Kauhuelokuvien ystäville...........

66 posts, 4 pages, 16,236 views

ezzy

Posts: 8,060

#2 • • ezzy Droid-pappa
ja Jasonia näyttelee ihan väärä jannu :(

Kane Hodder on se ainoa oikea.
MonkeyMan

Posts: 140

#3 • • MonkeyMan tHe ApiNa

ezzy:
ja Jasonia näyttelee ihan väärä jannu :(

Kane Hodder on se ainoa oikea.





niinpä,onnex sentään englund on viel kehissä!!!!

--
Want more hugs,want more love in your life? Give some away....

POSER

Posts: 800

#4 • • POSER Wimp and Poser
Ko. leffasta en tiedä kyllä mitään, eikä Jason tahi Freddy ole ikinä ollutkaan niin lähellä sydäntä. Mutta topicciahan voisi vähän laajentaa ja kysellä nyt yleensäkin minkälainen kauhu teihin friikkeihin uppoaa.

Ensikis perinteiset kauhuelokuvat Kuten Manaajat, Ennustukset, Rosemaryn painajainen ja Poltergeistit uppoaa minun äärimmäisen hyvn. Varsinkin jos elokuvissa on jotain ns.”uskonnollis” sävytteistä tuo se ainakn minulle lisää syvyyttä elokuvan, vaikkein mikään uskonnollinen olekkaan

Sitten toinen oma luokkansa on ns.splatter kauhut. Hellraiserit (1-3), Zombie elokuvat (mm.a´la George Romero, Luci Fulci ja Dario Argento) ja lopuksi kunnon sicko gorekauhut (Driller Killer, SS Hell camp ja Cannibal Holocaust).

Ja kuten puhetta aikaisemmin oli, on oma DVD kokoelma kasvamassa vauhdilla (nyt kun tuon Visankin sain *iloinen*) aikaisemman vesivanhingon tuhoaman kokoelmani tilalle. Hyvänä puolena, tällä kertaa kuvasta todellakin saa jotain selvää ja puolta ruutua eivät peitä kiinan kieliset aakkoset.

--
Keppiä Jehoville!

Epailija

Posts: 5,636

#5 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Kauheasti (ehe ehe) ei ole kauhusta kokemusta, mutta sen vähän perusteella, mitä on tullut katsottua, niin psykologinen kauhu vetoaa eniten ja splattereita ei jaksa katsoa kuin korkeintaan koomisuuden vuoksi. Alien, vaikka onkin varsin perinteinen peto-ja-lauma-ihmisiä-ilman-pakopaikkaa, taitaa olla suosikkini. Carpenterin The Thing on myös jäänyt mieleen. Ringu, jota joku kehui jenkkiversiota pelottavammaksi ei sen sijaan tuntunut kauhuelokuvalta laisinkaan, vaikka The Ring:in seuraksena jotkut menettivät jopa yöuniaan. Ehkä vika oli heissä. *hih*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

POSER

Posts: 800

#6 • • POSER Wimp and Poser

Epailija:
Kauheasti (ehe ehe) ei ole kauhusta kokemusta, mutta sen vähän perusteella, mitä on tullut katsottua, niin psykologinen kauhu vetoaa eniten ja splattereita ei jaksa katsoa kuin korkeintaan koomisuuden vuoksi. Alien, vaikka onkin varsin perinteinen peto-ja-lauma-ihmisiä-ilman-pakopaikkaa, taitaa olla suosikkini. Carpenterin The Thing on myös jäänyt mieleen. Ringu, jota joku kehui jenkkiversiota pelottavammaksi ei sen sijaan tuntunut kauhuelokuvalta laisinkaan, vaikka The Ring:in seuraksena jotkut menettivät jopa yöuniaan. Ehkä vika oli heissä. *hih*



Ringu on Jenkkiversioita paljon parempi, vaikka kyllä mä tosta Hollywood versiostakin pystyin nauttimaan. Tos jenkki versiossa vaan pidettiin yleisöä taas tyhmänä ja väännettiin kaikki rautalangasta, mut hei sehän onkin jenkkejä varten tehty*nauru*. Ringun kauhu on nimenomaan pyskologista, painostavaa ja hiipivää, mutta ymmärrän ettei tuo leffa kaikille aukene. Psykologiset kauhuleffat ja trilleri on kyl kans välillä varsin nautittavia. Thingistä tykkäsin, mutta itse Alien ykkönen oli musta tylsä, mutta kakkonen taas rokkaa vaikkakin ihan eri syystä(Vasquez*nauru*).

