604 posts, 31 pages, 222,678 views
hallucinogen:
Te jotka ette jotain tiettyä syö (liha,kala,kana,rehut, jne) niin johtuuko se jostain vakaumuksesta vai yksinkertaisesti maistu?
Silleen vaikee kuvitella jos joku ei pidä rasvaa tirisevästä pihvistä mutta varmasti joku rehupetteri ajattelee samaa kun ei kasviksia linjasta
[muokattu 24.7.2003 13:51]
elisak:
Musta taas on tylsää, ku joudun aina pöytäseurueessa perustelemaan kasvissyöntiäni, vaikka se on mulle maailman luonnollisin ja tavallinen juttu. En mäkään perää ihmisiltä perusteluja niiden lihansyönnille. Sit mua ärsyttä se, ku jengi luulee et vaan lihassa on proteiineja ja muutenkin kaikki hyökkäävät kommentit, ku en yritä tyrkyttää ruokavaliotani muille. Miks muiden täytyy tyrkyttää lihojansa mulle? Ja se ärsyttää kans, ku jengi luulee, et kasvissyöjät syö vaan salaattia...
.....................
pHaze
...Joop, itsestäni tuntuu että lihansyöjiä tuntuu haittaavan minun kasvissyöntini paljon enemmän kuin minua muiden lihansyönti.
Amma:
...ja (eläinrakkaana ihmisenä) katson mieluummin onnellisena laitumella laiduntavaa lehmää, jota voin rapsutella kuin elotonta pihviä lautasella.
Relic:
jooh.. ihme ku jengi stressaa siitä mitä muut syö? Hyvin ne vegaanit hengissä on pysyny...
ei luulis häiritsevän mitä viereisessä pöydässä istuvat suuhun pistää.
Avernian:
Yksi juttu.
Sienet eivät ole kasviksia.
Ja inhoan kun melkein kaikkiin kasvisruokiin niitä inhoja lötköpaloja tungetaan.
Avernian:
Yksi juttu.
Ja inhoan kun melkein kaikkiin kasvisruokiin niitä inhoja lötköpaloja tungetaan.
CodeBlind:
---
Avernian:
Yksi juttu.
---
Joo, ihan totta kyllä. Sienien syönnin välttämiseen voi olla myös eettisiä syitä. Hare Krishnat eivät käytä sieniä, koska niitä olisi ilmeisesti kohtuuttoman vaikeaa käsitellä silleen, ettei niitä käyttäessään aina joskus tulisi vahingossa tappaneeksi sienessä asuvaa matoa, ja siten jonkun raukan uudesti syntynyttä sielua.
Tai jotenkin tälleen joku niistä asian selitti, kun ruokailun yhteydessä otin asian puheeksi...
Mut noin muuten on kyllä sääli, kun Helsingistä on kadonnut hyviä kasvisravintoloita. Kasvis oli kiva, ja erityisesti suosikki oli joskus muutama vuosi sitten Vanhalla kauppakujalla (se pikkukuja siitä Michellen ja Raffaellon vierestä) ollut Lloyd's Vegetaria. Se oli tosi hyvä, ja ihan keskustassa. (Vielä tuotakin aiemmin samassa paikassa oli Tempura-niminen kasvis- ja kalaravintola, josta sai myös oikein hyvää kasvisruokaa.)
Summerblink:
---
Olen tutustunut tuohon sieniasiaan:
Hare Krishnat eivät syö sieniä (yleensä) koska ruoka-aineet luokitellaan kolmeen eri luokkaan:
hyvyyden, intohimon ja tietämättömyyden laatuun. Sienien katsotaan olevan tietämättömyyden laadussa koska ne kasvavat pimeässä ja kosteassa. Esim. Mangot ovat hyvyyden laadussa, ja mm. sipulit, jotka stimuloivat agitatiivisesti mm. seksuaalienergioita ovat intohimon laadussa.
(ja en ole harekrishna*vink*)