Rehujen syönti

604 posts, 31 pages, 222,679 views

#481 • • Edited REivaaja Guest

Riku, 29.7.2008 12:48:
---
REivaaja, 28.7.2008 19:56:
Sä et nää nenääs pidemmälle noissa jutuissas.
---
Tää kuulostaa musta vähän ristiriitaselta kun se tulee miehen suusta, joka sanoo mieluummin unohtavansa vaikkapa sen luomun tukemisen että voi säästää 50 senttiä kaupassa. Täysin turha yrittää väittää ettei siihen olisi varaa, kyse on vain siitä oletko valmis tinkimään omasta mukavuudestasi muissa asioissa, ja mikä sinulle on tärkeää.

---
Eikä se luomu ole automaattisesti mitenkään ekologista, se voi tulla vaikka Tongalta antibioottimullassa kasvatettuna.
---
Ai että koska et voi olla varma että kaikki on täydellistä ikuisesti, niin ei kannata edes yrittää, ja voit sitten itse rauhoittaa omaatuntoasi tuollaisilla ajatuksilla? Siitä mustavalkoisuudesta... Jatkanpa vielä tähän liittyen tuon seuraavan kommenttisi jälkeen.

---
Toki se aiheuttaa samanlaisen ylemmyydentunnon kuin takapihalla kasvatettu tomaatti..
---
Tässä vaiheessa on kyllä aika helppo sanoa pari sanaa sun läpinäkyvyydestä, eikä tässä tapauksessa analysointiin tarvita edes tuntikausien psykiatrisessioita et sun persoonallisuudesta paistaa läpi.

Siis ihan yksinkertaisesti, katos pitkään ja kunnolla peiliin. Sieltä saattais rehellisesti tarkasteltuna käydä selville, että sä harrastat juuri itse kaikkein pahimmalla tasolla sitä, mistä sä syytät muita. Sä tässä yrität kaikkein pahiten todistella itselles ja muille, että sun teoissa ei oo mitään väärää, ja että olet "hyvä ihminen" siitä huolimatta, ettet ole valmis tekemään uhrauksia asioiden eteen. "Mun pitää ostaa leluja lapsille", "mä asun niin kalliilla paikkakunnalla", "ei voi olla 100% varma että luomu on ekologisempaa"... Toi on kyllä niin selkeää listaa siitä, että se ihminen, jollaista sä pidät teennäisen paremmuudentuntosena, löytyy kyllä näiden nettipiuhojen sieltä päästä. Et girlfriend pliis. Sori nyt "henkilökohtasuudet", mutta mä nyt katson että sä sorruit siihen syntiin jo aiemmin noilla "paremmuudentunto"-läpilläs.

Toppuutteleppas nyt hieman. kyse oli siitä että Juhgun mielestä 50% ei ole paljon jos hinta on vähän. Se on kuitenkin helvetisti. Ja mä en puhunut itsestäni, ja en kyllä osta sitä luomua, koska en tunne saavani siitä hyötyä. Toki olet nyt minua parempi ihminen ja siitä sun kannattaa jatkossakin maksaa. Ja toki olet minua ja suurperheita/alituloisia perheitä parempi ja animalistisempi. Tosin humanismi menee tässäkin minulla edelle, enkä tohdi väittää että kaikilla on siihen varaa, kun nyt jo ruuan hinta on aiheuttanut globaalia levottomuutta.

Ja tässä kohtaa.

VOI VITUN SPEDE. KYSE ON NIMENOMAAN SIITÄ ETTÄ EN OLE MUITA PAREMPI, OLEN VAIN TEITÄ MORALISTEJA PAREMPI KOSKA EN OTA YKSITTÄISIÄ TEKOJA JA LUOKITTELE NIIDEN PERUSTEELLA YHTÄ TOISTA PAREMMAKSI. KAIKKI TEKEE MORAALITTOMIA TEKOJA JA SUURIN OSA NIISTÄ EI MULLE KUUULU, JOTEN PIDÄN PÄÄNI KIINNI.
MORALISOINTIA KUITENKIN VIHAAN YLI KAIKEN.
TE EMOT ETTE IKINÄ OPI SISÄLUKUTAITOA.

nii ja anteex en mä oikeesti oo tällänen. blaah... LOL
Riku

#482 • • Edited Riku The Little Prince

REivaaja, 29.7.2008 13:21:
Ja mä en puhunut itsestäni, ja en kyllä osta sitä luomua, koska en tunne saavani siitä hyötyä.

