katsottuna oli kova pienempänä mut sitten tuli tsiljoona erilaista typerää zombi leffaa jotka sit vei pohjan kaikelta.
Dalifemme

Posts: 1,629

#47 • • Dalifemme Dementia simplex
Pakko kyllä sanoa että muutamat zombiet on ihan SAIRRRAAAAN hyviä.Kuten:
BAD TASTE ,RE-ANIMATOR,high society...tai ei noi ihan sananmukaisessa merkityksessä zombie leffoja mut aika close.JA RESIDENT EVIL oli musta HELEVITIN hyvä!!!GO Jovovich
*piru**piru**hih*
Avatar
#49 • • valona Guest
Re-animatorissa yksi (Hollywood)leffahistorian irstaimmista kohtauksista: irtopään mallikkaasti suorittama fellaatio. Pidin kovasti.

[muokattu 7.8.2003 13:21]
zaler

Posts: 1,545

#50 • • zaler e h k i s

dalifemme77:
BAD TASTE


yeah! *justjoo* ihan..ööö...sika hyvä *vink*

--
let´s eat to the beat!

dixoff

Posts: 199

#51 • • dixoff hmm Terve

POSER:
Ringu on Jenkkiversioita paljon parempi, vaikka kyllä mä tosta Hollywood versiostakin pystyin nauttimaan. Tos jenkki versiossa vaan pidettiin yleisöä taas tyhmänä ja väännettiin kaikki rautalangasta, mut hei sehän onkin jenkkejä varten tehty*nauru*. Ringun kauhu on nimenomaan pyskologista, painostavaa ja hiipivää, mutta ymmärrän ettei tuo leffa kaikille aukene.



Itse näin Ringun vasta kun olin katsonut jo Ringin. Tuli sellainen fiilis, että Ringun sisältö oli aika pitkälti juuri tarinassa ja sen kerronnassa, eikä se oikein pystynyt enää säväyttämään, koska oleellisilta osin tarina oli jo jenkkiversion myötä tuttu. Ei se huono leffa ollut missään nimessä kuitenkaan. Jenkkiversio taas sisälsi mainion tarinan lisäksi audiovisuaalisesti upean toteutuksen. Yksi tyylikkäimmistä näkemistäni kauhuleffoista, imo.

Yksi hiljattain näkemäni ja oikein suositeltava kauhuleffa on Ringun ohjaajan, Hideo Nakatan, uudempaa tuotantoa edustava Dark Water. Leffassa kuumotellaan katsojaa tarinalla, jossa yh-mutsi tyttärensä kanssa muuttaa rähjäiseen vuokrakerrostaloon, jossa alkaa tapahtua kaikkea kummaa... Mainittua psykologista hiiviskelyä tämäkin leffa, ja koko ajan saa olla varpaillaan, kun ei tiedä mitä seuraavaksi tulee esiin nurkan takaa. Erikoistehosteita säästetään viimeiseen saakka, leffassa itse asiassa ihan vaan kuvakulmat, leikkaukset ja äänet riittävät tarinan kertomiseen ja jännityksen ylläpitoon aika pitkälle.
Mr. Sinner

Posts: 408

#52 • • Mr. Sinner enimmäkseen harmiton
Viime aikoina on tullu katottuu paljon Dario Argenton leffoja. Erinomaisia tunnelmaltaan ja muutenkin loistavaa laatutyötä. Erityisesti ohjaajan kyky valaista ympäristöjä iskee silmään jokasessa leffassa.

Sit tietenkin Romeron Night of the Living Dead, Dawn of the Dead ja Day of the Dead on klassikkoja.

--
We all need mirrors to remind ourselves who we are.

FreeFall

Posts: 2,256

#53 • • FreeFall music addict
28 päivää myöhemmin oli mun mielestä aika PoP

--
Lintuperspektiivi

DESPE

Posts: 4,580

#54 • • DESPE
phantasm 1-1000 en muista monta niitä on tehty
POSER

Posts: 800

#55 • • POSER Wimp and Poser
Kukaan ei muuten ole vielä maininnut Blair Witch Projectista mitään. Mites kyseinen leffa upposi, vai upposiko ollenkaan? Itse pidin leffaa kyllä ekaa kertaa katsoessa ihan tajuttoman piinaavanan, mutta valitettavasti uusinta katseluilla ei tuohon tunnelmaan enää oikeen pääse. Varsinkin kohtaus missä päivällä/iltasella ryhmäläiset löytävät niitä outoja voodoo keppejä pitkin puita ripusteltuna on kohtauksena yksi piinaavimmista ja painostavimmista mitä olen koskaan leffoissa nähnyt. Olen myöskin leffan kakkos osan nähnyt ja vaikka leffanan aivan erilainen onkin, niin kyllä sekin viihdyttävää horroria oli.

--
Keppiä Jehoville!

zaler

Posts: 1,545

#56 • • zaler e h k i s

POSER:
Kukaan ei muuten ole vielä maininnut Blair Witch Projectista mitään. Mites kyseinen leffa upposi, vai upposiko ollenkaan? Itse pidin leffaa kyllä ekaa kertaa katsoessa ihan tajuttoman piinaavanan, mutta valitettavasti uusinta katseluilla ei tuohon tunnelmaan enää oikeen pääse. Varsinkin kohtaus missä päivällä/iltasella ryhmäläiset löytävät niitä outoja voodoo keppejä pitkin puita ripusteltuna on kohtauksena yksi piinaavimmista ja painostavimmista mitä olen koskaan leffoissa nähnyt. Olen myöskin leffan kakkos osan nähnyt ja vaikka leffanan aivan erilainen onkin, niin kyllä sekin viihdyttävää horroria oli.


mulla just toisinpäin....ekalla kerralla leffassa oli vähän hohhoijaa*nukkuu* fiilikset....
mutta kyllä tokalla kerralla oli ihan jees...ihan ok leffa...kakkosta en oo nähnyt

--
let´s eat to the beat!

ezzy

Posts: 8,060

#57 • • ezzy Droid-pappa

¦þ:
28 päivää myöhemmin oli mun mielestä aika PoP



niiden zombien olemus ja asenne oli hyvin näytelty. tarina oli muutenkin varsin maanläheinen, lieneekö sitten ei-hollywood-tuotannon takia? :)
Avatar
#58 • • valona Guest
...suosittelen leffoja Pink Flamingo ja Blue Sunshine. Erilaista kauhua erilaisille ihmisille.
DESPE

Posts: 4,580

#59 • • DESPE
Otus on hyvä kauhuleffa joskus 80 luvulta .. pakko nähdä , saatavilla vhs muodossa ainakin kampin makuunista .. alakerta/kauhuelokuvat
Avatar
#60 • • ALIEN Guest
mikä vitun otus?? meinaatko ” the thing ” -pätkää missä on Kurt Russel? Siinä oli ainakin pelkäämistä joskus 8 vuotiaana kun näin sen FilmNetiltä. Olin siis ihan paska jäykkänä silloin!

1. The Ring
2. Hopealuoti
3. The Thing
4. Alien / Aliens

The Ringiä lukuun ottamatta olen nähnyt eniten painajaisia kyseisistä elokuvista. No mitäs menin kattoo niitä ihan pentuna... *nauru* Ainakin pelotti!!