V-mäisimmät poket ja pokehässäkät?

184 posts, 10 pages, 59,960 views

Sphyxia

Posts: 3,308

#161 • • Sphyxia Maracujá!

trusti, 12.10.2005 00:24:
premis oli pari aika mulkkua jotka puoliuhkaamalla kalasteli tippejä



Niin tosiaan oli. *grr*
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#162 • • Aziz Combat Fighter

utopia, 30.11.2005 01:04:
Ei varmasti olekaan siinä vaiheessa kun tapaus on edennyt syytteeseen. Mutta jos samat poliisit ja poket on tekemisissä paljon keskenään, tuntuu siltä että me-henkeen tilanteet on selvitettävissä virkahenkilön eduksi. Poliisi on kuitenkin ensimmäinen joka tulee paikalle ja joka tekee raportit eteenpäin. Turha siinä on sammuneen muistinsa menettäneen mitään enää selittää ja jos ei todistajiakaan löydy. Enhän mä sitä väitä et poliisit valheita uskos, mut kuuntelee esim. portsaria luottavaisemmin mielin kuin jotn kielillä puhuvaa ördääjää.



Joo, tietty pokella on enemmän sananvaltaa tossa tapauksessa ku kännisellä asiakkaalla, ja se johtuu lähinnä siitä et 99.99% kaikista syytteistä vartijoita ja portsareita kohtaan on tuulesta temmattua huttua tai erittäin virheellisiin tietoihin perustuvaa sheisseä. Ihmisillä ei tunnu oikein olevan mitään käsitystä siitä mitkä on vartijan tai portsarin oikeudet ja mitkä on heidän omat oikeutensa, sit ku heitetään änkyräkännin takia pihalle ni heti soitetaan poliisia et "nyt on kansalaisoikeuksia rikottu", vaik laissa sanotaan ettei ravintolassa saa siinä kunnossa olla.

Voimakeinoista nyt ei tarvii varmaan puhuakaan, siin vaiheessa ku on puhumalla ensin viis minuuttia yrittäny saada sälliä ulos ja huomaa et se ei todellakaan aio tehä mitään muuta ku vittuilla ja alkaa kädestä avittamaan, niin kuvitellaan et ollaan jossain jenkkilässä et "sulla ei oo mitään oikeutta koskea muhun" ja asiakas saa puolustaa itseään väkivalloin "hätävarjeluna" mm. portsarin poistotoimepiteeltä.

Sit ollaanki nopeesti jo rosiksessa et mitäs nyt sit taas tapahtukaan, ja arvaat varmaan kumpaa siellä lähtökohtasesti enemmän kuunnellaan. Mut ei se meinaa et tuomari on portsarin kalakaveri :)


---
Tullimiehet ja rajavartijat on sit kyl taas aivan eri porukkaa. Niiden ja poliisin väleistä en tiedä, mut tullissa ei paljoo silmää vinkata vaik yrittäis kuinka vartijakorttia vilautella.
---

Jees, poliisi on antanu esim. törkeän liikenteenvaarantamisen ja rajut ylinopeudet anteeksi rajavartijalle ainoastaan siksi että on ollu virkamerkki taskus ja "pikkasen kiirusta" ja siis mikä ei ole ollut työkiirettä laisinkaan.



No, tuota en epäile. Pienemmillä paikkakunnilla asiat menee helposti noin, et kaveria jeesataan. Oli tää ykski lääkäri soittanu ittelleen poliisisaattueen ku piti päästää kiireellä sairaalaan, ja syy siihen et piti soittaa poliisisaattue oli se, et lääkäri oli itte humalassa ja tuliki keikka. Et kaikkee sattuu.. Mut mistään globaalista turva-alan salaliitosta on vähän turha puhua.


Oon tapaillu poliisia, jonka rikkeistä kollegat on luvannu olla hiljaa, koska ei olla haluttu puukottaa kaveria selkään. Kuulostaa hurjalta mut näin kävi. Rajavartijoita yms. tunnen hyvin useampia, ja kuten mainittua myös pokeja. Eräs ystäväni on myöskin hyvin tunnetun vartiointifirman rekrytoija ja kouluttaja, pienoisessa esimiesasemassa siis ja sarvet on tälläkin kaverilla-usko pois.



