Rehujen syönti

604 posts, 31 pages, 220,571 views

Avatar
#441 • • REivaaja Guest
mäkin voisin sanoa olevani kunnon cosmopoliitti sillä perusteellä että elopainoni on välillä 60+-5kg eli kulutukseni on pientä. Todistetusti elän sen ansiosta pitempään ja minähän silti syön mitä syön.
Juhgu

Posts: 7,921

#442 • • Edited Juhgu Virnistelijä

tomii, 24.7.2008 14:45:
---
Kertokaa nyt sitten joku viisaampi myös se, että MIKSI mun tai kenenkään muunkaan lihansyöjän pitäisi perustella mun omaa lihansyöntiäni kenellekään, varsinkaan joillekin nimimerkeille internetin keskustelupalstoilla


Ei sulla ole mitään perusteluvelvoitetta kenellekään tällä forumilla. "Vastaa aiheeseen" -napin painaminen on aika vapaaehtoista, mutta jos vapaaehtoisuudesta huolimatta alkaa kokea sietämätöntä tarvetta kirjoittaa, niin pelastava "ulos" -nappi ja tosielämä ovat nekin ihan käden ulottuvilla.


tomii, 24.7.2008 14:54:
---
Eiks jossakin vaiheessa ollut hirveä haloo siitä, että soija aiheuttaisi suuressa määrin syöpää?


:D Syöpää!

Hyvä kun mainitsit! Lopetan välittömästi soijan syönnin, heitän kännykän roskiin (tiesitkö että ne aiheuttavat syöpää?), alan vainoilla aspartaamista (se nyt ainakin aiheuttaa ihan vitusti syöpää!) enkä mene kilometriä lähemmäs tupakoivista ihmisistä, koska olen kuullut vähän juttua että tutkimusten mukaan siitä voi saada syövän. Itse asiassa kun alan tarkemmin miettiä, niin mieleeni ei tule yhtään asiaa josta ei olisi tutkittu sen aiheuttavan syöpää. P.S. Tätä viestiä lukemalla saatoit juuri saada syövän.


OlliS, 24.7.2008 15:15:
---
Tässä nyt ei sinänsä ole mitään uutta ja mullistavaa. Soija sisältää fytoestrogeenejä, jotka siis vaikuttavat estrogeenin tavoin ja näin ollen mm. korostavat feminiinisiä ominaisuuksia hormonivaikutuksensa vuoksi ja täten epäsuorasti vaikuttavat myös siittiöihin.

Soija on erittäin hyvä ravinto naisille, muttei missään tapauksessa miehille.


:DDD

Harmi kun android postasi tuon enzymeuniversitystä löytyneen jutun ja romutti unelmani, odotin nimittäin jo innolla että milloin mulle kasvaa tissit ja pääsen puristelemaan niitä.


REivaaja, 24.7.2008 15:18:
---
Myöskin hampaani ovat sekaravintoon soveltuvat. Samoin ruuansulatukseni. Syy on joko Jumalan tai evoluution.


Soveltuvat joo, eri reilua jumalalta tai evoluutiolta. Vieläkin reilumpaa samalta taholta on, että lihaa ei kuitenkaan ole pakko syödä, jos ei halua.


niomic, 24.7.2008 15:38:
---
Fine, mutta tuossa ei mainita mitään siittiömäärien seurannasta (joka ei toki meinaa etteikö niitä oltaisi seurattu). Ja mitä ravintoon tulee, on olemassa niin monia erilaisia yhdistelmiä, jotka yhdessä aiheuttavat huonoja tuloksia esim. estäessääen osaltaan toisen osan jonkun aineen toiminnan. Siinä mielessä en ihmettelisi vaikka tuo soija + jotain aiheuttaisikin ongelmia. Tai tietynlainen soija tietyllä tavalla valmistettuna.