Selvennyksen vuoksi; Sä et koe saavas siitä hyötyä vai et usko että siitä on mitään hyötyä maailmalle? Ja jos jälkimmäinen, niin eikö sun mielestä esim. eläinten hyvinvoinnilla ja ympäristön saastumisen vähenemisellä ole mitään arvoa?

Ja toki olet minua ja suurperheita/alituloisia perheitä parempi ja animalistisempi.

Mitäs sä vaikkapa mun tuloista tiedät?

Tosin humanismi menee tässäkin minulla edelle, enkä tohdi väittää että kaikilla on siihen varaa, kun nyt jo ruuan hinta on aiheuttanut globaalia levottomuutta.

Missäs vaiheessa tää luomu-keskustelu nyt muuttui globaaliksi? Mä olen kyllä käsittänyt että tässä on puhuttu lähinnä suomalaisen maitopurkin hinnasta?

VOI VITUN SPEDE. KYSE ON NIMENOMAAN SIITÄ ETTÄ EN OLE MUITA PAREMPI, OLEN VAIN TEITÄ MORALISTEJA PAREMPI KOSKA EN OTA YKSITTÄISIÄ TEKOJA JA LUOKITTELE NIIDEN PERUSTEELLA YHTÄ TOISTA PAREMMAKSI. KAIKKI TEKEE MORAALITTOMIA TEKOJA JA SUURIN OSA NIISTÄ EI MULLE KUUULU, JOTEN PIDÄN PÄÄNI KIINNI.
MORALISOINTIA VIHAAN YLI KAIKEN.

Muah ja lollerskates. "Mä en ole teitä parempi" ja "mä olen teitä parempi" mahtui oikein samaan virkkeeseen :D Voisitko sä vielä jotenkin enemmän puhua ittes pussiin vai ootko pukenut niitä jo kerrospukeutumiseksi asti?

Mitenkäs moraalisesti sitten pitää ja voi luokitella asiat muuten kuin yksittäiset teot kerrallaan? Otetaan yksi universaali moraali, ja pistetään ihmiset yleisesti jollekin mitta-asteikolle? Mulla nyt ei ole sinänsä tarvetta ruveta mittamaan jokaisen ihmisen moraalista, rahallista tai muutenkaan ulkopuolisilla mittareilla mitattavaa arvoa ja pistää merkkejä otsaan, mutta sä kovasti tunnut pelkäävän sellaisen saavas. Mä en vielä ole nähnyt kenenkään sanovan sua moraalittomaksi tai paskaksi ihmiseksi, mutta nähnyt sun todistelevan paljon sitä, ettet sä sellainen ole (et tainnut vielä löytää sitä peiliä?). Tässä on lähinnä käytä nimenomaan niiden yksittäisten tekojen moraalisuutta läpi, koska se aika explisiittisesti kuuluu keskustelun aihepiiriin ihan samalla tavalla kuin voitaisiin keskustella vaikkapa murhan moraalisista implikaatioista. Mut hei, kesällä herneetkin on halvempia eikä niitä tarvi sulattaa ennen vetämistä ettei nenä jäädy.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

#483 • • Edited REivaaja Guest

Riku, 29.7.2008 13:27:
Missäs vaiheessa tää luomu-keskustelu nyt muuttui globaaliksi? Mä olen kyllä käsittänyt että tässä on puhuttu lähinnä suomalaisen maitopurkin hinnasta?

Asioita pitää miettiä isolla skaalalla... Muuten on vain kasa paloja jotka ei sovi lopulta toisiinsa.

Ja Suomi on osa globaalia skaalaa...
Riku

#484 • • Riku The Little Prince

REivaaja, 29.7.2008 13:30:
Asioita pitää miettiä isolla skaalalla... Muuten on vain kasa paloja jotka ei sovi lopulta toisiinsa.

Ja Suomi on osa globaalia skaalaa...

Kuule, jos sä mietit kokonaisuutta mietitmättä yksityiskohtia, niin sun kuvas jää ihan yhtä vajaaks kun miettimällä niitä pelkkiä yksityiskohtia. Ja sitäpaitsi, tossa koko viestissä ei ollu mitään pointtia. This is getting tiresome.

--

#485 • • Edited REivaaja Guest

Riku, 29.7.2008 13:27:
Muah ja lollerskates. "Mä en ole teitä parempi" ja "mä olen teitä parempi" mahtui oikein samaan virkkeeseen :D Voisitko sä vielä jotenkin enemmän puhua ittes pussiin vai ootko pukenut niitä jo kerrospukeutumiseksi asti?

