...runoutta...

451 posts, 23 pages, 190,969 views

lostgone

Posts: 2,493

#141 • • lostgone

DiamonDie:
Suosittelen lämpimästi monille tämän threadin kirjoittajille ihan oikeiden runojen lukemista, näiden tekstien perusteella moni ei ole koskaan lukenut runoja muualta kuin SinäMinästä.



Haluaisin nyt erittäin mielelläni kuulla määritelmän siitä, mitä ovat ne ihan oikeat runot? Puhummeko nyt lämpimäksemme kenties joistakin runouden säännöistä?Ja toivoisin myös sydämellistä vastausta miksi haluat ihmisten lukevan näitä oikeita runoja, oppiakseen kopioimaan vai kopioimaan oppiakseen? Entä miten määrittelet Tony Halmeen uusimman teoksen? Kysyn siis vain sydämellisyyttäni*ding*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

DiamonDie

Posts: 676

#142 • • DiamonDie mediahippi

lostgone:

Haluaisin nyt erittäin mielelläni kuulla määritelmän siitä, mitä ovat ne ihan oikeat runot? Puhummeko nyt lämpimäksemme kenties joistakin runouden säännöistä?Ja toivoisin myös sydämellistä vastausta miksi haluat ihmisten lukevan näitä oikeita runoja, oppiakseen kopioimaan vai kopioimaan oppiakseen? Entä miten määrittelet Tony Halmeen uusimman teoksen? Kysyn siis vain sydämellisyyttäni*ding*



Mietin tässä, että miten suurelta osin tuo viesti oli vittuilua. Etenkin tuo sydämellisyys-sanan toisto hieman hämäsi.

Oikea runous on toki subjektiivinen määritelmä, mutta keskimäärin runokokoelmia julkaisseet kirjoittajat kirjoittavat kyllä huomattavasti paremmin kuin Klubbarin/Demin/SinäMinän/jne ”runoilijat”. Täällä olevat tekstit ovat enimmäkseen kömpelöä, itseään toistavaa ja vastenmielisen kliseistä sanahelinää. Runokirjojen lukeminen ei tarkoita samaa kuin kopiointi. Runojen kirjoittaminen on kuitenkin niitä asioita, joissa tarvitsee vaikutteita - ja mielellään myös aiheen opiskelua. Katarttinen runoilu on toki asia erikseen, mutta sellaista tauhkaa on ihan turha missään tuoda julki.

Tony Halmeen uusinta teosta en ole lukenut. Tuskin luenkaan, ellei jotain erityistä syytä ilmaannu. Tosin en ihmettele, vaikka sekin olisi tätä threadia korkeatasoisempi.
Cassu

Posts: 634

#143 • • Cassu Vieras omassa elämässä

DiamonDie:
---
lostgone:

Haluaisin nyt erittäin mielelläni kuulla määritelmän siitä, mitä ovat ne ihan oikeat runot? Puhummeko nyt lämpimäksemme kenties joistakin runouden säännöistä?Ja toivoisin myös sydämellistä vastausta miksi haluat ihmisten lukevan näitä oikeita runoja, oppiakseen kopioimaan vai kopioimaan oppiakseen? Entä miten määrittelet Tony Halmeen uusimman teoksen? Kysyn siis vain sydämellisyyttäni*ding*

---


Mietin tässä, että miten suurelta osin tuo viesti oli vittuilua. Etenkin tuo sydämellisyys-sanan toisto hieman hämäsi.

Oikea runous on toki subjektiivinen määritelmä, mutta keskimäärin runokokoelmia julkaisseet kirjoittajat kirjoittavat kyllä huomattavasti paremmin kuin Klubbarin/Demin/SinäMinän/jne ”runoilijat”.



Kaikelle tolle on musta syytäkin vittuilla....musta lostgonen palaute oli suotavaa ja mullakin on sanottavaa....
Ensinnäkin tänne klubbarilaiset tuovat ajatuksiaan, hetkiään, analysointejaan julki...jotkin kuvainnollisemmin kuin toiset...toisilla suorempi tyyli....kuka muka on arvoisensa tuomitsemaan kenenkään ajatuksia, havaintoja, syyttämällä tätä amatöörimäisestä tuotelmasta....kuka täällä rahaksi asti runojaan haluaakaan....kuka haluaisi päästä kultaisen pyramidin omistajaksi...tuskin kukaan....minusta on turhaa tulla syyttelemään ihmisten tuotoksia...jos olet Suomen johtava runoilija....mitä ihmettä sitten täällä teet....eikös sinun kuuluisi liikkua Helsingin kivisiä katuja baskeri päässä ja kaulahuivi kaulassa..puhumassa ikuisuudesta ja maailman monimuotoisuudesta....itse en muista sun kirjoittaneen tänne yhtään mitään...saatan olla väärässäkin...kaikkia ei vaan voi muistaa....joten kirjoittele tasoisellesi sivulle ja analysoi ”ammattirunoilijoden” tekstejä....muuten tasosi voi laskea ja putoat takaisin routaiselle maalle....