Joo, jos sitä vetää rekkalastillisen päivässä. Tosin jokseenkin ikäviä vaikutuksia seurannee myös siitä jos safkaa rekkalastillisen lehmiä ja possuja päivässä. Järkevillä annostuksilla ongelmia ei ymmärtääkseni kuitenkaan pitäisi tulla.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Avatar
#443 • • Edited REivaaja Guest

Juhgu, 24.7.2008 15:41:
---
REivaaja, 24.7.2008 15:18:
---
Myöskin hampaani ovat sekaravintoon soveltuvat. Samoin ruuansulatukseni. Syy on joko Jumalan tai evoluution.
---

Soveltuvat joo, eri reilua jumalalta tai evoluutiolta. Vieläkin reilumpaa samalta taholta on, että lihaa ei kuitenkaan ole pakko syödä, jos ei halua.

Kas! Mutta kun haluan(piste) Ei sitä ole pakko reissata välillä Tampere/Lahti/Helsinkikään, mutta ilmeisesti haluat ja teet tietoisen ratkaisun tuhota luontoa samalla. Jos tissejä haluat niin käytä myös hajustettuja saippuoita suihkussa. Soija tekee ihmisestä emon ja se on noidankehä. Loput tosta postauksesta käy puolesta ja vastaan. +-0 kaikki joko voitti tai hävis.
Android

Posts: 3,908

#446 • • Edited Android

OlliS, 24.7.2008 15:49:
---
Juhgu,
:DDD

Harmi kun android postasi tuon enzymeuniversitystä löytyneen jutun ja romutti unelmani, odotin nimittäin jo innolla että milloin mulle kasvaa tissit ja pääsen puristelemaan niitä.

---

http://en.wikipedia.org/wiki/Gynecomastia

Syö lisää sitä soijaa niin ehkä unelmasi toteutuu.



Paljonko sitä soijaa sitten oikeasti pitäisi syödä jotta tuo toteutuu? Olisi meinaan sukupuolenvaihtoa havitteleville miehille oiva tapa. En kylläkään koskaan ole kuullut että soijaa käytettäisiin siihen tarkoitukseen.

Tästä tulee väkisinkin mieleen kun nousi haloo siitä kun oli tutkittu että sipsit aiheuttavat syöpää. Medioissa vain "unohdettiin" mainita että sipsejä pitäisi syödä ~20 pussia päivässä pitkän aikaa jotta siitä tulisi todellinen riski.

Miten monella miehellä on todettu gynekomastia soijan syönnin seurauksena?
Avatar
#447 • • REivaaja Guest

Android, 24.7.2008 15:51:
Tästä tulee väkisinkin mieleen kun nousi haloo siitä kun oli tutkittu että sipsit aiheuttavat syöpää. Medioissa vain "unohdettiin" mainita että sipsejä pitäisi syödä ~20 pussia päivässä pitkän aikaa jotta siitä tulisi todellinen riski.

Itse asiassa kaikissa ruokaaineissa on karsinogeeneja ja happi aiheuttaa vapaiden radikaalien muodostumista, joka voi aiheuttaa syöpää ja vähintään tappaa.
OlliS

Posts: 3,999

#448 • • OlliS Further

Android,

Paljonko sitä soijaa sitten oikeasti pitäisi syödä jotta tuo toteutuu? Olisi meinaan sukupuolenvaihtoa havitteleville miehille oiva tapa. En kylläkään koskaan ole kuullut että soijaa käytettäisiin siihen tarkoitukseen.


Varmaan aika helvetin paljon. Mitään määriä en osaa heittää, kun en ole mitenkään sen syvällisemmin tähän perehtynyt. Näkökulmani esitän lähinnä lääkärin kannalta.

Lähinnä ongelmana voi olla se, jos on luonnostaan suhteellisen korkeat estrogeenitasot miehellä ja näitä vielä kohottaa syömällä runsaasti soijaa.

Soijakastiketta voinee käyttää vapaasti mausteena, kyse on lähinnä soijaproteiinista ja muista suurempia määriä fytoestrogeeneja sisältävistä soijavalmisteista.
Juhgu

Posts: 7,921

#449 • • Edited Juhgu Virnistelijä

OlliS, 24.7.2008 15:49:
---
http://en.wikipedia.org/wiki/Gynecomastia

Syö lisää sitä soijaa niin ehkä unelmasi toteutuu.