Mitenkäs moraalisesti sitten pitää ja voi luokitella asiat muuten kuin yksittäiset teot kerrallaan? Otetaan yksi universaali moraali, ja pistetään ihmiset yleisesti jollekin mitta-asteikolle? Mulla nyt ei ole sinänsä tarvetta ruveta mittamaan jokaisen ihmisen moraalista, rahallista tai muutenkaan ulkopuolisilla mittareilla mitattavaa arvoa ja pistää merkkejä otsaan, mutta sä kovasti tunnut pelkäävän sellaisen saavas. Mä en vielä ole nähnyt kenenkään sanovan sua moraalittomaksi tai paskaksi ihmiseksi, mutta nähnyt sun todistelevan paljon sitä, ettet sä sellainen ole (et tainnut vielä löytää sitä peiliä?). Tässä on lähinnä käytä nimenomaan niiden yksittäisten tekojen moraalisuutta läpi, koska se aika explisiittisesti kuuluu keskustelun aihepiiriin ihan samalla tavalla kuin voitaisiin keskustella vaikkapa murhan moraalisista implikaatioista. Mut hei, kesällä herneetkin on halvempia eikä niitä tarvi sulattaa ennen vetämistä ettei nenä jäädy.

Ei jeesus sä käännät tätä niin kauan että olet oikeassa. OLET OIKEASSA!!!!!

Monta elektroniikka laitetta olet heittänyt roskiin? Mä otan aika paljon niitä roskia ja teen niistä itselleni vaikka matka boomblastereita, teet sä niin? piste mulle?
Monta tietokonetta olet vuosien varrella ostanut (osat lasketaan myös) mulla on Athlon 2400+ en tarvii supergraffoja. (varmaan piste mulle) Mun näyttö on paskana, mutten vie sitä kaatopaikalle, vaan ostan siihen uuden kuvaprosessorin, piste mulle? Tein kaiuttimeni itse. Piste mulle?
En vaihda vaatekertaani muodin mukaan, piste mulle? En omista autoa. Piste mulle?
Korjasin romusta vahvistimeni.. Piste mulle. Korjasin äitillenikin ja kaverillenikin. Piste mulle?
Vieläkö se luomumaito painaa, vai jatkanko? Mieti sitä hiilidioksidin ja veden määrää mikä noihin laitteisiin on mennyt myrkyistä puhumattakaan.

Äh tää on tylsää. Saanko vain olla, vaikken nyt sitä maitoa luomuna ostakkaan...?
Mikä on seuraava kohta kun luomumadossa todettiin olevani ahne ja itsekäs?
Pidetään vaan huoli niistä omista kulutustottumuksista jookos?
Ei kukaan voi tehdä kaikkea, kuhan tekee jotain, jookos?

Edit: Mä en tuu jatkossakan tekemään muiden mielestä oikeita tekoja, mä teen omasta mielestäni olevia oikeita tekoja. Jos mä oon sen takia huonompi ihminen, sitten olen. Mä en rupea tollasen ekologisen tyrannian uhriksi, jossa yleinen mielipide päättää mitä mun pitää asian eteen tehdä.
Ironraver1

#486 • • Ironraver1 Housemotion
Reivaaja 8 Riku 0 siirrymme erätauolle. *lmao*
Riku

#487 • • Edited Riku The Little Prince

REivaaja, 29.7.2008 13:43:
Monta elektroniikka laitetta olet heittänyt roskiin? Mä otan aika paljon niitä roskia ja teen niistä itselleni vaikka matka boomblastereita, teet sä niin? piste mulle?
Monta tietokonetta olet vuosien varrella ostanut (osat lasketaan myös) mulla on Athlon 2400+ en tarvii supergraffoja. (varmaan piste mulle) Mun näyttö on paskana, mutten vie sitä kaatopaikalle, vaan ostan siihen uuden kuvaprosessorin, piste mulle? Tein kaiuttimeni itse. Piste mulle?
En vaihda vaatekertaani muodin mukaan, piste mulle? En omista autoa. Piste mulle?
Korjasin romusta vahvistimeni.. Piste mulle. Korjasin äitillenikin ja kaverillenikin. Piste mulle?
Vieläkö se luomumaito painaa, vai jatkanko? Mieti sitä hiilidioksidin ja veden määrää mikä noihin laitteisiin on mennyt myrkyistä puhumattakaan.