Kaikille runopalstan kirjoittajille ja lukijoille hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta....*hali*

--
Ajatella voi vain kuvin. Jos haluat olla filosofi, kirjoita romaaneja.

Progress

Posts: 955

#144 • • Progress
” Sinun silmäsi, voisin katsoa niitä äärettömästi. Näen niissä elämän, aidon ihmisen, joka välittää minusta.
Sinä.
Sinun kätesi selässäni, sinun varpaasi kutittelemassa jalkapohjiani, sinun huulesi kaulallani, tuntuu kuin olisin jossain siellä, missä aurinko paistaa aina ja kukat kukkivat täydessä terässään koko vuoden.
Silti olen siinä, sinun vieressäsi.
En halua nukahtaa, haluan vain nauttia siitä ihanasta hetkestä, sinun kanssasi.
Jos nukahdan, tiedän, että kun herään, hetki on taas ohi, jälleen kerran.
Odotan seuraavaa, kuin joulupukkia lapsena, kun olin lähettänyt kirjeen Korvatunturille jossa toivoin lahjaksi junarataa.
Minä.
Sinun vieressäsi.
Otan kädestäsi kiinni. Toisella sivelen kultaisia hiuksiasi, kasvojasi, niskaasi. Välillä kutittelen sinua korvan takaa.
Annan pienen suukon kosteille huulillesi, jotka vesi oli äsken kostuttanut juodessasi vettä.
Hivelen selkääsi, peppuasi, reisiäsi ja vatsaasi.
Kiherrät, koska osuin taas herkkään paikkaasi.
Kuiskaan jotain korvaasi.
Sanon, -tykkään sinusta.
Jatkan, -on niin ihana olla tässä sinun kanssasi.

Haluaisin enemmän sinua, maistaa makeaa mettäsi, joka on kuin kesäinen aamukaste pienen koivun lehdellä.
Haluaisin enemmän sinua, antaa sinun nauttia hetkestä, yöstä, minusta.
Näykkiä huuliasi, varoen kuitenkaan satuttamasta sinua. Imeskellä pieniä, kiinteitä tisujasi, kovia nännejäsi, jotka kovettuvat kosketuksestani. Olla sisälläsi, tuntea sinut päälläni, allani. Hitaasti kiihdyttäen, lopulta niin hikisenä, ettei kumpikaan jaksa enää. Suudella sinua ja sanoa, kuinka ihana oletkaan.
Ottaa sinut kainalooni, kevyesti rutistaen.
Pidellä sinua siinä, ettet karkaisi, vaan tulisit mukanani uniini.
Nukahtaa rauhassa, sinun kanssasi, välillä pieniä suukkoja antaen.
Haluaisin siis todellakin enemmän sinua, mutten voi ilmaista ja sanoa sitä, koska pelkään, että menetän sen, mitä minulla jo on sinun kanssasi.
Tämä riittää minulle, koska se antaa minulle enemmän, kuin voit koskaan kuvitella.
Sinä, ihana unikaverini.

Halaten, suukotellen, Progress
*hali*

[muokattu 24.12.2003 18:29]

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

DiamonDie

Posts: 676

#145 • • DiamonDie mediahippi

Cassu:
Kaikelle tolle on musta syytäkin vittuilla....musta lostgonen palaute oli suotavaa ja mullakin on sanottavaa....
Ensinnäkin tänne klubbarilaiset tuovat ajatuksiaan, hetkiään, analysointejaan julki...jotkin kuvainnollisemmin kuin toiset...toisilla suorempi tyyli....kuka muka on arvoisensa tuomitsemaan kenenkään ajatuksia, havaintoja, syyttämällä tätä amatöörimäisestä tuotelmasta....kuka täällä rahaksi asti runojaan haluaakaan....kuka haluaisi päästä kultaisen pyramidin omistajaksi...tuskin kukaan....minusta on turhaa tulla syyttelemään ihmisten tuotoksia...jos olet Suomen johtava runoilija....mitä ihmettä sitten täällä teet....eikös sinun kuuluisi liikkua Helsingin kivisiä katuja baskeri päässä ja kaulahuivi kaulassa..puhumassa ikuisuudesta ja maailman monimuotoisuudesta....itse en muista sun kirjoittaneen tänne yhtään mitään...saatan olla väärässäkin...kaikkia ei vaan voi muistaa....joten kirjoittele tasoisellesi sivulle ja analysoi ”ammattirunoilijoden” tekstejä....muuten tasosi voi laskea ja putoat takaisin routaiselle maalle....