Suureksi harmikseni olet väärässä:

While there have been worries that men who consume large quantities of low-carb soy bread, soy cereal or other soy-filled foods may get a little too in touch with their feminine sides, research findings have generally not borne out those fears.

- -

Most concerns about soy have centered around the fact that it is a rich source of isoflavones, substances that mimic the effects of the female hormone estrogen. To determine what these plant-based chemicals might do, Steven Zeisel and his colleagues at the University of North Carolina at Chapel Hill fed megadoses of soy to men as part of a recent National Cancer Institute study. Nipple discharge, breast enlargement and slight decreases in testosterone occurred with the megadoses. But "we still couldn't find anything that was serious, and we went up to doses that are probably 30 times what you could get from normal foods," Zeisel said. "I don't think that there are a lot of estrogenic worries. Your testicles will not shrink and you won't have massive breast enlargement" from eating soy.


:(((
Edit: mulla siis kun ei ole noita muutenkin koholla olevia estrogeeniarvoja tms. Tietääkseni.



P.S. Sinunkin kiveksesi ovat siis turvassa ja voinet luopua tytöksimuuttumisfobiastasi soijan suhteen.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Avatar
#450 • • niomic Guest

REivaaja, 24.7.2008 15:54:
---
Android, 24.7.2008 15:51:
Tästä tulee väkisinkin mieleen kun nousi haloo siitä kun oli tutkittu että sipsit aiheuttavat syöpää. Medioissa vain "unohdettiin" mainita että sipsejä pitäisi syödä ~20 pussia päivässä pitkän aikaa jotta siitä tulisi todellinen riski.

---
Itse asiassa kaikissa ruokaaineissa on karsinogeeneja ja happi aiheuttaa vapaiden radikaalien muodostumista, joka voi aiheuttaa syöpää ja vähintään tappaa.



Mut sit kato vaan vedät kaikkee hyvää mis on antioksidantteja ja ne syö vapaat radikaalit, whiii!

Ainiin, paitsi et suurimmas osassa tutkimuksia todettiinkin et antioksidantit ei vaikutakkaan niin suoranaisesti elimistössä ja lisäravinteena vain parilla oli hyödyllisiä vaikutuksia ja osalla jopa haitallisia. Ja oiskohan toi hyöty ehkä huomattu vähän aikasemmin jos ne ois niin kovia radikaalien syömäreitä :D
Juhgu

Posts: 7,921

#451 • • Edited Juhgu Virnistelijä

OlliS, 24.7.2008 15:55:
---
Lähinnä ongelmana voi olla se, jos on luonnostaan suhteellisen korkeat estrogeenitasot miehellä ja näitä vielä kohottaa syömällä runsaasti soijaa.



No olisit voinut mainita tästä silloin kun sanoit, että "Soija ei missään tapauksessa ole hyvä ravinto miehille." ;E tämä voitaneen siis muuttaa muotoon "Soija ei missään tapauksessa ole hyvä ravinto miehelle, jolla kasvaa tissit muutenkin jo valmiix."

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

tomii

Posts: 3,594

#452 • • tomii kallion herttua

Juhgu, 24.7.2008 15:41:
---

:D Syöpää!

Hyvä kun mainitsit! Lopetan välittömästi soijan syönnin, heitän kännykän roskiin (tiesitkö että ne aiheuttavat syöpää?), alan vainoilla aspartaamista (se nyt ainakin aiheuttaa ihan vitusti syöpää!) enkä mene kilometriä lähemmäs tupakoivista ihmisistä, koska olen kuullut vähän juttua että tutkimusten mukaan siitä voi saada syövän. Itse asiassa kun alan tarkemmin miettiä, niin mieleeni ei tule yhtään asiaa josta ei olisi tutkittu sen aiheuttavan syöpää. P.S. Tätä viestiä lukemalla saatoit juuri saada syövän.



Suosittelen vuorautumaan folioon ja linnoittatumaan pommisuojaan, jotta välttäisit syövän, joskin sekin varmaan aiheuttaa jonkin "tutkimuksen" mukaan syöpää!!!