--
Keppiä Jehoville!

Epailija

Posts: 5,636

#7 • • Epailija Physicist, 2nd class.

POSER:

Ringu on Jenkkiversioita paljon parempi, vaikka kyllä mä tosta Hollywood versiostakin pystyin nauttimaan. Tos jenkki versiossa vaan pidettiin yleisöä taas tyhmänä ja väännettiin kaikki rautalangasta, mut hei sehän onkin jenkkejä varten tehty*nauru*. Ringun kauhu on nimenomaan pyskologista, painostavaa ja hiipivää, mutta ymmärrän ettei tuo leffa kaikille aukene. Psykologiset kauhuleffat ja trilleri on kyl kans välillä varsin nautittavia. Thingistä tykkäsin, mutta itse Alien ykkönen oli musta tylsä, mutta kakkonen taas rokkaa vaikkakin ihan eri syystä(Vasquez*nauru*).



Itse pidin Ringua mitäänsanomattomana. Ehkä olen liian kyyninen kyseiselle leffalle. *hih*

Aliens (eli se kakkososa) on ihan helmi, mutta se taitaa solahtaa enemmän tuonne action-kategoriaan.
Kolmososa oli taas perinteinen peto-ja-tiedät-kyllä-mikä-tilanne, mutta kökösti tehty alieni latisti tunnelmaa. Nelonen pamahti rahastuksen ja actionin puolelle ja ainoa, mikä hirvitti, oli selvät merkit vitososasta ja mielikuva siitä, miten se tullaan ryssimään. *vink*

Tuli vielä mieleeni, että Psyko ja Linnut ovat klassikoita, vaikka eivät ehkä kauheasti ahdistakaan. Nosferatu kuuluisi yleissivistykseen, mutta alkuhuvituksen jälkeen en muistaakseni jaksanut katsoa sitä loppuun. *hih*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

POSER

Posts: 800

#8 • • POSER Wimp and Poser

Epailija:
Aliens (eli se kakkososa) on ihan helmi, mutta se taitaa solahtaa enemmän tuonne action-kategoriaan.
Kolmososa oli taas perinteinen peto-ja-tiedät-kyllä-mikä-tilanne, mutta kökösti tehty alieni latisti tunnelmaa. Nelonen pamahti rahastuksen ja actionin puolelle ja ainoa, mikä hirvitti, oli selvät merkit vitososasta ja mielikuva siitä, miten se tullaan ryssimään. *vink*

Tuli vielä mieleeni, että Psyko ja Linnut ovat klassikoita, vaikka eivät ehkä kauheasti ahdistakaan. Nosferatu kuuluisi yleissivistykseen, mutta alkuhuvituksen jälkeen en muistaakseni jaksanut katsoa sitä loppuun. *hih*


Minä taas itse pidin kakkosesta ja nelosesta, jotenkin tuo action sopii paremmin noihin elokuviin, vaikken mikään actionin ystävä olekkaan. Joo, ei nelonen mikään huippu ollut, mutta kyllä ton ihan mielellään katseli.

Nosferatu on kieltämättä klassikko, mutta huono se on elokuvana, vaikka jotkut sitä yrittävätkin hehukuttaa (kuten Citizen Kaneakin). Psyko ja Linnut on hyviä, mutta nuo Psykosta tehdyt re-make versiot. Voi sitä kuonan määrää mikä niihinkin elokuviin on ahdettu, itku tulee jos niitä joutuisi vielä katsomaan.

--
Keppiä Jehoville!

hrdkvr

Posts: 3,929

#9 • • hrdkvr KURGO
mulle aikoinaan skidinä kolahti noi kingin leffat ja tietty bad taste...
omenit näin vasta parivuotta sitten kun ne tuli sarjana mtv3:a..ja pidin ..

jasonit on legendoja, mutta se uus jason x vai mikä se nyt oli..missä se on jossai tulevaisuudessa...
se oli ihan paska...iahan paska...ring houkuttais nähä..

kova pätkä oli aikoinaan hellraiser...ne kolahti skidinä ku ne oli aika jännii..

yks kova pätkä oli kans battle royalle..

--
-keep it hard-

Epailija

Posts: 5,636

#10 • • Epailija Physicist, 2nd class.