Olipa muuten sekä sisällöllisesti, että kieliasullisesti yksi kammottavimmista viesteistä, joihin olen klubbarissa törmännyt. Puistattaa. Ihmiset, jotka suhtautuvat kritiikkiin asenteella ”tee vittu ite parempi” ovat poikkeuksetta harvinaisen typeriä yksilöitä (tosin mitä muutakaan voi olettaa jos omaa noin järjettömät ja irrationaaliset mielipiteetkin). Tuo kohta runoilijan stereotyypistä oli jotain, josta en tiennyt pitäisikö itkeä vai nauraa.

En muista olenko postannut runojani tähän threadiin. Muistaakseni en, koska olen ajatellut, että ne ovat hieman erityyppistä materiaalia kuin tämän threadin muu sisältö. Voin kyllä harkita, jos sinua jotenkin häiritsee, ettet pääse runojani lukemaan. Niitä löytyy tosin paljon myös kotisivuiltani.

P.S. Tapanani ei ole harrastaa runojen analysoimista, mutta sitäkin voin kyllä harkita, jos koet sen oleelliseksi.
Progress

Posts: 955

#146 • • Progress

DiamonDie:
Suosittelen lämpimästi monille tämän threadin kirjoittajille ihan oikeiden runojen lukemista, näiden tekstien perusteella moni ei ole koskaan lukenut runoja muualta kuin SinäMinästä.



Vastaus:
a) runojen ei tarvitse olla ”hienoja”
b) niiden sisältö on merkityksetön, koska jokainen sana ja ajatus on runoilijan omaa kieltä
c) kenelläkään(ei edes sinulla)ole oikeutta haukkua, runoja, koska ne on ammennettu sielusta, sydämestä, omasta maailmasta

Jokaisella omansa, niin on ollut aina ja tulee olemaan, piste.

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

Cassu

Posts: 634

#147 • • Cassu Vieras omassa elämässä
Mä yhdyn edellisiin vetoomuksiin...
Tottakai se oli hirveimmistä viesteistä ku se oli sulle suunnattu kritiikkinen viesti, kyseenalaistamaan sun oikeuksias kirjoittaa tänne, muiden arvoa alentaen, yleensä ihmiset reagoi siihen kielteisesti eikä vältä virheitä...
Ja selvennyksex mun kommenttiin...se on puhekieltä....ei mitään kuivaan suomen kieltä...
Luen sun kirjoittamaa vasta väitettä...taisit saada äikän kirjotuksista(huomaa i puuttuu) L:n, kun heittomerkin jälkee tulee väli ja sulut oikeisiin paikkoihin eikä murre sanoja yhtään....voisin mie vähä savvoo vientää ja kientää ehkä sit sieki tyttö alkasisit puhhuu iha asiaa....
Vai oletkos kenties joku äidinkielen tuleva maikka...tää paikka on täynnä puhe kieltä..punanen kynä sauhuamaan vaan....sille on tilaa....
Mä kestän kommentin ja haluaisinkin palautetta jossa kritiikin osuus vain auttaa kehittämään mua ”runoilijana, ajatustenpurkajana” mut toi palaute ei kuulunut mulle vaan kaikille runopalstalle kirjoittaville, sitä vastaan kapinoin sillä kellään ei oo syytä tulle pilaamaan tän topicin arvoa vuodatuksilla ja riidoilla tää on runoja varten..palautteen voi antaa lyhyesti runon jälkee tai käyttäjän omaan topicciin...
sun aloittama valitus kuuluu katkeralle ihmiselle jonka runoa ei julkaistu Sinä&Minä lehdessä ja nyt on katkeroitunut lopuksi ikää....
Tuntuu vaan....ensinnäkin sä vääristele mun sanoja...toiseksi sä heität tän hyvin henkilökohtaiselle tasolle....
Mua huvittaa tää erityyppisiä sana....tääl löytyy todella paljon eri tyyppisiä runoja ja tyylejä....pohtivaa....loppusointuisia....johonkin on lisätty morsetusta....
Joku kirjoittaa haaveilevaan sävyyn jokunen taas synkempää kirousta helpottaakseen painetaan ja taakkaansa....kertoakseen toisille unelmien toteutumisesta....
Mä voin sanoa et innostuin runoista vasta tänä syksynä kun vasta huomasin jotain uutta itsessäni....voin sanoa että olen noviisi tässä joukossa mutta joitakin runoja on silti kehuttu...se antaa lisää voimaa kirjoittaa uutta....tietty jos saa liikaa kehuja...jää sille omalle tasolleen joka onkin täyttä P***aa, mutta kritiikin kautta timantti hioutuu muotoonsa...

