Colors Festival 2011 5.12.2011 @ Helsinki

164 posts, 9 pages, 130,932 views

m1kk3

Posts: 5,560

#21 • • m1kk3 no-life
Juu, ihan kova buukkaus, vaikkei ehkä ihan omiin suosikkeihin (enää) kuulukaan. Mut kyllä se hommansa hoitaa :)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Bedrock

Posts: 189

#22 • • Bedrock
Hyviä buukkauksia, mutta 1h kestoiset "minikeikat" ei kiinnosta, joten jää tänäkin vuonna väliin. Se, että haalitaan paikalle mahdollisimman paljon artisteja, ei mielestäni nosta bileiden tasoa - päinvastoin. Nyt tarjotaan taas kaikille kaikkea, jonka seurauksena kokonaisuus kärsii.

--
Future Perfect

Jokke L

Posts: 1,203

#23 • • Edited Jokke L [GoodMusic]
mut sitä mä en tajuu miks Moor alkaa soittaa jo kaheksalta?!? varmaan tosi jees ku tanssilattial ei oo juuri ketään. niin se vaan suomessa menee.

siis meinasin sitä että mennäänkö tässä perse eellä puuhun, paljon kovia nimiä ja osa alottaa soittaa jo tyyliin kuuden aikaan illalla ja kymppiin asti saa laittaa menemään tyhjälle lavalle.. onks siinä jotain järkeä?

--
Are you an angel? Never heard of angels before. They are the most beautiful creatures in the universe. You must be one, maybe you just don`t know it.

alex kunnari

Posts: 604

#24 • • alex kunnari

Replying to Colors Festival 2011 5.12.2011 @ Helsinki:

mut sitä mä en tajuu miks Moor alkaa soittaa jo kaheksalta?!? varmaan tosi jees ku tanssilattial ei oo juuri ketään. niin se vaan suomessa menee.

siis meinasin sitä että mennäänkö tässä perse eellä puuhun, paljon kovia nimiä ja osa alottaa soittaa jo tyyliin kuuden aikaan illalla ja kymppiin asti saa laittaa menemään tyhjälle lavalle.. onks siinä jotain järkeä?



Ensimmäinen ulkomaalainen alkaa soittamaan klo: 20:00 ja edellisen kerralla Kaapelilla vuonna 2008 Sander van Doorn aloitti klo: 18:00 ja Markus Schulz klo: 20:00 ja kahdeksalta oli jo täysi meininki päällä.. Tässä ei ole kyseessä mikään normaali clubi tapahtuma vaan Festivaali mikä painottuu koko päivälle ei vaan sinne 2 viimeiseen tuntiin.. Samalla tavalla Summer Sound festivaalin tapaan tarjotaan kattausta pitemmälle ajalle eikä vain sinne loppuun.
Amnesia

Posts: 888

#25 • • Amnesia
Joo komppaan Kunnaria siinä mielessä, että se on lähinnä yleisöstä kiinni että pitää tiedostaa että kannattaa tulla hyvissä ajoin.
Silloin kyllä ruokapuolenkin pitää olla kunnossa *uros*

Onneksi on tällä kertaa kaksi stagea. Toivottavasti kakkospuolelle saadaan musiikkityylillistä vaihtelua pääareenaan. Nuo "tunnin setit" mietityttää vähän kans, mutta turha mun varmaan on valittaa jos on "liikaa artisteja" *tirsk*
Jokke L

Posts: 1,203

#26 • • Jokke L [GoodMusic]

Replying to Colors Festival 2011 5.12.2011 @ Helsinki:

Ensimmäinen ulkomaalainen alkaa soittamaan klo: 20:00 ja edellisen kerralla Kaapelilla vuonna 2008 Sander van Doorn aloitti klo: 18:00 ja Markus Schulz klo: 20:00 ja kahdeksalta oli jo täysi meininki päällä.. Tässä ei ole kyseessä mikään normaali clubi tapahtuma vaan Festivaali mikä painottuu koko päivälle ei vaan sinne 2 viimeiseen tuntiin.. Samalla tavalla Summer Sound festivaalin tapaan tarjotaan kattausta pitemmälle ajalle eikä vain sinne loppuun.