POSER:

Minä taas itse pidin kakkosesta ja nelosesta, jotenkin tuo action sopii paremmin noihin elokuviin, vaikken mikään actionin ystävä olekkaan. Joo, ei nelonen mikään huippu ollut, mutta kyllä ton ihan mielellään katseli.

Nosferatu on kieltämättä klassikko, mutta huono se on elokuvana, vaikka jotkut sitä yrittävätkin hehukuttaa (kuten Citizen Kaneakin). Psyko ja Linnut on hyviä, mutta nuo Psykosta tehdyt re-make versiot. Voi sitä kuonan määrää mikä niihinkin elokuviin on ahdettu, itku tulee jos niitä joutuisi vielä katsomaan.



No, kyllä minunkin täytyy myöntää, että katsoin nelosen kärsimättä. Mutta kakkoselle se häviää reilusti. Citizen Kanea en näin ohimennnen sanoen ole nähnyt, mutta sen katsominen on ”on my to-do-list”. Rivien välistä olen lukevinani jotain sen suuntaista, että luvassa olisi eräänlaista kauhua. *vink* Re-make-versioita ei ole tullut mieleenkään katsoa, enkä ilmeisesti ole menettänyt mitään.

Ainiin. ”Se” oli muistaakseni myös ihan menevä leffa. Tiedä sitten toimisiko enää.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Avatar
#11 • • yana Guest
ei kauhuelokuvia voi kattoa kun sit ei voi nukkua valot pois paalta
POSER

Posts: 800

#12 • • POSER Wimp and Poser
”Se”, on kyllä mainoa elokuva, harmi vaan että loppu on täyttä kuraa ja aika on tehnyt tehtävänsä senkin suhteen, mutta kyllä Pennywise oli pienenä aika pelottava pahis *nauru*

Joo eihän noi Zomppari leffat hirveesti pelota, mutta niiden pääasia onkin toimia lähinnä splatter mäjäyksinä ja siihen ne sopivat ihan loistavasti. Varsinkin vanhat Italialaiset zombi/cannibaali elokuvat, missä oli mukana aina vähän paljasta pintaa, tekivät lähtemättömän vaikutukseen pikku Poseriin silloin joskus kauan aikaa sitten.

Zombi leffoista uusin 28pv myöhemmin oli pitkästä aikaa raikas ja äärimmäisen viihdyttävä elokuva, jota myös kannattaa suositella muillekkin kuin zombi faneille.

Toi Mothman Prophecies oli oikeesti helvetin hyvä leffa. Siinä oli vähän Twin Peaks maista outoa filistä koko ajan ilmassa. Ja se onnistui jopa muutaman kerran ihan peloittamaankin. Suosittelen ihmeessä jos Twin Peaks kolahti ja älkää antako häiritä vaikka siinä onkin iki ”ihana” Richard Gere pääosissa.

Unohdin myös mainita noista alltime favouriteista et Evil Deadit on äärimmäisen loitavia ja viihdyttävi. Ja nythän Evil Dead ykkösen pääsee jopa katsomaan leffateatteriin, vloppuna olis tarkoitus mennä toikin raina katsastamaan sinne.

--
Keppiä Jehoville!

Avatar
#13 • • Relic Guest
28 päivää juttu oli aivan jostain...... ja hmm katoin Dog soldiersin kanssa.. ja tulin siihen tulokseen, että brittileffat ei toimi ainakaan minulle.. jokin niissä lähinnä ärsyttää.
Avatar
#14 • • Cera Guest
Ouh.

Joop, kävin tos kattoon Resident Evilin eläviskuvis, silmät ja korvat kiinni. x)
En kyl kuvitellutkaan (kaikista peleistä ja esim mainoksista, joita en ollut nähnyt) että se voisi olla pelottava elokuva. Olihan siinä kuitenkin Milla... (*sydän*)

Sitten epäsopivia elokuva minulle oli se joku My litle eye ja sitten näitä ennen Final Destination. Joka kyllä mun laskuissa on kauhua x)

Kamalaa. en tykkää. Kiitos.