Joo, oon mäkin urani aikana tavannu paljon ihmisiä joilta ottasin kortit pois jos vaan voisin, ja paljon juttuja oon kuullu mitä en oo eteenpäin kertonu. Mut keskimäärinhän se menee näin ammattissa ku ammatissa, jokasella on luurankoja kaapissaan. Olettaisin kyl et turvallisuusalalla niitä ois normia vähemmän.
innae

Posts: 1,377

#163 • • innae PaskaJätkä

utopia, 30.11.2005 01:04:
---clips---



-ot-
Ukkoseni molemmat vanhemmat sattuvat olemaan poliiseja, eikä tuo hyväveli-toiminta ole kyllä niin yleistä (ei kannata alkaa mulle tai mun kengille :D). Ei ainakaan stadissa/heidän yksiköissään.
Myönnän kyllä sen, että sitä tapahtuu.
Mutta yleensä poliisien tekemät virkarikkeet/rikkeet tutkitaan ja tuomitaan ihan samalla tavalla.
Kyllä niistä lehdissä on kirjoitettukin.
Rajavartiolaitos, tulli ja poliisi ovat omat "ryhmänsä". Toki he tekevät yhteistyötä monissa asioissa, muttei sielläkään ylenmäärin ole villaisella painelua.
Kyllä jokaisessa ammattikunnassa on ne omat mätäpaiseensa, mutta turha on parin yksilön takia muita syyllistää.
-ot-

--
PaskaJätkä

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#164 • • Aziz Combat Fighter

utopia, 30.11.2005 02:01:
---
Mut mistään globaalista turva-alan salaliitosta on vähän turha puhua.
---
En mä tässä mistään salaliitosta vainoilekaan*blush* En ole alusta saakkakaan väittänyt että yleisesti toimitaan näin.



Okei, sain vähän väärän kuvan sun postauksesta. Toi vaan tuntuu olevan hirveen usein se yleinen konsensus, et jv- ja vartijakortilliset on työtehtävissään "lain yläpuolella" ja koko valtiovalta tukee tätä suurta vääryyttä.


Palatakseni vielä tähän asiakkaan deletoimisesta ravintolasta, mielessäni oli pari tapausta jossa poke heitti siis valmiiksi tajuttoman miehen katuun ravintolan eteen. Silloin päähän tuli vekki ja ambulanssi saapui kyllä, jonkin ajan kuluttua, mutta poke ei sitä itse soittanut. Eihän se hänen vikansa olekaan jos asiakas on simahtanut pöytäänsä, muttei mikään syy kohdella väkivaltaisesti.



Ei missään tapauksessa olekaan, ja ammattitaitoinen portsari olisi hoitanut asiakkaan ulos siististi, katsonut saako tämä jatkettua matkaa, sammumistapauksessa soittanut poliisin ja ambulanssin tarpeessa ambulanssin.

Poke on tietääkseni silti vastuussa aiheuttamastaan kärsimyksestä.



Tottakai. Poke on ihan yhtä vastuussa teoistaan lain edessä kuin kuka tahansa muukin. Pääsääntöisesti asia vaan on niin, että ne konfliktit lähtee sieltä asiakkaan päästä, ja polisiikin tietää tän. Sen takia noihin juttuihin usein viitataan kintaalla, kun on usein käytännössä mahdoton tietää onko kyseessä taas yksi bullshit-keissi, vai oikea väärinkäytös.


Tästä on ollut muistaakseni haloota lehdessäkin. Kysymys siis kuuluu: Onko teillä siis kerrassaan mitään ensiapukoulutusta pohjalla?



Osalla on, osalla ei. En muista kuuluuko joku perusensiapu jv-koulutukseen. Jos ei kuulu, sen vois sinne lisätä.