okei. toivotaan parasta ja pidetään hauskaa. :)

--
Are you an angel? Never heard of angels before. They are the most beautiful creatures in the universe. You must be one, maybe you just don`t know it.

tommib

Posts: 3,204

#27 • • tommib

Replying to Colors Festival 2011 5.12.2011 @ Helsinki:

Hyviä buukkauksia, mutta 1h kestoiset "minikeikat" ei kiinnosta, joten jää tänäkin vuonna väliin. Se, että haalitaan paikalle mahdollisimman paljon artisteja, ei mielestäni nosta bileiden tasoa - päinvastoin. Nyt tarjotaan taas kaikille kaikkea, jonka seurauksena kokonaisuus kärsii.



Olen aivan samaa mieltä. Mielummin 1-2 kovaa nimeä ja lipun hinta alemmas, kuin tunnin settejä isoilla nimillä ja lipun hinta taivaisiin
Jokke L

Posts: 1,203

#28 • • Jokke L [GoodMusic]

Replying to Colors Festival 2011 5.12.2011 @ Helsinki:

lipun hinta taivaisiin



ei toi nyt lippu nyt mun mielestä kovin kallis oo ku vertaa esim whiteout:iin, melkein kympin halvempi ja whiteoutissa oli vaan kaks ulkomaalasta nimeä ja toinen niistä aivan paska kaiken lisäks imo.

--
Are you an angel? Never heard of angels before. They are the most beautiful creatures in the universe. You must be one, maybe you just don`t know it.

m1kk3

Posts: 5,560

#29 • • Edited m1kk3 no-life

Replying to Colors Festival 2011 5.12.2011 @ Helsinki:


Mielummin 1-2 kovaa nimeä ja lipun hinta alemmas, kuin tunnin settejä isoilla nimillä ja lipun hinta taivaisiin


Oikeesti, sä maksat mieluummin 30 euroa jonkun indiepopparin parin tunnin tavastia-keikasta, ku 35 euroa (kokonaista vitosen enemmän, OMG!!) bileillasta Kaapelilla, täynnä trancemaailman kärkideejiitä ja -artisteja ? Hohhoijjaa. Sori vaan mut mä en käsitä miten sä ees vertaat noita asioita. Tai miten sä saat tosta Colors-lipusta hirveän kalliin ?

Aly & Fila soittaa hyvää musaa, mutta samana päivänä on Patrick Wolfin keikka muistaakseni ja se on halvempi kuin Colours, eli taitaa vetää pitemmän korren, ellei tule jotain todella megaüberbookkausta.



edit: mä ymmärrän kyllä ettei joku tykkää siitä, että on paljon artisteja tunnin sloteilla, sehän on ihan makuasia. Mut tota narinaa lipun kalleudesta mä en todellakaan tajua.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

tommib

Posts: 3,204

#30 • • tommib

Replying to Colors Festival 2011 5.12.2011 @ Helsinki:


---

Mielummin 1-2 kovaa nimeä ja lipun hinta alemmas, kuin tunnin settejä isoilla nimillä ja lipun hinta taivaisiin
---

Oikeesti, sä maksat mieluummin 30 euroa jonkun indiepopparin parin tunnin tavastia-keikasta, ku 35 euroa (kokonaista vitosen enemmän, OMG!!) bileillasta Kaapelilla, täynnä trancemaailman kärkideejiitä ja -artisteja ? Hohhoijjaa. Sori vaan mut mä en käsitä miten sä ees vertaat noita asioita. Tai miten sä saat tosta Colors-lipusta hirveän kalliin ?


---
Aly & Fila soittaa hyvää musaa, mutta samana päivänä on Patrick Wolfin keikka muistaakseni ja se on halvempi kuin Colours, eli taitaa vetää pitemmän korren, ellei tule jotain todella megaüberbookkausta.
---


edit: mä ymmärrän kyllä ettei joku tykkää siitä, että on paljon artisteja tunnin sloteilla, sehän on ihan makuasia. Mut tota narinaa lipun kalleudesta mä en todellakaan tajua.