Yksi kauhu, minkä haluaisin nyt muistin virkistämiseksi nähdä, oli joku Lötköjen yö..
Tiedä sitten miten fiksua, kuitenkin pelkäisin sitä vieläkin ja nyt ei voisi kömpiä siskon viereen nukkumaan kun pelottaisi liikaa.
Toki ne valot voisi pitää päällä, ja vaikka irkata koko yön. *hih*
Spanks

Posts: 789

#15 • • Spanks Löysä P***a
Hellraiserit ovat aivan mainioita. kuten myös Freddyt. Mietimme tässä kaverin kanssa että kun linnuista jaq muista eläimistä on tehty ”kauhu” leffoja niin miksi emme antaisi esim. Rennylle käsikirjoitusta tappaja hyttysistä jotka olisivat hemmetin isoja murikoita ja ne imisivät ihmisen kuiviin hetkessä...*joo**joo**joo**joo*

--
Täällä ei menneitä muistella, kiire on hautoja kaivella, johtaja määrää kaiva pois. Ajan henki, henki pois. Narua, narua, narua kansalle.

Avatar
#16 • • Relic Guest
Hellraiserit \o/ parasta


jesus christ!
...”not quite”...
POSER

Posts: 800

#17 • • POSER Wimp and Poser

GammaGoblin:
miksi emme antaisi esim. Rennylle käsikirjoitusta tappaja hyttysistä jotka olisivat hemmetin isoja murikoita ja ne imisivät ihmisen kuiviin hetkessä...*joo**joo**joo**joo*


Tai mutantti demoni leppäkertuista, jotka vaanivat rauhallisen, mutta ah niin kauniin hiekkarannan nuoria ja kauniita kävijöitä *nauru*

28pv:hän oli mainio elokuva, jossa myöskin pohdittiin kuinka ihmiset käyttäytyisivät moisen mullistuksen tapahtuessa. Samalla zombiet olivat jotain muuta kuin aivottomia ja hitaita vaan nämä kaverithan olivat pelottavan nopeita ja älykkäitä. Muuten synkkää ja toivotonta elokuvaa myöskin piristettiin mukavalla huumorilla ja kohtaukset autioista Lontoosta olivat niiiiin kaunista katsottavaa että.

--
Keppiä Jehoville!

hrdkvr

Posts: 3,929

#18 • • hrdkvr KURGO
toi modin singu: viik viik toi lähinnä mieleen elokuvan syvä joki..
jossa se ukko raiskas sen toisen miehen ja sanoi”vingu kuin *possu*”
ja sit se sano että viik viik...*iloinen*

--
-keep it hard-

Avatar
#19 • • yana Guest

POSER:

Toi Mothman Prophecies oli oikeesti helvetin hyvä leffa. Siinä oli vähän Twin Peaks maista outoa filistä koko ajan ilmassa. Ja se onnistui jopa muutaman kerran ihan peloittamaankin. Suosittelen ihmeessä jos Twin Peaks kolahti ja älkää antako häiritä vaikka siinä onkin iki ”ihana” Richard Gere pääosissa.

Unohdin myös mainita noista alltime favouriteista et Evil Deadit on äärimmäisen loitavia ja viihdyttävi. Ja nythän Evil Dead ykkösen pääsee jopa katsomaan leffateatteriin, vloppuna olis tarkoitus mennä toikin raina katsastamaan sinne.



vaikka mä en oikeastaan diggaile yhtään kauhuleffoista, niin kuitenkin aavemaiset, ahdistavat leffat on sellasia joita voi katsella. ei mitään zombiemättöä, raatelua, pimeästä hyökkääviä öttiäisiä. vaan hitaasti kehittyvää painostusta. ring on tossa mielessä loistoesimerkki.

sillon vo leffankin jalkeen menna kaymaan pimeassa keittiossa kun ei tarvitse pelätä minkään zombien hyppäävän selän taakse jäävästä pimeästä kaapista.
dixoff

Posts: 199

#20 • • dixoff hmm Terve

Disco Stu:
---
vaikka mä en oikeastaan diggaile yhtään kauhuleffoista, niin kuitenkin aavemaiset, ahdistavat leffat on sellasia joita voi katsella. ei mitään zombiemättöä, raatelua, pimeästä hyökkääviä öttiäisiä. vaan hitaasti kehittyvää painostusta.



The Others oli loistava toteutus kauhuelokuvasta, jossa älyttömän piinaava tunnelma saatiin aikaan ilman yhtään mörköä tai tippaakaan verta. Suosittelen lämpimästi, eikä kannata pelästyä sitä, että pääosassa on Nicole Kidman. http://us.imdb.com/Title?0230600