Täähän tässä just kato sulla onkin, että sä kuvittelet että tässä on kyse jostain pisteistä. _KUKAAN_ ei ole tässä ollut laskemassa sulle sen enempää plussia kun miinuksiakaan, eikä kukaan ole käskemässä että sun pitää ostaa sitä luomumaitoa, että oisit hyvä ihminen. Kaikkien muiden pointti on ollut siinä, että sä yrität epätoivosesti perustella jotain tekoa itsellesi ja muille, ilman että sä onnistut sitä mitenkään perustelemaan, kun se totuus kuitenkin on että koska olet itsekäs. Muut kato yrittää osottaa sulle vuorostaan, että sä yrität pistää muita alas väittämällä niitä teennäisiksi vain, ettet sä joutuis tuntemaan huonoa omaatuntoa tuosta asiasta. Edelleen, ei kukaan ole sanonut että sä olisit huono ihminen koska et osta luomumaitoa, vaan todistaneet sulle että sun perustelut sille, miksi et, eivät kestä lähempää tarkastelua, vaikka sä itelles ilmeisesti haluaisitkin niin todistella.

Lisäys: Ja ennenkuin tästä nyt tulee lisää väärinkäsityksiä ja herneitä, niin pistetään nyt vielä varmuuden vuoksi rautalangasta se, että jokainen ihminen on itsekäs, eikä se ole mikään henkilökohtainen sinuun kohdistuva toteamus. Sitä voisi laskea että sitä on itsekäs niin kauan kuin panostaa omaan mukavuuteensa millään tavoin ennen muiden hyvinvointia, mutta mä en usko että tältä pallolta ketään sellaista löytyy, joka tuohon ei sortuisi.

Ja siis, jos nyt haluat pisteitä itellesi laskea, niin kyllä, saat niitä noista asioista. Ja olen kyllä tietoinen elektroniikkaan käytettävien resursseista ja niiden ympäristövaikutuksista jonkin verran, samoin kuin niistä kertyvistä ongelmajätteistä ja niiden aiheuttamista globaaleista ongelmista jos niitä ei kierrätetä asianmukaisesti (tosin osa tuostakin kierrätyksestä on lähinnä niiden ongelmajätteiden kierrättämistä köyhien maiden ongelmiksi jos toimijat eivät hoida hommiaan asianmukaisesti).

Äh tää on tylsää. Saanko vain olla, vaikken nyt sitä maitoa luomuna ostakkaan...?

Olet koko ajan saanut, ja keskusteluunkin osallistuminen on vapaaehtoista.

Mikä on seuraava kohta kun luomumadossa todettiin olevani ahne ja itsekäs?

Niitä varmaan riittää. Ihan jokaisella. Ei se tarkoita etteivät ne asiat ole pahoja, ja niiden motiivi usein ahneus ja itsekkyys, mutta ei se myöskään tarkoita että jokainen ihminen maailmassa on huono, vaikkei kukaan täydellinen olekaan.

Musta ois perkeleen paljon parempi jos yritettäis pitää huolta kaikkien ihmisten kulutustietoisuudesta ja -tottumuksista, niin seuraamukset ois huomattavasti kivemmat. Ei tässä kukaan ole mitään kulutuspoliisia perustamassa, mutta asioista keskustelu ja tiedon lisääminen harvemmin ovat mitään pahaa aiheuttaneet.

Exactly. Now you're getting it.

--

#488 • • REivaaja Guest

Riku, 29.7.2008 14:00:
---
REivaaja, 29.7.2008 13:43:
---
Musta ois perkeleen paljon parempi jos yritettäis pitää huolta kaikkien ihmisten kulutustietoisuudesta ja -tottumuksista, niin seuraamukset ois huomattavasti kivemmat. Ei tässä kukaan ole mitään kulutuspoliisia perustamassa, mutta asioista keskustelu ja tiedon lisääminen harvemmin ovat mitään pahaa aiheuttaneet.

---
---
Exactly. Now you're getting it.

Kyllä se naapurin roskien kaivaminen on ahdistelua. jopa vähemmän kärjistettynä. Ja siihen se johtaa.

Kyllä mä oon tajunnu sen koko ajan ja sitä olen painottanut. Naapurin kulutustottumuksiin puuttuminen johtaa tässä universumissa syyttelyyn ja pisteyttämiseen.

Mä en kuvittele niitä pisteitä... Niitä ropisee ovista ja ikkunoista, ja sä et vaan noteeraa niitä koska en osta luomua :(
Riku

#489 • • Edited Riku The Little Prince

REivaaja, 29.7.2008 14:07:
Kyllä se naapurin roskien kaivaminen on ahdistelua. jopa vähemmän kärjistettynä. Ja siihen se johtaa.

...And now you don't get it...

Kyllä mä oon tajunnu sen koko ajan ja sitä olen painottanut. Naapurin kulutustottumuksiin puuttuminen johtaa tässä universumissa syyttelyyn ja pisteyttämiseen.