Kyllä mielummin maksan artistista joka esiintyy LIVENÄ tuon hinnan ja Patrick Wolf veti viimeksi todella kovan keikan. Kyllä se Colours lippu tulee kalliiksi, jos siellä on 1 kiinnostava nimi ja maksat siitä 35€. Siihen päälle juomat (Kaapeli kuulemma kallis, vaikken juo kuin vettä) jne. joten tulee kalliiksi. Tavastialla selviää juomatta:)

En vaan itse ole valmis maksamaan 35€ että kuulen dj:n soittavan tunnin hittikimaran. London Elektricity maksoi vain 14€ ja soitti useamman tunnin. Ja oli helvetin tiukka setti vielä imo. Johonkin Whiteouttiin/Laserpointtiin ei mulla edes ole varaa/intoa kiitos lipun.
m1kk3

Posts: 5,560

#31 • • m1kk3 no-life
^^

-Kaapeli ei ole kallis, jos ei juo kun vettä (pullon sai ainakin viime vuonna mukaan ja täytettyä vessassa aina tarpeen mukaan)

-edelleen mä en käsitä miks sä vertaat jotain poppiartistin keikkaa Tavastialla ja konemusafestaria Kaapelitehtaalla, lipun hintojen ollessa lähes samat. Jos sua kiinnostaa enemmän se Tavastiakeikka ni fine by me, mut älä sit narise aiheetta täällä lippujen hinnoista jos se ei oo se pääasiallinen syy mikset sä Kaapelille tule. Mun mielestä asiallinen kritiikki on ihan ok, mut tyhjänpäivänen aiheeton valitus on... no, tyhjänpäivästä.

-ehkä sit kandee jättää väliin jos lineupista (josta ei oo vielä ku kaks nimeä paljastettu) löytyy sulle vain yksi edes vähän kiinnostava artisti. Tosin ei siellä Tavastiallakaan ole kun se yks artisti (tai no ehkä joku lämppäri).

-tää on festarityyppinen tapahtuma, johon nyt sattuu kuulumaan se, että on paljon kovia nimiä lyhyemmillä sloteilla (paitti että olihan noi viimiset slotit pidempiä). Joo, onhan siinä aina toi hittikimaran ja samojen biisien toiston riski olemassa, mut se kuuluu tälläseen. Jos ei miellytä ni sit ei miellytä.

-London Elektricity soittamassa baarissa vs. iso kasa maailman kärkinimiä Kaapelitehtaalla? Ei noikaan oo oikeen vertailukelposia...

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Individual

Posts: 10,942

#32 • • Edited Individual HYPNO!
Niin, on se kyllä ihan vitusta ku ei järkätä bileitä ilmaiseksi. *justjoo* Itellänikin on tasaisin väliajoin pennit ihan lopussa, mutta ei mun mielestä kuitenkaan Kaapeli-bileet ole riistoa vaikka liparin hinta on 35 euroa. Nyt kuitenkin on jälleen tulossa todennäköisesti "aika" iso line-up. Ymmärtääkseni Kaapelitehtaalle se tapahtuma pitää pieraista suht tyhjästä. Mitä siellä on niinku defaulttina? Seinät ja sähköt? Hallibileet ku on kuitenkin aika harvinaista herkkua täällä härmässä. Mä en oikeasti tajua sitä, että sä kierrät biletopikista toiseen kritisoimassa, että on on taas kalliit liput, että miksi näin ja noin ja rinnastat suht käsittämättömästi eri tapahtumia toisiinsa ja tuot esille omaa musapurismia ja jos illan artistitarjonta ei sitä sun musamakua kohtaa, on se automaattisesti sitten väärin.

No mitäpä tässä. Sananvapaus ja sillee. Toivon mukaan ees joskus löydät ne täydelliset bileet.

piis, love and reasonable prices..
m1kk3

Posts: 5,560

#33 • • Edited m1kk3 no-life
Kyllä mä annan rispektit Colorsille siitä, että se tuo Suomeen ison kasan maailman nimekkäimpiä genrensä artisteja IMO Suomen siisteimmälle venuelle (johon tosiaan kaikki tekniikka pitää rakentaa alusta asti). Artisteja, joista yhdenkin tuomisesta Suomeen moni bilejärkkäri vois olla ylpeä.