Aluksi vaan luin et täh...kuka kehtaa edes tulla tänne haukkumaan ketään...ehkä katsoin taas maailmaa turhan sinisilmäisesti...vaikka turha on ketään mollata...eikä moittimalla, jotkut kokee vittuiluna, saa aikaa muuta kun ajan kulutusta sekä pahan mielen....

Mua ei häiritse ollenkaan jos laitat tänne runoja...luen ne ja arvostelen oman maun mukaan pidinkö siitä vai en ja siirryn seuraavaa lukemaan...saatan laittaa kommenttia jos se isku muhun todella...ja kavereille muutenkin heittää et mukavan tuntuinen runo....et taas tyyppi täällä väsääs, hankkikaa elämä*iloinen* tai jotain muuta läppää

Mut ihan tosissaa lopetetaa ennen kuin enemmän porukkaa tulee sua vastaan....enkä itekään ole sanasodan kannalla....

--
Ajatella voi vain kuvin. Jos haluat olla filosofi, kirjoita romaaneja.

lostgone

Posts: 2,493

#148 • • lostgone

DiamonDie:
---
Mietin tässä, että miten suurelta osin tuo viesti oli vittuilua. Etenkin tuo sydämellisyys-sanan toisto hieman hämäsi.

Oikea runous on toki subjektiivinen määritelmä, mutta keskimäärin runokokoelmia julkaisseet kirjoittajat kirjoittavat kyllä huomattavasti paremmin kuin Klubbarin/Demin/SinäMinän/jne ”runoilijat”. Täällä olevat tekstit ovat enimmäkseen kömpelöä, itseään toistavaa ja vastenmielisen kliseistä sanahelinää. Runokirjojen lukeminen ei tarkoita samaa kuin kopiointi. Runojen kirjoittaminen on kuitenkin niitä asioita, joissa tarvitsee vaikutteita - ja mielellään myös aiheen opiskelua. Katarttinen runoilu on toki asia erikseen, mutta sellaista tauhkaa on ihan turha missään tuoda julki.

Tony Halmeen uusinta teosta en ole lukenut. Tuskin luenkaan, ellei jotain erityistä syytä ilmaannu. Tosin en ihmettele, vaikka sekin olisi tätä threadia korkeatasoisempi.



Hohhoijaa.. kauhea motivaatio vastata turhan takia, mut six päätänki puhtaaseen lainaukseen lopussa koska siinä o kaikki tarpeellinen, mut anyway, ees jotakin kommenteistasi:
Eli julkaiseminen on se määritelmä mikä tekee jostakin oikean runoilijan.. no okei mitä jos ei kiinnosta olla oikea runoilija? Kaatukoon siis maailma.*ding*
Ensin subjektiivinen ja sitten keskimäärin? Siis kumpaa haluat? Okei, siis olkoon normistot joita seuratkaamme.
Mikä o syy mikä saa vihaiseksi sinäminästä ja demistä ja muista lehdistä? Se ettei niitä ole julkaistu kirjana?
Mitä vaikutteita haluamme? Kenties Kotron tai Tabermanin tuotanto olisi oikea alku? Aiheen opiskelua.. mistä? tekniikasta vai siitä mitä pitäisi käsitellä?

Mut lue vielä tämä uudestaan ennen kuin saamme kokea lisää viisautta..

Progress
Vastaus:
a) runojen ei tarvitse olla ”hienoja”
b) niiden sisältö on merkityksetön, koska jokainen sana ja ajatus on runoilijan omaa kieltä
c) kenelläkään(ei edes sinulla)ole oikeutta haukkua, runoja, koska ne on ammennettu sielusta, sydämestä, omasta maailmasta

Jokaisella omansa, niin on ollut aina ja tulee olemaan, piste.


