sapeli, 14.3.2008 19:45:
Meikä uskoo tiukasti siihen että jos jutut menee putkeen niin sitten ollaan oikeilla jäljillä Hyvä vaan ettet kauempaa ehtinyt kitumaan tuossa sulle selkeästi väärässä työpaikassa
Nyt vielä kun onnistut lähtemään tuolta sellaisella tyylillä mikä kylvää sinne siemenen muutokseen parempaan päin muillekin!
(ROMAANIVAROITUS! PUUDUTTAVA PÄTKÄ! :D)
Kieltämättä on hyvä fiilis tästä. :) Tietysti jokaisella työpaikalla on omat kuvionsa, ja kehittämisen tarvetta löytyy aina, mutta pääasia onkin nimenomaan se, että halutaan oikeasti kehittyä ja kehittää. Ja se, mikä on mulle yks tärkeimmistä asioista, ja johon olen tottunut kaikissa edellisissä työpaikoissani, on ihmisten välinen toimiva vuorovaikutus. Se, että otetaan toiset huomioon. Se, että annetaan inhimilliselle kasvulle tilaa. Nykysessä duunipaikassa toi homma ei tunnu toimivan, vaikka IMHO etenkin tällä alalla tommoseen pitäisi kaikkien satsata. Se on mun mielestä kaiken perusta, josta jokaisen tulisi kantaa vastuuta.
Eilisestä työhaastattelusta jäi tosi hyvä fiilis, koska jo pelkästään se oli todella pohdiskeleva. Mietittiin työn hyviä ja haasteellisia puolia, ja mietittiin minun vahvuuksiani ja kehittymisalueitani realistisesti. Olenhan nuori, toistaiseksi lapseton henkilö, eikä minulla voi olla samanlaista työ- ja elämänkokemusta kuin itseäni 30 vuotta vanhemmilla työkavereilla. Mulla on kuitenkin halu kehittyä, niin ihmisyydessä kuin ammatillisuudessakin, ja olen tottunut itsereflektointiin, joten tuleva duunipaikka tarjoaisi oivan mahdollisuuden jo olemassa olevien vahvuuksien hyödyntämiselle ja itseni kehittämiselle. :) Lisäksi se on sellasta duunia, jonka piirissä olen työskennellyt jo aiemminkin, ja jonka olen kokenut kaikista tekemistäni duuneista itselleni sopivimmaksi. Vaativaa duuniahan se on, mutta juuri siksi työnohjaukseen, yhteisiin kokouksiin ja työntekijöiden väliseen vertaistukeen panostetaan - sen voimalla jaksaa.
Aion jutella nykyisen duunipaikan johtajan kanssa avoimesti mutta rakentavasti siitä, että miksi en ole viihtynyt työpaikalla, ja miksi tämä on elämäni ensimmäinen työpaikka, josta haluan lähteä kesken työsopimuksen. Jos itse olisin johtaja, niin arvostaisin avoimuutta ja sitä, että saisin tietoa työpaikan kehittämisalueista. Saas nähdä miten suhtaudutaan. Voisin lähteä töistä vaikka heti, koska olen yhä koeajalla, mutta aion olla vielä pari viikkoa, jotta saan hoidettua tietyt asiat loppuun ja hyvästeltyä asiakkaat. Tuntuuhan tää tavallaan ikävältäkin, kun tiedän, että nykyselle työpaikalle tulee tästä aika ikävä tilanne, mutta en voi sen vuoksi ajatella oman hyvinvointini ylitse. Toivoen työpaikalla saataisiin hommat rullaamaan ja työntekijät viihtymään - se vaikuttaisi varmasti positiivisella tavalla myös asiakkaisiin.
Eihän sitä koskaan tiedä, millaista uudessa työpaikassa tulee todellisuudessa olemaan, mutta olen aika varma, että tulen viihtymään huomattavasti paremmin kuin edellisessä paikassa, ja että työ on huomattavasti enemmän sitä mun juttua. Vaikeita ja problemaattisia tilanteita tulee varmasti, mutta uskon ja toivon uudella työpaikalla työporukan haluavan niistä selvitä.
Olo on heti parempi, kun pääsee talsimaan kohti uusia tuulia. :)