Mun mielestä yleensäkin on hienoa, että etenkin Helsingissä jokaiselle löytyy jotakin. On pienempiä klubikeikkoja, joissa yksi hyvä artisti soittaa pidempään, ja sit on tälläsiä megaproduktioita. Kaikkia tarvitaan. Kyllä mäkin diggaan mennä kuuntelemaan esim John Digweedin kolmen tunnin settiä pienelle klubille. Mut en mä sitä ala vertaamaan tälläseen, koska ei siinä oo mitään järkeä.

Piis änd laav :)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Amnesia

Posts: 888

#34 • • Edited Amnesia
Colorsin kohdalla jostain syystä aina joku valittaa lippujen hinnasta *nauru* Ite oon varmaan pari kertaa valittanut että on liian halvat liput jossain keskustan Colors-bileissä kun tietää etukäteen että tulee niin täyteen ettei voi hengittää. Ja sit jos menee päälle 30 eur niin kyllä siitä joku aina avautuu *sars*
Onneksi valinnanvapaus toimii, saa ihan itse päättää tuleeko vai ei *tirsk*
Eli lisätääs suosikkeihin nämä...
tommib

Posts: 3,204

#35 • • tommib
Odottelen yhä line-uppia ja mietin sitten mihin vähät rahani tungen. En vaan ole oikein innostunut enää tämänkaltaisista bileistä muutenkaan enää toveen. Kaapeli on hyvä paikka pitää bileet ja ihan varmana touhu maksaa, en kiistä. Siellä on silti ollut halvempiakin bileitä, mutta Colours tekee homman omalla tyylillään, joka nyt ei ehken ole minua varten. Itse mielummin annan dj:lle aikaa kunnolla rakentaa settinsä trancen kohdalla kuin tunnin settejä. Jossain hardcoressa tunnin setit taas toimivat vallan mainiosti. Aly & Fila kyllä kiinnoistais aika lailla, joten odottelen loppuja nimiä.
dj upi

Posts: 1,835

#36 • • dj upi
Moonbeam kehiin!
antonsonin

Posts: 2,712

#37 • • Edited antonsonin laserpoint.

Replying to Colors Festival 2011 5.12.2011 @ Helsinki:

Kaapeli on hyvä paikka pitää bileet ja ihan varmana touhu maksaa, en kiistä. Siellä on silti ollut halvempiakin bileitä,.



Aika hyvin se lipun hinta korreloi produktion ja line-upin kanssa. Voit ihan huviksesi laskea että monta lippua tarvitsee myydä että esimerkiksi 5000e kustantava bookkaus maksaa itsensä takaisin.

Kukaan ei kuitenkaan halua tehdä tälläisiä tapahtumia +/- 0 tuloksella, on ihan kiva saada jotain sukanvarteenkin kun ottaa monen kymmenen tuhannen euron riskin. Työtunneista puhumattakaan!

Piis!
UzU

Posts: 2,361

#38 • • UzU [33100]

Replying to Colors Festival 2011 5.12.2011 @ Helsinki:

Kaapeli on hyvä paikka pitää bileet ja ihan varmana touhu maksaa, en kiistä. Siellä on silti ollut halvempiakin bileitä.



Ennen ABC:lta sai kahvin 2 markalla. Nyt siihen tarvii 2 euroa eli about 12 markkaa. Voisivat kyllä vähän laimentaa sitä kahvia ja laskea sen hintaa.
juu-zo

Posts: 577

#39 • • juu-zo *KoneHuone*
Ennen 50€ sai neljän päivän bilelipun, nykyään saa 35€ yhdeksän tunnin bilelipun...

--
Respect is not given, it is taken

FinnRaver

Posts: 240

#40 • • FinnRaver
Samantien bileet vaan livestriimin kautta jokaisen olohuoneeseen, ni ei tarvii edes paikanpäälle raahautua ja käy hakemassa lidlista halvalla pari tölkkiä bisseä ni ei tarvii kalliista stobeistakaan valittaa... *ding*

--
Start to dance and we put you in the trance
~Scooter