Eikö sunkin mielestä pitäis mennä itteensä jos on litannu tyypin asfalttiin ja kattelee tyynesti vierestä kun toinen vuotaa verta ja selittelee poliisille että millaista hässäkkää kaverin poistaminen ravintolassa "tosiasiassa" oli. Oon kans joutunu kattoo vierestä, jossa asiakas on ollu jossain helvetin pahassa jamassa, ellei kriittisessä tilassa, hakattuna jolloin poke on kilauttanu poliisin paikalle. Löytäähän se poliisi asiakkaan myöhemminkin sieltä sairaalasta kuulusteltavaksi, mihin se sieltä karkaisi. Se ambulanssin soittaminen on ihan sama vaiva mikä maksaa poliisillekin soittaessa, hoitoa tarvitseva pääsisi lisäksi ajoissa sairaalahoitoon, eikä poliisin sitä esim. tarvitsisi lähteä viemään. Typeryyttähän tää musta on..*dissaa*



Joo, tollasissa tapauksissa on päässy kyl arvostelukyky pahasti herpaantumaan. Noissa portsarinhommissa on vieläkin hirveesti sellasia ihmisiä jotka ei sinne kuuluis. Valvonta jv-puolella on jääny kauheesti jälkeen, mutta lainsäädäntö varmaan tässäkin asiassa kirii kiinni joskus niin, että saadaan kunnollinen alalletulokontrolli ja sisäinen valvonta. Se toivottavasti johtaa siihen, että epäasiallinen aines saadan pois töistä. Sehän on vaan kaikkien etu.
KeijoK

Posts: 1,495

#165 • • KeijoK Member of L.I Groovecommunity | 1845 Celebrity Ale
Turun Amarillon edeskäypä on ihan valmista kauraa taikka sitten se on vissiin jotain henkilökohtaista kun ei VESISELVÄÄ ihmistä päästetä baariin...."Olet liian kännissä"....täysin uskomatonta toimintaa. Viimisin veto siltä sikaniskalta oli kun ajoin autolla oven eteen jossa vaihdettiin kuskia emännän kanssa hän lähti autolla ja minä olin kai siinnä 7 metrin ja 5 sekunnin aikana vissiin jotenkin juotua itseni siihen kuntoon että olin taas liian kännissä....ei ole todellista....*ding*

--
On myönnetty se että nämä mekanoidit ovat syntyneet valmiiseen maailmaan joka on katettu voittopositioilla

soulsaw

Posts: 444

#166 • • soulsaw 1.0
Viime uutenavuotena kun olin menossa aamuille Nosturin poke katsoi venäläistä passiani(vanhanmallinen CCCP passi joka oli kuitenkin täysin voimassa) ja keksi, että Neuvostoliitto on hajonnut ettei se passi voi olla voimass. Onneksi hänen esimiehensä kuitenkin selvitti asian parhain päin ja pääsin sisään(15min ulkona odottelun jälkeen).

--
_____

Tezzi

Posts: 31

#167 • • Tezzi
Näistä kusipäsistä pokeista, ainakin turussa, tunnetuin oli edes menneessä Limessä. Se äijä oli kuin joku vitun terrieri. Se kävi ihmisten kimppuun pienimmästäkin syystä ja mistään ei se pystynyt puhumaan ennen kuin oli lyönyt. Sillä häiskällä oli erikoinen käsitys "asiakaspalvelusta", mutta onneksi kyseinen häiskä tais joutua jopa vastuuseen omanlaisesta "asiakaspalvelusta".

--
mäyf

mekaanikko

Posts: 1,176

#168 • • mekaanikko don selecta

Ana-5000, 30.11.2005 10:11:
Osalla on, osalla ei. En muista kuuluuko joku perusensiapu jv-koulutukseen. Jos ei kuulu, sen vois sinne lisätä.



Ei kuulu. Itsekin jv-kurssin käyneenä ei voi kuin ihmetellä mitä virkaa on 24 tunnin kurssilla jossa normaalisti käydään suunnilleen lähinnä relevantit lainkohdat läpi ja lopuks vastaillaan kyllä/ei-väittämiä sisältävään pumaskaan, josta täytyy saada 50% oikein päästäkseen läpi. Siis jeesus sentään. Täysin randomillakin vastauksia heittelemällä pääsee todennäköisesti läpi.