Kato kun ei tässä keskustella naapurin kulutustottumuksista, ei edes sinun. Tässä keskustellaan kulutustottumusten moraalisesta kannasta yleensä, ja se jos sä otat siitä ittees ja kuvittelet että tämä on jotain henkilökohtaista ajojahtia, niin on ihan sun omasta päästä ja vainoilusta kiinni. Sä olet itse halunnut yrittää todistella miksi sun ei tarvi / ei kannata / et pysty ostamaan luomua, jolloin muut ovat tietysti kyseenalaistaneet sun perustelut, koska eivät ole pitäneet niitä järkevinä ja uskottavina. Mutta loppujen lopuksi kyse on kuitenkin siitä yleisestä moraalisesta ajattelusta, ei siitä ovatko juuri _sinun_ toimesi nyt oikeita tai vääriä henkilökohtaisesti. Minä ainakin lähinnä ajattelen ihmistä sinun tilanteessasi, en juuri sinua (miten voisinkaan kun en sinua sen enempää tunne).

Mä en kuvittele niitä pisteitä... Niitä ropisee ovista ja ikkunoista, ja sä et vaan noteeraa niitä koska en osta luomua :(

Tota, enkö mä just todennu että kyllä mä noteeraan? Mä en vaan pidä mitään kirjaa ja rupea laskemaan mitään "parempi ihminen, huonompi ihminen"-indeksiä niistä. Koska sellanen on musta kohtuullisen naurettavaa. Koska, kuten äsken totesin, kukaan meistä ei ole täydellinen. Ja koska, kuten itse totesit, kukaan ei pysty kaikkeen.

--

#490 • • Edited REivaaja Guest

Riku, 29.7.2008 14:22:
---
REivaaja, 29.7.2008 14:07:
---
...And now you don't get it...

---
---
Kato kun ei tässä keskustella naapurin kulutustottumuksista, ei edes sinun. Tässä keskustellaan kulutustottumusten moraalisesta kannasta yleensä, ja se jos sä otat siitä ittees ja kuvittelet että tämä on jotain henkilökohtaista ajojahtia, niin on ihan sun omasta päästä ja vainoilusta kiinni. Sä olet itse halunnut yrittää todistella miksi sun ei tarvi / ei kannata / et pysty ostamaan luomua, jolloin muut ovat tietysti kyseenalaistaneet sun perustelut, koska eivät ole pitäneet niitä järkevinä ja uskottavina. Mutta loppujen lopuksi kyse on kuitenkin siitä yleisestä moraalisesta ajattelusta, ei siitä ovatko juuri _sinun_ toimesi nyt oikeita tai vääriä henkilökohtaisesti. Minä ainakin lähinnä ajattelen ihmistä sinun tilanteessasi, en juuri sinua (miten voisinkaan kun en sinua sen enempää tunne).

---
---
Tota, enkö mä just todennu että kyllä mä noteeraan? Mä en vaan pidä mitään kirjaa ja rupea laskemaan mitään "parempi ihminen, huonompi ihminen"-indeksiä niistä. Koska sellanen on musta kohtuullisen naurettavaa. Koska, kuten äsken totesin, kukaan meistä ei ole täydellinen. Ja koska, kuten itse totesit, kukaan ei pysty kaikkeen.

Joo en tajuakkaan.

AAARGh!

Mä kyllä en ole perustellut luomun käyttämättömyyttäni millään järkisyillä (no raha on järkisyy, eli eettisillä syillä), totesin etten halua. Mä olen vaan perustellut kantaani sen suhteen, että ei voida automaattisesti olettaa olevan parempi ihminen kun ostaa luomua.
Ainakaan ihminen joka ravaa lahti-helsinki-tampere väliä asuinpaikkoinaan. Toki se tasoittaa, mutta sävy oli tekstissä että ei ymmärrä miksei muutkin, joka on typerä kysymys.

Ihmistä minun tilanteessa? Eli tiedät missä tilanteessa olen? Ja että tiedät mitä minun tulee tehdä? OK.. OLE HILJAA, OPIN MIELUMMIN KANTAPÄÄN KAUTTA!

Ja noteeraat koska kerroin. Jos en olisi kertonut, et olisi voinut noteerata. Ja tämä on se pointti.

Ja joo siis ihan tässä vainoilen, hups se vaan näytti niin.. no antaa olla.