--
reivaan kunnes kuolen

Avatar
#453 • • REivaaja Guest

niomic, 24.7.2008 15:58:
Ja oiskohan toi hyöty ehkä huomattu vähän aikasemmin jos ne ois niin kovia radikaalien syömäreitä :D

niinno c vitamiinikin löytyi vasta 1900 luvun alkupuolella ja omegat on vasta hiljattain otettu välttämättömien aineiden listalle. Kuitujen terveysvaikutukset muistaakseni huomattiin vasta 70 luvulla. Ollaan me aika apinoita :D
hallucinogen

Posts: 8,190

#454 • • hallucinogen Edain

josbe, 24.7.2008 15:20:
Siita ei ollut kyse. Mutta hallucinogen on nimenomaan pyrkinyt perustelemaan lihansyontia aikaisemmissa postauksissaan mita kummallisimmin perustein. Itsekin syon lihaa, mutta en yrita oikeuttaa sita millaan omilla, paikkansa pitamattomilla teorioillani. ;)


Oon tässä topicissa sanonut, että mun mielestä lihan syönnin lopettaminen maailmanlaajuisesti ei pitkällä juoksulla vähennä nälkää näkeviä koska mun mielestä lisääntynyt ruoka lisäisi väestön määrää. Ja en kyllä tolla perustele omaa lihansyöntiäni.

--
pikku-*possu*

Juhgu

Posts: 7,921

#455 • • Juhgu Virnistelijä

hallucinogen, 24.7.2008 16:21:
---
Oon tässä topicissa sanonut, että mun mielestä lihan syönnin lopettaminen maailmanlaajuisesti ei pitkällä juoksulla vähennä nälkää näkeviä koska mun mielestä lisääntynyt ruoka lisäisi väestön määrää.


Nah, kai väestön määrää muutkin tekijät rajoittavat kuin saatavilla olevan ruoan määrä.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Avatar
#457 • • niomic Guest

hallucinogen, 24.7.2008 16:21:
---
josbe, 24.7.2008 15:20:
Siita ei ollut kyse. Mutta hallucinogen on nimenomaan pyrkinyt perustelemaan lihansyontia aikaisemmissa postauksissaan mita kummallisimmin perustein. Itsekin syon lihaa, mutta en yrita oikeuttaa sita millaan omilla, paikkansa pitamattomilla teorioillani. ;)

---

Oon tässä topicissa sanonut, että mun mielestä lihan syönnin lopettaminen maailmanlaajuisesti ei pitkällä juoksulla vähennä nälkää näkeviä koska mun mielestä lisääntynyt ruoka lisäisi väestön määrää. Ja en kyllä tolla perustele omaa lihansyöntiäni.



Eipä se nälkähätä oo paljoo Afrikassakaan auttanut, meidän elinaikana siel on väestö tuplaantunut ja nyt ollaan jo lähellä miljardia :D (toki niistä on suuri osa parikymppisiä tai nuorempia, mut kuitenkii)
Juhgu

Posts: 7,921

#458 • • Edited Juhgu Virnistelijä

OlliS, 24.7.2008 16:31:
---
Sun argumentointi ja keskustelutapa on sen verran lapsellista, etten jatka tätä enää tämän enempää.



Pahoittelen etikettivirhettäni. Vedin keskustelun aiheen (soijan estrogeenivaara) perusteella virheelliset johtopäätökset sen vakavuudesta. *piis*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

hallucinogen

Posts: 8,190

#459 • • hallucinogen Edain

Juhgu, 24.7.2008 16:31:
Nah, kai väestön määrää muutkin tekijät rajoittavat kuin saatavilla olevan ruoan määrä.


Senkin oon sanonu, että vaikuttaa, joten ei nyt aloiteta alusta :D. Kuhan vastasin Josbelle.

--
pikku-*possu*

Juhgu

Posts: 7,921

#460 • • Juhgu Virnistelijä

hallucinogen, 24.7.2008 16:42:
---
Senkin oon sanonu, että vaikuttaa, joten ei nyt aloiteta alusta :D.


ROUND 2
FIGHT
!

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)