Toki jv-kursseja on monenlaisia, itsekin olin sellaisella jossa opetusta tais olla 40 tuntia ja käytiin läpi enemmän turvallisuussuunnittelua yms. vähän korkealentoisempaa hommaa. Mutta lain minimi on kuitenkin tuo ja se on mielestäni aivan liian vähän. Ei tietenkään tarkoita, etteikö nykyiselläänkin jv:istä suuri(n?) osa olisi ihan tehtäviensä tasalla, mutta kyllä sen silti vähän paremmin vois yrittää varmistaa.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Juhgu

Posts: 7,921

#169 • • Juhgu Virnistelijä

utopia, 29.11.2005 23:05:
mutta V-mäinen tapaus sattui kun täytin 18. Näytin yhelle karmiapinalle passia, jonka kuvassa olin 11. Tää sano ettei se oo yhtään mun näkönen ja epäili henkkareita varastetuiksi*toktok* Niin paprut jäi sinne yökerhon arkistoihin
---
Sama poke tais käännyttää kaverin viime viikonloppuna ovelta, kun sen ajokortti oli vanhentunu..*huoh* Mikä idea? Kuitenkin niistä näkee kuka henkilö on kyseessä ja minkä ikänen. ---


Eikös tässä tilanteessa toimittu ihan sääntöjen mukaan? Mitä järkeä siinä edes olisi jos 18-vuotias pääsisi 7 vuotta vanhalla kuvalla sisään? Ja jos poliisi ei huomannut että ajokortti oli vanhentunut, se teki silloin virheen eikä poke joka huomasi.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Freja

Posts: 8,774

#170 • • Freja Sihteeri

Juhgu, 1.12.2005 22:35:
---
utopia, 29.11.2005 23:05:
mutta V-mäinen tapaus sattui kun täytin 18. Näytin yhelle karmiapinalle passia, jonka kuvassa olin 11. Tää sano ettei se oo yhtään mun näkönen ja epäili henkkareita varastetuiksi*toktok* Niin paprut jäi sinne yökerhon arkistoihin
---
Sama poke tais käännyttää kaverin viime viikonloppuna ovelta, kun sen ajokortti oli vanhentunu..*huoh* Mikä idea? Kuitenkin niistä näkee kuka henkilö on kyseessä ja minkä ikänen. ---

---

Eikös tässä tilanteessa toimittu ihan sääntöjen mukaan? Mitä järkeä siinä edes olisi jos 18-vuotias pääsisi 7 vuotta vanhalla kuvalla sisään? Ja jos poliisi ei huomannut että ajokortti oli vanhentunut, se teki silloin virheen eikä poke joka huomasi.



Itse yritin joskus 18 vuotiaana Highlightiin. Poke sanoi ovella heti että ei hyväksy "lapsipasseja". Mulla oli passi vuodelta 94 missä olin 11. Ei mua siitä kuvista tunnista, ulkomaillekin mentäes passitarkastaja kattoi sitä kerran jos toisenkin.
Ja vanhentuneet henkkarit on melkeen verrattavissa vanhaan passiin ulkomaille lähettäes. Jos ei ole voimassa niin ihan turha edes yrittää lähtee mihkään.

Pitäkää ihmiset huolta, että henkkarinne on kunnossa ja voimassa niin kaikilla on hyvä mieli eikä tarvi rupee vatvoon asioita *joo*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Exlex

Posts: 497

#171 • • Exlex

Juhgu, 1.12.2005 22:35:

Eikös tässä tilanteessa toimittu ihan sääntöjen mukaan? Mitä järkeä siinä edes olisi jos 18-vuotias pääsisi 7 vuotta vanhalla kuvalla sisään? Ja jos poliisi ei huomannut että ajokortti oli vanhentunut, se teki silloin virheen eikä poke joka huomasi.