Ja jos vaan sä tiedät mistä me keskustellaan, niin eihän me silloin keskustella. Kuhan höpiset
#491 • • Edited REivaaja Guest
apuuva :(
Odotan Juhgun puolueellis.. Puolueetonta tulkintaa teksteistäni. Saa nähdä onko puolesta vai vastaan. On se jännää...
#492 • • REivaaja Guest

Tässä vaiheessa on kyllä aika helppo sanoa pari sanaa sun läpinäkyvyydestä, eikä tässä tapauksessa analysointiin tarvita edes tuntikausien psykiatrisessioita et sun persoonallisuudesta paistaa läpi.

Hassua! Suomen johtavat lastenpsykiatrit eivät edes suljetulla saaneet diagnoosia aikaiseksi!
Vittu ihan hukkaan heitettyä aikaa vuosikausia.
Olet väärällä alalla :)
Juhgu

#493 • • Edited Juhgu Virnistelijä

REivaaja, 29.7.2008 14:38:
Odotan Juhgun puolueellis.. Puolueetonta tulkintaa teksteistäni. Saa nähdä onko puolesta vai vastaan. On se jännää...

Meh, mun mielestä kaikki olennainen on jo sanottu, kiitos Rikun - mutta siis mihin asiaan sä erityisesti haluaisit mun puolesta/vastaan mielipiteen?

REivaaja, 29.7.2008 14:42:
---
---
Hassua! Suomen johtavat lastenpsykiatrit eivät edes suljetulla saaneet diagnoosia aikaiseksi!

No ehkä ihan niin tarkasta persoonallisuuden arvioinnista tässä ei ollut kyse. *igor*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

#494 • • REivaaja Guest

Juhgu, 29.7.2008 15:01:
---
REivaaja, 29.7.2008 14:38:
---

Meh, mun mielestä kaikki olennainen on jo sanottu, kiitos Rikun - mutta siis mihin asiaan sä erityisesti haluaisit mun puolesta/vastaan mielipiteen?

Kiitos, suhun voi aina luottaa *hihu*
Riku

#495 • • Edited Riku The Little Prince

REivaaja, 29.7.2008 14:30:
Joo en tajuakkaan.

Joo et. Enkä mä jaksa enää sadanteen kertaan yrittää rautalangasta vääntää kun ei sun kaaliin uppoa sen enempää hyvällä, pahalla kun järjelläkään. Olkoon *huoh* You're just too full of shit.

Ihmistä minun tilanteessa? Eli tiedät missä tilanteessa olen?

Itehän sä rupesit lapsista, pienistä tuloista ja kalliista asuinpaikasta itkemään. Mä mihinkään muuhun ole viitannut.

Ja että tiedät mitä minun tulee tehdä? OK.. OLE HILJAA, OPIN MIELUMMIN KANTAPÄÄN KAUTTA!

Mä vähän luulen että sä et opi ikinä. Jos sä olisit hiljaa, etkä enää osallistuis keskusteluun jos sun kontribuutiot on tota tasoa.

Ja noteeraat koska kerroin. Jos en olisi kertonut, et olisi voinut noteerata. Ja tämä on se pointti.

No voi vitun palikka. Miten helvetissä sitä vois noteerata asioita, joita ei tiedä? Eiköhän se sitäpaitsi todista jo tarpeeksi, että sun tarvii noita pisteitä ruveta täällä keräilemään. Mä voin noteerata nyt sun avoimuustason asian suhteen ja älykkyyden pikkuhiljaa sille tasolle ettei tosiaan taida enää maksaa vaivaa jatkaa.

Ja joo siis ihan tässä vainoilen, hups se vaan näytti niin.. no antaa olla.

Monet asiat näyttää vaikka miltä jos niitä katsoo tahallisesti ties minkä väristen lasien läpi.

Ja jos vaan sä tiedät mistä me keskustellaan, niin eihän me silloin keskustella. Kuhan höpiset

Pata kattilaa... Mutjoo, enköhän mä oo nyt tässä kesustelussa enemmän kärryillä kun sinä asennevammoinesi.

--

#496 • • Edited REivaaja Guest

Riku, 29.7.2008 16:57:
---
No voi vitun palikka. Miten helvetissä sitä vois noteerata asioita, joita ei tiedä? Eiköhän se sitäpaitsi todista jo tarpeeksi, että sun tarvii noita pisteitä ruveta täällä keräilemään. Mä voin noteerata nyt sun avoimuustason asian suhteen ja älykkyyden pikkuhiljaa sille tasolle ettei tosiaan taida enää maksaa vaivaa jatkaa.

Noi voi vitun palikka pitääkö sulle kaikki kertoa? Ehkä ens kerralla ku näät jonkun ostavan kevytperusmaitoa, et pidä itseäsi parempana ihmisena sen perusteella.

