Toppuutteleppas nyt hieman. kyse oli siitä että Juhgun mielestä 50% ei ole paljon jos hinta on vähän. Se on kuitenkin helvetisti. Ja mä en puhunut itsestäni, ja en kyllä osta sitä luomua, koska en tunne saavani siitä hyötyä. Toki olet nyt minua parempi ihminen ja siitä sun kannattaa jatkossakin maksaa. Ja toki olet minua ja suurperheita/alituloisia perheitä parempi ja animalistisempi. Tosin humanismi menee tässäkin minulla edelle, enkä tohdi väittää että kaikilla on siihen varaa, kun nyt jo ruuan hinta on aiheuttanut globaalia levottomuutta.Riku, 29.7.2008 12:48:
---
REivaaja, 28.7.2008 19:56:
Sä et nää nenääs pidemmälle noissa jutuissas.
---
Tää kuulostaa musta vähän ristiriitaselta kun se tulee miehen suusta, joka sanoo mieluummin unohtavansa vaikkapa sen luomun tukemisen että voi säästää 50 senttiä kaupassa. Täysin turha yrittää väittää ettei siihen olisi varaa, kyse on vain siitä oletko valmis tinkimään omasta mukavuudestasi muissa asioissa, ja mikä sinulle on tärkeää.
---
Eikä se luomu ole automaattisesti mitenkään ekologista, se voi tulla vaikka Tongalta antibioottimullassa kasvatettuna.
---
Ai että koska et voi olla varma että kaikki on täydellistä ikuisesti, niin ei kannata edes yrittää, ja voit sitten itse rauhoittaa omaatuntoasi tuollaisilla ajatuksilla? Siitä mustavalkoisuudesta... Jatkanpa vielä tähän liittyen tuon seuraavan kommenttisi jälkeen.
---
Toki se aiheuttaa samanlaisen ylemmyydentunnon kuin takapihalla kasvatettu tomaatti..
---
Tässä vaiheessa on kyllä aika helppo sanoa pari sanaa sun läpinäkyvyydestä, eikä tässä tapauksessa analysointiin tarvita edes tuntikausien psykiatrisessioita et sun persoonallisuudesta paistaa läpi.
Siis ihan yksinkertaisesti, katos pitkään ja kunnolla peiliin. Sieltä saattais rehellisesti tarkasteltuna käydä selville, että sä harrastat juuri itse kaikkein pahimmalla tasolla sitä, mistä sä syytät muita. Sä tässä yrität kaikkein pahiten todistella itselles ja muille, että sun teoissa ei oo mitään väärää, ja että olet "hyvä ihminen" siitä huolimatta, ettet ole valmis tekemään uhrauksia asioiden eteen. "Mun pitää ostaa leluja lapsille", "mä asun niin kalliilla paikkakunnalla", "ei voi olla 100% varma että luomu on ekologisempaa"... Toi on kyllä niin selkeää listaa siitä, että se ihminen, jollaista sä pidät teennäisen paremmuudentuntosena, löytyy kyllä näiden nettipiuhojen sieltä päästä. Et girlfriend pliis. Sori nyt "henkilökohtasuudet", mutta mä nyt katson että sä sorruit siihen syntiin jo aiemmin noilla "paremmuudentunto"-läpilläs.
Ja tässä kohtaa.
VOI VITUN SPEDE. KYSE ON NIMENOMAAN SIITÄ ETTÄ EN OLE MUITA PAREMPI, OLEN VAIN TEITÄ MORALISTEJA PAREMPI KOSKA EN OTA YKSITTÄISIÄ TEKOJA JA LUOKITTELE NIIDEN PERUSTEELLA YHTÄ TOISTA PAREMMAKSI. KAIKKI TEKEE MORAALITTOMIA TEKOJA JA SUURIN OSA NIISTÄ EI MULLE KUUULU, JOTEN PIDÄN PÄÄNI KIINNI.
MORALISOINTIA KUITENKIN VIHAAN YLI KAIKEN.
TE EMOT ETTE IKINÄ OPI SISÄLUKUTAITOA.
nii ja anteex en mä oikeesti oo tällänen. blaah... LOL