Itse ymmärsin että tuossa tuo papereiden 'katoaminen' on ongelman ydin joka aiheutti epämiellyttäviä seuraamuksia:

utopia, 29.11.2005 23:05:
Niin paprut jäi sinne yökerhon arkistoihin ja ö-mappiin ilmeisesti. Yritin kysellä niitä takaisin ja sieltä kerrottiin niiden olevan poliisilla. Meen steissönille ja sieltä kerrotaan ettei papereita löydy sieltäkään. Multa myöhästy inssiajo kaks kk niitten ääliöitten takia, ennen kuin sain paperit vihdoin poliisin hallusta takas.



Vaikea tuohon on tietysti sanoa - kun en asiaa tunne - missä nuo paprut aikaansa vietti ja miten kauan ja miten se lopulta vaikutti inssiajon viivästymiseen. Oman käsitykseni mukaan järjestyksenvalvojan tulisi ottaa välittömästi yhteyttä poliisiin mikäli epäilee henkilön esiintyvän väärällä henkilöllisyydellä, jonka jälkeen partio saapuu aikanaan paikalle ja ravintolaan pyrkinyt henkilö lähtee poliisin mukaan selvittämään asiaa asemalle. Tuossa tietysti jos utopia olisi ollut fiksu ja filmaattinen olisi itse voinut soittaa poliisit paikalle, itse en ainakaan luovuta henkilöllisyyspapereitani kenellekkään ilman että poliisi on paikalla (poislukien tietysti väkivallalla uhkaaminen tai sen käyttö) ja silloinkin otan yhteyttä viipymättä poliisiin
Kalle

Posts: 479

#172 • • Kalle Kiusankappale

utopia, 1.12.2005 22:49:
---
Eikös tässä tilanteessa toimittu ihan sääntöjen mukaan?
---
Ei mulla ollu siinä vaiheessa muuta todistusta. Sikäli ikäviä noi 10v:n passit. Ok, jos kuva ei ollu tunnistettavissa ja poke epäili varkautta, hän olisi voinut toimittaa passin poliisille eikä hävittää tolla tavalla. Yleensä takavarikoidut tavarat kai laitetaan johonkin paikkaan mistä ne löytää kaikki.
---
Ja jos poliisi ei huomannut että ajokortti oli vanhentunut, se teki silloin virheen eikä poke joka huomasi.
---

Noh, toisen onni on toisen epäonni ja toisin päin*pepsodent*



Olisit asemalla käydessäsi jättänyt vaan tutkintapyynnön siitä portsarista, sillä tuossa tapauksessa kyse on varkaudesta.

Tietenkin jos kyse on tuoreesta tapauksesta, niin voithan edelleen jättää tutkintapyynnön jolloin portsari pääsee todennäköisesti käymään kuulusteluissa asemalla *vink*.
Exlex

Posts: 497

#173 • • Exlex

utopia, 2.12.2005 00:18:
Joo, tämmönen pien taukki mä vähän oon*blush* Mut mitään ryttyileen ruvennu*pepsodent* Oletin muistaakseni silloin et se on normaalikäytäntö..



Jep! Eihän se siinä vaiheessa tuu mieleen kun ekaa kertaa pyrkii baariin ja heti ovella joku jääkaappipakastimen kokonen portsari rupeaa pahvien aitoutta epäilemään, ja jos on vielä vähän pohjia ottanut ni... *blush*

Mut aina kannattaa kyl omia puoliaan pitää *joo*
vaikka ei oliskaan ihan varma että on oikeassa
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#174 • • Aziz Combat Fighter

Juhgu, 1.12.2005 22:35:
---
utopia, 29.11.2005 23:05:
mutta V-mäinen tapaus sattui kun täytin 18. Näytin yhelle karmiapinalle passia, jonka kuvassa olin 11. Tää sano ettei se oo yhtään mun näkönen ja epäili henkkareita varastetuiksi*toktok* Niin paprut jäi sinne yökerhon arkistoihin
---
Sama poke tais käännyttää kaverin viime viikonloppuna ovelta, kun sen ajokortti oli vanhentunu..*huoh* Mikä idea? Kuitenkin niistä näkee kuka henkilö on kyseessä ja minkä ikänen. ---

---

Eikös tässä tilanteessa toimittu ihan sääntöjen mukaan? Mitä järkeä siinä edes olisi jos 18-vuotias pääsisi 7 vuotta vanhalla kuvalla sisään? Ja jos poliisi ei huomannut että ajokortti oli vanhentunut, se teki silloin virheen eikä poke joka huomasi.