Ja kun noita pussiinpuhumisia jne argumenttejas jakelet, niin ne voi suoraan pistää sun omille jutuilles vastaukseksi.

Pata kattilaa... Mutjoo, enköhän mä oo nyt tässä kesustelussa enemmän kärryillä kun sinä asennevammoinesi.

Mulla on ihan sama fiilis sä kääntelet ja vääntelet ja vaihdat alkuperäistä pointtia, kunnes olet oikeassa.
Riku

#497 • • Riku The Little Prince

REivaaja, 29.7.2008 17:53:
Noi voi vitun palikka pitääkö sulle kaikki kertoa? Ehkä ens kerralla ku näät jonkun ostavan kevytperusmaitoa, et pidä itseäsi parempana ihmisena sen perusteella.

Jep. Mä oon täs koko ajan hokenu kuinka mä oon parempi ihminen. Hyvä et oot lukenu nää hommat huolella läpi.

Ja kun noita pussiinpuhumisia jne argumenttejas jakelet, niin ne voi suoraan pistää sun omille jutuilles vastaukseksi.

Pure genius. How do you come up with all these...

Mulla on ihan sama fiilis sä kääntelet ja vääntelet ja vaihdat alkuperäistä pointtia, kunnes olet oikeassa.

Mä ihan mielelläni kuulen että missä mä olen niin tehnyt?

--

#498 • • Edited REivaaja Guest

Riku, 29.7.2008 17:58:
---
REivaaja, 29.7.2008 17:53:
---
Jep. Mä oon täs koko ajan hokenu kuinka mä oon parempi ihminen. Hyvä et oot lukenu nää hommat huolella läpi.

---
---
Pure genius. How do you come up with all these...

---
---
Mä ihan mielelläni kuulen että missä mä olen niin tehnyt?

Sorry my english isn't so good as your's :( Maybe i'm just stupid :( Maybe i should speak finnish. And maybe should u.

Ei täs oo mitään järkee kun sä(edit)krjistät, syyllistät ja sitten syyllistät ja kärjistät kun puolustaudun.
Kyllä tässä nytten on ihmetelty kun ei kaikki osta sitä luomuvitunmaitoa, vaikka se on vaan 50% kalliimpaa. Eli me, minä mukaanlukien ollaan ahneita ja itsekkäitä ihmisiä sen johdosta ja se on ihan ok, mut ei kuitenkaan koska jotain tarttis tehdä. Se on hyvä että teen jotain, mutta olen silti itsekäs kun en kaikkea kuitenkaan tee mitä voisin tehdä. Mutta kun en halua maksaa siitä että teen jotain, niin teen jotain josta ei tarvitse maksaa, eli kulutan vähemmän. Se ei tietenkään riitä koska en suostu vieläkään maksamaan 50% enemmän ruuasta, vaikka se olisikin vain 5 senttiä.

Lopulta se kaikki päätyy siihen miltä mun kulutustottumukset toisten silmissä näyttää.

Ja mä en todellakaan aio jatkossakaan nostaa ruokakulujani 50% Vaikka se luomu tosi ihquu onki.

Hitto mä just tajusin et oot idiootti! Vähä fiksu päätelmä, mä oon nero!
Riku

#499 • • Riku The Little Prince

REivaaja, 29.7.2008 18:05:
Sorry my english isn't so good as your's :( Maybe i'm just stupid :( Maybe i should speak finnish. And maybe should u.

Ai nyt sä rupeet jo sanelemaan millä kielellä täällä saa kirjottaa? :D

Ei täs oo mitään järkee kun sä(edit)krjistät, syyllistät ja sitten syyllistät ja kärjistät kun puolustaudun. Kyllä tässä nytten on ihmetelty kun ei kaikki osta sitä luomuvitunmaitoa, vaikka se on vaan 50% kalliimpaa. Eli me, minä mukaanlukien ollaan ahneita ja itsekkäitä ihmisiä sen johdosta ja se on ihan ok, mut ei kuitenkaan koska jotain tarttis tehdä. Se on hyvä että teen jotain, mutta olen silti itsekäs kun en kaikkea kuitenkaan tee mitä voisin tehdä. Mutta kun en halua maksaa siitä että teen jotain, niin teen jotain josta ei tarvitse maksaa, eli kulutan vähemmän. Se ei tietenkään riitä koska en suostu vieläkään maksamaan 50% enemmän ruuasta, vaikka se olisikin vain 5 senttiä.