Miettikäämme sitä*joo*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Progress

Posts: 955

#149 • • Progress
Aivan. *hymy*

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

UnityF

Posts: 15,721

#150 • • UnityF joo just se
Niin kauniit kasvot
mutta haavoittuneet,
kovia kokeneet.
Hän ei osaa enää pelätä,
itkeä, surra.
Hän ei enää odota.
Lasittunu katse tyhjyteen,
kylmä kosketus sydämeen.
Oli ollu se hetki,
sininen hetki.
Cassu

Posts: 634

#151 • • Cassu Vieras omassa elämässä
Ennustus aikojen takaa, keho haudassaan makaa
Tarina pitkä unohtuu, historia uudelleen tapahtuu
Siivin enkeli valvoo, papitar saatanaa palvoo
Alttarille uhrataan, suruamme tuhlataan
Rituaaleja metsäretkille, pienille onnen hetkille
Perinne saduissa raikuu, huuto metsissä kaikuu
Palaa huutajan korviin, ääni peittyy ulvoviin torviin
Hyökkäys hukkuu myrskyyn meren, virta huuhtoo kylmän veren
Sinetti antaa ritareille rauhan, valtiaat rientävät luokse kauhan
Soppaan sekoitettu omien lihaa, kotipiirissä kerätään vihaa
Piha isien valtakuntaa, sydämensä puhdasta kultaa

--
Ajatella voi vain kuvin. Jos haluat olla filosofi, kirjoita romaaneja.

kAiStA

Posts: 229

#152 • • kAiStA
Mikä kukaan on sanomaan
etten voisi näin tehdä,
minähän se vain olen,
minä ja olen.

Miksi voisit käskeä minun olla hiljaa,
jottei sanani ympäri leviäisi,
Sinähän se vain olet,
sinä ja olet.

Jos en tahtoisikaan tunteistani kirjoittaa,
se ei sinusta johtuisi,
sillä minä olen minä
ja sinä olet sinä.
sinä ja minä.

--
Let the music be your only God..

DiamonDie

Posts: 676

#153 • • DiamonDie mediahippi

Progress:

Vastaus:
a) runojen ei tarvitse olla ”hienoja”
b) niiden sisältö on merkityksetön, koska jokainen sana ja ajatus on runoilijan omaa kieltä
c) kenelläkään(ei edes sinulla)ole oikeutta haukkua, runoja, koska ne on ammennettu sielusta, sydämestä, omasta maailmasta



Nerokasta. Runojen sisältö on merkityksetön! Olipa hyvin sanottu. Tästä lähtien voimmekin lukea runojen sijasta maitotölkkien tekstejä.

Ja julkaiseminen ei kenestäkään tee oikeaa runoilijaa, mutta keskimäärin julkaistut runot ovat parempia kuin julkaisemattomat (mistäköhän kummasta mahtaisi johtua). Tiedän monia upeita runoilijoita, jotka eivät koskaan ole saaneet tekstejään kovien kansien väliin ja tuskin saavatkaan, mutta paljon enemmän kertakaikkisen surkeita raapustelijoita. Kaikkia ei toki kiinnostakaan saada runojaan julkaistua, mutta miksi kirjoittaa huonoja runoja, jos voisi kirjoittaa hyviäkin (tai ainakin vähemmän huonoja). Tämän tietysti olisi voinut ymmärtää ihan itsestäänkin, ellei olisi kokenut suunnatonta kiusausta ymmärtää tahallaan väärin (kuten aika moni tässä threadissa).

P.S. En ole tuleva opettaja, äidinkielen tai muunkaan, vaan ammattini on toimittaja. (Ei, en ole kriitikko, joku keksisi siitäkin varmaan vittuilla.)
Progress

Posts: 955

#154 • • Progress
*justjoo*

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

Uhuu

Posts: 844

#155 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~
minusta on hienoa, että ihmiset täällä uskaltavat paljastaa tunteitaan runomuodossa. ehkä kaikki runot eivät aina ole helmiä, mutta kiiltäähän kyynelkin...

kävin tuossa katsastamassa diamondien kotisivuja ja kivoja runoja sielläkin. itse kirjoitan hyvin samaan tyyliin ja pidin joistakin paljonkin.... vaan kehittämistä on vielä arvostelijallakin. en huomannut oikeastaan mitään eroa näihin hyviin runoihin täällä klubituksessa. kyllä se aika harvalla on tuo todellisen runoilijan lahja. eikä toimittajan pätevyys välttämättä tee runoilijaa... aika kehittymätöntä mennä täällä nostamaan itseään tai sinäminättelemään muita. syvyyttä nainen.... syvyyttä =)

mutta jatkakaa kaikki ja kirjoittakaa. se avaa patoja sydämessä ja saa sielun laulamaan. tällä kanavalla on turha nuttura päässä ja lasit nenällä viilata pilkkuja.