Ei toimittu. Portsarilla ei ole oikeutta takavarikoida ihmiseltä henkilöllisyystodistusta missään tilanteessa.

Tietty siin voi sit järkeä käyttää - kyl niiden papereiden pitää olla sellaset et niistä ihmisen tunnistaa. Pelkkä papereiden olemassaolo ei riitä siihen et ois joku yksselitteinen oikeus päästä ravintolaan. Ravintola voi asettaa sisäänpääsyn ehdoksi henkilöllisyyden todistamisen, ja passista josta ei ihmistä tunnista ei myöskään henkilöllisyyttä, ja täten ikää, voida todentaa.

En mä ainakaan päästä sellasilla passeilla ja papereilla missä on joku 11v pikkunassikan kuva, jos ei nyt ihan ilmiselvästi oo sama henkilö.

Ja voi luoja oikeesti miten ärsyttää ku mimmit jättää paperit kotiin ja sit ovella alkaa vinkuminen et "mä oon jo 24!!". Eiks kakskytneljävuotias jo tiedä elämästä sen verran, et ku lähetään lauantai-iltana kavereitten kanssa ravintolaan, paperit otetaan mukaan.
Tesno

Posts: 173

#175 • • Tesno

Ana-5000, 4.11.2005 01:11:
---
Tesno, 3.11.2005 12:58:
Itse naputan portsaritoiminnasta siinä vaiheessa, kun verta alkaa lentämään ja poket zoomailee pyllyjä. Jotenkin vaan tuntuu, että osa portsareista voisi olla vähän nopeammin tilanteen tasalla. Itse ainakin asiakkaana bongaan yleensä tappelut ennen pokeja.

---


Nii ku pokeil on baaris yleensä muutaki tekemistä ku seisoo tanssilattian vieres :) Kantsii mennä kertoo ennenku nyrkit heiluu et "tuol tulee kohta matsi", jos sulla on tollaset haukansilmät ^___^



Siis se poke on näissä tilanteissa seisonut siinä mun vieressä kopissa, zoomaillu pyllyjä, ja toiset alkaa painimaan siinä edessä metrin päässä. ^.^ Joutuu viel siinäkin vaiheessa sen oman työn lomassa kaksi kertaa vinkkaamana.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#176 • • Aziz Combat Fighter

Tesno, 2.12.2005 20:08:
Siis se poke on näissä tilanteissa seisonut siinä mun vieressä kopissa, zoomaillu pyllyjä, ja toiset alkaa painimaan siinä edessä metrin päässä. ^.^ Joutuu viel siinäkin vaiheessa sen oman työn lomassa kaksi kertaa vinkkaamana.



Ai okei joo :)

Mä oletin et olit itte asiakkaan ominaisuudessa ravintolassa sisällä ja portsarit oli ovella/narikassa.
*Ozi*