Voi voi kun sulta menee se pointti edelleen pään vierestä metrikaupalla ohi. Yksittäinen teko ei tee ihmisestä ahnetta ja itsekästä. Se ei kuitenkaan muuta sitä faktaa, etteikö se teko ja sen motiivit voisi olla ahneita ja itsekkäitä. Ja missähän vaiheessa joku on asettanut sen "ahneen ja itsekkään"-statuksen rajaksi sen, että ostaako luomumaitoa? Kyllä sä nyt väännät näitä asioita sen verran tehokkaasti että punasessa langassa alkaa olemaan aikamoinen umpisolmu jo kasassa. Mut hei, hyvä veto yrittää vetää toi suuri "ME!" mukaan tähän, ja väittää että suuri enemmistö on tässä asiassa joutunu suurten syytösten kohteeksi.

Lopulta se kaikki päätyy siihen miltä mun kulutustottumukset toisten silmissä näyttää.

Ai sä pidät muita ihmisiä niin fiksuina, että kaikki kattoo sua tästä lähtien kieroon kun et osta luomumaitoa? Nice. (oho, tuli englantii, sori!)

Lähetääks hei kuule Mensaan kattoo kellä keulii enemmän? Tsiisus.

--

#500 • • REivaaja Guest

Riku, 29.7.2008 18:24:
---
REivaaja, 29.7.2008 18:05:
---
Ai nyt sä rupeet jo sanelemaan millä kielellä täällä saa kirjottaa? :D

---
Ei täs oo mitään järkee kun sä(edit)krjistät, syyllistät ja sitten syyllistät ja kärjistät kun puolustaudun. Kyllä tässä nytten on ihmetelty kun ei kaikki osta sitä luomuvitunmaitoa, vaikka se on vaan 50% kalliimpaa. Eli me, minä mukaanlukien ollaan ahneita ja itsekkäitä ihmisiä sen johdosta ja se on ihan ok, mut ei kuitenkaan koska jotain tarttis tehdä. Se on hyvä että teen jotain, mutta olen silti itsekäs kun en kaikkea kuitenkaan tee mitä voisin tehdä. Mutta kun en halua maksaa siitä että teen jotain, niin teen jotain josta ei tarvitse maksaa, eli kulutan vähemmän. Se ei tietenkään riitä koska en suostu vieläkään maksamaan 50% enemmän ruuasta, vaikka se olisikin vain 5 senttiä.
---
Voi voi kun sulta menee se pointti edelleen pään vierestä metrikaupalla ohi. Yksittäinen teko ei tee ihmisestä ahnetta ja itsekästä. Se ei kuitenkaan muuta sitä faktaa, etteikö se teko ja sen motiivit voisi olla ahneita ja itsekkäitä. Ja missähän vaiheessa joku on asettanut sen "ahneen ja itsekkään"-statuksen rajaksi sen, että ostaako luomumaitoa? Kyllä sä nyt väännät näitä asioita sen verran tehokkaasti että punasessa langassa alkaa olemaan aikamoinen umpisolmu jo kasassa. Mut hei, hyvä veto yrittää vetää toi suuri "ME!" mukaan tähän, ja väittää että suuri enemmistö on tässä asiassa joutunu suurten syytösten kohteeksi.

---
---
Ai sä pidät muita ihmisiä niin fiksuina, että kaikki kattoo sua tästä lähtien kieroon kun et osta luomumaitoa? Nice. (oho, tuli englantii, sori!)

---
---
Lähetääks hei kuule Mensaan kattoo kellä keulii enemmän? Tsiisus.

Onnex mun äo tipahti viime testissä 20pinnaa. Muuten mua vituttais ihan kympil. Ei mun tarvii Mensaan mennä kokeilemaan, mä oon testejä jo tehnyt.

Riku+urpo=riku on urpo. tadaa! Hitto et oon fiksu!!!

Ja kärjistele ihan rauhassa.

Ja kyllä mä määrään, koska jos sä puhut muuta kuin Suomea, tää dorka ei välttämättä tajuu :( No onhan sekin tapa tuntea itsenä älykkäämmäksi. Puhutaanko Latinaa? Ja vaikka autoista?

Ja jos ei sitten määrittele, niin mitä vittua sä ihmettelet kun en halua ostaa sitä? Kyllä se on periaatteen vuoksi se 50% ihan liikaa.

Ja viel kerran. Mikä vittu toi kärjistys on? Sun aivot ei nyt oikee skulaa. Joo mä vainoilen taas ihan sikana :DDDDDD
Älä sorru noin helppoihin jos haluat ihmisten pitävän sua fiksuna.