-runousonrakkausuhuu

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

ella_

Posts: 1,329

#156 • • ella_
runojen ei ole tarkoituskaan kolahtaa kaikille.. toisen mielestä demistä repästyltä tuntuva runo voi toiselle olla suoria sielunsäveliä, joten miksi turhaan mennä arvostelemaan toisten tuotoksia.. ihan kohteliaisuudestakin voisi antaa kanssaklubbarilaisten tuottaa ihan mitä tahansa tekstiä haluavatkaan, jos ei kolahda niin nielee sen ja on hiljaa. runot pohjautuvat usein niin henkilökohtaisiin tunteisiin, että niitä ei pitäisi kenenkään arvostella ainakaan näin pienessä yhteisössä, jossa ei ole tarkoituksena saada runoja kustantajan hyväksymiksi vaan ainoastaan jakaa tunteita ja oloja. se, että ymppää mielipiteensä harvinaisen epäkohteliaasti tuonne väliin nimenomaan osoittaa sitä ”sinäminämaista” kypsymättömyyttä. aina ei tarvitse sanoa mitä ajattelee. tahdittomuus ei tietääkseni ole mikään hyve.

--
Elementary, my dear.

KaveriTavara

Posts: 440

#157 • • KaveriTavara pyryharakka
pollari lollari pottumuussi
mee himaas ja siivoo huussi

*nauru**nauru**nauru**nauru*

--
hyvässä lihassa ei harmita

Monoceros

Posts: 98

#158 • • Monoceros -Madson-
Et koskaan tule ymmärtämään..
Tuska kalvaa jo valmiiksi kuihtunutta sisintäni..
Katkerat kyyneleet tuudittavat minut uneen..
Ei tule olemaan yötä jolloin en sinua ajattelisi..
Pistä minut kärsimään että unohtaisin..
Ajan myötä se helpottaisi..?

*igor*

--
The scars are only a reminder that the past was real

Iro

Posts: 103

#159 • • Iro
tää on jo vanha juttu, mut ei tuu muutakaa mieleen:

>>> A peach is a peach >>> A plum is a plum, >>> A kiss isn't a kiss >>> Without some tongue. >>> So open up your mouth >>> close your eyes, >>> and give your tongue >>> some exercise! hihih *plur*

--
=`..´=
im way cool im off with my way cool friends to sniff floor wax.

kAiStA

Posts: 229

#160 • • kAiStA
Sinä kiivaana katkot elämäsi liekin,
vedät minut mukaan mitä vain mietin,
yli maapallon sinä puhurina kuljet,
tuhoat kaiken jonka syliisi suljet,
Et aio totella edes jumalten ääntä,
itse sinä vain tuhostasi päätät,
muut haluat mukaasi kuolon kehtoon,
et ymmärrä kun jäänkin elämän lehtoon.

Kas se ei enää ole unta.

Sinä kiroat kaiken joka sinusta pitää,
pahuuden siemen sinussa itää,
hullulla mielellä on oma tahto,
siihen ei auta ees ihmisen tahko,
mieli, sun hulluus ei tartu muihin,
vaikka heittäisit pienimmätkin mukana puihin.
Maailman äänet sun sisälläsi pauhaa,
et edes halua hetken rauhaa.

Pienen ihmisen mieli on avoin.

Näin kuinka hulluus sinua viskoi,
mukanaan sinua alas kiskoi,
Tuhosit kaiken mukanasi vieden,
olit kuin aivan hulluna hiiden,
Planeettojen ympäri pyörähdit aivan,
kun luulit sen olevan korkean aidan.
Hulluus mistä tullut siis sinä sen tiedät,
kun sitä noin hyvin muutenkin siedät.

onko tämä totta.




Jooh.. siis mulla on vesirokko ja kuumehoureita, joten ei pidä välittää..kuulin yhden hauskan radiokuunnelman mistä sain idean..laitan sen runon nimen tänne kun muistan. Siis toi teksti vaan tuli, sitä ei kerinnyt miettiä kirjoittaessa. Ei vissiin siis mikään ”oma juttu”, vaan ajatusvirtaa ja itseilmaisun iloa.

--
Let the music be your only God..