Posts: 11

#177 • • *Ozi* .:uber
.:Virossa kerran kun tuli baarissa poken hyväksynnällä tyrmäys tippoja ja sitten 20min. siitä vielä samaiselta kaverilta nurkki naama värkkiin (käveli ohi ja löi + rillit lensi kaaressa metrien päähän).. ja sitten juostiin klo:3 tallinassa takaa-ajettuna pitkin katuja... omfg -- >> Sitä sattuu kaikenlaista >> -0_o-
::
Avatar
#178 • • Hexe Guest
Juu, eilen ylppäreiden päätteeksi meidän 10 hengen porukka lähti baariin.
Baariin menin sit tytön kans jonka ikää en kysynyt mutta poke kysyi. Ei ollut hällä papereita näyttää, mutta tyttö ei lähtenyt vaan roikku siinä mun kädessä. Ostin itse lippua ja lipunmyyjä myi sitten kaksi lippua, mulle ja tytölle vaik pyysinkin vain yhtä. Heti lippujen myynnin jälkeen poke tuli sieltä tungoksen läpi ja sanoi että molemmat, minä, yksi kaverini sekä tyttö saamme poistua. Tyttö lähti niin nopeesti etten ehtiny edes nähdä mihin meni, ja minä sit jäin pokelle sanomaan että jos itse pääsisi sisälle kun tyttö meni jo. Mutei. Sano että joku toinen päivä saa tulla uusiks mut munkaltasia "ujuttajia" ei tänään sisälle tule :D Ihan kivat ylppärijatkot... Osa kavereista oli mennyt jo sisälle, mutta pari lähti sit mun kanssa pois. Todettiin vaan pokelle että me mennään sitten turkkilaiseen :D Ei edes vituttanut vaan pikeminkin nauratti... Olisin varmaankin ollut aikast kannattava asiakas kavereiden kanssa :)
UzU

Posts: 2,361

#179 • • UzU [33100]

Tesno, 2.12.2005 20:08:

Siis se poke on näissä tilanteissa seisonut siinä mun vieressä kopissa, zoomaillu pyllyjä, ja toiset alkaa painimaan siinä edessä metrin päässä. ^.^ Joutuu viel siinäkin vaiheessa sen oman työn lomassa kaksi kertaa vinkkaamana.



Itsekin vastaavissa tilantessa ollut. Poke vieressä ja katselee about samaan suuntaan ja mä huomaan rähinän ensin..

Mut pääosin pelkästään hyviä kokemuksia portsareista. On meinaa yksi hankalimmista duuneista mitä tiedän. Asiakas kun ei aina ole oikeassa.
Philly

Posts: 506

#180 • • Philly AIM HIGH!
Tossa viime viikonloppuna olin poistumassa baarista ja menin hakemaan narikasta takkiani. Ensin mulle kannettiin väärä takki jonka palautin ja sanoin että ei ole minun. Meni hetki kun portsari tuli ja sanoi että ei mun takkia ole siellä ja kysyi että olenko varmasti jättänyt takin heille. Kohteliaasti sanoin takasin että en mä varmaankaan turhaan ole teilta sitä narikkalappua saanut. No takkia etsittiin ja etsittiin, mutta ei löytynyt. 30 minsaa kun olin odotellut ja kyytikin oli jo kerennyt lähtemään alkoi jo hieman keittää ja sanoin muutamalla voimasanalla vahvistettuna että nyt se takki tänne ja heti. Vastauksena olin vaan että mun pitää venata että kaikki muut poistuvat ensin ja vasta sitten mun takkia aletaan etsimään uudelleen. Tässä vaiheessa alkoi v-käyrä kohota kiitettävästi etenkin kun kyyti oli mennyt ja tiesin joutuvani maksamaan taksin ja ylimääräinen rahanmeno ei saanut ainakaan hymyä kasvoille. 50 minuuttia siinä meni ennen kuin takkini sain takaisin ja mikä mukavinta, portsari sanoi takkia antaessaan että ei ollut takki siinä paikassa joka luki mun narikkalapussa ja alkoi mulle asiasta saarnaamaan, yritin kyllä sanoa että luultavasti mä en ole mun takkia sinne minnekkään ripustanut, mutta silti viimeinen lause jonka siltä portsarilta kuulin oli että voisin olla enemmän tarkkana että ei tälläistä pääsisi tapahtumaan.

Kertaakaan ei asiasta pahoiteltu, ei pyydetty anteeksi että jouduin odottamaan 50 minuuttia heidän virheensä takia, asia vaan yritettiin kääntää niin että vika olisi ollut minussa.

No joo, ei jäänyt traumoja, mutta vitutti kuitenkin...